Hirdetés
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
-
Deadlock - Kiszivárgott néhány kép a Valve Overwatch klónjából
gp A játék a hírek szerint nem egyszerűen a Blizzard játékának a másolata lesz, hanem több stílus is összekeveredik benne.
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
Aktív témák
-
Jancsi
aktív tag
válasz raczger #9336 üzenetére
Ami fontos az tengelytöl a fékhez húzott sugár hossza, ha ez a sugár nagyobb akkor kisebb a hozzá tartozó erő. A tárcsafékre nagyobb erő ha mert kisebb az erőkar, így nagyobb erő kellene egy esetleges blokkoláshoz, V-fék esetén nagyobb az erőkar így az erő kisebb, így kisebb az az erő is amivel blokkolni lehet a kereket. 26-os felni és 160-as tárcsa esetén a tárcsára 3,5-ször akkora erő hat mint a felni fékfelületére. Amúgy a fékezés ennél sokkal bonyolultabb mert valahová el kell tüntetni azt a rengeteg energiát, az eltüntetésnek vannak korlátai, mind mennyiségben mind sebességben. Bonyolult téma, de sűrűn találkozok fizika PHD-s haverokkal, ha gondolod kérek egy kis segítséget tölük, a téma jobb megértéshez, amit majd természetesen közkincsé teszek.
Jut eszebe kedd után már enyém a nyár, lehet fogok egy függvénytárat és leülök levezetni, úgy is kell gyakorolnom fizikára.Dani_kp
A cipőnél még egy V-fék is jobb, ha low cost, dirt bike kell akkor ajánlom a bikepositive zero felnit, nem nehéz, nem drága és van fékfelülete, amíg nincs keret tárcsára addig is lehet fékezni. Fékböl meg nincs olyan hogy nagyon van használva, ha használni kell annak fognia kell lehetőleg minél jobban.
2 cipő nem volt drágább mint a fék? -
becuszabi
aktív tag
válasz raczger #9385 üzenetére
Hát azt én is
Egyébként tud valaki valamit a titán-nitrid bevonatú tárcsákról?
A marketing blabla szerint kopásállóbb, meg jobb hővezető, de haver bringáján elnézve a tárcsát nekem kicsit paraszvakításnak tűnik.
2-3 túra után a szép aranyszínű réteg "eltűnt" és a tárcsa ugyanolyan metálszürke lett, mint a hagyományos.
Akkor ennyi volt a kopásálló bevonat?
Vagy a fékpofa anyaga kenődött szét rajta és attól lett szürke?"Aki szívből él, az élből szív"
-
sanyixXx
senior tag
válasz raczger #9476 üzenetére
kész élmény olvasni, hogy köpködöd folyton a shimano fékeket és a bb7-et tukmálod mindenkire...
biztos valami jó boltot lúzerkedtél el és most ezzel kenegeted a sérült lelkecskédet...lehet bátran shimano tárcsaféket venni! LX hidrós fék olyat harap a tárcsába, hogy engem szinte instant megállít (195cm, 80+ kiló). a deore fék detto. próbáltam, az is harapott. a hidrós.
a bringabutik akciója meg igen fasza. ennél talán Endroo-é jobb, ami DC karok+LX fékszett+tárcsák 35k-ért.telót meg az vegyen használtan, aki látott már olyat közelről, különben beszophatja rendesen...
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
-
h0o2a7j6
tag
válasz raczger #9476 üzenetére
a deore tárcsaféket őszintén és büntetlenül nevezem egy hulldaéknak
Nekem volt BR-M535 ös Deore szettem és igaz nem tudom milyen egy BB7, de én nagyon meg voltam elégedve azzal a "hulladékkal", soha nem fogyott el a fékerő, nem hullott szét, nem folyt belőle az olaj...
annyira nem is hűdejó a shimano fékek az árukhoz képest
Hát szerintem a maga ~22k árával az új XT best-buy kategória, elég sokmindenre használják eddig megelégedéssel...
-
tr00p3r
őstag
válasz raczger #9490 üzenetére
Nagyon jó volt a tekerés. Csak a Speed King 2.1 nagyon hangos aszfalton és a gördülési ellenállása is nagy. Így kicsit nehezebben ment az aszfaltos rész, de még így is 27-es átlagot mentem hazafelé síkon. Az meg, hog egyedül enyém volt a hegy, az leírhatatlan. Hétvégénként állandó a tömeg, de így hajnalban csak a kullancsok nem alszanak.....
Duna Maraton: középtávon mész? Nyerni akarsz vagy csak egyben és szintidőn belül beérni? Ha az utóbbi, akkor csatlakoznék, ha nem bánod. Nem ismerem a pályát, társaságban jobb tekerni mint egyedül & nem utolsó sorban még motiváló is lehet egymásra nézve! Szóval, ha gondolod és nem bánod mehetnénk együtt. Dirtyz-ről nem tudsz valamit? Melyik távon megy? Sógorom is jön, de csak rövid távon. Ez lesz az első maratonja. A WILKER újra kiállít, de most valamelyik kolléga, míg sógorkoma kínlódik a pályán. Szombaton kimegyünk a rajtszámot átvenni, esetleg be is járjuk a pályát.
becuszabi:
Nem, jól láttad. 53K amit 60-ról alkudtam le. Elvileg kéne még hozzá egy poploc kar is, de arra már nem lesz pénzem. Ezekhez nem jár gyárilag? Gondoltam azért, hogy a egy 2 éves TEAM jobb, mint egy 6 éves SL. A csillapítási technológia is fejlődött azóta gondolom.... Szóval akkor szerinted vegyem meg? Ma tudnám átvenni a Probike-ban. -
tr00p3r
őstag
válasz raczger #9495 üzenetére
Nekem sem volt nagyon időm felkészülni. Max annyit tudtam tenni,h bringával jártam dolgozni és haza. Ebben persze még egy dombocskának számító emelkedő sincsen igazán. Azért mentem a 7végén, hogy legalább nagyjából lássak egy hegyet. Mehetünk együtt, aztán vagy elkap engem is a verseny szellem, vagy otthagysz.
Úgy tudom, hogy indul, de már nem emlékszem mit mondott, hogy melyik távon. A szombat nálam is képlékeny. 10-20 óra között lehet intézni a dolgokat, de hogy pontosan mikor jutok ki és hogy azt, nem tudom.... Dobj majd egy mobilszámot privátban és hívlak, ha már tudom mi lesz.
-
becuszabi
aktív tag
válasz raczger #9528 üzenetére
Ja, ha ez enyémről lenne szó, akkor igen, de mikor más szutykos gépét kell rendbe rakni (kibogozni, hogy mi van rajta, learchiválni a sok zenét, képet, fene tudja még mit) és mindezt telepítő cd-k nélkül...köszi
tekerés helyett ha mást nem is, de újrabowdenezném a cangát, a hátsó váltó időnként már csinál érdekes dolgokat
"Aki szívből él, az élből szív"
-
-
Dirtyz
őstag
válasz raczger #9570 üzenetére
Jólvanna, sejettem, hogy Te vagy, csak nem akartam átverekedni magam több emberen...
Az elején nem kezdtem túl erősen, pulzusra figyeltem, hogy ne nagyon menjen 180 fölé. Ez ment is több-kevesebb sikerrel.
Őszintén csodálkozom magamon, mintha kezdenék belerázódni a lejtmenetekbe, volt 1-2 bizonytalankodásom, de mindenhol tisztán csörtettem lefelé. Visegrádig egy kisebb (7-8fő) csoporttal mentünk, a célig több mint 1 percet adtam nekik, ott nagyon elkapott a gépszíj. A farámpa előtt volt egy poros-homokos rész, ott megcsúszott az elsőm (Nooby Nic), de sikerült még idejében korrigálnom.
Polar szerint 4:23-at mentem, kiváncsi vagyok mennyi lesz a hivatalos idő...Jobbulást!
Védd a fákat, egyél hódot!
-
Ariadne
őstag
válasz raczger #9810 üzenetére
Na nekem a Probike-ban négynapos töprengés alatt sem jutotak többre, mint hogy hááát, sok minden lehet az ilyen recsegés... 7 hónapos garis a bicóm, és szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy a középcsapágy lesz a ludas, terhelés alatt minden pedálfordulatnál kattog, illetve most már nyikorog és sokkal gyakrabban. Legalább nem voltam egyedül a gázlón, a nyikorgás elkísért minden tekerésnél. Most ott tartok, hogy belepróbálunk egy másik octalinkes középcsapágyat, és ha azzal nem nyikorog, akkor nagyon dühös leszek, és visszaviszem nekik, intézzék el garanciában, vagyis ingyen. Így is legomboltak rólam 1200-at, mert bezsírozták, csak hát én nem karbantartást kértem, hanem a probléma megoldását.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
becuszabi
aktív tag
válasz raczger #10137 üzenetére
A hosszú táv szintrajza alapján azért nem egy sima hétvégi gurgulászásnak tűnik
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
Dirtyz
őstag
válasz raczger #10302 üzenetére
Na, gratulálok az időhöz, jól mentél Ezek szerint a frissítő után szakítottalak meg, bocs, csak éreztem, hogy megy a bringa, sorban szedtem le az embereket
Az első (aszfaltos) mászáson figyeltem a pulzusra, nem engedtem 170 fölé, meg is lett az eredménye, sokkal jobban bírtam a többi részét, pedig ott már adtam az érzésnek rendesen...
Hivatalos időt hol találtál?Védd a fákat, egyél hódot!
-
félisten
válasz raczger #10460 üzenetére
Jópár évvel ezelött amikor az alu vázak kezdtek elterjedni a kromo helyett, akkor hasonló helyzet volt, asszem. Az alut országútra, meg trial-ra ajánlották, mert könnyű, de terepre nem javasolták, mert a ridegsége miatt törékeny volt, ráadásul szilánkosan. Elég durva balesetekről lehetett hallani.
Azóta nyilván jobbak lettek.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
tr00p3r
őstag
válasz raczger #10460 üzenetére
Szerintem nincs baj a karbonnal. Magától, csakúgy, nem törik el. Ahhoz azért már valami komolyabbnak kell történnie. Karambol, túl nagy letörés, stb. Esetleg anyag hiba. Nekem karbon a kormányom, láttad is , de eddig semmi baja és én a 2. tulaj vagyok. Országútra jobban sajnálnám a karbon vázam vagy villám. A magyar utak nem kifejezetten alkalmasak outi bringázásra. Én egy alu outival voltam nem is olyan rég egy 50 kilométeres próba úton, de rendesen féltem, hogy valami baja esik a bringának és nem győztem kerülgetni a lyukakat.
-
bmx powa
tag
válasz raczger #10460 üzenetére
A karbon nem az ütéseket nyeli el, hanem a rezgéseket. Pl rossz minőségű aszfalt esetén kényelmesebb mint az alu merevvilla. Nyilván hogy a felütéses defektet nem akadályozza meg...elég baj is lenne ha kimozogná...
"hát, EZT a verziót kihagynám, nem mintha utálnám Jókerpapát, csak Ő nekem már, khmm, nem elég filigrán, túl férfi és semennyire sem bari... "By Bolondember
-
szatocs
őstag
válasz raczger #10709 üzenetére
Egyes emelkedőkön nekem fájt a dolog
Más: Ma elmerészkedtem a rozzant bringámmal egy 30km - es betonszaggatásra. Féltem, hogy nem bárja ki, de végül átvészeltük. Mikor visszafele jöttem, nem tetszett a szembeszél Jó kis 20 kg - s MTB (már az alakja, mert ezzel kis terepre is életveszély menni )
=== Szatocs ===
-
tr00p3r
őstag
válasz raczger #10845 üzenetére
Sástón motoros találkozó lesz a Maratonnal egy időben. Mi Mátraházán, faházakban szállunk meg. Én sem tekertem szinte semmit, így egy picit tartok a középtávtól. Nem szeretnék újra 7 órát tekerni. Lehet, hogy átrakom rövidre.
Dirtyz: a kerék már nem aktuális. 2 részletben tudtam volna bevállalni a 40K-t, de erre a Feri nem kapható. Pedig biztos jó kerekek az XTR aggyal.
becuszabi:
[ Szerkesztve ]
-
xcbiker
addikt
válasz raczger #10910 üzenetére
Gratu neked is!
Én azt sajnálom, hogy akikkel anno együtt mentem több, mint 1órát adtak nekem.
Remélem jövőre több időm lesz bringázni és nem csak maratonról maratonra tekerek.Ma azért minden testrészemben izomláz van, de jól esik, mert tudom, hogy tisztességesen helytálltam.
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
tr00p3r
őstag
válasz raczger #10939 üzenetére
szia,
ezt értem én, csak hát a súly kompromisszum.... amúgy a szett az komplett: fékkarok, vezetékek, feltöltve, menetkészen 35K. Tárcsát külön kellene vennem, de az megy okosba a sógortól. Eddig nem volt gondom a V-fékkel, de eljátszottam a gondolattal, hogy tárcsafék. Az adagolhatósága jobb az elmondások szerint. A baj csak az ráadásnak, hogy ez új kereket illetve agyakat kéne vennem.......
Jorus: Thez állítása szerint a szett tök új, első-hátsó, feltöltve menetkészen, tárcsák nélkül. Azt mondta, hogy azért adja el, mert felszámolja bringagyűjteményét Látásból ismerem, Speed-way-ben & a Velotrade-nél futottunk többször össze.
[ Szerkesztve ]
-
becuszabi
aktív tag
válasz raczger #11065 üzenetére
A dolog onnan indult ki, hogy arról volt szó, hogy mennyire megbízhatóak a barometrikus elven működő magasságmérős órák. Napról napra kalibrálni kell, vagy jó-e ahogy van?
Nem tudományos kisérlet volt, csak igazolás, hogy igen, minden nap érdemes beállítani a túra előtt (amit ugye eddig is tudtunk)"Aki szívből él, az élből szív"
-
nagyúr
válasz raczger #11121 üzenetére
Valszeg felmegyünk Beggel vasárnap meginni egy pofa sört, ha minden igaz, természetesen kipróbálhatod, bár szentem nem vagyunk egy súlyban, így sokat nem fogsz tudni megállapítani a mozgásából. Egyébként 2008-as Marzocchi 66 ATA RC3-as a teló 140-180 mm úttal.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Ariadne
őstag
válasz raczger #11171 üzenetére
Mondanak mindent ezek a meteorológusok...
Nekünk a sátrunk már kint van, felállítva, meg jópár cucc is. A klubból négy fiúcsapat, egy lánycsapat meg egy duó megy, szóval vagy tízen már ott vannak, van aki egyenesen családostul, irtó jó a hangulat.
Meg fogunk fagyni, fáradtak leszünk és koszosak, de jóóóó lesz.
A rázós rész állítólag benne lesz most is, viszont a pálya még egyáltalán nincs kész. A "köves-gyökeres" lefele meg felfele néven emlegetett, táboron kívüli rész meg enyhébb lett, állítólag alig van rajta kő tavalyhoz képest.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen