- Hobby elektronika
- Modding és elektronikai kérdések
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
Aktív témák
-
Manitou
addikt
Megvolt az idei év első tekerése, szép napsütéses időben, igaz csak 5-7C volt attól függően hogy éppen erdőben mentünk e vagy nem.
25,5km lett a táv ebből 70% földút erdőben.
Út közben találkoztunk vaddisznóval és őzzel is.Idén próbálok majd kicsit többet tekerni, meg eljutni valami szép helyre is, elsősorban ausztriában tekernék szívesen majd.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Nem bringás, de asszem elgondolkztató
[link] -
Manitou
addikt
Nekem egy 12 éves Bell Aspin bukóm van( neten nem nagyon találok róla képet ). És még nem öregedett el
Szóval bírják ezek. És esni se estem vele. Olyan volt hogy útra belógó kicsit vastagabb faágat kicsit lekoccoltam vele, de az kb semmiség volt egy durvább eséshez képest. -
Manitou
addikt
válasz venember83 #27764 üzenetére
Még azóta se vettem rá értelmes stucnit+kormányt.
a fehér-narancssárga Pyxis Team
Abból van egy pár nem? -
Manitou
addikt
válasz venember83 #27767 üzenetére
Szép. Sok szép keró volt itt, nem is volt egyszerű dönteni.
-
Manitou
addikt
AM06-os
[link]megabo Az én bukóm kicsit drágább volt anno mint a giro-d Az inflációról nem is beszélve
Ezen is van olyan tarkóbiszbaszMostanában sokkal olcsóbban lehet egész pofás bukókat venni akkoriban mikor én vettem ami nézett is ki valahogy az 12-15k-tól indult.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Elég változatos a színe, fényviszonyoktól függően mindig kicsit másként néz ki.
Markolat téma: én vízzel szoktam feltenni és levenni is a markolatot, csavarhúzóval aláfeszítek kicsit, víz bele és már jön is le , felrakás ugyanez csak visszafele.
Más:
Asztriában járt már valaki túrázni? Merre fele érdemes menni? Egy haverommal úgy tervezzük nyáron kéne oda egy párnapos( mondjuk 5 szabit kivennék + hétvége ) kiuccanást csinálni. Valahol megszállnánk, nap közben meg felfedeznénk a környék hegyeit[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Ipse89 #27829 üzenetére
Annyi elképzelés van, hogy valami szép helyre kéne menni, főleg terepen szeretnénk menni de aszfalt is jöhet.
Találtam egy oldalt:
[link]Kiindulásnak nem rossz tájékozódás szempontjából.
venember83
Még semmi nincs kőbe vésve, egyelőre csak felmerült mint ötlet, szóval még csak 2-en vagyunk akik mennénk, így hely is van. De ez még nagyon lufi ez a dolog.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Ariadne #28093 üzenetére
A tárcsfék egyengető kis cucc mondjuk új volt, nem tudtam, hogy van ilyen. Bár gondolom sima fogóval is helyettesíthető...
Én is azt szúrtam ki egyből, nekem se volt ismerős. Igaz nem is járok szervízbe. Itthon meg nincs ilyen kütyü, de lehet veszek, 1700 körül már van ilyen. Az egyik tárcsámban van egy kis 8-as, gyárilag volt benne sajnos Fogóval nem mertem egyengetni, mert azzal még rosszabb lenne, ez olyan kb mintha valaki kalapáccsal akarná kiszedni a felniből a 8-ast De ha ez a célszerszám valóban működik lehet beruházok egyre.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Thulcandra #27840 üzenetére
Majd átnézem, de a német nem az erősségem
-
Manitou
addikt
Látom jó kis vita alakult itt ki a teló becsúszószárát "olajozzuk, zsírozzuk-e vagy ne" kérdéskörben
Részemről nem szoktam kenni semmivel kivülről a foxot ( még az első manitoumat - 96-os Mach 5 SX - talán vékonyan judy butterral bekentem ), viszont szeretem ha viszonylag tiszta, tehát trutymót le szoktam takarítani róla. Második kerómon zsirzógombos manitou van, az tényleg jó kis okosság volt annak idején, viszont azon gyárilag volt gumiharang is, ami nem volt hülyeség, egyrészt a koszt távol tartotta másrészt esetleges sérüléstől is védte a becsúszókat. Újabban szerintem már nem nagyon van gyártó aki használ ilyet, kivéve persze alsó kategóriás telókat. Persze ha valaki akar utólag tehet a becsúszóra ilyen tépőzáras védőt, nem tudom most hirtelen mi a neve.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Vegyél egy ilyet a 2 teló árából:
[link]Esetleg olcsóért Manitou Black nyílt olajfürdőset( TPC-st ) ha találsz valahol elfekvőben, azok is jó telók voltak, csak már nem gyártják.
Ez az rs van most?
[link]Ez jobb mint a suntour, csak szerintem túl könnyű vagy a gyári rugójához mérten, így úgy tünik, hogy nem mozog jól. De ezen lehet segíteni
Hova garis a 2 teló?
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Csak alátámasztani tudom, merevrvázasra már én se ülnék vissza, kivéve, azt ami ugye van, az is olykor-olykor amikor használom, olyan szinten fapadnak tűnmik, hogy hihetelen.
Nagy úr a kényelem
Én mg mászni is mászok vele majdnem úgy mint a merevvel előtte.
Lefele meg egyértelműen gyorsabb, kényelmesebb.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Hasaggymeg #30711 üzenetére
Nyugi, én január első pár napján voltam először tekerni(akkor volt egy nap amikor nagyon jó idő volt), utána legközelebb még csak most voltam hétvégén.
De mostmár jön a jóidő, nekem is kicsit edzeni kéne, nagyon ellustultam.
-
Manitou
addikt
válasz ludsimon #30830 üzenetére
Szerintem sokkal többet, ennél még 3x ennyit.
Mondjuk az is kérdéses, hogy milyen sűrűn van cserélve a lánc, de én úgy gondolom, ha időben cserélve van, akkor egy 10 láncot ki kell, hogy bírjon.
Tegnap el is gondolkodtam, hogy lehet inkább veszek XT láncot (HG93).között komplett hajtás-csere, közel 3000 km van benne
Az, hogy a túróba?
Már mint miért akarod lecserélni, csak azért mert jobbat akarsz?
Akkor Te se cserélhettél sokszor (időben) láncot, mert én úgy tudtam 5-6000 km-t el kell, hogy menjen optimális, jó láncal.Felhasználás függő is a dolog, nyílván aki boltbajárásra használja a biciklijét ( vagy tényleg csak óvatosan tekerészik vele városban), annak gond nélkül elmegy egy lánc 5-6000 Km-t. De aki nagyon keményen tapossa pl hegynek felfele és sokszor, annak ez drasztikusan lecsökken(het), illete a láncok karbantartása is befolyásolja az élettartamot.
Én mindig úgy csináltam hogy lánc+ sor csere egyszerre és ha szükséges volt akkor lánctányért is cseréltem, bár ez sok esetben olcsóbb vagy régebbi hajtóműveknél kifizetődőbb ha komplett hajtóművet cserél az ember, minthogy tányért vegyen, olyan drágák a lánctányérok, főleg az aluk. A kisebb lánctányérok sokkal hamarabb elkopnak, azokat sűrűbben kell cserélni, a legnagyobb lánctányér elég sokat kibir.
-
Manitou
addikt
válasz Xantomas #30832 üzenetére
No igen lánc- és lánc között is van különbség. Haveromnak annak idején az IG30 -as lánca (akkor jött be ez az IG rendszer a HG után) 800km!!!!! után olyan szinten meg volt nyúlva, hogy nekem az akkor már 4-5000-et futott Sachs PC-51 es láncom az vadiúj lánc benyomását keltette mellette.
-
Manitou
addikt
válasz fpeter07 #31036 üzenetére
Ha van célszerszámod hozzá, akkor az egyikkel aléfeszítesz a külsőnek, kiakasztod az egyik külőhöz, a másik ilyen kis eszközzel meg az aláfeszített cucc mellé ismételten aléfeszítel, és végighúzod a peremmentén, lehet kicsit nehezen fog megindulni, de utána már könnyen lejön, ha egy szer megindul.
Felrakni én úgy szoktam, hog belsőbe fúlyok egy kis levegőt, csak annyit, hogy legyen valamennyi tartása, azután belsőt beleteszem a külsőbe, szelepet beillesztem a felnibe, aztán a szeleptől indulva körbe beledugdosom a külső peremét a felnibe egyik oldalon, aztán jön a másik oldal szintén szeleptől indulva, itt amikor már csak kicsi rész van, amit a helyére kell pakolni, azzal általában kell kicsit szenvedni, (főleg ha SUN felnid van )Levételnél és felrakásnál is ügyelj rá hogy ne sértsd meg a belsőt !
Ha helyére pattant a külső kicsit fúlyok még bele, aztán megpattogtatom a földön óvatosan, hogy biztos ami biztos alapon helyére menjen a belső, nehogy valahol be legyen csípödve. -
Manitou
addikt
Ma a jó időre való tekintettel én is mentem egy rövidebb távot:
táv: 37,5km
szintkülönbség ~100m ( alföldön azért ez is szép teljesítmény na )
65% offroad[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz kw3v865 #32521 üzenetére
Ezzel a konkrét ípussal nincs tapasztalatom, csak megnéztem a két bringa specifikációit, és összehasonlítva őket az alkatrészek alapján a meridat jobbnak találtam.
De név alapján a merida nagyobb név mint a gepida. Bár ezen a szinten ez nem sokat jelent, inkább az alaktrészek legyenek minél jobbak, és persze amelyik jobban tetszik neked, azt vedd.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Vasinger! #32535 üzenetére
Azért nem olyan rossz az a deore agy.
Hol olvastad ezeket a véleményeket ?Megnyugtatlak, hogy ezek a komolyabb bringák még használtan is sokkal jobb élményt nyújtanak és tovább tartanak, mint egy új alsó kategóriás csoda.
Ha rám hallgatsz, akkor inkább használt jó állapotú minőségibb biciklit veszel.
De nem csak én vagyok ezen a véleményen.
Ezeken mi mehet tönkre? A hajtást kell megnézni, ez mindegyiknél idővel elkopik, Fogaskerék, lánc, lánctányérok, esetleg hátsóváltó görgők. Más dolgok általában elég sokáig kitartanak. Kopó alkatrészek még: fékpofa, külső gumi. De ezek nem olyen nagy tételek. Telszkóp már más tészta, de ha nem kotyog, jól mozog, nincsennek rajta sérülésnyomok, főleg a becsúszószár az érzékeny pont, ha nincs megkopva, akkor azért elég nagy bizonyossággal bevállalható. Olcsóbb telóknál persze ezeket ennyire nem kell szőrözve nézni, lehet újkorukban se mozogtak jól, pár ezer forintos teleszkópokról beszélek.[ Szerkesztve ]
-
-
Manitou
addikt
válasz FixY67 #32724 üzenetére
No, akkor ha számít, nekem is Specim van és még fully is aktív MTB versenyző ugyan nem vagyok, de régebben indultam versenyeken is. 95 óta foglalkozok komolyabban a MTB-al , azóta van rálátásom a dolgokra, remélem elég hiteles a szavam A speci igen is jó márka és jó vázakat készít, mert maga az alaktrész az általában mindenféle más gyártótól van, sok esetben még a rugóstag is a vázban.
Én meg ismerek olyan versenyzőt is akinek meg lövése sincs a bicikliszereléshez és a dolgokhoz, vagy csak nagyon felületesen, ő csak azzal törődik, hogy teljesítsen. Szóval 2 oldala van az érmének. De ha valakinek nem tetszik a speci stílusa, akkor lehet nézni más márkát, elég nagy a választék. Van még igen sok nagy név a világon, akik tudnak jó fullykat gyártani (és ide tartozik a specialized is)[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz kw3v865 #32895 üzenetére
8 sebességes deore váltókarra gondolsz? Mert az nincsen. A deore váltókarok mikor először megjelentek akkor már 9-esek voltak. Deore hátsó váltót viszont nyugodtan használhatsz 8-as fogaskerékhez vagy 7-eshez is.
Régi Deore LX- XT ből volt 8-as rendszer. De azok már több mint 10 évvel ezelőttiek. -
Manitou
addikt
válasz kw3v865 #32898 üzenetére
Lehet nem írták el. Szoktak olyat, hogy alsóbb kategóriás a váltókar és a hajtás is, és mondjuk 8-as a rendszer, de hozzá feldobnak egy deore hátsóváltót, mert úgyis sokan csak azt nézik rajta, hogy húúú deóre hátsó váltó van rajta, akkor biztos nagyon jó.
Melyik az a keró?[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #32951 üzenetére
Nem tűnik rossznak, nekem mindig is tetszettek a marzók
-
Manitou
addikt
válasz peugeotmate #33172 üzenetére
Én a Speed Kingről és a Mountain King-ről tudok nyilatkozni, ha érdekel
Vasinger: Milyen gépet vettél?[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Vasinger! #33179 üzenetére
Grat, jó választás volt Lassan Meme szponzorálja bicilivel az egész ph-t
Más:
Rászántam magamat és végre veszek egy normális kormányt és stucnit a specire.
Nagy a dilemmám, sokmindent kinéztem..
Már 99%, hogy a kormány egy karbon hajlított lesz. Valaki használ itt karbon kormányt? Eddig kicsit óckodtam a karbontól, de most lehet engedek a csábításnak és bevállalok egy darabot.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz KaraDani #33188 üzenetére
XTR nekem sincs egy darab se a gépen, nem jó az ár/teljesítmény aránya, nálam az meg a fő szempontok között van mindig. Pár gramm könnyebbségért meg nem fizetek többszörös árat Karbont eddig én se preferáltam, de most tudnék "jóárasítva" venni karbon kormányt, így gondolkozóba estem.
Pedig a 10 évvel ezelőtti LX-XT váltókarokon is már egyszerre lehetett felfele váltani több fokozatot Hogyhogy az 5-6 éves szett nem tudja ezt a fjúcsört?Meme:
Ez volt az? [link]Akkor majd venembertől várom az infókat , ha erre téved
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
- APPLE Mac Studio M1 Max 10C CPU, 24C GPU, 32G RAM, 512GB SSD
- Kingston A400 960GB (SA400S37/960G)
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Arctic Cooling Liquid Freezer II 280
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen