Hirdetés
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
-
Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
ma A Pura 70 Ultra a DxOMarknál tarolt.
Aktív témák
-
Xantomas
őstag
válasz rétisün #12161 üzenetére
Én is sokat töröm rajta a fejem. Egy komplett új hátsó kerék kellene, mert a mostani a varratánál kezd szétjönni. Gumicserélnél néztem, hogy a pereménél, ahol a fékfelület van, gyönyörűen átszűrődik a fény. Nem tört még alattam felni, de öleltem már meg fát, mert nem fogott a fék, és az nagyon fájt.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
félisten
válasz rétisün #12169 üzenetére
Akkor jól emlékeztem, hogy 27-es. A képen is az.
Majd guglizok, hol szerzek 27-es gummát, mert ebike-on csak egy féle van kép nékül.
Azon törtem a fejem, hogy ha 28-as felnit veszek, akkor talán még befér a vázba/villába. Elvileg csak 13mm-el nagyobb a 27-esnél abba az irányba... A fékek beállítása lesz így trükkös, de majd ha nálam lesz a bicó, akkor fogom igazán látni, hogy megoldható-e.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz rétisün #12171 üzenetére
Érdekes ez a számozás...
Találtam róla pár sort (pont, ahogy Te is mondtad):
"The 630 mm / 27 inch size was used on most sporty bikes in the U.S. up until the early 1980s, when it was gradually replaced by the slightly smaller 622 mm size also known as "700C. "
If your bike was made for 630 mm / 27 inch wheels it may be possible to replace them with the 622 mm / 700C size if you have room to lower your brake shoes by 4 mm."
És akkor a 29colos kerekű montikról nem is beszéltünk...
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
becuszabi
aktív tag
válasz rétisün #12279 üzenetére
Pár éve még simán vettem egyszerűbb bringaboltban, később áttértem a 8-as, 9-es rendszerekre, így azóta nem keresem.
A lecserélt darab még megvan, össze is hasonlítottam a 8-assal: természetesen rövidebb.
Ha nem kapsz 7-est, akkor még ott van az a lehetőség, hogy alátétet raksz a fogaskeréksor, vagy a záróanya alá és akkor tudod használni a hosszabbat (nem túl szép, de talán megteszi).Bikeman: a Juicy 5 teljesen korrekt, a Juicy 7-nél még van egy kis tekerentyű is a nyomáspont állításához (az ideieken piros eloxálású aluból van, ami a fekete féken szerintem elég pofásan néz ki). Nekem ez utóbbi van. Előtte 185/185 BB7 volt, 100egynéhány kilómat az is simán megfogta, de ez erősebb (és ugye sokkal könnyebb is húzni).
"Aki szívből él, az élből szív"
-
Bikeman
aktív tag
válasz rétisün #12279 üzenetére
Sajnos leginkább már csak menetes agyhoz vannak 7-es fogsorok.
Ha mégis találnál 7-es, kazettás agyhoz való fogsort, az nem lesz jó, egy 8/9 sebességes agyhoz. Külön venni kell (ha még van) egy 7-es kazettát (racsnit) és kicserélni az agyon, ezután mehet fel a 7-es fogsor.
Kilencvenes évek közepéig az alivio volt pl. 7 sebességes, esetleg egy olyan agyat lehetne vadászni valahonnan...
-
becuszabi
aktív tag
-
becuszabi
aktív tag
válasz rétisün #12287 üzenetére
A trekkingen én is addig mentem és semmi hiányát nem éreztem, hogy több legyen...igaz, ugyanúgy 11/32-es a sor (Sram 5.0), mint most a 27 sebességes montin. Ha lehetett volna felső kategóriás 8-as váltókart kapni, akkor a terepbicón se tértem volna át róla, de hát sajnos csak elvétve lehetett hozzájutni és akkor is nagyon drágán (XTR-ből még elő szokott kerülni egy-egy jobb állapotú példány, de még mindig sok pénzt kérnek érte...no igen, örök darab)
"Aki szívből él, az élből szív"
-
félisten
válasz rétisün #12291 üzenetére
A sor kazis. Nemtom mennyi van benne, mert egy komplett bringával vettem, de megnézheted vásárlás elött kötetlenül. Ma késő este jön haza a f.gépem, akkor küldök képeket.
Egyébként 11-30-as.
Ahogy nézem, nem mindegyik fogaskeréknek azonos a formája, de nem vagyok biztos benne, hogy ez kopás...
Majd a képekről kiderül, én nem vagyok nagy szakértője a dolognak - még.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Meme
aktív tag
válasz rétisün #12289 üzenetére
Haloo
Létezik 3*8 as fékváltókar.
Ha jól veszem ki, akkor országúti gépre kellene.
Szérián kivüli alkatrészként van már csak, de van(már a Sora is 9s).
A helyi boltosokat meg nyaggasd meg, mert a Shimano nagyker tud szinte mindent be tud szerezni. Ha nincs is nekik raktáron igy szezon végén, egyedi rendelésben leadják a németek felé, és max 1 hónap alatt itt is van.Üdv!
Szevasztok bogyókák!
-
tr00p3r
őstag
válasz rétisün #12330 üzenetére
sztok kollégák!
ma újra tekertem végre. szép napos idő volt délelőtt, így eltekertem vácra meg vissza. odafelé északi-nyugati szél. "klassz" volt! hála a merida téli ruházatnak és a cannondale maszkomnak szélből szinte semmit nem éreztem. a tekerés odafelé meglehetősen nehézkes volt, visszafelé viszont 22 perc elég volt a 13 kilométerre. sajnos a Polar-om sebesség érzékelője kezdi megadni magát így hazafelé már nem tudtam csak az órám néztem. hazafelé jobban is esett a pedálozás. az erőnlétem siralmas 2 hónap kihagyás után, január 1.-től, megkésve ugyan, de kezdődik az alapozás: beltéri és kültéri (ha az időjárás engedi) tekerés & futás.
-
Manitou
addikt
válasz rétisün #12434 üzenetére
Olyan bringa van ami mindenre jó egy elfogadható szinten, de kifejezetten egyikre sem
a fully AM gépek ilyenek talán. Mászni még lehet velük, viszonylag könnyű kerók építhetők ~12kg, elöl hátul 120-140mm-es rugóútal, ami lefele azért már jóval kényelmesebb mint egy merevvázas keró elöl 80-100mm úttal, és még kicsit durvulni is lehet vele, persze ésszel.
-
Manitou
addikt
válasz rétisün #12436 üzenetére
Ha mászásra jó, akkor túrázásra is, persze nem csomagtartós világkörüli túrára gondolok, hanem hátizsákosra.
Én speciel túrázásra használom leginkább az AM gépemet, na meg "örömbringázásra"
Kényelem szempontjából 5-ös 5 pontos skálán nálam.Aszfaltra is lehet vele menni nyugodtan, csak úgy kicsit kihasználatlan maga a rugóút, de igencsak jól tekerhető, mivel alapjában nem nehéz maga a váz se és az alkatrészek is inkább a legkönyebb fajtából vannak összeválogatva, kerekek is könnyűek. A rugózás valamennyi energiát elvesz, de ha van lockout elöl hátul, akkor már ez se annyira probléma.
-
félisten
válasz rétisün #12539 üzenetére
Én is sufni félterep bicót akarok belőle csinálni.
Azért akarok V-féket, mert az országúti fékembe (pont ilyen, mert a bringa is ilyen) nem fér be a 42-es gumi, sőt, a 37-es is csak neccesen.
A váz 630-as kerékhez való, és ha 622-es felnit rakok bele, akkor a féket még éppen be tudom jól állítani, de a szélesebb gumi már hozzáér a fékhez. Pedig pont a szélesebb gumi miatt akarok 622-es felnit.
Patkóféket pedig nem akarok használni, mert naaagyon rusnya, és Csepel BMX-es emlékeim szerint tökighúzva egy picit lassít a bringán, ha szembe fúj a szél. (Kátránnyal viszont állat, de abból már kinőttem. )mod: Még nem tudom, milyen lesz a kormány, még nincs meg, de valami olcsó fajta lesz. Az egész bringát 5000 Ft.-ért veszem, és "csak" pár dolgot kell cserélni: felnik, (küllők?), külsők+belsők, kormány, fékkarok, fékek, bowdenezés.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Xantomas
őstag
válasz rétisün #12550 üzenetére
Csúszik, de lehet hogy nem is veszek, mert ígértek ajándékba egy használt Avid Shorty 4-et, a városban meg úgyis a fixivel megyek. Valamint legutóbb lerongyoltam a hátsó felnim (elpattant az illesztésnél), és nem fűztem még át
A fiximmel az egyetlen bajom, hogy 42-es gumit használok most télen. Tök jó, jégen is nagyon könnyen meg tudom fogni hogy ne csússzon, viszont aszfalton úgy tapad, hogy skidelni elég megerőltető, pláne platform taposópedállal.
Reggel lövök róla képet, nagyon homeless a kinézete Ahol rozsdás volt, ott lecsiszoltam, foszfátoztam, és akril lakkal lefújtam. Tavasszal majd viszem szinterezni.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
-
rétisün
veterán
válasz rétisün #12768 üzenetére
nofene, mindenki elment bicajozni? én igen tehát: nagyjából ugyanaz a pozíció maradt ezzel kormánnyal is, mint amilyen volt az országútival, bár azért ez sztem nem okoz senkinek túl nagy meglepetést, gondolom ami viszont roszabb, az a lefelé váltás, mert olyan helyen van a fékváltókar pöcke, ami a fékváltókart fogva kézreesik, de ugye most egész más helyzetben van a kar. mondjuk egy tiagra, 105-ös, vgy hasonló felépítésű karral ez sem lenne gond.
viszont találkoztam a bicajboltos ismerőssel, és állítólag létezik amolyan átalakítóféle v-fékhez, amivel a canti fékhez való fékkarral (vagy éppen országútival) is lehet használni, mert valahogy a bovdenhúzást változtatja. (a boltos srác nem is hallott ilyenről a haverja, aki vele volt, ő mondta.) googleban nem találtam ilyent, valaki már hallott róla? netán látott is ilyet?war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
Xantomas
őstag
válasz rétisün #12771 üzenetére
Áh, hogyan tudná megnövelni a bowden út hosszát? Max egy rugó. Ez szerintem hülyeség. Eleve más a canti, és a V-fék forgástengely-bowdenvég távolság a fékkarban. Minden más ami bekerül a fékkar, és a fék közé a bowdenen kívül, csak rontja a fékteljesítményt.
Nekem meg az a bajom, hogy rákaptam nagyon a fixire, és arra hogy a féket egyáltalán ne is használjam, és a cyclot elő se vegyem.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
félisten
válasz rétisün #12809 üzenetére
Ok, köszi a linket!
A fék átalakító több általam megkérdezett ember szerint eléggé gyenge megoldás, mert nyúlóssá és akadóssá teszi a fékezést.
Sima outi karral meg közelebb kell tenni a fékpofákat, ha jól tudom. Akkor meg a legkisebb nyolcastól is beleérne a fékpofa a felnibe.
Ennyit nem ér nekem.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz rétisün #12813 üzenetére
Igen, ez is igaz, sőt, létezik mini V-fék is, ami - ha jól tudom - pont az outi fékkarokhoz való, mert rövidebb.
A kanti fék biztos jó, de mindig az első teszkóbájkomat juttatja eszembe, amin az volt és még még lassítani is csak kicsit lehetett vele, mert centiket nyúlott a féktest+bowden+fékkar együttese, és ha tövig húztam, akor elszakadt a bowden.
Persze tudom, hogy a normális kantik jók.mod: igen, létezik ilyen kütyü, de egy eladó is azt mondta, hogy lehetetlen beszerezni.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Meme
aktív tag
-
Xantomas
őstag
válasz rétisün #12819 üzenetére
Ezt a változatot felejtsd el. Szar, így de konkrétan.
Menj be a Ridebike Récsei üzletébe, vagy hívd fel őket, és kérj "zsiráfot a hátsó fékhez, hogy cyclocross canti féket tudj felszerelni". Az egyik szervizes arc cyclozik, tudni fogja mit szeretnél. Bár lehet hogy máshol is tudnak adni, de ott biztosan van.
Egy olyan zsiráf nyak alakú tömör alu darab, amit a támvilla merevítőjére tudsz feltenni, a sárhányó rögzítőjének lyukába. Ugyan ilyen van első villára is.
Ilyen ami ezen a vázon az első villán van, csak esetünkben hátulra is ilyen kell.
A Jancsi által mutatott változat legnagyobb baja, hogy a mai gyorsszárakon nincs neki hely, másrészt a gyorsszárak tengelye kör átmérőjű, és nincs benne elcsavarás gátló kis kiszögelés. El fog csavarodni folyamatosan.bmx powa:
Au... fixire Look pedál?
Képet a láncvonalról is!
A lánc, így képről nagyon laza, feszítsd meg jobban, mert így nem biztonságos. Milyen középtengely vagy monoblokk van benne?
Lámpákat, de legalábbis egy egyszerű egy LED-es kis pislákolót ne felejtsd el![ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
-
félisten
válasz rétisün #12837 üzenetére
A 20" kicsi a 183-hoz?? A montim 18-as...
Dobsz róla képet? Hogyér vesztegeted?
Köszi a linket a kormányról! Nem pont oylan a görbülete, amilyen én szeretnék, de az ára nagyonis vonzó...Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz rétisün #12839 üzenetére
Igen, én is ott láttam először, és után akerestem rá, hogy lássam is.
Biztos, hogy nem fogok 5eFt-ot adni egy kormányért.
Szerinted 40cm elég széles egy kormányhoz? Hirtelen nemtom elképzelni.mod: Milyen az a trekking geometria?
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Xantomas
őstag
válasz rétisün #12859 üzenetére
Amikor vettem a bowdeneket az outi fékkaromhoz, akkor olyat adtak ami méretre kb a váltó, és a fék bowdenvég mérete közt van, de nem volt ilyen lekerekítés a végén, de utólag belegondolva jobb lett volna, mert akkor kihúzáskor nem kellett volna annyit sz@rakodnom vele.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs