Hirdetés

Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz szki #6719 üzenetére

    A fizikát mikor gyorsításról van szó nem szokta más érdekelni, csak a gyorsulás, amit ugyebár "a"-val szokás jelölni :) Ha hegynek felfele mész állandó sebességgel, akkor pedig ez 0 marad (a befektetett munka nagysága nő csak).

    Manitou:
    Igen, a fékezést kihagytam, ahogy írod is, ott a gyorsuláshoz hasonlóan többszörösen számít a kerék súlya (ugyebár fizikai szemmel nézve a fékezés és a gyorsulás egy és ugyanaz).
    Persze, könnyebb biciklivel könnyebb hegynek felfele menni, csak az nem igaz, hogy pl. 0,5kg csökkentés a keréken általánosan X*0,5kg csökkentést jelentene csak azért, mert forog a kerék, ez csak gyorsításnál igaz. Illetve igazából 0,5kg csökkentés a keréken mindig 0,5kg csökkentést okoz a biciklin, csak a kerék forgása miatt a 0,5kg-al nehezebb kerék mozgásba hozásához szükséges energia több, mint ha ez a 0,5kg a bicikli más részén lenne.
    Mondjuk megjegyzem a hegymenet is érdekes dolog. Ugyancsak a korábbi wikipedias oldal alapján 15km/h-s sebesség mellett 1kg súlycsökkentés a bicikli kb. 0,15km/h-s sebességnövekedést jelent egy 7%-os lejtőn (vagy ha úgy nézzük, akkor a 0,15km/h sebességnek megfelelő energiával kevesebbet kell befektetni ahhoz, hogy 32km/h-n maradjunk). Mindemellett az össz. befektetett energia 42%-a megy el a légellenállás lekűzdésére.

Aktív témák