Hirdetés
-
SGF24 - Befutott a Monster Hunter Wilds legújabb előzetese
gp Az új rész jövőre érkezik, ennél pontosabb dátumot nem kaptunk még sajnos.
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
ph Tajpeji kiruccanásunk hetén többek között notebookok, monitorok, NAS, szimulátor-kiegészítő és kompakt hűtő igyekszik árnyékot találni.
Aktív témák
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #47050 üzenetére
Ja arra nem is válaszoltam. Vagy nem volt már pénze másra, vagy annyira nem ért hozzá, hogy ez nem olyan nagy szám kerékszett, vagy nem tudom. Vagy az is lehet hogy volt benne egy profibb kerékszett + hidrás fék, amit elpasszolt és beszámította ezeket a cuccokat. Gyártom itt az elméleteket
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #47375 üzenetére
Nekem a schwalbe-hoz sárgát adtak anno. ( ez a 160g-os változat volt, asszem) A belső azóta már lehet cserélődött, de a szelepspaka mindig vándorol át az újra
-
Manitou
addikt
Ebből az STX-RC családból volt anno nekem a canti féke meg az első+hátsó agy illetve első váltó. Tényleg jó cuccok voltak. Sőt az agyak mai napig futnak az egyik bringámban, illetve az elsőváltó is hibátlaul teszi a dolgát Ez anno egy nagyon jó alkatrészcsalád volt szemben a sima STX-el, ami inkább rossz híréről volt ismert.
-
Manitou
addikt
válasz MarioAna #47734 üzenetére
Akkor ahogy érzed. Kényelmesnek biztosan kényelmesebb egy ilyen rövid stucni, mert nem kell annyira előrehajolnod. Az egyik kerómban pont ilyesmi stucni van, az sem egy DH gép, viszont sokkal kényelmesebb az üléspozíció vele, mintha lenne benne egy 110-120-as stucni.
-
Manitou
addikt
válasz wxppro #47742 üzenetére
Az lehet Bár ha a kettőt egyszerre húzod és az elsővel óvatosan adagolva, akkor lehet meg lehetne úszni esés nélkül. Nekem 100-as stucnim van( vagy 110 már nem vagyok benne biztos) , csak az egy fullyban van, én gyakrabban használom magában az első féket mint külön a hátsót( igaz az üléspozícióm is teljesen más mint neked), sőt hátsót magában nagyon ritkán, akkor már a kettőt egyszerre, ha nagyon meg kell állni, és a súlypontot olyankor nem árt kicsit hátrahelyezni.
-
Manitou
addikt
válasz KaraDani #47767 üzenetére
~11,9kg körül, de még ebből is tudnék faragni pár száz grammot. De most befejeztem a pénzköltést rá, így is már több mint elég ez. Még az új carbon cuccokkal nem is csináltam képet a gépről, most a hóba meg inkább nem viszem ki, majd ha száraz idő lesz csinálok képeket.
rétisün : Na igen, meg ha egyből mindenből a legkönnyebbet vennéd , már nem tudnál hova faragni rajta Jó ez így.
MarioAna
Van konyhai digitális mérleged? A kormány szerintem 300g körül lesz vagy több.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #48193 üzenetére
Azt ne mondd, hogy nem váltottál még hegymenet közben.
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #48322 üzenetére
Bármelyik részét
fpeter07
"pedálból" kell megemelni, így most nehéz elmondani, de gyakorlás kérdése.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #48325 üzenetére
Kösz, de nem olyan nagy dolog ez.
Mióta spd-t használok azóta már elszoktam a normál pedáltól, multkor akartam felugrani egy padkára menet közben, csak elfelejtettem, hogy nem az spd-s bringával vagyok, aztán majdnem gáz lett belőle -
Manitou
addikt
Ja, az elixir később jött ki avidéktól.
Én csak a juicy 7-esről tudok véleményt mondani. 185/160-as tárcsával használom, teljesen meg vagyok vele elégedve. Haveromnak Magura Louise van, szerinte az enyém "jobban fog". Próbálva az övét, az enyém valóban jobban "harap".
Szerintem amolyan mindenes fék, de DH-ra azért van nála jóval alkalmasabb típus is.
Pl: Code -
Manitou
addikt
válasz Runner_fxr #48459 üzenetére
Azt hittem te fiatalabb vagy. Egyidősek lehetünk, igaz én inkább ~95-től datálom a MTB-s pályafutásomat
-
Manitou
addikt
válasz Runner_fxr #48461 üzenetére
Ja a csilebérci témára én is emlélkszek, meg akkor még Mountaibike Action volt az egyetlen bicajos újság neve is. Nekem az első saját magam épített bringám olyan 95-ben volt, egy merev vázas és merev villás Marin cro-mo. 2 évig merev villával használtam, aztán szerváltam hozzá egy Manitou Mach 5 SX telót, ami kicsit módosítva volt a gyári állapothoz képest, az útja meg volt növelve 63-ról 70 mm-re és mindkét szárában állítható olajpatronos csillapítás volt "DUAL-Cartrige" Ez a bringa még mindig megvan, igaz az idők során párszor cserélődtek rajta az alkatrészek, a legújabb rajta talán 98 körüli alkatrész.
Missy Giove nagy forma volt, egy legendaNo de befejezem a nosztalgiázást.
-
Manitou
addikt
Igazából nem voltam kibékülve akkoriban a hátsófék erejével, mert próbálgattam a triálozás alapelemeit is elsajátítani. Aztán vettem egy magurát, a "sarki boltosnál" éppen akciós volt
Ja, most se egy nagyon elterjedt márka.Tamoo: áá nem volt ez sose DH gép Az más dolog, hogy akkoriban még voltak akik merevvázzal DH-ztak mo-n. Ez inkább CC vonalhoz állt közelebb.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz Runner_fxr #48484 üzenetére
Egy haveromnak is volt GT-je Tequesta. Elég különleges volt akkor, aztán nem is forgalmazták, talán manapság se a GT-ket.
Nekem nem volt akkoriban sose annyi pénzem egyben, így én apránként építgettem, de ezáltal úgymond "kitalultam" a kerékpárszerelés minden csínját is, szóval ennyi haszna volt azért 94-ben nekem egy Schwinn Woodlands-om volt , de csak ilyen legalapabb shimano TY felszereltséggel, joy-tech agyakkal és szimplafalu felnível. Ezt kezdtem el fejlesztgetni, mikor már minden ki lett szinte cserélve, akkor jött a váz+villa csere. Aztán teló , aztán újabb alkatrészcsere stb... újabb teló aztán kezdődtek előről a dolgok, egy ördögi kör volt. Aztán volt, hogy egy jó darabig nem nagyon cseréltem semmit. Most is azon a szinten vagyok, hogy egy darabig biztosan nem fogok költeni semmit bringára, mert ami van így is több mint elég. Persze hajtást majd cserélek rajta ha kell meg egyéb kopó dolgokat.Más:
Ismerős csábít, hogy menjek Transs Hungária Marathonra. Jól hangzik, csak kicsit kevésnek érzem az edzettségi szintemet a dologhoz, az utóbbi években elég kocabicajos lettem sajnos. De próbálok néha azért tenni ellene.
Valószínüleg jól érzem, hogy már késő lenne elkezdenem rá felkészülni? Vannak itt versenyfelkészülésben/edzésmódszerekben nálam jóval járatosabb emberek szerintem,azoknak a véleményére lennék kiváncsi.
Én sose követtem semmiféle edzésmódszert, csak tekertem.
Most egyelőre nem tekertem még idén asszem Ellenben heti 2x járok konditermbe ( mondjuk azt ettől függetlenül mindig szoktam) + heti 2x 2,5 óra jégkori is befigyel egy héten. Úgy tudom a korcsolya elég jó kiegészítő sport bicaj mellé, kérdés egy alapozó, vagy hogy is mondják edzéssel felér-e. Kb 6 hete járok korcsolyára. Ez kb heti 25km korcsolyázást jelent.Felfogható intervall edzésnek is? Mert van hogy sprintelek, van hogy csak monotonabb köröket megyek.
Persze közben magam is olvasgatok most edzésmódszerek után is.Az edtzettségi szintemről annyit hogy kb az ilyen 50-60 km-es hegyi túrák szoktak nekem feküdni, nekem az bőven elég, szóval ilyen napi 100km-t hegyen( terepen) sose próbáltam tekerni. Meg ugye a túrás tempó meg a versenytempó nem ugyanaz. Ezért is tartok kicsit ettől a trans hungáriától, hogy halál lenne nekem. Maratonokon sem indultam még sose. Utolsó versenyem amin voltam 99-ben volt Szílvásváradon, akkor a mezőny 2. harmadában végeztem. Akkor még crosscountry többkörös versenyek voltak csak.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz amargo #48578 üzenetére
Lehet jó lesz nekem egy általános alapozó edzésterv is. Mivel hegy a fasorban sincs a környéken, így elég nehézen tudok edzeni rá mászásokkal, marad a sík terep. Kérdés, ílyen körülmények között mennyire lehet felkészülni rendesen. Persze ha a jó idő közeledik, akkor el lehet menni hétvégente hegyekbe is. De alapvetően leginkább a környéken tudok edzeni, ami sík terep.
Először úgy voltam vele, hogy tekerek majd minél többet, gyűjtöm a kilómétereket, aztán majd beleerősödök, majd javul az állóképességem is jobban, ami valószinüleg így is lenne, bármiféle edzésterv nélkül is, de nem hiába vannak ezek a különféle edzésmódszerek, felkészülési dolgok, így azért még hatékonyabban lehetne eredményt elérni.MC Pite: 1500-at ha hegyen gondoltad, azt biztos, hogy nem fogom teljesíteni.
Részben hegyen + síkon már simán teljesíthető.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz amargo #48610 üzenetére
Ilyen meredekebb részre felmegyek többször dolgot már én is próbálgattam egyszer tavaly. Van egy két "domb" a közelben. Max ilyen 10m-es szintkülönbség van kb.
Illetve van egy kicsit nagyobb is, de odáig el kell tekerni, ~ 20km-re lehet ----> 144m-es "csúcs" hármashegyaljai kilátónál.A 6 km sprint aztán 6 km pinés, ez ilyen intervall jellegü dolog akkor nem?
40km-en keresztül 30 feletti tempót nem tudom, hogy tudnék-e tartani, de szerintem nem igen. A pulzustartományok is számítanak, ahogy olvastam. Tehát max pulzus 80%-án éremes tekerni pl, illetve attól függ mire edzel. Nálam pl szerintem olyan 150-160 felé nem kéne menni a pulzussal. Persze ehhez kéne mérnem egy max pulzus értéket majd.
Közben találtam egy edzéstartományokról szóló írást a gépemen, még régebben szedhettem le valahonnan, ezt is átolvasom majd.
Heti hány napot érdemes edzeni? És azt hogyan érdemes elosztani? Gondolom egymás utáni napokon nem célszerü edzeni, inkább 1 nap edzés + 1 vagy 2 nap pihenőnap aztán megint edzés.
Konditeremben nem szoktam edzeni lábra, mert a heti 2 alkalmat tudok csak menni, az meg kell felsőtest edzésre, lábra meghagyom a bringázást, meg bármi mást. Talán egy gyakorlat van ami jó lehet ilyen szempontból, az a felhúzás( ezt hát edzéskor szoktam néha végezni), ez igénybe veszi a comb izmait és a farizmot is, mellesleg teljes testi erő fejlesztés szempontjából is elég jó. -
Manitou
addikt
válasz F_Gergely #48615 üzenetére
Én minimum egy torát vennék. Amit Tamoo linkelt Recon meg mégjobb. 40-ért elég jó vétel. Ezek már teleszkópnak nevezhetőek , bírja a 185-ös tárcsát is vígan, és nem fog egy pár hét után kikotyogósodni, mellesleg a rugózása is fényévekre van az RST-dtől.
+ tárcsából előre 185 hátra 160-at tennék. Esetleg előre 160 is mehet, mert nem vagy olyan nehéz. Ha súly számít akkor 160-as tárcsa könnyeb a 185-östől
Fékből meg BB5 vagy BB7 olcsóért mehet.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #48653 üzenetére
Akkor mi lesz? Egyszer már mintha linkeltél volna be egy ilyesmi cube vázat.
-
Manitou
addikt
válasz amargo #48671 üzenetére
Ja van itthon egy szobabringa, majd ha meggyógyulok ( most éppen táppénzen vagyok) azzal majd elkezdek tekerni, elkezdeni alapozni az is jó lesz szerintem. Kint nekem még hideg az idő.
Á kettlebellt nem akarom belekeverni már, elég a konditerem, azzal "szétcsapok" minden izmcsoportot.Bekopizok pár dolgot abból az irományból amit találtam:
Ez egy kerékpáros országúti edzésmódszer, a volt NDK-ban kifejlesztett és a mai németországban is használatos:
"szótár":
KB- Kompensationsbereich (kompenzációs tartomány)
GA- Grundlagenausdauer (alapállóképesség)
KA- Kraftausdauer (erőállóképesség)
EB- Entwicklungsbereich (fejlesztési tartomány)
MO- Motorik (motorikus képesség)
ZF- Zeitfahren (időfutam)
SB- Spitzenbereich (csúcsterhelési tartomány)
SN- Schnelligkeit (gyorsaság)
SA- Schnelligkeitsausdauer (gyorsasági állóképesség)
K- Kraft (erő)Kompenzációs edzés (KB)
Célja: - a versenyek vagy edzések előtti és utáni regenerálódás elősegítése - nagy terhelések kompenzálása versenyek, erőedzés, terhelési blokk után
Energianyerés: aerob (zsíranyagcsere)
Laktát: 0 - 2 mmol/l
Pulzus: 90 - 120
Pedálfordulat: 60 - 100
Áttétel: 42×17-21 39×15-19
Időtartam: maximum 2 óra
Táv: 30 - 50 km
Terep: sík
Módszer: folyamatos tartós extenzív
Szervezeti forma: egyénileg, párban vagy csoportosan
Periodizálás: egész évben, az előkészítő periódusokban csekélyebb jelentőséggel bír,
de versenyidőszakban a mikrociklus fontos része
Ciklizálás: intenzív versenyek és edzések utánGazdaságossági alapállóképességi edzés (GA1)
Célja: - a szervezet zsírégetéshez történő szoktatása
- terhelés előtti bemelegítés
Energianyerés: aerob (zsíranyagcsere)
Laktát: 0 - 2,5 mmol/l
Pulzus: az egyénre meghatározott 20-as tartományban (kb.110-130)
Pedálfordulat: 90 - 100
Áttétel: 42×15-19 39×14-17
Időtartam: 4 - 8 óra
Táv: 120 - 240 km
Terep: sík
Módszer: folyamatos tartós extenzív
Szervezeti forma: egyénileg (120 - 150 km) csoportosan (120 - 240 km)
Periodizálás: egész évben, különösen fontos az előkészítő periódusban
Ciklizálás: 2 - 5-ös blokkban alkalmazzuk, növekvő távokonFelépítő alapállóképességi edzés (GA2)
Célja: - az utazósebesség növelése aerob anyagcserefolyamatok mellett
- az alapállóképesség fejlesztése és stabilizálása
- az aerob kapacitás növelése
- terhelés előtti bemelegítés
Energianyerés: aerob (zsír- és szénhidrát anyagcsere)
Laktát: 0 - 3 mmol/l
Pulzus: az egyénre meghatározott 20-as tartományban (130-160 között)
Pedálfordulat: 90 - 110
Áttétel: 42×15-19 39×14-17
Időtartam: 2 - 8 óra
Táv: 80 - 200 km
Terep: sík vagy dombos
Módszer: folyamatos tartós intenzív
Szervezeti forma: egyénileg (80 - 140 km)
2 - 3 - 4 fős csapatban (80 - 200 km) rövid vezetésekkel
behatárolt vezetési hossz: 1000 méter vagy 1 perc
Periodizálás: egész évben, az előkészítő periódusban kiemelt jelentőségű az alapozó edzőtáborban a munka fő részét teszi ki
Ciklizálás: 2 - 5-ös blokkban alkalmazzuk, növekvő távokon
Tanácsok az edzéshez: ezt a fajta edzést motorvezetéssel is végrehajthatjuk, de figyeljünk arra, hogy az élettani paraméterek (pulzus és laktát) megfeleljenek az előírtaknakHegyi alapállóképességi edzés (GA/KA)
Célja: alapállóképesség mellett az erőállóképesség fejlesztése
Energianyerés: aerob és aerob-anaerob átmenet alsó tartománya
(nagyobbrészt aerob, zsír- és szénhidrát anyagcsere)
Laktát: 0 - 4 mmol/l
Pulzus: egyénre meghatározott, 100 - 170 között
az emelkedőkön átlagosan 150 - 160
Pedálfordulat: 60 - 100, az emelkedőkön 60 - 70 között
Áttétel: 42×15-19 39×14-17
Időtartam: a nehéz emelkedők hossza maximum 2 óra
Táv: maximum 150 km
Terep: dombos, hegyes
meredek emelkedők
hosszabb lejtők és 15 - 20 perces sík szakaszok is legyenek benne
(a regenerálódás miatt)
Módszer: folyamatos tartós
variált tartós
Szervezeti forma: csoportos edzés
Periodizálás: az előkészítő periódus végén és a tapering idején
Ciklizálás: pihenőnap után
az ilyen edzést kövesse egy GA1 edzés
Tanácsok az edzéshez: alapfeltétele a jó alapállóképesség és erőállóképesség min. 30 perc bemelegítés az első emelkedő előtt 15 - 20 perces sík és lejtős szakaszok a fő részben min. 30 perc levezetés síkon vagy enyhe lejtőnErőorientált fejlesztő edzés (EB/KA)
Célja: versenyspecifikus állóképesség fejlesztése
- a versenyeken szükségesnél nagyobb erőbetétek iskolázása
- a szervezet szoktatása a tejsav leépítésére
Energianyerés: aerob-anaerob átmenet (zsír- és szénhidrát anyagcsere)
Laktát: 3 - 6 mmol/l
Pulzus: az egyénre meghatározott 10-es tartományban (145-175 között)
Pedálfordulat: 70 - 90
Áttétel: a pulzusnak és pedálfordulatnak megfelelően
52×13-17
53×13-17
Teljesítmény: 250 - 400 Watt
Időtartam: maximum 2 óra
Táv: 3 - 20 km
Terep: dombos vagy enyhe emelkedő
esetleg sík szakasz ellenszélben
Módszer: ismétléses
ismétlésszám: 2 - 5
résztáv: 3 - 5 - 10 - 20 km
pihenő: a starthoz visszatérés ideje, kb. 20 perc KB
(a pulzus 100 alá süllyedjen)
Szervezeti forma: egyénileg (3 - 5 km)
csapatban (10 - 20 km)
Periodizálás: az előkészítő periódusban és versenyidőszakban is
tapering idején
Ciklizálás: versenyidőszakban szerdán vagy/és csütörtökön verseny előtti napon egy rövid EB ajánlott
Tanácsok az edzéshez: alapkövetelménye a jó alapállóképességi szint és minimum 3 hét erőállóképességi hegyi edzés nagy versenyterjedelem esetén kis EB terjedelem minimum 30 perc bemelegítés GA2 , kb. 40 perc levezetés KBPedálfordulat orientált fejlesztő edzés (EB/MO)
Célja: - versenyspecifikus állóképesség fejlesztése
- a magas fordulatszám iskolázása
- a szervezet szoktatása a tejsav leépítésére
Energianyerés: aerob-anaerob átmenet (zsír- és szénhidrát anyagcsere)
Laktát: 3 - 6 mmol/l
Pulzus: az egyénre meghatározott 10-es tartományban (145-175 között)
Pedálfordulat: 100 - 120
Áttétel: a pulzusnak és pedálfordulatnak megfelelően
52×14-20
53×15-20
Teljesítmény: 200 - 350 Watt
Időtartam: maximum 2 óra
Táv: 3 - 10 kmIdőfutam fejlesztő edzés (EB/ZF)
Célja: - a teljesítőképesség növelése az országúti időfutam számokban
- időfutam versenyeken bemelegítésként való alkalmazás
Energianyerés: aerob-anaerob átmenet felső tartománya (szénhidrát anyagcsere)
Laktát: 3 - 6 mmol/l
Pulzus: az egyénre meghatározott 10-es tartományban (145-175 között)
Pedálfordulat: a versenyen használt
Áttétel: a versenyen használt
Teljesítmény: 300 Watt felett
Időtartam: maximum 2 óra
Táv: 3 - 50 km
Terep: egyéni, páros, csapat - sík
hegyi egyéni - emelkedőMódszer: ismétléses
ismétlésszám: 2 - 6
résztáv: 3 - 5 - 10 - 20 - 30 - 50 km (síkúti időfutam)
5-től 15 km-ig terjedő hegy (hegyi időfutam)
pihenő: a starthoz visszatérés ideje, kb. 20 perc KB
(a pulzus 100 alá süllyedjen)
Szervezeti forma: egyénileg (egyéni és hegyi)
párban (páros)
csapatban (csapat)
Periodizálás: az előkészítő periódusban és versenyidőszakban is
tapering idején
Ciklizálás: versenyidőszakban szerdán vagy/és csütörtökön
verseny előtti napon egy rövid EB ajánlott
Tanácsok az edzéshez: motorvezetéses edzésként is alkalmazható
teljes időfutam felszereléssel
minimum 30 perc bemelegítés GA2
minimum 40 perc levezetés GA1 és KB
Terep: enyhén lejtő vagy hátszeles sík szakaszokMódszer: ismétléses
ismétlésszám: 2 - 6
résztáv: 3 - 5 - 10 km
2-3×10 km
3-6×3-5 km
pihenő: a starthoz visszatérés ideje, kb. 20 perc KB
(a pulzus 100 alá süllyedjen)
Szervezeti forma: egyénileg (3 km)
csapatban (5 - 10 km)
Periodizálás: az előkészítő periódusban és versenyidőszakban is
tapering idején
Ciklizálás: versenyidőszakban szerdán vagy/és csütörtökön
verseny előtti napon egy rövid EB ajánlott
Tanácsok az edzéshez: csak egy terhelési blokk elején alkalmazható, kipihent szervezetet igényel, motorvezetéses edzésként is alkalmazható
nagy versenyterjedelem esetén kis EB terjedelem
minimum 30 perc bemelegítés GA2
minimum 30 perc levezetés GA1Csúcsterhelési gyorsasági edzés (SB/SN)
Célja: - a versenyspecifikus gyorsaság fejlesztése
- az anaerob mobilizációs képesség edzése
- felkészíti a szervezetet az oxigénadósságra, és annak gyors kipihenésére
- laktáttolerancia fejlesztése
Energianyerés: anaerob laktacid
(szénhidrát anyagcsere)
Laktát: 6 - 20 mmol/l
Pulzus: az anaerob küszöb feletti tartomány a maximálisig (180 felett)
Pedálfordulat: maximális, kb. 140 - 150-ig
Áttétel: 52×13-17 53×13-17
Táv: 200 - 300 - 400 - 500 méter
Terep: sík
Módszer: intervall
ismétlésszám: 3 - 5
szériaszám: általában 2
pihenő: általában 1 perc, a pulzus 120-ig süllyedjen
szériaszünet: kb. 5 perc, a pulzus 100 alá essen
résztáv: 200 - 300 - 400 - 500 méter
Szervezeti forma: egyénileg
Periodizálás: az előkészítő periódus végén
versenyidőszakban elmaradt verseny pótlásaként
tapering idején
Ciklizálás: versenyidőszakban kedden vagy szerdán, de csak kevésszer
Tanácsok az edzéshez: csak alapos bemelegítés után végezhetőCsúcsterhelési gyorsasági állóképesség edzés (SB/SA)
Célj- a versenyspecifikus gyorsasági állóképesség fejlesztése
- az anaerob mobilizációs képesség edzése
- az oxigénadósság tűrésének és kipihenésének fejlesztése
- laktáttolerancia fejlesztéseEnergianyerés: anaerob laktacid
(szénhidrát anyagcsere)
Laktát: 6 - 20 mmol/l
pihenési érték: 4 - 6 mmol/l
Pulzus: az anaerob küszöb feletti tartomány a maximálisig
csapatban a pozíciótól függően ingadozik
Pedálfordulat: 150-ig
Áttétel: 52×13-17 53×13-17
Teljesítmény: gyorsításnál 1300 Watt-ig
vezetésben 700 Watt-ig
Táv: 1000 - 2000 - 3000 - 4000 méter
Terep: sík
Módszer: intervall
ismétlésszám: 3 - 5
szériaszám: 1 - 2
pihenő: 3 perc, a pulzus 120-ig süllyedjen
szériaszünet: 20 - 25 perc, a pulzus 100 alá essen
résztáv: 1000 - 2000 - 3000 - 4000 méter
Szervezeti forma: egyénileg
csapatban
Periodizálás: az előkészítő periódus végén
versenyidőszakban elmaradt verseny pótlásaként
tapering idején
Ciklizálás: versenyidőszakban kedden vagy szerdán, de csak kevésszer
Tanácsok az edzéshez: csak alapos bemelegítés után végezhetőGyorserő edzés (K1)
Célja:- a megszerzett izomerő átültetése a speciális mozgásba
- a maximális- és gyorserő javítása
Energianyerés: anaerob alaktacid
Laktát: 2,5 mmol/l
Pulzus: nincs jelentősége, de felmehet 180-ig is
kontroll: a restitúció ideje 110-es értékre
Pedálfordulat: maximális, álló helyzetből megindulva
Áttétel: 52-53×15-16-17
Teljesítmény: 1400 - 2000 Watt
Időtartam: 6 másodperc
Terep: sík
max. 4 - 8 %-os emelkedő
Módszer: intenzív intervall
ismétlésszám: 10 - 12
terhelés ideje: 6 másodperc
pihenő: 5 perc aktív GA1
az 5. ismétlés után 15 perc aktív GA1
Szervezeti forma: egyénileg
Periodizálás: az első előkészítő periódus végétől, az első versenyek előtt
más periódusokban a gyorserő edzettségétől függően
Ciklizálás: versenyidőszakban kedden és/vagy szerdán ajánlott
Tanácsok az edzéshez: egy GA edzés 1. órájában az alábbiak szerint:
minimum 15 perc GA1 bemelegítés
gyorserő program, aktív pihenőkkel
GA1 edzés folytatásaGyorserő edzés ergométeren (K2)
Célja: - a maximális- és gyorserő fejlesztése
- a húzó- és taposóerő komplex fejlesztése a hajtástechnika javításához
Energianyerés: anaerob alaktacid
Pulzus: nincs jelentősége, de felmehet 180-ig is
Pedálfordulat: kezdetben 70, majd 4 hetente 10 fordulattal növeljük 100-ig
A terhelés nagysága: maximális
Időtartam: 20 másodperc
Ismétlésszám: 10
Szériaszám: 3
Pihenő: 1 perc (aktív)
Szériaszünet: 15 perc (aktív)
Periodizálás: az első előkészítő periódus végétől az első versenyekig
Tanácsok az edzéshez: bemelegítés: 20 perc GA, 150 - 200 Watt, 80-90 ford/p.
fő rész: 10 ismétlés, 3 széria, aktív pihenők
levezetés: 10 perc KB fékezetlenülErőállóképességi edzés ergométeren (K3/E)
Célja: speciális erőállóképességi edzés
Energianyerés: anaerob laktacid
Laktát: 6 mmol/l felett
Pulzus: nincs jelentősége, de felmehet 180-ig is
Pedálfordulat: 80 - 100
A terhelés nagysága: maximális
Teljesítmény: 600 - 700 Watt
Időtartam: 75 másodperc
Ismétlésszám: 6 - 12
Pihenő: 15 perc (aktív)
Periodizálás: a versenymentes hónapokban, októbertől áprilisig
Tanácsok az edzéshez: bemelegítés: 20 perc GA, 150 - 200 Watt, 80-90 ford/p.
fő rész: 6 - 12 ismétlés aktív pihenőkkel
levezetés: 10 perc KB fékezetlenülErőállóképességi hegyi edzés (K3)
Célja: - az erőállóképesség fejlesztése
- hegymenő képesség javítása
Energianyerés: aerob-anaerob átmenet
Laktát: 3 - 6 mmol/l, de függ a terhelési szakaszok hosszától:60 perc felett 2 - 4 mmol/l
30 - 60 perc 3 - 5 mmol/l
2 - 30 perc 4 - 7 mmol/l
2 perc alatt 6 mmol/l felettPulzus: az egyénre megadott 10-es tartományban
Pedálfordulat: 40 - 60
Áttétel: a pulzus - pedálfordulat - teljesítmény eredménye a terepnek megfelelően
39×16-tól 53×15-ig
Teljesítmény: 250 - 300 Watt a 30 percnél hosszabb emelkedőkön
300 Watt felett a rövidebb emelkedőkön
A terhelés nagysága: szubmaximális folyamatos terhelés
Időtartam: 120 perc maximum
Ismétlésszám: 1 - 12 a hegy hosszától függően
Pihenő: hosszabb résztávok esetén 20 perc aktív pihenő KB
Táv: az edzésegység hossza osztva öttel maximum
Terep: lehetőség szerint 7 - 10 %-os emelkedő
Módszer: ismétléses
Szervezeti forma: egyénileg
Periodizálás: a második előkészítő periódustól kezdve a versenyidőszakban is
Ciklizálás: 2-es blokkban alkalmazzuk
Tanácsok az edzéshez: bemelegítés: minimum 30 perc GA2
levezetés: 15 - 50 km GA1 kis áttétellel, esetleg motor mögött
A K3 betéteknek az edzésegység első felében kell lenniük.
Az edzés során nyeregben ülve folyamatos tempójú haladást produkálunk, figyelve a körkörös hajtásra és a helyes légzéstechnikára. Térdfájás estén abba kell hagyni, kivizsgáltatni az okát, panaszmentesség esetén óvatosan újra fel kell építeni.
Az erő és a motorikus képesség optimális fejlődése érdekében minden K3 edzés után este fékezetlen görgőn 20 percet hajtsunk 120-as pedálfordulattal (42×19).Erőállóképességi hegyi edzés tempó- és ritmusváltásokkal (K4)
Célja: - az erőállóképesség fejlesztése
- hegymenő képesség javítása
- versenyszituáció szimulálása hegyen
Energianyerés: aerob-anaerob átmenet
Laktát: 3 - 6 mmol/l
Pulzus: az egyénre megadott tartományban
Pedálfordulat: 40 - 80
Áttétel: versenyáttétel, ritmusváltásnál pörgősebb áttételre kapcsolunk
Teljesítmény: 250 - 300 Watt a 30 percnél hosszabb emelkedőkön
300 Watt felett a rövidebb emelkedőkön
A terhelés nagysága: szubmaximális folyamatos terhelés tempó- és ritmusváltásokkal
Időtartam: 20 - 120 perc tiszta menetidő a hegyen
Ismétlésszám: 2 - 5 a hegy hosszától függően
ismétlésenként 3 - 5 maximális tempóbetét és hegyi véghajrá
Pihenő: hosszabb résztávok esetén 30 perc aktív pihenő KB
Táv: az edzésegység hossza osztva öttel maximum
hegyi szakasz hossza 6 - 15 km legyen
tempóbetétek hossza 200 - 500 méter
Terep: lehetőség szerint 7 - 10 %-os emelkedő
Módszer: ismétléses
Szervezeti forma: egyénileg , csoportosan
Periodizálás: versenyidőszakban
Tanácsok az edzéshez: bemelegítés: minimum 30 perc GA2 levezetés: 15 - 50 km GA1 kis áttétellel, esetleg motor mögött
Az erő és a motorikus képesség optimális fejlődése érdekében minden K4 edzés után este fékezetlen görgőn 20 percet hajtsunk 120-as pedálfordulattal (42×19).Erőállóképességi hegyi edzés tempónöveléssel (K5)
Célja: - az erőállóképesség fejlesztése
- hegymenő képesség javítása
Energianyerés: aerob és anaerob (zsír- és szénhidrát anyagcsere)
Laktát: 6 mmol/l
Pulzus: meghatározott mértékben folyamatosan növelve az anaerob küszöb átlépéséig
Pedálfordulat: 60 - 80
Áttétel: versenyáttétel
A terhelés nagysága: maximálisig
Ismétlésszám: 2 - 5 a hegy hosszától függően
Pihenő: 20 - 30 perc aktív pihenő KB
Táv: a hegy hossza 5 - 15 km legyen
Terep: lehetőség szerint 7 - 10 %-os emelkedő
Szervezeti forma: egyénileg
Periodizálás: a második előkészítő periódustól kezdve a versenyidőszakban is
Tanácsok az edzéshez: bemelegítés: minimum 30 perc GA2
levezetés: 15 - 50 km GA1 kis áttétellel, esetleg motor mögött
Bemelegítés után elkezdjük a hegyet. Meghatározott időnként (pl. 1 perc) a pulzust 5 ütéssel növeljük. A K5 terhelés akkor ér véget, ha átléptük az anaerob küszöböt.
Az erő és a motorikus képesség optimális fejlődése érdekében minden K5 edzés után este fékezetlen görgőn 20 percet hajtsunk 120-as pedálfordulattal (42×19).Szóval ezt kell követni ! Aztán, senki ne mondja , hogy én nem szóltam
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #48684 üzenetére
Nekem sem tetszik annyira az a kona, viszont a gazdája tudta mi a jó, mert egy stupjumpert vett helyette
Cube Stereo -Sting?
Tibii91
jobb mint a cro-mo elhihetedCro-mo is jó, csak már kiment a divatból. Rugalmasabb mint az alu , de tartósabb elvileg, viszont nehezebb.
Gyártanak még új Cro-mo vázas komolyabb gépeket egyátalán? Szerintem már régen nem.
[ Szerkesztve ]
-
-
Manitou
addikt
Én nem mertem volna megvenni
Miért?
Persze előtte azért meg kell nézni, hogy minden ok e vele. Van e a felniben felütés. Agyak hogy forognak stb, stb.. A fogaskerék+lánc már csak hab a tortán, bár gondolom azért azokban is lehet már jópár km.
Szerintem ennyiért jó vétel lehet, ha minden ok vele. -
Manitou
addikt
-
Manitou
addikt
válasz izomhod #48789 üzenetére
Vallatólámpát keresel?
Kérdezt ludsimont ő itt a lámpaguru ha jól emlékszem
Régen az aldiban lehetett venni ledes fejlámpát 3,5k körül, akkor vettem egyet, tök jó volt, egész korrekt fényereje volt. Amíg véletlenül el nem szakítottam a kábelét. Majd valahogy meg kéne forrasztani. Sajna tőböl szakadt ki a vezeték.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #48890 üzenetére
Nem tudom CUBE-nál mit mérnek vázméretnek, de ha a 20" az ülésvázcső tetejéig értendő, akkor valójában ez a váz kb 18-18,5-nek felel meg inkább így ránézésre.
-
Manitou
addikt
válasz MarioAna #48920 üzenetére
Nincs befűzve? Úgy 8-as nem lesz benne 8-as egy komplett kerékben lehet, attól hogy a küllők nem egyenletesen vannak meghúzva. Viszont felütést azt meg tudod nézni, hogy van e benne., vagy repedés a felnin. A felni oldalfalát is nézd meg , hogy a fékezőfelület mentén nincsen -e elkopva, kivéve persze, ha disc felniről van szó.
rétisün ha olyan minimális eltérés van benne lefektzetve, az nem olyan gáz, azt befűzve lehet korrigálni küllőhúzással is. Viszont ha fel van ütve, akkor én nem venném meg.
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz belaazallat #48928 üzenetére
Könnyebből pl:
[link]Volt ilyen felnim, illetve az elődje, elég strapabíró. Súlyban asszem ~440g
Ha súly nem számít, akkor ez:
[link]Ha V-fékkel használod akkor a mavic jobb választás.
26x1,95 inkább ékonyabbnak számít. A standard méret inkább a 2.1
De neked elférne egy 2,25-2,3 is[ Szerkesztve ]
Aktív témák
- APPLE Mac Studio M1 Max 10C CPU, 24C GPU, 32G RAM, 512GB SSD
- Kingston A400 960GB (SA400S37/960G)
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Arctic Cooling Liquid Freezer II 280
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen