- Házimozi belépő szinten
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Extra magokkal tömi ki AmpereOne szerverprocesszorát az Ampere
- Még idén hozza a Lunar és Arrow Lake-et az Intel
- Vezetékes FEJhallgatók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- AMD Catalyst™ driverek topikja
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
ph A Surface Laptop és Pro hamarosan megjelenő iterációi a 45 TOPS-os NPU-val érkező Snapdragon X platformra épülnek.
-
A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
ma A Poco első táblagépe is egy Redmi termék más néven.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Manitou
addikt
válasz Kolondrum #3397 üzenetére
Ha azt mondom, hogy hátsóagy - fogaskerék- lánc- hajtómű csere + egy ülés kell rá, illetve nem csak ülés hanem az üléscső tetejéről hiányzik egy rész úgy látom. És új külsők is. Akkor azt mondom amennyit ráköltesz szinte tudsz venni egy komplett használt bicajt.
Ennel a bringánál erősen elgondolkoztató dolog ez a befektetés. Ha kevés pénzből tudsz hozzá alkatrészeket, akkor megérheti még felújítani.[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
Giro d'Italia 14:30 mától
Útvonal -
venember83
nagyúr
válasz Kolondrum #3397 üzenetére
Egysebességest lehet belőle varázsolni. Két kerék kell bele, valami egytányéros hajtómű, nyeregcső, nyereg, lánc, két külső. Esetleg fékrendszer. Kormánycsapágyat megtömni zsírral, aztán valószínűleg jó lesz az. Szóval lehet belőle bringát készíteni, de olcsó nem lesz, cserébe viszont megbízható és a mindennapokban használható, amire jó ideig nem kell költeni a lánccserén kívül, amit majd 1-2 évente cserélned kell majd, ha használod is a bringát.
-
Xantomas
őstag
válasz Kolondrum #3397 üzenetére
Hűha, ez érdekes project lesz felújítani minimum öszegből.
Ha pesti vagy, érdemes lenne kinézni majd a következő bolhapiacra a szimplába, amit felsorolok alkatrészeket, azokat olcsón be tudod szerezni, ha van szerszámod, de ha nincs, utána el viheted a következő bringakonyhába, és megtanítják, hogy szereld össze.
Ha nincs hozzá affinitásod, akkor marad a szervíz (gyorsabban megcsinálják mint te, és jobb minőségben is, valamint fel is vannak készülve az esetlegesen berohadt alkatrészekre is.)
Ebből jó bicikli már nem lesz, pláne ha nem akarsz sokat rákölteni, de használható igen.Így szemre ami látszódik rajta:
Nem volt az drága a maga korában, csak hiszed Az igazán jónak nevezhető biciklik már akkor is minimum 70E Ft körül voltak.
- Lánc, racsni kuka. Ezekből vegyél újat: Sunrace CN-M52 vagy CN-M54, és mellé egy Shimano MF-TZ21 sor.
A váltónak lehet nem ártana egy görgő csere, az öszesen 500 ft.
Bowdeneket évente szokás cserélni, ne darabonként az a min. 200 Ft lökjön hanyatt.
Ennyi idő után a bowdenházak is szétkoptak belülről, így akadna benne a bowden, nem váltana rendesen a váltó, kb 5-600 ft/m-e, egy bringára átlag 1,5 m fék, és váltóbowden kell, ez se nagy összeg.
Fékbetét, ami pálcás, és canti fékbe való, kapsz 500 ft-ért egy párat.
Deacthlonos belsőből egy pár 900 Ft tökéletesen elég hétköznapi bringázásra.A külsőt, szedd le, és a repedéseknél nézd meg, hogy a repedés mentén lelátsz-e a szövetig, vagy nem. Ha nem, akkor fogj egy rongyot, és törölgesd át glicerinnel (gyógyszertárban egy fél decit fillérekért kapsz). Meg fogja hálálni. Marad repedezett, de visszaadja a rugalmasságát, és nem fog tovább repedni egy ideig.
Az agyaknak nem ártana egy generál (szétszedés, tisztítás, zsírozás, golyócsere, esetleg kónusz csere, beállítás)
Ahhoz, hogy nyerget tudjál rá tenni, kell neked egy olyan konzol, amivel a nyeregcsőre fel tudod tenni a nyerget: [link] (az a fekete, ami tartja a nyereg pálcáit)
Nyerget meg vegyél használtan kb 1000 ft-ért.És ezek csak az alkatrész árak. Ha elviszed egy szervízbe, lényegében neked egy nagygenerálra, racsni, és lánc cserére van szükséged. Ez úgy alsó hangon 8-10E ft a nyergen kívül, de utána, majdnem ugyanolyan használható állapotban lesz, mint új korában.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz venember83 #3405 üzenetére
Igen, ez is egy alternatíva, de:
Nem hiszem hogy a SS egy alkalmi bringásnak alternatíva. Nem véletlenül mindenki inkább a váltós csodákat veszi, és az a fő szempont, hogy minél több sebesség legyen rajta, nem a váltásrendszer minősége."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
venember83
nagyúr
válasz Xantomas #3407 üzenetére
Az emberek többsége mégis a középtányért használja, és inkább nem vált, pörget s halad lassan, legyen az út vagy bicikliút. Legalábbis errefelé. Én 42-16-al eddig csak egyik dombra nem tudtam felmenni a városban, igaz, elég siratófal jellege van annak az emelkedőnek városon belül, montival is általában középtányérral vagy kistányérral megyek fel.
-
Ted_Beneky
senior tag
Melyik négyszögtengelyes monoblokkot (68mm csapágyházhoz) vegyem meg ha azt akarom, hogy a láncvonal kb. 42mm legyen: 110mm vagy 113mm vagy 115mm tengelyhosszúságút ?
Csillagkaput a Csillag térre!
-
XP NINJA
őstag
Bocsánat hogy ennyire sürgetem a válaaszokat, de még a kérdéseim mindig fennálnak:
Ebbe milyen kormánycsapágy kell?
ha 1-2 cm kellene hogy ráférjen a fogaskoszorú (első), akkor megoldható szélesebb monoblokkal?
-
Manitou
addikt
válasz Xantomas #3406 üzenetére
Bowdeneket évente szokás cserélni
Azért ez szerintem nem feltétlen állja meg a helyét. Valami nagyon-nagyon intenzív használat kell ahhoz hogy 1 év alatt cserés legyen. Én még sose cseréltem bowdent egyik bringámon sem csak azért mert most már régi és cseréljük le alapon.
Se a fékezéssel se a váltással nem voltak gondjaim mert pl 10+ éves bowdenezés van a gépen
Persze ettől még le lehet cserélni bozonyos időközönként, mert nem nagy összeg.
Azért vannak kivételek is: pl nokon itt már kicsit mélyebben is zsebbe kell nyúlni.Én éppen multkor vettem boltban canti / V-fékhez való pálcás fékpofát boltbajárós bicajhoz. 2pár volt valami 500-600ft , ennyiért egész korrekt cucc.
Valamelyik nap betévedtem egy boltba belőért. Csak pislogtam, hogy egy MTB continental belső 1500Ft Aztán végül csak akadt egy 1000 Ft-os kenda, de azt se tartottam éppen kevésnek, legutóbb még mikor belső kellett olyan 5-600 FT-ért vesztegettek egy normál belsőt.
Amúgy egyet értek, lánc+fogaskerék kell bele egy új olcsó kategóriás. 2 gumi rá akár használtan 1k/db, vagy ha talál újonnan 1k-ért.
Agyat lehet még meg lehet menteni, csak ki kell rakni új golyókkal , bezsírozni stb. aztán elgurul az még egy darabig. Az agycsere elég költséges lenne ebben az esetben. Nem érné meg kifűzni a kerékből az agyat és befűzni egy újat. -
Hát köszönöm a sok infot, de ebből szerintem nem lesz javítás, most amúgy sem menne anyagilag (first jogsi finish), talán még 50-60-et áldoznék pl egy ilyenre. De biztosan nem mostanában. Reméltem, hogy olcsón kijövök ha javíttatok mert akkor már most eltolnám a bájkoshoz.
Itt felénk nagyon jól ki lehet használni a bájkot (dunakanyar) ezért gondoltam, hogy előveszem és párommal nekiindulunk. -
fpeter07
veterán
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Kolondrum #3413 üzenetére
Biztos meg fognak kövezni ezért, de ha nincs rá keret, és csak az a cél, hogy néha el lehessen tekerni erre arra, akkor szerintem megfelel a 25-30k-s "tescos" bicikli is. Nyilván közelébe se fog érni egy rendes biciklinek, és mindenképp figyelembe kell venni a korlátait (nem ugratni vele, nem hajtani vele 60-al lefele a lejtőn mert nem elég jó a féke, hiába mtb adott esetben, akkor is csak lightos terepre menni vele stb), de ilyen hétvégi kirándulásokra alkalmas.
Nyilván akinek ez a hobbija és/vagy ezzel foglalkozik, annak ezek nem számítanak biciklinek, de ez ugyanaz a kategória, hogy egy p3-as integrált vga-s géppel is el lehet internetezni, még egy-két játékkal játszogatni, de egy "gamer" arra azt fogja mondani, hogy nem PC. Csak tényleg az a fontos, hogy tudni kell, hogy azért mit vett az ember, és nem elvárni olyan dolgokat tőle, mint egy 200ezer Ft-os biciklitől.Illetve még hozzátenném, hogy természetesen ez az én véleményem csak.
[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
válasz Kolondrum #3418 üzenetére
nem hinném hogy érdemben bír funkcionálni egy 20-30-40-50.000 fully teleszkópja - akkor meg minek? Én vennék egy használt merevváztast, se első se hátsó teleszkóp- 20.000-ért
annó (2007) én még a 80.000-es merida kalaharihoz is olyan sun tour első teleszkópot kaptam, hogy szinte semmit nem mozgott. értelmetlen. olcsó húsnak híg a leve
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
válasz Cathfaern #3417 üzenetére
ez az a hely, ahol le-, és nem rábeszélni kellene bárkit is ezekre a szarokra (mert ezek a teszkó-bike-ok)
én azt vettem észre, saját példámon is, hogy belépő szintá kerékpárok mondjuk 70-80.000-nél kezdődnek tárcsa nélkül, és csak első teleszkóppal.
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
dqdb
nagyúr
Amargóval voltunk ma hegyet mászni, Vár, János-hegy, Hárs-hegy-kör, Hűvösvölgy volt a sorrend. Az idő kiváló volt, kevés túrázóval, így ők sem tartottak fel minket, és mi sem zavartuk őket túlságosan.
Még bőven van mit fejlődnöm az idén, de szerencsére csak az Erzsébet-kilátóig felvezető út fogott ki rajtam úgy, hogy meg kellett állni lihegni, a többi részen, ha lassan vagy nagyon lassan is, de sikerült felérni a szakasz elején kinézett "checkpointig" (Csermely út vége, Cinege út vége, János-hegyen a Libegő végállomása). Tavaly rosszabb volt, és bár nem vagyok gyorsabb, de belül nem szenvedtem annyira.
[link]
GPS szerint nekem ajtótól ajtóig: 55.14 km, 722 m szint, 32.9 km/h maximális sebesség, 11 km/h átlagsebesség, 21 °C átlaghőmérséklet.Mivel eredetileg úgy volt, hogy egyedül megyek, ezért a Bordót is bedobtam a hátizsákba, hátha valahol valamiért meg kell állni. Erős vagyok, mit nekem 1.7 kg-nyi fémballaszt Mivel amargo is jött, így feleslegesen cipeltem végig a hegyeken. Hazaérve úgy döntöttem, ha már elvittem, akkor használom is, és a lépcsőház korlátjához lezárom a bringát, hogy később, már kicsit kifújva magam vigyem fel a lakásba. A kulcsa nélkül mentem el
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Kolondrum #3413 üzenetére
Akármit veszel végül, csak ilyen Y-vázas össztelósat ne. A rugóstag egy hardtailhez képest +2 kilót jelent a semmiért, semmit sem ér, de tekerés közben a befektetett energia jelentős része az állandó pogózásra fog elmenni.
Riinek igaza van, sajnos ez a valóság, az általa megadott árnál kezdődnek a használható új bringák (és a jó használtak is). Az általad megadott összegért inkább egy jó állapotú használtat vegyél, ég és föld a különbség. Nekem is használtan vásárolt bringám van (na jó, a váz új volt, a többi alkatrész nem), de egy pillanatig sem bánom a döntésemet. Körülbelül 2× ennyibe került volna újonnan ez a felszereltség.
Ha tervezed, hogy a bringádat lezárod nyilvános helyen, akkor a mostani zár helyett szerezzél be egy 5000 forint környékén megvásárolható Citadel U-lakatot.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Xantomas
őstag
válasz XP NINJA #3410 üzenetére
Mérd meg egy tolómérővel a csapágy helyének az átmérőjét, de én biztos vagyok benne, hogy félintegrált kell bele.
(#3412) Manitou Erről vallási háborút is ki lehet robbantani. Sokan megelégednek a noname bowdenházzal, amiben még betét sincs, csak az acél spirál, és a külső burkolat. Bowdennek, meg szintén a noname, 150 ft-os cucc. Ezeket évente cserélni kell, ha az ember beéri ennyivel, mert egy idő után nemes egyszerűséggel leszakad a feje, ami a fékkarban, vagy a váltókarban van. Működik, használható, de nem sokáig. Nem bízom az életemet arra, amiről tudom, hogy nem tökéletes.
Ha az ember sokat sarazik, hajt esőben, használja a biciklit, pláne télen, azért a szabadon levő bowdent erősen kikezdi a időjárás. Holnapra elő is bányászom neked a 150 FT-os cseke által forgalmazott izét, ami kisorjásodott, és pár külső sodronyszál el is pattant, 1,5 év alatt.
Ettől függetlenül, nekem is az outiban még a 3 éves bowdenek vannak, mert nincs velük baj.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Manitou
addikt
válasz Xantomas #3424 üzenetére
Megmondom őszintén én még ezt senkitől nem hallotam, hogy évente ajánlatos bowdent cserélni. Sose szakadt még el bowdenem se fékrendszerben se váltórendszerben. Olcsóbb daraboknál elképzelhetőnek tartom amit mondasz, de egy jobb minőségű terméknél azért talán nem kell ilyenre számítani. Itt is fék esetében lenne cinkesebb a dolog. Váltóbowdenből és fékbowdenből + bowdenházból is gyári shimano-t használok, Fékből meg az utóbbi időben inkább csak hydraulikusat.
De régen is félig magura HS33-at használtam. Ha elszakadt volna a másik bowdenes esetleg , akkor sem maradtam volna teljesen fék nélkül.Az is igaz hogy én meg esőben nem szívesen tekerek, és a dagonyázást is alapvetően utálom
-
Olcsi
senior tag
Van valakinek tapasztalata a gepida alboin 200 crs-ről? Teljesen hobbi célra kellene, alkalmanként kb 80-100km-es max távra használnám, aszfalton.
-
Cathfaern
nagyúr
-
lorcsi
veterán
válasz Kolondrum #3397 üzenetére
dettó iylen volt az előző keróm
én nem költöttem akkor már rá sokat...egy normális nyerreg, egy belső és annyi. asszem ez jött ki 5k-ból
aztán pedig elkezdtem gyűjteni a pénzem és vettem egy kétkerekőt MEME-től ...amivel aztán már lehet menni elég komolyan
ezt javaslom neked is -
DemonDani
addikt
válasz Kolondrum #3428 üzenetére
[1]
[2]
[troger ]
[4] itt ezt a váltót nem tudom milyen lenne
[5] határeset, valaki még nézzen rá
[6]
[7]
[8] ez is határ
[9] gyengébb felszereltség de tényleg nagyon szép
[10]
[11]
[13]
[troger2] nagyoknak
[15]
[16] még 1 határeset
[17]
[18]
[19]
[20]
[21] egy furcsa versenyző,és végül 2 fiatal induló:
[22]
[23] lightos felszereltség de valszeg keveset futottakhát úgy gondoltam 1-2 matuzsálem akad majd, de nem XD félúton megúntam az életem, de már nem adtam fel itt van minden 35-20 között ami szerintem megvehető esetleg
[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Tamoo
MODERÁTOR
A mai bringázást is sikeresen elmosta az eső
-
rétisün
veterán
nem létezik, hogy az időjárásnak nincs naptárja. hogy tudna különben mindig hétvégére (főleg vasárnapra) elromlani az idő?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rii
nagyúr
batthyányi-nál , ahol véget ér a kerékpárút, a villamossineken akartam folytatni, csak egy -az átlagostól 2x mgasabb - padkától nem látható keresztbe letett síndarab visszavágta a hátsó kereket
nem éreztem semmi különösebbet, pedig az ülés eléggé lecsoffadt (-:
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
DemonDani
addikt
Magellan Indy XC (XTR,Deore LX)
Hirdetés | Hirdető infó | Ismerősnek ajánlom
2. fülre kell kattintani felül Ott van ilyesmi
(#3442) Tamoo
Ezt hogy érted hogy túl nagy? van valami ilyen betegsége ami miatt már gyenge ekkora méretben?
Csak mert 183cm magas vagyok, és ez a méret kell nekem[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
DemonDani
addikt
azt a kicsit már lefaragom a pincében de amúgy 20as vázam van, na persze minden váz más, hiába hogy elvileg van megadott mérete...
De most te ilyen párost kihagynál 2" miatt? úgyis jóval magasabbra tülekedik a nyereg
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Trollok komolyan
- Házimozi belépő szinten
- DIGI Mobil
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Extra magokkal tömi ki AmpereOne szerverprocesszorát az Ampere
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- Windows 11
- Még idén hozza a Lunar és Arrow Lake-et az Intel
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen