- iPad topik
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Kompakt vízhűtés
- Új kategóriát teremtett a PC-n belül a Microsoft
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Megvásárolható a legolcsóbb kagylótelefon
ma A Blackview elérhető áron kínál összecsukható képernyős élményt, három Android főverzió támogatással.
-
2024 - Íme a 21. héten megjelenő játékok listája
gp Az elkövetkező napokban érkezik végre a Senua's Saga: Hellblade II és az xDefiant.
-
Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
ph Az új Vivobook S 15 ráadásul az első ilyen, hazánkban is elérhető PC lehet, és már júniusban megvásárolható lesz.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
kmisi99
addikt
egy német honlap szerint 130euró újonnan. Még így is hulladék kategória? Mindenesetre a mostani biciklim se valami jó kategória bár duplafalú felnik meg fog rajta a fék sőt a váltó is jó a mostani biciklimen .
Mi alapján mondjátok rá hogy hulladék? Gagyi alkatrészek? -
hoffman_
nagyúr
válasz kmisi99 #17552 üzenetére
Mi alapján mondjátok rá hogy hulladék? Gagyi alkatrészek?
Valószínűleg 100%-ban gagyi minden, nem csak az alkatrészek. Egy Cora/Tesco/Auchan bike-ért is el tudnak kérni 30-40-50 ezer forintot, aztán azok se érnek semmit.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
ludsimon
veterán
válasz kmisi99 #17552 üzenetére
Rá kell nézni.
Ilyet lehet itthon is kapni bármelyik teszkó extrában 16 ezerért újonnan ami annyit is ér.
Noname gépek ezek, a váz hulladék, a telónak nevezett bot is csak hulladék a gépezetben, meg a 'rugóstag' is egy hulladék.Ezeket max 10 ezer forintért lehet továbbadni a laikusoknak.
Aki egy icipicit ért hozzá 1000Ft-ot nem adna ki ilyen ipari hulladékra.Egy ilyen biztonságosabb mint az.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
BDave
őstag
válasz kmisi99 #17552 üzenetére
Hát igen, az alkatrészei nagy valószínűség szerint elég gyengék, nem a legjobb minőségűek. Persze nem kell kidobni, csak arra szabad használni, amire "kitalálták". Ezt leginkább akkor érdemes, ha a sarki boltig tart az utunk. Tovább ne nagyon menjünk vele.
Egy használható, tartós bringa olyan 70-80 körül kezdődik. Azzal már érdemes próbálkozni hosszabb távokra is, nem fog cserben hagyni az úton, de persze itt is még vannak gagyik, érdemes jól körülnézni, érdeklődni.
[ Szerkesztve ]
-
kmisi99
addikt
Kösz a válaszokat valahogy én is így gondoltam bár semmit nem értek a biciklikhez. Mondtam anyumnak hogy mondja meg az illetőenek hogy nekem nem kell bicikli de nem mondta meg így az meg megvette nekem ezt. De mindegy boltba járós lesz max úgyis azt mondta anyum magának jó lesz.
Ez az én biciklim ez is egy szar kb egy hete raktam úgy ahogy rendbe. KÍváncsi vagyok erről mit gondoltok
[link]
[link]
Ez kb 10 éven át félre volt rakva múlthéten hoztam rendbe új kereket kapott a többi dolog meg tökéletes eddig. Pár dolgot még majd cserélek rajta mert a gumi lassan szétszakad csak a vársoban használom nem túra bicikli.Melyik a szarabb a fentebb linkelt vagy ez? Tudom mindkettő szar de nem akarok 50k+t kiadni hogy pár évig naponta elmenjek iskolába meg pár helyre.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz kmisi99 #17558 üzenetére
Ez a célnak tökéletesen megfelel.
Biztonságosabb is illetve kényelmesebb mint egy állandóan pogózó szir szar bolti teszkóbájk.50k+-t miért kéne kiadni?
Megveszed a külsőket max 10 ezer forint aztán elmegy még 10 évet.Bár ha már ugrik a lánc akkor komplikáltabb az ügy és akkor lehet érdemes kompletten bikemag-ról valami használt bringát venni 50 ezer Ft körül.
De azt is meg kell nézni milyen állapotba van.
Mert ha ez 10 éves és nem nagyon volt ezelőtt hozzányúlva akkor valószínű már egy komplett hajtáscsere esedékes ami nem érne annyit.[ Szerkesztve ]
undefined
-
BDave
őstag
válasz kmisi99 #17558 üzenetére
"Tudom mindkettő szar de nem akarok 50k+t kiadni hogy pár évig naponta elmenjek iskolába meg pár helyre."
De nem is kell venned másikat, ez teljesen megfelel erre a célra! Max. még tisztítsd meg a láncot és a fogaskerekeket.
Más: Erről mi a véleményetek? Vásárolt már valaki ilyet?
[ Szerkesztve ]
-
kmisi99
addikt
válasz ludsimon #17559 üzenetére
Hát azt gondoltam az én biciklimet is ipari hulladéknak gondoljátok mint az elsőnek linkeltet és arra mondtam hogy ha az enyém szar akkor én nem adnék ki csomó pént arra hogy iskolába stb elmenjek. De ha nem is olyan rossz akkor annak örülök. Már csak pár apróságot fogok venni rá mert a fékpofák nem igazán fognak már meg a hátsó keréken szar a gumi és belső is na meg a hátsó váltónál a fogaskerék már szépen megkopott így néha a lánc ki ki ugrál de ez után egész jó lesz.
-
ludsimon
veterán
válasz kmisi99 #17562 üzenetére
Lánc ugrás nem biztos a váltógörgő okozza, ezt mondtam.
Az első körben egy lánc+sor csere, aztán ha még akkor is akkor hajtóműcsere.
Ez így olyan 16-20 ezer legolcsóbb alkatrészből + az általad említett apróbb alkatrészek.Próbálj meg csinálni egy közeli képet a hajtóműről (fogakról lehetőleg, ne a műanyag nadrágszárvédőről ) meg a hátsó sorról is és akkor meg tudjuk mondani melyik van kopva.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
BDave
őstag
válasz kmisi99 #17562 üzenetére
17558: "új kereket kapott"
17562: "a hátsó keréken szar a gumi és belső is"Most akkor mit értesz "új kerék" alatt?
Ha viszont hátsó fogaskereket (racsnit) szeretnél cserélni, akkor az elsőt is és a láncot is le kell cserélned, mert különben ugrálni fog a lánc össze-vissza, mert mind a 3 alkatrésznek egyszerre kell "betörnie". De javítsatok ki, ha tévednék! -
Tamoo
MODERÁTOR
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz venember83 #17563 üzenetére
Francot , csak azért van magellanom mert mindent vert ár/érték arányban, még a kellysekkel szemeztem akkor, de hálát adok hogy nem abból választottam, jóval gyengébbeket néztem.
Pl. Meridából akár ezt is hozzámvághatnák, nem sértődnék meg.
-
ludsimon
veterán
A hátsó fogaskoszorú kb 3-4 láncot bír ki normál esetben ha van az embernek láncnyúlásmérője és tudja mikor kell láncot cserélni.
Nekem 4. lánc van a soromon és még mindig nem ugrik! Lehet 5. is még belefér.
Csak a lényeg tudni kell mikor kell láncot cserélni, hogy ne koptassa be a nyúlt lánc a többi alkatrészt.[ Szerkesztve ]
undefined
-
hoffman_
nagyúr
Szerintem szép, maga a váz is, az összkép is, de nem is ez volt a lényeg. A lényeg az, hogy 48+96=144, ebből mondjuk legyen -14 a régi teló, tehát végül 130k, és van egy full Deore géped, Reconnal! Ez boltban 250 körül indul
Amúgy nem csak szerintem szép Nekem amúgy is mindegy, hogy Merida, Cube, Magellan, stb.
Zebu:
Tényleg csinos, a Meridák közt is a pofásabbak között van szerintem. De sajna nem veszem meg, hiába nagyon jó ajánlat a másik telóval, nyárra lesz keret bringavásárlásra. Illetve most még az is bizonytalan, mert lehet, hogy beletenyereltem valami elég kellemetlenbe.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
ludsimon
veterán
válasz kmisi99 #17570 üzenetére
Igen csak ki van hegyezve.
Lánc (2000Ft) + fogaskoszorú (3000Ft) csere első körben, de készülj fel anyagilag egy hajtómű (6000Ft) + középcsapágy (2000Ft) vásárlására is ha belekezdesz.
Váltógörgőkhöz ne nyúlj, első körben tisztítsd le róla a mocskot mert ezen szerintem még egy rakás piszok van.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Zebu
addikt
válasz hoffman_ #17569 üzenetére
Ha lenne pénzem simán megvenném.... Bár nem rajongok a Merida bicókért első blikkre....
Nagyon jó az ára.... 250 alatt nem nagyon lehetne megúszni újonan szerintem....
Olympia, vagy Lapierre bringát hajt valaki a csapatból?
Hú de komoly: Tandem MTB
[ Szerkesztve ]
-
kmisi99
addikt
válasz ludsimon #17571 üzenetére
A középcsapágy és a fogaskerék koszorú az jó most nyáron lett pont cserélve kb 8000ft összegben szóval az egész új akkor még a régi szar teleszkópos schwinn chepelemen volt az a kerék nem ezen.
Már csak akkor lánc kell meg hajtómű csere meg a váltón azt a kis szarrákopott fogaskereket is cseréem. Egyébként a hajtómű csere minek is kell? Vagy kb egy korúaknak kell lenniük a cuccoknak?TamooÍgy is kb egy délutánom ráment mire a régi schiwnn chepelemről leszedtem a két kereket és felraktam erre a vázra majd megigazítottam a fékeket meg a sárvédőket felraktam stb a tisztításra nem nagyon volt már időm.
-
Zebu
addikt
Tandemet használt már valaki? Nagy móka lehet!
Hogy lehet azzal egy szűkebb kanyart bevenni? Úgy néz ki, mint egy kamion
Road tandem:[link]
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz kmisi99 #17575 üzenetére
Linkeltem fentebb a dolgokat, hogy képbe legyél mi micsoda.
Az a fogaskoszorú nem úgy tűnik mint ha új lenne.
Hajtóműre gondolsz. Az akkor rendben is van, csak akkor hajtóművel együtt lánc+fogaskoszorú kötelező lenne cserélni.Nekem a tiszta bringa az ilyen.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
kmisi99
addikt
válasz ludsimon #17577 üzenetére
Hát én a fogaskerék korszorúra gondoltam hogy új de a képet megnézve tényleg elég megvistelt úgy tudtam az is lett cserélve mert úgy vittem a szerelőhöz hogy a fogaskerék koszorú szorul és mikor hátra tekertem a lánc csak felgyűrődött és csak alig akart forogni de akkor úgy látszik 8000ft omba kerül egy középcsapágy csere meg az hogy meghúzogatta a csavarokat.
Akkor tehát kb mindenféle fogaskereket ami csak van rajta cserélni kell
fogaskerék koszorú, hajómű,lánc, meg a váltón a kis fogaskerék? És akkor már úgy ahogy rendben lesz? -
ludsimon
veterán
válasz kmisi99 #17579 üzenetére
Hajtóműről először csinálj képet ugyan így a fogakról, de valószínű ha nem volt eddig hozzányúlva a bringához azt is kelleni fog cserélni.
+ középcsapágy is kelleni fog ha hajtóműcsere lesz.
Váltógörgőt csak jól le kell sikálni mert a fogak között rengeteg zsír és kosz tud megmaradni.[ Szerkesztve ]
undefined
-
rii
nagyúr
válasz venember83 #17548 üzenetére
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
válasz superecneB #17589 üzenetére
hol lehet ilyen kis elemlámpát vadászn?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #17589 üzenetére
Ezekkel a tartókkal úgy kell menni mintha hímestojások lennének a kerék alatt, én valami biztosabb megoldást keresnék...
Ja 31.8 as kormányod van, ez meg 25.8 ashoz való. Oversize hoz még nehezebb ilyet találni :S[ Szerkesztve ]
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz superecneB #17589 üzenetére
Nem olyan rossz tartó az a dx-es. Az egyik oldala felmegy "Oversize" kormányra is. Nekem is van, terepen néha állítgatni kellett, meg utánaszorítani, de ez nem meglepő.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Tényleg itt van róla kép is hogy kinyúlik akkorára: [link]
Lehet én vagyok vadbarom de nálam szerintem pár km alatt csak úgy pattogna mellettem a betonon a lámpa
Amúgy fel lehetne tuningolni, öntapadós kis szivaccsal körbe ragasztgatni vagy a lámpát vagy a tartót, akkor is lehet jobban fogna.[ Szerkesztve ]
-
DemonDani
addikt
válasz ---Lasali--- #17593 üzenetére
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
ludsimon
veterán
4 után nem igazán akartam már elindulni tekerni, úgyhogy futottam először életemben.
Elkezdtem futni. Hát majdnem kiköptem a tüdőm.
Elkezdtem egy futás edzéstervet, 6 hét a kiképzés és elvileg 25-30 perc alatt kell 5km-t lefutni.
Hát számomra a 2km mai futás is elég durva volt az előírt perces sétával.Biciklizés szempontjából van értelme ennek az egésznek ugye?
undefined
-
Bandi18
tag
Elromlott az első váltóm. Mivel használtan vettem így cserélni is szerettem volna a hajtást kompletten, csak kicsit később, de ha már így alakult belevágok...
Cserélni kellene a hátsó fogaskoszorút, első tányérokat valamint az első hátsó váltót is kompletten, természetesen a láncot is. Azt olvastam hogy a Shimano Deore eléggé jó minőség. Tudnátok segíteni az alkatrészek kiválasztásában ? Jelenleg 7-es koszorú van hátul.Jó ár/teljesítményű cucc kellene . 90kg vagyok így bírja azt is ha kiállok és úgy tekerek
Köszi
-
szki
őstag
válasz ludsimon #17596 üzenetére
Sok Sikert hozzá! A lényeg a fokozatosságban van, és a helyes futóstílusban! (és nem annyira a cipőben, mint azt sokan mondják)
5 km 25 v. 30 perc alatt? Kimondva nem sok az az 5 perc eltérés. De futva nagyon nem mindegy, hogy 5 perc/km a tempó, vagy 6 perc/km"Biciklizés szempontjából van értelme ennek az egésznek ugye?"
Csak akkor, ha nem tudsz valamiért bicajozni, vagy duathlonra edzel. A bicajozással tökéletesen fejleszthető a keringés, állóképesség, és több izomcsoport is. Az SPD helyes használata esetén még a combhajlító is erősödik (ami futásnál sokat dolgozik).
Szerintem inkább a futást jó kiegészíteni bicajozással! A bicajozás jobban fejleszti az aerob kapacitást, és kevésbé sérülésveszélyes. A futástól sokféle futósérülés szedhető össze. Míg a bicajozásnál csak a térdre kell ügyelni, nehogy túl nagy legyen a nyomaték, hanem pörgetve tekerjük. Bicajozva lehet gyorsan közlekedni, és nagy terhet cipelni, míg futva kevésbé. Túlsúlyosan nem szabadna futni, míg bicajozni lehet, ha elbír a bicajMégis miért futnak többen, mint bicajoznak? Mert nem tudják, hogy jobb bicajozni
Én miért futok? Mert ki szeretném deríteni tudok-e annyi ideig futni egyfolytában, mint bicajozni És mert jó a társaság, nők, stb.[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
Köszönöm a részletes infóót!
Megpróbálom valahogy beszervezni akkor erre a napra is a bringázást jövőhéttől remélem jobb lesz a hőmérséklet.
Fokozatossák biciklizésnél, hogy van?
Pl én most napi 50km-t csináltam péntek, szombat, vasárnap, ma meg futottam 2km-t.Mikortól lehet távot emelni?
Azzal tudom növelni az átlagsebességemet ha pl mindig ugyan annyi km-t megyek?
Fejlődni fogok attól vagy sem?Szeretném megtalálni az optimális edzést bringával de sose sikerült jól eltalálnom.
Most úgy érzem a kezdés nem rossz csak nem akarom elrontani idén megint.[ Szerkesztve ]
undefined
-
szki
őstag
válasz ludsimon #17599 üzenetére
Fokozatosan lehet elérni egy edzettségi szintet.
Pl. olvasmány kerékpáros edzéstervezésre: GoTo #12793Nem tudok tuti tanácsot adni. De nem sűríteném a hétvégi 3 napba a bicajozást. Persze csináld úgy, ahogy lehetőséged van rá. A lényeg, hogy a túledzést elkerüld! Emiatt nagyon fontos az elegendő alvás is.
Nálam bevált: bringázni aszfalton, de dombos terepen (interval). Hetente 1x versenytempósan, többi "csak" kilométer gyűjtögetés. Meg azért kemény emelkedőket is beletenni, és akár montival hegyeken az izomerőt növelni. Városi közlekedésben nem lehet optimálisan fejlődni (szerintem).
Fontos a regeneráció, illetve a felsőtestet is karban kell tartani. A kondizáskor olyan növekedési hormonokat termel a szervezet, melyek eljutnak a test minden részébe, és nem csak a megedzett testfelületen fejtik ki hatásukat, hanem pl. az előző nap meggyötört lábakon is. Kondizásra jó a fekvőtámasz isFutásnál meg olyan tempót szoktam futni, ha vége a futásnak, akkor gond nélkül újra le tudjam futni ugyanazt a távot, ugyanolyan tempóban. Persze kivétel, ha PB-t akarok futni, vagy verseny, vagy eleve kemény futást csinálok. De nem is vagyok még tapasztalt futó.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Politika
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Motoros topic
- iPad topik
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Fűnyíró topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen