- Fujifilm X
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Gaming notebook topik
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amazon Fire TV stick/box
- A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
Hirdetés
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
-
Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
ma Hosszabb szoftveres támogatás és garancia, az Android Enterprise ajánlott irányelvek kipipálása megvan.
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
A fizikát mikor gyorsításról van szó nem szokta más érdekelni, csak a gyorsulás, amit ugyebár "a"-val szokás jelölni Ha hegynek felfele mész állandó sebességgel, akkor pedig ez 0 marad (a befektetett munka nagysága nő csak).
Manitou:
Igen, a fékezést kihagytam, ahogy írod is, ott a gyorsuláshoz hasonlóan többszörösen számít a kerék súlya (ugyebár fizikai szemmel nézve a fékezés és a gyorsulás egy és ugyanaz).
Persze, könnyebb biciklivel könnyebb hegynek felfele menni, csak az nem igaz, hogy pl. 0,5kg csökkentés a keréken általánosan X*0,5kg csökkentést jelentene csak azért, mert forog a kerék, ez csak gyorsításnál igaz. Illetve igazából 0,5kg csökkentés a keréken mindig 0,5kg csökkentést okoz a biciklin, csak a kerék forgása miatt a 0,5kg-al nehezebb kerék mozgásba hozásához szükséges energia több, mint ha ez a 0,5kg a bicikli más részén lenne.
Mondjuk megjegyzem a hegymenet is érdekes dolog. Ugyancsak a korábbi wikipedias oldal alapján 15km/h-s sebesség mellett 1kg súlycsökkentés a bicikli kb. 0,15km/h-s sebességnövekedést jelent egy 7%-os lejtőn (vagy ha úgy nézzük, akkor a 0,15km/h sebességnek megfelelő energiával kevesebbet kell befektetni ahhoz, hogy 32km/h-n maradjunk). Mindemellett az össz. befektetett energia 42%-a megy el a légellenállás lekűzdésére.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Asus V8460 Ultra ( Geforce 4 Ti 4600 )
- DOBOZOS Lenovo ThinkPad T14s Gen 3:R7 PRO 6850U,32GB DDR5,2TB,vil.HU bill,Radeon680M,400nit 100%sRGB
- Ricoh Theta Z1 360 fokos kamera
- IPhone 14 128GB gyári független 2026.11.09. Apple garancia
- Gigabyte AORUS GeForce RTXTM 3070 Ti MASTER , 8GB GDDR6X, 256-bit GV- N307TAORUS M-8GD - Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs