- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
- Milyen egeret válasszak?
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Videós, mozgóképes topik
- Otthoni időjárás-állomás
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
Aktív témák
-
Manitou
addikt
válasz Jofi81 #33199 üzenetére
Akkor hogy is működik ez? Nokia telefonom van.Szívesen kipróbálnám én is.
KaraDani Pontosan milyen típusú az a váltókar? Nekem van egy 99-es évjáratú LX rapidfire váltókarom az egyik bringámon, és már azon is úgy volt, hogy felfele valami 4-et tudtam váltani
A specin meg szintén zenész, csak azon a lefele váltó karral, tudok felfele is váltani.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Kösz a linket Meg a többieknek is a segítséget.
No feltettem a progit. Jónak tűnik, csak nem tudom most kipróbálni, kint esős idő van.Ja meg múltkor valami kiszúrhatta a kerekemet, másnapra teljesen leeresztett, meg kell ragasztanom. Mobilnetem nincsen, kábel viszont van Igazából én nem szeretném a telefont a biciklire hegeszteni, mondjuk bedobnám a hátizsákba, aztán ott elméricskélne magának, túra végén meg meg lehetne nézni az eredményt. Vagy nem jó a gondolatmenetem? -
Manitou
addikt
válasz venember83 #33253 üzenetére
Melyiket vetted? 25,4-est vagy 31,8-ast? Sokáig valami extra könnyű aluban gondolkoztam, de majdnem ugyanolyan árban lenne karbon is, ami könyebb is lenne.
90 vagy 90+ kg-hoz nem tudom be merjem e vállalni, bár nyárra 10-et le fogok adni. Inkább 80kg-hoz lenne.
Ja és végül ehhez az árhoz milyen járulékos költségek jöttek még ha nem titok?Tamoo: Logikus indok nincs rá. Illetve mégis, Azért, mert a bringám megérdemli Ez egy elég nyomós érv
No meg egy kicsit grammániás is vagyok[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Szerintem ez a riasztó max arra jó, ha másra nem is, hogy ha pl beugrasz boltba, és viszonylag közel van a bringa, akkor ha valaki piszkálja megszólal a riasztó és gyorsan még ki tudsz rohanni. Attól, hogy ez vinnyog szerintem senki nem fogja rávetni magát a tolvajra. Fényes nappal, ha egy erővágóval levágják a lakatot, arra se reagál senki, mindenki közönyös.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Ma Lorcsival mentünk egy kisebb kört. Debrecen-Pallag-Józsa erdőn át majd vissza aszfalton Debrecenbe. És ha már így adódott kipróbáltuk a Nokia Sport Trackert.
Csináltam acuntot, de nem vágom hogy működik ez a feltöltés
Az adat megvan a telefonban. Az a baj, hogy telefonról közvetlenül nem tudok feltölteni netre. Előbb az adatot át kéne menteni a szgépre, és onnan feltölteni a nokia oldalára az adatot. Ez miben menti a dolgot DAT formátum -
Manitou
addikt
Közeleg május 31. és ezzel kezdetét veszi az idei topmaratonok első versenye a Szilvásvárad maraton
Kacérkodok egy középtávas indulással, csak edzeni se ártana rá.
Valaki nevezett már?[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz KaraDani #33381 üzenetére
Úgy gondoltam még a 6000-es nevezés utolsó pillanatában. 9k-t kicsit tulzásnak érzem, meg méghozzá az utiköltség stb....
Ráadásul én sem szeretném a sárral szétküldeni a biciklit. Egyszer régen egy sáros versenyen ment tönkre az STX-RC hátsó agyam , fullra beázott. Lefele a hegyről a vállamon vittem a kerót, nem forogtak el a kerekek, a teló és a kerék közül kézzel markoltam ki a sarat, de nem sokat segített. Nagy dagonya volt . Első kör után ki is álltam. 2 kör volt a verseny. Felsőtárkényban volt még olyan 98-99 környékén asszem, ekkor még nem voltak marathonok, csak CC volt, ez is egy ilyen verseny volt.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz amargo #33389 üzenetére
Köszi, még valamelyik nap megcsináltam, csak nem volt időm még reagálni a hszedre. Érdekes módon nekem ha bejelentkezek a workouts alatt nincs ilyen opció, viszont ha be vagyok jelentkezve, és a te álltalad megadott linkre kattintok, akkor bejön. Furcsa. Feltöltöttem, de nem rajzolja ki a a grafinokat. Nem tudom mi lehet a gond.
-
Manitou
addikt
válasz Tothgera30 #33385 üzenetére
183 vagyok. 2 merevvázasom van, az egyik 17,5-es a másik 16,5", teljesen jó.
18-as simán jó lesz -
Manitou
addikt
válasz Vasinger! #33422 üzenetére
Az egyiik a lock kar lehet a másikkal a keménységet (előfeszítést) tudod állítani. Szerintem csak az egyik szárban van rugó és /vagy elasztomer másik szárban olaj.
No közben megnéztem a pdf-et ami a telóhoz van. Azon látszik, hogy az egyik szárban van csak rugó. Ez az állító csak az egyik szárat kezeli, de mivel össze van fogva a 2 becsúszószár a villa vállával ,így tök mindegy, mert ha az egyiket lelockolod a másikat se fogja engedni benyomódni Nekem még nem volt lockolható telóm, de próbáltam már. Valamennyi kicsi mozgást enged. Ott használd ahol egyenletes az út.
Én egyszer szoktam beállítani a telót aztán elég sokáig hozzá sem nyúlok. Állítsd be magadnak úgy ahogy jónak érzed a keménységét magadhoz. -
-
Manitou
addikt
válasz Vasinger! #33608 üzenetére
Hidd el, meg van az tervezve. Nálunk okosabb ügyesebb mérnökemberek tervezték, hogy jó legyen
Az érzékenységet pedig állandóra elég nehéz belőni, mivel ha terepre megy az ember vagy a bicikli úton/utcákon megy, akkor azért nem mind1, hogy lágy, vagy kemény a rugó.
Nekem levegős a telóm , és lusta vagyok előkapni mindig a pumpát és fújni bele. Nekem be van lőve egy optimális keménységre. Sose voltak gondjaim emiatt se terepen, se aszfalton Pedig azért 140-et mozog a róka, és még lock sincsen rajtaVan rugós telóm , amin kézzel tudom állítani az előfeszítést, ahhoz se nyúltam már vagy 10 éve (az állító gombjához)
-
Manitou
addikt
válasz Thulcandra #33611 üzenetére
íjjj, ezt hogy sikerült vajon összehoznia.
-
Manitou
addikt
válasz Vasinger! #33615 üzenetére
Rugó és / vagy elasztomer helyett levegő van benne, és annak a keménységét csak úgy tudod állítani, hogy pumpával (speciálisan teleszkóp pumpával) belövöd a levegőnyomást a súlyodnak megfelelően. A pumpán van nyomásmérő, amivel tudod, hogy éppen mennyi levegő van benne, tudsz vele ereszteni is a telóból meg fújni is.
Ez jobb mint az olajfürdős?
Itt van egy kis fogalomzavar. Levegős teló is lehet "olajfürdős" A rugózó elem lehet rugó, elasztomer, levegó, ebből a 3-ból valamelyik általában. Vagy kombinálva is rugó+elasztomer. Bár mintha manapság az elasztomer már kiment volna a divatból
Csillapítás lehet olajpatron, nyílt olajfürdős, levegős, meg amit esetleg nem tudok hogy van, lehet már kitalaáltak valamit, nem követtem annyira mostanában az eseményhorizontot ez ügyben.Általában a rugós telók finomabban mozognak mint a levegősek. A levegőseket nehezebb megindítani, de az utóbbi időkben szerintem ezeket a hibákat is már kiküszöbölték a levegősöknél. Foxnál legalábbis nem panaszkodok a mozgására ez ügyben
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz fpeter07 #33618 üzenetére
Cyclocross versenyen milyen bringával indulhatnak?
Passz, nem tudom, utána kéne olvasniAz olajpatronos csillapítás hogy néz ki? Könnyebb mint a nyílt vagy mi a különbség közte?
Majd szétkapom a régi manitau telómat aztán lefényképezem Van egy sufnituningos 1996-os Manitou Mach 5 SX -em Annak mindkét szárában állítható csillapítású olajpatron van. Amúgy gyárilag csak az egyikben lenne. Zárt renszerben van az olaj , átfolyik ilyen meg olyan kamrákon, pontosan már nem emlékszek hülyeséget meg nem akarok írni. Elavult technológia, a nyílt olajfürdős jobb. A marzocchi használta legelőször a nyílt olajfürdőt az első bomber Z1-es Z2-esekben, illetve tán Z3 is volt. 97-98 környékén jelent meg úgy emlékszem. Nagy hype volt ez akkor, mozgásra istencsászárság volt, csak kőnehezek voltak a telók a konkurenciákhoz képest, de ezt a marzó mai napig elmondhatja magáról sok esetben.
1998-as Bomber Z1
[link] Szétkapva
Egyszer majdnem vettem egy ilyet használtan olyan 2000 környékén. Csak aztán mégsem lett a dologból semmi[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Ariadne #33620 üzenetére
Erősen gondolkodok a szétszedésén, bele kéne kukkantani Állítólag gyárilag elég kevés zsírt raknak bele, és nem árt már az első 1000 km után megejteni egy átzsírozást.
De még nem mertem hozzápiszkálni. Ha nem ilyen drága cucc lenne nyugodtabban nekiesnék szétkapni, de így kicsit jobban parázok, hogy nehogy elbaxak benne valamit a szétkapásnál - összeszerelésnél. -
Manitou
addikt
válasz KaraDani #33655 üzenetére
Ugyan ilyen órám van nekem is. Én mióta megvan cseréltem egyet a szenzorban azt még tavaly ősszel, egyet meg az órában, azt idén vagy 1 hónapja.
2008 nyara óta van meg. Vagyis kicsit több mint 1 év után nekem a szenzorban cserélni kellett., az órában meg kicsit több mint 1,5 év után Az tuti, hogy hamarabb merül, mint egy vezetékes. Előtte a vezetékes cateye-omban vagy 6-7 évig biztos ugyanaz az elem volt. Mellhevedert ritkán használom, abban még a gyári van, de lehet azóta már az is lemerült. Bár kb 1,5 hónapja még működött. -
Manitou
addikt
-
Manitou
addikt
válasz Hasaggymeg #33667 üzenetére
A gumigyűrűs felfogatás valóban vicces a sigma-nal, nem igaz hogy nem telne nekik egy értelmesebb rögzítésre. Amit még nem értek, hogy minden gyártó meg bírja csinálni, hogy a tized km/h-t is kijelezze az óra. Sigmáéknál csak fél és egészek vannak. Régebben meg amit néztem azon még fél se volt, csak az egészeket mutatta. Pedig elvileg mikor elszámolja a dolgokat akkor tized pontosan teszi, csak a kijelzés nem eszerint van.
-
Manitou
addikt
Ti nagyon rá vagytok kattanva erre a lámpatémára
-
Manitou
addikt
A legjobb védelem, ha sehova se zárod le Hosszabb időre sehol sem hagynám ott a kerómat, legyen az bármilyen lakattal lezárva. Olcsóbb kerót mondjuk egy komolyabb lakattal lezárva sanszos hogy nem visznek el, de drágábbat simán elviszik még így is ha akarják, csak idő kérdése
-
Manitou
addikt
válasz Teasüti #33814 üzenetére
Most megnéztem lehet kicsit keveset mondtam, de korábban ténylefg láttam 2990-ért pl ezt akciósan:
[link]20 ezres telót egészen biztosan nem vennék abba a keróba. További probléma menetes 1 colos nyaku villa kell nagy valószínűséggel, azokból meg nem olyan nagy a választék, és ami van az is inkább alsó kategóriás telók, a létező legolcsóbb telók, és persze ennyit is érnek kb. Hamar kikotyogósodnak és nem mozognak jól, de legalább kőnehezek is, mert acélból vannak nagyrészt.
Szóval sok pénzt biztos nem költenék arra a biciklire. Pár ezerért talán el lehet adni, boltbajárós biciklinek még elmehet De ha csinálnál róla pár képet könnyebb lenne véleményt mondani.
A döntés a tiéd, de én inkább eladnám, hozzá csapnék egy kis pénzt és vennék egy merevvázas + merevvillás ! régebbi MTB-ot, ami régi minőségibb alkatrészekkel van felszerelve.pl:
[link][ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz rétisün #33843 üzenetére
Pontosabban az a csavar a rugóerő erősségét állítja. És elvileg ki kell akasztani a féket és úgy szabad tekergetni azt a csavart, régebben valahol ezt olvastam, mert beakasztott állapotban eltörhet a rugó benne mondjuk ebből a rugó eltörésből nem tudom mi lehet az igaz Egy kis finomabb tekerést beakasztva is kibírhat szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Teasüti #33822 üzenetére
Passz , nem tudom hogyé megy most egy ilyen full generál. De én már leírtam, hogy inkább eladnám az egészet. 10-20 ezret nem érdemes rákölteni. Eladod mondjuk 10k-ért meg hozzáteszel 20k-t és abból vehetsz valami értelmesebb használt merevvázas bicajt, amit még tekerni is sokkal élvezetesebb lesz. Ezekkel az olcsó ösztelósokkal az a baj, hogy kb semmire nem valóak, ok hogy ott van a hátsó rugóstag, de alig mozog, vagy ha igen, nagyon rossz a karakterisztikája, ráadásul ez tekerés közben csak az energiádat nyeli el, ráadásul kőnehezek ezek a biciklik, ami szintén negatívan befolyásolja a tekerhetőséget. Első villa dettó , mint a hátsó, és az alkatrészek hajtás váltók szintén a legolcsóbbak rajta, így nem sokat bírnak, hamar tönkremennek. Ja és van olyan biciklisbolt , ahol ilyen biciklik javításávasl nem is foglalkoznak .
-
Manitou
addikt
-
Manitou
addikt
A jó időre való tekintettel ma én is mentem egy rövidebb távot tekerni nagyrészt erdőben, terepen. Van mit fejlődnöm állóképességileg az biztos.
Táv: 20,12km
Max seb. 41,12km/h
Átlag ~20km/h
átlag pulzus: 149
max pulzus 183
szintkülönbség: 92 m -
Manitou
addikt
válasz fpeter07 #34669 üzenetére
Meg kell húzni a hajtókar csavarját, amiatt szokott recsegni általában. Vagy ha picit kotyog a középcsapágy esetleg onnan is jöhet valami hang, de inkább a hajtókarra szavazok.
Ma újabb távot mentem délben. Apránként túlteszek magamon
táv: 21,22km
átlag sebesség: 19,87km/h
max sebesség: 35km/h
szintkülönbség: 268m
átlag pulzus: 141
max pulzus:165Nagyrészt erdő, földút.
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #34687 üzenetére
Szerintem RS Reba, vagy Recon
vagy Psylo
Egyéb tippem nincsen.Bár lehet igazad lesz, mert a Dema Deor gyárilag Dart 3-al van szerelve
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Mr.Csizmás #35126 üzenetére
Alsóbb kategóriában nyomul inkább. A tesco gazdaságos bicikliktől azért jobb márka.
Mondjuk a lényeg úgyis az hogy milyen alkatrészek vannak rajta, mert maga a hauser az csak egy márkanév egy vázon. A kiegészítők az jobb esetben shimano/sram termékei.venember83: A RockShox Revelation jóféle, anno majdnem az lett a fullyba a fox helyett, már el is tetettem egyet Air -U-turnos fullos változatot, csak aztán jóárasítva jött a fox, így nem volt kérdés melyiket választom
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Ariadne #35186 üzenetére
Ja igen a rugós 2066g elvileg. Levegős könyebb vagy 100-150g-al. De az árban is combosabb. 50-60k között jó vétel lehet egy recon, főleg ha levegős. A rugós igaz nehezebb , de szebben mozog kicsit .
Jancsi: használtban egy jó állapotu Rebat néznék, vagy akkor már valami foxot.
Bár nem tudom most milyenek a használtpiaci árak e téren.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz #56474624 #35189 üzenetére
hm, nekem még sose tört el kormányom, pedig régebben durvábban nyomtam a témát.
Ez megint valami urbán legend lehet. Esetleg nagyon könnyű kormányoknál el tudom képzelni, hogy nagyon intenzív használat mellett elfárad az anyag és törik, reped. De egy átlagos kormány, ha csak nincs nagyon extrém behatásoknak kitéve, majdnem örök élet.
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen