- Projektor topic
- Milyen TV-t vegyek?
- DUNE médialejátszók topicja
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Milyen monitort vegyek?
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Fujifilm X
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
Aktív témák
-
nagyúr
Igen. Hosszútávú tekeréseknél jól jön, hogy fogást tudsz váltani, pihetnetni tudod a karod, plusz mászásoknál is jobban tudod tépni a kormányt, ha az alkarod természetes szögben áll. Bármilyen kormányra felszerelhető, de hajlított kormányon egyrészt picit ronda, másrészt fura szögben is áll.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Macka
veterán
Nem, nem hajlított a kormány. Nemrég vettem bringát PH!-n, Caprine vázas, Shimano marokváltós. Semmi teleszpók, sima kis mtb. De masszívnak tűnik. Szerntem jó döntés, mert edzeni eddg autóval jártam, így viszont jó bemelegítésnek, nem fogyaszt benzint sem. És hát htvégén pedig irány a Mecsek!
-
Zewa
senior tag
XC, CC bringáknál szerintem jó dolog. erősebb emelkekődőn lehet mibe kapaszkodni
Integra: Hát.. Azért kiváncsi nellék mit adnak 150K-ért. Esetleg bescannelnéd?
Ilyen árban azért már lehet kapni sok jó bringát.15K volt a magellánnál a tárcsafék ára. 15K-ból vehetsz 2db bb5-t és lesz egy V-féked ajándékba.
Macka: Egy pécsi, bringás, kicsit PH! talis, tali majd...?
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
Manitou
addikt
De azóta már eldőlt hogy nem manitou lesz a befutó, hanem egy 2008-as Talas R (nem RLC, de remélem azért szódával majd elmegy ) (
Már csak kb 2 hetet kell várnom, hogy megérkezzen.
Közben képbe került a marzo XC600-as széria is, viszont agresszívabb CC-re AM-re inkább a Talas a nyerő, nem az XC600, ami inkább kimondottan hosszu utas XC teló. -
KrAt
veterán
Bazz "összeütköztem" egy másik bringással bringával
Gyalogjára, gurulok 5-el, piros lámpa, kereszteződés, a ház takarja a merőleges járdát.. Megyek lassan, és ugyanabban a tizedmásodpercben beértük el mindketten a kereszteződést Rögtön fél, 50 centi alatt megálltunk, de "egymásba csúsztunk" (minimálisan).. Sűrűn kértünk elnézést mindketten, de én utána olyat röhögtem, mondom ilyen nem létezik a földön
Szorri aki volt mégegyszer (nem mintha egyikünk is hibás lett volna )
-
nagyúr
válasz Integra #7994 üzenetére
Most látom, hogy mi is kaptunk az újságból.
Teljesen jó kis gép, bár 250k-ért némileg túlárazott. Ugyanez a felszereltség ugyanezen a vázon más felirattal simán eladható, de ez így is simán ér 200k-t. A Genesis egyébként egyáltalán nem gáz márka, sőt. Ők is ugyanazokból a katalógusokból rendelik a vázaikat, mint a legtöbb itthon is elérhető "nagyobb" márka. A fejcsőben a csapágyaknál extra erősítések vannak, a nagyobb teherbírás érdekében, vagyis sokkal később fog kinyúlni a fejcső, mint a hagyományos kialakítású vázakon. 6061-es aluból készült, nyilván nincs vészes súlyban. Nincsenek a kategóriában felesleges átlapolások, a bovdenek a felsőcső tetején kúsznak, ami szintén nyerő. Az alsócső nem lapított a terhelés irányában, ami ma trendi, és valóban hasznos a középrészt érő erőhatások szempontjából. A négyszögprofilú támvillák, és az egyenes, s-bend nélküli láncvillák miatt biztos kellően merev a segge, plusz egész formásra sikeredett a hátsó papucs is. Két kulacstartó mehet rá, és később tárcsafék is akár.
A felszereltsége kiemelkedően jó a kategóriájában, remek Shimano motyók mindenfelé. Shadow XT hátsóváltó, XT elsőváltó (ritka dolog ugye a "nagyobb" márkák körében, hogy azonos kategóriájú a két váltó), integrált Shimano hajtómű, innen LX-nek tűnik, de a szín évjárattól is függ. A kerekek Deore aggyal szereltnek tűnnek, 2 mm-es acél küllőkkel fekete színben, dupla falú felni, köszörült fékfelülettel.
A fékek is igen jó darabok, simán verik jó bovdenezéssel az alsó-középkategóriás tárcsafékeket. A teleszkóp ezért az árért szintén jó választás a gépbe, persze így képről, és az olvasható infók alapján, de persze ki kellene próbálni.
Saját márkájú kiegészítők, ahogy a többi gyártó termékénél, pofás daraboknak látszanak.
Egy szó, mint száz, 150k-ért kifejezetten jó választás lehet. Ha vkit nagyon zavar a váz márkája, megtehet, hogy az egész motyót átépíti egy használt, jó állapotú Kona vázra, még mindig csak 190k-nál jár, és van egy újonnan közel 400k-ba kerülő, akár versenyzésre is alkalmas CC bringája.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
emitter
őstag
Ki akarom tisztítani a hátsó agyamat (hm, ez kicsit furán hangzott ), mert úgy hallom, homok roszog a csapágyban és a racsniban. Milyen szerszámmal tudok nekifogni?
A fogaskeréksorban van egy sokszögoldalú csavar, azt kéne kicsavarni először? -
becuszabi
aktív tag
válasz emitter #8011 üzenetére
Én ezt két üveg Villányi Cabernet Sauvignon-nal szoktam megoldani
A fogaskeréksort mindenképpen le kell szedni. Ha ez megvan, akkor jönnek a villáskulcsok. Az egyikkel tartod a kónuszt, a másikkal megindítod az ellenanyát. Lecsavarozod, tengelyt kiveszed, golyókat kipiszkálod. Zsírt kitörlöd. Új zsír és célszerűen új golyók vissza, tengely szintén. Eddig nem sok extra. Kónuszt visszatekerni, ellenanyát szintén, kulcsokkal meghúzni, hogy nem mozduljon el. Na, és itt lehet elrontani
Az ellenanya meghúzásakor többnyire a kónusz is kitekeredik egy picit, amitől túlságosan laza lehet a csapágy ---> kotyogni fog a kerék. Túl szorosra megint csak nem szabad, mert akkor meg szorulni fog, nehezebben fog forogni, rosszabb esetben rongálódhat a kónusz, a persely és akár a golyók is. Szóval ezzel szórakozni kell."Aki szívből él, az élből szív"
-
rii
nagyúr
nekem is volt ilyen
csak nekem úgy, hogy a keróútnak kijelölt járndán .. szóval mondjuk keróútak, elkezdett előzni egy másik kerós gyereket, csak én is jöttem szembe ...
olcsón megúsztuk
csak szervízbe nagyon csúnyán néztek rám, meg furcsa hangsúllyal kérdezték, hogy miért állítottam el az első tárcsát. ( közbe meg csak ennél a meetingnél kapott egy csókot ) namondom kiherélnek itt engem mingyá'piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
ti hogy szereltek otthon kerót?
mondjuk kerék?
fejreállítjátok?
vagy van "állvány"-otok?piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Ariadne
őstag
Szintén zenész, fejreállítok. Támasztáshoz meg "lábon" szerelhető dolgokhoz viszont van egy frankó állvány, amit apum házilag készített a boltiak mintájára. Ez a prototípus, egy upgradelt változat lesz még, túl sok már a bringa a lakásban.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
norbiphu
senior tag
-
[ Szerkesztve ]
"Hmm," sed teh lolrus. "Maybe we shud go ask Ceiling Cat?"
-
emitter
őstag
válasz becuszabi #8013 üzenetére
A tengelyt már kiszedtem az agyból. De a fogaskeréksort hogyan szedem le??
És milyen zsírt ajánlotok? Nekem vmi olasz gyártmányú fehér zsírom van, arról azt olvastam, h nem jó, csak az olyanoknak, akik félévente újrazsírozzák a gépüket..
Hol tudok zsírt beszerezni normális áron? -
#96302336
törölt tag
válasz emitter #8024 üzenetére
A fogsor leszedéshez kell egy spéci kulcs, és egy láncoskulcs. A fogsort egy záróanya tartja a helyén, ezt kell lecsavarni. Nem lesz egyszerű, mert recézett a fogsor felöli oldal. A láncos kulcscsal ellentartasz, és a spéci záróanya kulcscsal csak letekered a zárócsavart. Ha nincs megfelelő célszerszámod, akkor vidd el egy műhelybe, mert ha erőlteted valamivel, azzal nagyobb kárt tudsz okozni.
-
#96302336
törölt tag
Csináltam "állványt", azaz függvényt. Egyszerű szerkezet, a plafonból lelóg két kábel, aminek a végén van egy fül, és egy kampó. A nyeregnnél, és a stucninál fogva egy hurokba be tudom így akasztani és fellógatni a bringát, és kényelmesen szerelhető állapotban van. A kábel be van burkolva, így semmilyen sérülést nem okoz a drágaszágon.
-
#96302336
törölt tag
válasz emitter #8029 üzenetére
Amit linkeltél, az menetes rendszerhez jó. A kazettáshoz ez a verzió kell. De jók ezek a szerszámok is.
Ha tudod, fotózd le (akár mobillial is) és dobd fel ide a fórumba, akkor halál pontosan meg tudom mondani, milyen holmid van.[ Szerkesztve ]
-
stargazer
senior tag
sziasztok!
van egy eladó 1 hetes Rock Machine Stmapede 70 bringám, nem érdekel valakit? akciósan vettem, kétszer ültem rajta. hogy miért adom el? ne is kérdezzétek... ti előre megmondtátok. szóval ha tudtok valakit, aki ilyen sportban utazik és érdekelheti a téma akkor szolhattok neki. túrásabbat szeretnék helyette. gepida asgard csere érdekel, értékegyeztetéssel, bár ez hülyeség mert ha valakinek ilyen van, miért cserélné el az enyémre? tök más világ... no mindegy.
előre is köszi!
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
becuszabi
aktív tag
válasz stargazer #8031 üzenetére
Itt próbáld meg eladni, de arra számíts, hogy fogsz rajta bukni...még ha csak 1 hetes is a bringa.
Mellesleg sokunknak ezért éri meg kicsit utánajárni, böngészgetni, olvasgatni, kérdezgetni, hogy ne járjunk így...szóval ne csodálkozz ha jönnek majd az "én megmondtam" kezdetű strófák"Aki szívből él, az élből szív"
-
emitter
őstag
válasz becuszabi #8035 üzenetére
ok.
még azt kérdezném tőletek, hogy egy láncról honnan tudni, h megérett a cserére? Vmi olyat olvastam, hogy a fogaskeréksornál ha hátrahúzod, és 1 cm-nél többet nyúlik, akkor rossz már.. hogy van ez pontosan?
És mit lehet olyankor csinálni, ha az első váltót képtelen vagyok úgy beállítani, h jó legyen - vagy a legnagyobb fokozatra nem tud felváltani, vagy a legkisebbre. Hiába állítgatom a két csavarját, nem tudom eltalálni jól. Megnyúlt a bowden? (használtan vettük a bringát, úgyhogy ez könnyen lehet)
-
#96302336
törölt tag
válasz emitter #8037 üzenetére
Ezt a cikket olvasd el, nagyon korrekt.
"Leggyakrabban vonalzóval szokták mérni a lánc kopottságát. Ezt anélkül is megtehetjük, hogy levennénk a láncot a kerékpárról. Mérjünk 12 láncszempárt, amely 12 coll, vagyis egy láb hosszú (30,5 cm). Egy új láncon mindig ennyi lesz a 12 pár hossza. A kopott lánc hosszabb lesz"A kép alapján pedig menetes racsni van a keréken. Az ICETOOLZ SZL19 MENETES RACSNILEHUZÓ kell a leszereléshez. Plusz kell egy körmöskulcs is, ha a racsnit akaord karbantartani, de ahhoz a legkisebb fogaskerekeket ke kell csavarnod a koszorúról. Az is menetes rögzítésű, két láncoskulcscsal le tudod tekerni.
[ Szerkesztve ]
-
-
#96302336
törölt tag
válasz emitter #8040 üzenetére
A körmöskulcs ahhoz kell, ha a szabadonfutót teljesen szét akarod szedni. Az akkor kell, ha újra zsíroznád a kilincsművet. De általában nem érdemes szétszedni ezeket a részeket, mert ha már baj van vele, akkor csak a csere segít. És elég kenőanyag van bennük ahhoz, hogy jópár évig fussanak.
Ez a kefe a fogak közötti tisztításhoz teljesen jó. -
rii
nagyúr
vazeg mire jöttem rá .
nobel díjat ide nekemvolt már veletek olyan, hogy szépen lassan leeresztett a kerék, és azt hittétek, hogy egy lassú defekt, kis tűszúrással?
mert nekem ilyen volt
de most nézem víz alatt a belsőt
sehogy egy buborék (igaz fazékban nézem, mert a kereket nem akartam kiszedni )
és amiko már másodjára értem a szelephez, látom, hogy az sem ereszt, poénból benyomtam a középső pöcköt, buborék-tenger egyből, de, DE utána meg nem akart leállni, hanem eregette szépen lassan 2mp-ként O.oés ezt sikerült mégegyszer reprodukálnom ...
marad a régi-nyálas módszer?
vagy szelepsapkát kellene használni (jóvan, persze, azt mindig, de ....)piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
válasz #96302336 #8030 üzenetére
egy ismerősöm úgy szedett le egy ilyet, hogy egy régi nagy ráspolyt köszörűvel addig alakított, amíg az belement, majd a ráspolyt befogatta satuba, a kereket meg rá, és a felni volt maga az erőkar, magát a kereket fordította el ... tudom .. megint az erőkarral jövök (:
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
#96302336
törölt tag
Ez is egy megoldás. Csak azért jobb a gyári szerszám, mert az egyenletesen terheli a bordákat, míg a gyártott szerszám csak két bordát terhel, és könnyen elrepeszti a bordázott rész közötti fémet, és már tönkre is ment a racsni. PEdig a racsnit néha muszáj volt levenni, ha a küllőzést kellett javítani, pl. küllőcsere miatt, vagy csak újra kellett fűzni az agyat. Ezért jobb akazettás agy, mert sokkal könnyebb levenni a koszorút, küllőzéskor.
[ Szerkesztve ]
-
becuszabi
aktív tag
válasz #96302336 #8047 üzenetére
A fogaskoszorú leszedése a kazettás agy esetén azért is kellemesebb, mert ott csak a záróanya tartja a helyén, elég azt meglazítani annyi erővel, mint ahogy az eredetileg meg lett húzva (ellenben két szerszám kell a művelethez). A menetes rögzítésűnél elég egy szerszám, viszont tekerés közben egyre jobban megszorul, így esetenként iszonyat nehéz leszedni.
Annak idején a kulcs szárára egy bő 10 centis toldalékot hegesztettem, mert egyszerűen nem bírtam kellő nyomatékot kifejteni.[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
Aktív témák
- Garis félkonfig! Ryzen 7 5800x,AsusTuf B550 gaming plus, Fury 2x16 3600 cl 16 - GARIS -
- HP Elitebook 850 G8 15.6" FHD IPS Core i5 1135G7 16/512GB HP GAR
- Dell 15,6" notebookok E6540, E5540, i5 - számla, garancia
- XBOX SERIES KONTROLLER
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest