- Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ZIDOO médialejátszók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós kamerák
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- SSD kibeszélő
- Milyen TV-t vegyek?
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Friss előzetesen a Monster Hunter Wilds (PC, PS5, XSX)
gp A PC-re és konzolokra szánt folytatás valamikor jövőre debütál.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
Aktív témák
-
Manitou
addikt
válasz dwelablack #43273 üzenetére
A magasságodhoz inkább 16-17-es váz passzol szerintem, bár én elfogult vagyok, mert nekem a kisebb vázak tetszenek, valahogy azok jobban néznek ki, arányosabbak, mellesleg kevesebb bennük az anyag és így könnyebbek is, igaz ez nem olyan számottevő.
Én 183 vagyok és az egyik keróm 16,5 -es a másik 17,5-es a harmadik ( fully) meg L-es asszem,az is inkább olyan 16-17-esnek felel meg.
Az se mindegy ki hogyan értelemezi a vázméretet, van olyan gyártó , aki az üléscső tetejéig mért adatot adja meg, és pl az a cső lehet hogy 5-6 cm-el is fentebb nyúlik mint a felsőcső, és így simán lehet hogy egy 18-as váz valójában csak 16-os, ugyanis a középcsapágy közepétől a felsőcső középvonaláig mért érték elvileg a vázméret.
Ilyen pl a Kona is [link]
itt is az ábrán látszik ők a tetejéig mérnek. Egyszer nagyon régen akartam venni egy kona cinder cone cro-mo vázat, akkor szembesültem ezzel a dologgal, a váz amit meg akartam venni 16-osnak volt mondva, de kb 14-esnek felelt meg, inkább olyasmi volt mint egy triálvázPersze itt pénzben, időben gondolok pro és kontra. Pl.: gőzöm nincs mennyiért vállalna be valaki egy ilyen bicaj átépítést. Mennyit érhet egy karcmentes Viper váz?
Ha szervízbe viszed szerintem nem keveset kérnek el érte, esetleg ha ott csináltatod a műtétet , ahol a vázat veszed, akkor szerintem adnak egy kis kedvezményt.
De szerintem ha csak úgy bemennél valahova vinnéd a kerót meg a vázat, hogy cseréljék ki, simán rávágnának vagy 15k-t.
Meg még lehetnek plussz költségek is, pl a bowdenek nem biztos hogy jók lesznek a másik vázhoz, más az elvezetése, vagdosni kell másik bowdenházból újakat, persze ezek nem nagy tételek, csak ezek is simán bejátszanak még. Illetve az új váznál ami gond lehet , hogy a középcsapágy tengely hossza túl rövid vagy túl hosszu esetleg az új vázhoz, bár manapság már ez nem szokott annyira felmerülni. Illetve amire még érdemes figyelni, hogy az új váznak a homlokcsöve nehogy túl hosszú legyen és rövid legyen bele a villa nyaka, bár rá szoktak hagyni valamennyit távtartóval, de azért érhetik meglepetések az embert e téren is.
Ja új vázhoz még új üléscső is kelleni fog nagy valószínűséggel, meg akár egy új elsőváltó is, mivel ezekből sokféle méret létezik. Váltóból a bilincsátmérőn kívül még ott is lehet gond, hogy alul vagy felülhúzós kell-e, lehet a régi alul az új meg felülhúzós, esetleg középcsapágyra szerelt megoldás, stb...
Az üléscsövet amúgy ha a régi kisebb mint az új lesz egy szűkítővel lehet orvosolni, ha ragaszkodsz a régi üléscsőhöz.
Most hirtelen ennyi jutott eszembe. A vázad max 15k-t szerintem.
Erről a bringáról van szó?
[link]
Milyen vázat akarsz helyette?[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz dwelablack #43284 üzenetére
Igen,szerintem is jobban jársz, ha eladod és veszel egy másikat. Kivéve, ha csak nagyon nyomott áron vinnék el.
Azért nem szoktam keróval menni focira, mert nem merem kint hagyni (túl drága mindegyik keróm ahhoz, de főleg a fully), van ugyan egy elég jó U lakatom (Onguard Buldog),de azt is csak idő kérdése és feltöri aki akarja, így marad a kocsi
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz dwelablack #43289 üzenetére
A tornaterembe?
Én még sose láttam ott kerót.Lorcsival szoktunk menni erre arra tekerni Debrecen és vonzásköztetében, ha eljössz egy ilyenre, akkor meg tudom mutatni a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
-
Manitou
addikt
válasz x123456 #43349 üzenetére
Ez nagyon sok kerónál így van , hogy a bowdenezés miatt nem egyenlő könnyedséggel fordul mindkét irányba a kormány, de hogy ebből menet közben kb semminek nem kéne éreződnie az is 100. Nálad lehet valami más gond is lehet, pl szoruló kormánycsapágy így első tippre látatlanba.
ludsimon: hol írta, hogy Hai Bike-ja van én nem látom? De lehet csak figyelmetlen voltam.
Én megmondom őszintén, erről a Hai Bike márkáról itt a fórumon hallottam először. Ez valami új márka? Vagy csak kiesett a látókörömből eddig. Pedig ismerek jópár márkát.
Amúgy nekem ettől függetlenül szimpatikusnak tünő gépeik vannak, már amiket láttam.
Na meg itt is van pár tulaj, ha jól tudom[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Pl deroe hátsó váltó 7500-ért
meg STX hátsó váltó asszem 5k-ért ( az a maga idejében is elég rossz váltónak számított ) Persze ha valaki korhűen gyári állapotra akar összerakni egy gépet és pont egy ilyen alkatrész kell neki, akkor nyílván nem olyan vészesen drága ez így neki
Meg majd még mondok párat, csak most megyek kajálni.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Ez nyílván így van Lehet csak pont azokat szurtam ki amik nekem drágának tüntek, ezért is írtam, hogy egyes esetekben túlárazott, mert láttam volt sokminden normális áron is.
Vagy pl van itt egy klipszes pedál, hogy ebben mi kerül 9,5k-ba azt nem tudom
[link]
Vagy azok a műanyag pedálok atyaég -
Manitou
addikt
válasz ludsimon #43624 üzenetére
Nem tudom miért kell ezen ennyire fennakadni.
A legolcsóbb alkatrészcsalád a Tourney, ennek megfelelően csak nem sorolhatják oda ahova az XT-t , vagy akár az Alivio-t.
Látod , mint te is írod a váltódon mindig állítani kell hogy jó legyen, ha nem használod. Egy XT szettnél ezt egyszer megteszed a legelején aztán kb hozzá se nyúlsz sose, ugyanúgy teszi a dolgát, úgy hogy közben bármerre mehetsz bármilyen körülmények között kb.
Ez az amit a Tourney nem tud tejlesíteni. Arról nem is beszélve hogy gyengébb egyszerűbb nehezebb anyagokból készítik, tartósságra sem egy kategória.
Az hogy párszor mész ilyen terepen vele az nem ugyanaz, mintha rendszeresen szinte csak ott használnád.
Nekem is volt ilyen kategóriás biciklim (Tourney) és tudom mi a különbség az alkatrészcsaládok között, nem csak kamu és marketing, valóban a drágább a jobb. XTR az aminél a súly miatt gyakran a tartósság rovására megy a dolog, az kifejezetten versenyre tervezett alkatrész, nem lényeg a tartósság, csak a teljesítmény.
De egy LX-XT ( mostmár LX helyett SLX) szintű alkatrész mindenre elég és jó, bármilyen stílusirányzatot is képviseljen valaki MTB terén.Ez a shimano táblázat meg szép meg jó, nem kell mindent túl komolyan venni benne, illetve kőbe vésett dolognak.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
24 órás eredmények:
[link]Nagy grat a résztvevőknek
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #44552 üzenetére
Elhiszem , de ez esetben csak 80 vagy kicsit több körül van a limit
-
Manitou
addikt
Azt hiszem egy időre befejeztem a gép fejlesztését.( hányszor mondtam már ezt) Holnap majd teszek fel képeket az új szerzeményekről , melyek részben esztétikai megfontolásból részben grammhuszárkodás céljából lettek vásárolva. Szombaton fel is szerelem a dolgokat.
súlyadatok:
685mm karbon hajlított kormány: 167g
100mm-es stucni: 130g
karbon nyereg: 185g
400mm-es üléscső: 220g
kulacstartó: 22gmeg vettem egy zsír markolatot meg egy poén cuccot is
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
-
Manitou
addikt
válasz rétisün #45573 üzenetére
KCNC nálam is képben volt sokáig. Neked KCNC-ből pontosan melyik van?
ja szerintem is súly / ár arányban elég jó, és még ki is néz valahogy, igaz speci kulacstartót akartam venni, de specihez az dukált volna, de nem kaptam, meg ez könnyebb isAmit linkeltél kulacstartó 23g Nehezebb igaz csak 1g-al mint ami nekünk van. Mellesleg durván túl van árazva
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #45580 üzenetére
Feketében jobb lett volna, de ezt tudtam szerválni. Amúgy nekem tetszik és nem lesz olyan rossz szerintem a specihez
mod:
2mm[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #45584 üzenetére
Én is még tudnék könnyíteni párszáz grammot pl küllőkkel pedállal ( felnivel is, bár azt direkt erőset vettem és inkább ott nem grammoztam ---> 450g a Mavic XM719 Disc ) , de ha ez be is következik az se a közeljövőben lesz. Így is ha jól számoltam 11,x kg lesz a bringa, ami nem rossz egy 140/120mm AM géptől
Tényleg most már csak élvezni szeretném a bringázást vele, bár idénre pont vége lesz a szezonnak, de még egy két karikára azért megjáratom.
Én meg viszonylag könnyű egy sebességes városi cirkáló építésén gondolkozom, pedig pont most írtam, hogy nem költök bicajra
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #45589 üzenetére
Valami viszonylag olcsó és kevésbé feltünő kivitelben gondolkozok.
De nem is a tipikus boltbajárós kivitel lenne. De lehet ebből is majd jövőre lesz valami. -
Manitou
addikt
válasz venember83 #45589 üzenetére
No pedál nélkül 11,60 kg lett a gép, ami nem rossz, mert a Cube AMS 130 SL -je pl 11,7kg [link]
az ára meg igencsak nyaldossa az 1 milliót -
Manitou
addikt
válasz rétisün #45592 üzenetére
Nekem garantáltan kevesebbe van mintha egybe vettem volna A példánok hozott cubehoz képest meg bőven kevesebbe van eddig.
Amúgy általánosságban igaz, hogy aki saját maga pakolja össze alkatrészekből az többre jön ki mint egy egyben megvásárolt bringa.
Csak azért egy magadnak összerakott gép sosem olyan mint egy gyári, apránkéánt tudod feljesztgetni, nem egyből kell kiadni rá rengeteg pénzt, ez olyasmi , mint az egyben megvásárolt nagyáruházi számítógép vs te pakolod össze a gépet válogatott alkatrészekből esete, de gondolom nem mondtam ezzel semmi újdonságot[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #45601 üzenetére
Akkor pláne jó a helyzet. Az enyém is elég jól mászik
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #45935 üzenetére
Nem rossz az ár, de ennyiért inkább már foxot nézegetnék
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #45953 üzenetére
Jé tényleg, most nézem a képet, hogy változó kersztmetszetü a nyak.
Ez már megint valami új dolog? Vagy csak annak az áldozata lettem, hogy nem követem nyomon mindig a dolgok alakulását ? -
Manitou
addikt
A valtasi tartomanyanak nagy reszen jo de eleg szarul jon ki mikor csorikam epp dombon kuzdene felfele es baxik valtani csak ha elotte oda vissza 2 fokozatot járatod vagy epp feljebb váltasz két fokozattal hogy egyet ugorjon.
Egész pontosan nem tudom milyen váltókarról van szó, de nálam bevált szokás volt régebben, ha ilyen gond volt alsóbb kategóriás váltókaroknál, hogy picit túl kell váltani a váltókarral, tehát nem 1-et nyomni felfele a karral( gondolom felfele akar váltani hegymenetben és az a gond) hanem egy picit tovább nyomod és kitartod amíg nem érzed, hogy elkapta a fonalat és megindul a felfele váltás, szóval érzéssel, de ne annyira, hogy 2-t váltsál.
-
Manitou
addikt
válasz Ariadne #46076 üzenetére
Viszont ha 180 felett vagy, gyakorlatilag biztos, hogy kicsi lesz.
Nem biztos. Nekem 16,5 colos vázam is van és 183 vagyok. Ki kell próbálni ,akkor kiderül úgyis.
Mod:
Még mindig nem tudtam képet készíteni a speciről az új setuppal
De ami késik nem múlik[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz KaraDani #46375 üzenetére
Van különbség, de annyira nem sok. Nekem az egyik bringán van egy 2000-es évjáratú bordás tengelyes hollowtech XT ( ami mellesleg mai napig egy remek hajtómű ) A másikon meg egy 2008-as XT integrált. Ami érdekes, hogy súlyban az integrált nem sokkal kevesebb mint a 8 évvel korábbi tesója ( ahol a monoblokk+hajtókar kombó súlyát értem) Mondjuk én 80-85 kg vagyok. Kisebb súlynál még ennél is elenyészőbb lehet a különbség. Igazán "nagy" különbség merevségben egy régi négyszögtengelyes hajtómű vs integrált között van.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Volt már?
[link]Megkésve de Boldog Karácsonyt minden bringásnak !
-
Manitou
addikt
válasz KaraDani #46878 üzenetére
BÚÉK minden bringásnak!
Az én listám:
-egy balaton kör már nekem is régóta érik, idén jó lenne tényleg
-egy pár helyi maraton, esetleg 1 külföldi is beleférne
- jelentősen több tekerés mint amit az elmúl 1-2 évben produkáltam
- bicajra egy forintot nem költés ( ezt már párszor megfogadtam )
- olyan helyekre eljutni mo-on , ahol még nem voltam. Eddig csak Mátra- Bükk- Zemplén az "ismertebb" terep -
Manitou
addikt
válasz venember83 #46919 üzenetére
Nekem is megvolt ma az idei év első tekerése. Autóba lemerült az aksi így kénytelen voltam bringára pattanni , hogy bemenjek melóba. Hazafele este olyan jót sprinteltem kerékpárúton itt se nagyon van takarítva, de én nem is slickel voltam, hanem terep gummákkal, majdnem gyorsabban mentem, mint ahogy a kocsik mellettem az úton haladtak. Holnap meg lehet holnap után is keróval megyek majd. Legalább elmondhatom, hogy eddig 100%-ig eleget teszek a fogadalmaimnak
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #47040 üzenetére
Én megkérdőjelezem mennyire igaz az a 11,4 kg súly. Ezekkel a kerekekkel és felszereltséggel kizártnak tartom a 11,4 kg-ot. Nagyon max pedál nélkül talán lehet annyi, de még úgy se hinném.
Nekem hasonló bringám van és éppen egy hajszállal vagyok 12kg alatt. Pedig nekem is karbon kormány, karbon nyereg , könnyű üléscső van, ráadásul a kerekeim is könyebb épített kerekek, mint a crossride. Persze még én is tudnék könnyíteni itt ott, de már nem akarok
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
Aktív témák
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- EA Sports WRC '23
- Tudományos Pandémia Klub
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Hálózati / IP kamera
- Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
- Vicces képek
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- További aktív témák...
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest