- Androidos fejegységek
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Új kategóriát teremtett a PC-n belül a Microsoft
- OLED TV topic
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Gaming notebook topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Léghűtés topik
- Még idén hozza a Lunar és Arrow Lake-et az Intel
Hirdetés
-
V Rising - Végre tudjuk hogy mikor érkezik a PS5-ös kiadás
gp A PC-s teljes verzió már egy ideje játszható, hamarosan konzolra is megérkezik a játék.
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
Magyarországon is kapható a Honor 200 Lite, ennyibe kerül
ma Május 21-től megindul a Honor új középkategóriás készülékének hazai értékesítése független és szolgáltatói kínálatban is.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #35941 üzenetére
Még nincs ára. De nyilván nem 6 számjegyű lesz
Amúgy a tárcsaféket feleslegesnek tartom outira, főleg amatőr szinten (ettől függetlenül gyanítom be fogják nyomni ide is, mint ahogy már mtb-ből, sőt lassan trekkingből se kapni mást... ), viszont az elektronikus váltót nagyon várom -
Cathfaern
nagyúr
válasz ludsimon #35943 üzenetére
Ami az előnye az elektronikusnak, hogy nincs kopás, nincs nyúlás, egyszer beállítod, és a világ végéig elmehetsz vele újraállítás nélkül. Plusz megszűnik a váltószakadás is (szóval Toomy-nak jól jönne egy ilyen rendszer ). Szerintem ez mindenképp nagy előny. De én alapvetően elektronika párti vagyok. (ára meg úgyis le fog menni. Egy elektronikus rendszer azonos gyártásmennyiséget és minőséget nézve szinte mindig olcsóbb, mint egy mechanikus, hiszen egyszerűen kevesebb vas kell bele. Most az elektronikus rendszerek a kis szériaszám, meg az újdonságeffektus miatt olyan drágák amilyenek)
norbee2244:
Van egy olyan sanda gyanúm, hogy lehetne sokkal puhábbra is állítani, egyelőre azért hagyják keményre, hogy ne legyen olyan furcsa az átálláskor. Annak idején mikor bejöttek az elektronikus írógépek, a gépírók nagyon sokáig panaszkodtak rá, hogy túl könnyű leütni a billentyűket és nem jó így (ha jól rémlik, jött is ki nagyobb ellenállású verzió). Mai billentyűzetek meg... Szóval gondolom idővel itt is egyre könnyebben használható modellek jönnek. -
Cathfaern
nagyúr
Elért engem is az SPD csikorgás... olvastam, hogy ilyenkor célszerű megolajozni a pedált és a stoplit is, de milyen olajjal? Vagy esetleg olaj helyett van más megoldás is? Ilyen téren teljesen analfabéta vagyok (szóval ha bemegyek valami boltba... milyen boltba? Akkor mit kérjek? Itthon biztos nincs semmi, csak láncolaj)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz rétisün #36077 üzenetére
Geocontext
Lent a "scientific"-et ki kell jelölni, és akkor ha a szintrajzon kijelölsz egy részt, arra kiírja, hogy hány %-os. -
Cathfaern
nagyúr
válasz -HajTömeg- #36101 üzenetére
Igazából alsó kategóriában kb. mindegy. Amire nem írják egyöntetűen minden fórumon azt, hogy gáz van vele, az nagyon jó eséllyel megfelelő lesz. Nagyon ritkán van olyan, hogy egy-egy termék nagyon jó ár-érték aránnyal rendelkezik az alsó kategóriában, de ez inkább újonnan feltörő márkáknál, vagy raktárkisöprésnél jelentkezik... szóval nem jellemző.
Annak, hogy egyik-másik típusról találni negatív dolgokat, az az oka, hogy az alsó kategória árát úgy állítják elő, hogy a minőségellenőrzés szintjét alacsonyabbra veszik. Hogy ez mit jelent gyakorlatban? Pl. egy felsőkategóriásnál előírás, hogy az illesztések ne legyenek nagyobbak 0,5mm-nél. Alsókategóriában pedig az, hogy max. 2mm lehet. Ebből következik, hogy ha megveszel egy alsókategóriásat, akkor lehet olyat kapsz, aminél 0,3mm az illesztés, de lehet 1,9mm-es lesz... Ebből adódik, hogy van aki azt mondja rá, hogy ennek tök szar az illesztése, más meg azt, hogy felsőkategóriás Ugyanez igaz mondjuk a forrasztás minőségére is. Felsőkategóriás "biztos" kibírja ha agyon DH-zod éveken át (idézőjel, mert ott is van hibaszázalék... ). Alsókategóriásnál van akinél 2 hónap után elereszt valami belső forrasztás, van aki meg 5 évig nyúzza és semmi baja. Vezetéknélküli modellek pont ezért problémásak: alsó kategóriában lehet kapsz egy olyat, ami csak ideális körülmények között tudja a megadott hatótávot, te bicikliden pont határon mozog, ezért időnként eldobja a jelet. De mondjuk egy kicsit más geometriájú biciklinél az ég világon semmi gond nem lenne vele.
És ez totál márkafüggetlen, egyszerűen így éri meg gyártani. Szóval ha tudja a szükséges funkciókat, ránézésre jónak tűnik a kijelzője, és úgy amúgy tetszik formára, akkor tökéletes választás -
Cathfaern
nagyúr
Sok a vita, aki túl zabos, az inkább szerezzen be ilyet
De tényleg, 2 napig nem vagyok gép előtt, erre megint mi van. Vegyünk már vissza. Mind az odamondogatásból, mind a válaszolgatásból. Egyik se jobb a másiknál...
-
Cathfaern
nagyúr
Utoljára szóltam, legközelebb ilyet látok, akkor hsz törlésen túl is szankcionálva lesz, minden résztvevő fél.
-
Cathfaern
nagyúr
Szvsz melóba/iskolába bringázásnál amit első körben el kell dönteni, az az, hogy át tudsz öltözni a célpontnál, vagy sem.
Ha át tudsz öltözni, akkor el lehet filózni azon, hogy mtb / trekking / outi trió közül melyik a legmegfelelőbb, stílust és körülményeket is beleszámítva (bár szvsz a trekking a nyerő, valami értelmes első telóval ha van rá pénz. Stabilabb, jobban irányítható, illetve lehet rá rendes sárvédőt és csomagtartót rakni, szemben egy outival. Ballonosabb kerék ugyanúgy mehet rá, mint egy MTB-re, ellenben annál kényelmesebb, és a nagyobb kerékméret miatt nem is ráz annyira. Plusz MTB-t már nem kapsz tárcsa nélkül, ami egy városi biciklire szvsz nagyon felesleges, és csak növeli az árat meg a karbantartási költséget).
Ha nem tudsz átöltözni, akkor viszont szerintem a direkt városi használatra tervezett biciklik visznek mindent. Kényelmesebb testtartás (kevésbé kényelmes ruhában ez elég fontos), jó sárhányók, váz kialakítása miatt hirtelen adódó vészfékezésnél, zavaros helyzeteknél is biztosan és gond nélkül le tudsz szállni a bicikliről, plusz a felső részen zárva vezetett lánc is nagyon nagy előny... Nem is beszélve az agyváltóról, ami városi környezetben (ha nem kellenek a plusz áttételek) verhetetlen. Ugyebár a városi bicikli hátránya a nagyobb súly, és nem a sebességhez kialakított geometria, de ha munkahelyi ruhában kell tekerned, akkor úgyis csak lazán mehetsz, mert utána nem poén egész nap az átizzadt cuccban ülni... szóval akkor ezek meg úgysem fognak számítani.Amúgy nem voltam 4 napig, és olvashattam át 300+ hsz-t, szép mennyiséget tudtok termelni
-
Cathfaern
nagyúr
válasz _seth_ #36777 üzenetére
Azért érdemes megkülönböztetni két dolgot:
1. Amikor kinéznek direktbe egy biciklit és el akarják vinni. Ez esetben teljesen mindegy milyen zár van rajta (beleértve Bordo Abus meg bármiféle láncot, U lakatot), akkor is el fogják vinni
2. "Portyáznak", mennek a városban, olyan biciklit keresve amit könnyű elvinni. Ilyenkor ha van egy bicikli, amin van egy átvágható lakat, meg van a tied, amin van egy átvágható lakat + ez a kütyü (és a két bicikli hasonló árkategória*), akkor nem a tiedet fogják elvinni. Mert azt csak átvágja, és viszi is, tiedet meg átvágja, majd óvatosan lecsavarozza, aztán gyorsan félredobja (riaszto beindul), és gyorsan el kell húznia onnan, mert felhívta magára a figyelmet. Nem ér ennyi macerát*hasonló árkategória belövésénél érdemes azt is figyelembe venni, hogy a lopott bicikliket erősen áron alul tudja csak eladni a tolvaj. Egy 40-50k-s és egy 100-150k-s (elméleti értékű) bicikli között a "lopott piacon" nincs drasztikus árkülönbség, szóval nem éri meg a plusz macerát. Nyilván ha 300k+-os bicikliről van szó, az más sztori.
De mindettől függetlenül 20k-t tényleg nem ér az egész.
-
Cathfaern
nagyúr
Nah megvolt az Aldi-s ruha tesztelése... kicsit túl jóra is sikerült Túlbecsültem a hőmérsékletet, alulra rendben volt a hosszú nadrág (bár ez azt is jelenti, hogy minuszokban ez önmagában kevés lesz), felülre a rövidujjú mez + softshell nagyon sok volt viszont Mondjuk tesztnek jó volt, döbbenetes, hogy softshellben semmit se lehet érezni a menetszélből, mintha nem is lenne. Télen aláöltözve elég alacsony fokig is jó lesz, abban biztos vagyok
Amúgy a nadrág kényelmes, semelyik részen nem szorított, vagy nyomott. Párnázott rész is teljesen oks, mondjuk lehet nagyobb távokon 50+ km már nem lenne olyan kényelmes, mint amim most van Mavic nadrág, de nyilván a kettő nagyon nem egy árkategória (és nem kényelmesebb annyival a Mavic, mint amennyivel drágább). De ilyen utakra tökéletes (és télre egyelőre nem is tervezek hosszabbakat). Egyedül az furcsa, hogy az eddigi kantáros volt, ott ugyebár hát közepéig felér a nadrág anyag része, ezért jobban melegíti a derekat, az nem volt rossz dolog.
De összeségében nagyon megérte minden ruhadarab, ennyiért szinte ajándék, aki még vacilál és talál a helyi Aldiban, az szerintem nyugodtan vegye meg -
Cathfaern
nagyúr
válasz Tizedes1 #36834 üzenetére
Igen, ezeknak az akcióknak az a lényege, hogy ismerd meg a boltot. Nem feltétlen, hogy most vegyél valamit, csak esetleg nézz be, nézz körül. Én pl. életemben most voltam először Aldiban. Éppen ezért csak átlagméretet és kis darabszámot rendelnek, hogy biztos ne maradjon rajtuk semmi.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz lecsokolbi #36942 üzenetére
Vezetékes pulzusmérő? Ezt hogy kell elképzelni, hova csatlakozik?
-
Cathfaern
nagyúr
válasz lsebestyen #37023 üzenetére
Nekem 178cm-hez van ~56-os, szóval szerintem az neked elég kicsi lenne
albert8:
Endo-t nem tudom, de SportyPal biztos tud olyat, hogy lementesz egy útvonalat, és később azt mondom, hogy na azon mentél ma... -
Cathfaern
nagyúr
Aminek igazán értelme lenne, ha ezt a kissé "hackelés-szagú" láncdobálós váltót lecserélnék valami szofisztikáltabb megoldásra (mert lássuk be, onnan indult a dolog, hogy kézzel át lett rakva az egyik sorról a másikra a lánc... és innen toldozták tovább, hogy könnyebb legyen a váltás. De az alapmechanizmus semmit se változott). Csak sajnos jelenleg semmi ésszerű alternatíva nincs rá (sem súlyban, sem fokozatszámban).
-
Cathfaern
nagyúr
Ej szabadságon vagyok, megörültem a jó időnek is, erre 30-40 km/h-s szél
-
Cathfaern
nagyúr
válasz rétisün #37354 üzenetére
Szerintem gondold át azt az indulást, jelenleg Zalaegerszegre 70km/h-s széllökéseket írnak
Én így biztos nem fogok elindulni. Ha ilyen 20 körül lenne, akkor simán, de legutóbb ilyen szélben én nem éreztem biztonságban magam amikor elkapott oldalról (és nem tudok úgy menni, hogy ne kapjak pont derékszögben belőle az út valamelyik szakaszán) -
Cathfaern
nagyúr
válasz jediweb #37509 üzenetére
Csak némi elméleti fejtegetés
Ha vagy monduk 80kg, azt mondod csomagtartó min 30kg-ot bírjon ki, akkor számoljunk 40kg-os csomaggal, az 120kg összesen.
Ha van egy 10kg-os biciklid, akkor az össz. súly 130kg
Ha van egy 15kg-os biciklid, akkor az össz. súly 135kgTehát hiába 1,5x olyan nehéz az egyik bicikli, mint a másik, a ténylegesen mozgatandó súlyok közt az eltérés kevesebb, mint 4%... szóval ha túrázásról meg csomagokról van szó, akkor nem nagyon van értelme kerékpár súlyt nézni, amit manapság gyártanak biciklit, az mind tökéletesen meg fog felelni ilyen téren.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz rétisün #37541 üzenetére
Jah, mondjuk akkor neked kevésbé ideális hely... én szerencsére város szélén lakok, 10 emeletesben, környéken nagyrészt csak 4 emeletesek vannak, szóval innen elég jól látni milyen idő van / lesz (főleg, hogy pont észak-nyugat fele is ellátok, ahonnan a viharok szoktak jönni errefele)
Amúgy jah, radarkép az egyedüli amivel tényleg lehet kezdeni valamit (de az se mindenható, hirtelen kialakuló nyári zivatart azon se látni előre)rii:
Itt simán esett ma... -
Cathfaern
nagyúr
válasz Packersbay #38008 üzenetére
Tippre ez szél ellen semmit sem véd, szóval eléggé kétes értékű biciklizéshez. Ugyebár biciklin alapvetően a menetszél miatt fázol, nem a hideg miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz mickemoto #38173 üzenetére
1. verzió: Rosszul van beállítva
2. verzió: Csak akkor mér, amikor mozogsz. Tehát ha tartasz 10 perc szünetet, akkor azt a kmóra nem fogja számolni.Szerk: bár megjegyzem, amit írtál példát, az pont jó eredmény ad. 1ó13p az ugyebár ~1,22 óra, 25,84 leosztva 1,2-vel meg 21,1
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Az egész férfi és női váz eredetileg onnan indult, hogy (hosszabb) szoknyában is kényelmesen fel lehessen szállni biciklire, ami férfi vázzal (ahol a nyereg felett át kell emelni a lábat) elég macerás.
Ebből következik, hogy ha nem szoknyában biciklizés a fő cél, akkor drasztikus különbségek nincsenek Annyi igen, hogy azért a férfiak illetve a nők testaránya kicsit különbözik (pl. arányaiban rövidebb karok), jobb váz gyártók ezeket figyelembe veszik (illetve van aki egyenes felsőcsöves, de mégis női vázat is gyárt, amiknél pont ezek a lényegek). De szerintem ezek annyira sokat nem osztanak - szoroznak (lévén nemtől függetlenül, egyénileg is lehetnek eltérések, szóval sose lesz tökéletes a váz, kivéve ha direkt rád szabják), illetve más stucnival, nyeregcsővel bőven lehet orvosolni ezeket, ha mégis problémát jelentene (de ugyebár itt leginkább mm-ekről beszélünk). Szóval ha felül a biciklire és kényelmes neki, akkor teljesen jó lesz a férfivázas is -
Cathfaern
nagyúr
Biciklin télen azért fázik az ember, mert a menetszél hűti. Ha a menetszelet ki tudod zárnó egy tényleg szélálló felső réteggel (pl. polár kabátok), onnantól kezdve hirtelen nagyon melege lesz az embernek, mivel a tekerés miatt termelődik a hő rendesen Szóval biciklire szélálló kabát >> 3 réteg pulcsi (síkabátban jó eséllyel emiatt egyszerűen túl meleg lenne. Persze ez függ távtól is, mert egyéntől függően 20-40 perc kell a bemelegedéshez, ha ennél rövidebb távot tekersz, akkor egyénileg ki kell próbálni mi az ami pont ok).
-
Cathfaern
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Melorin #38903 üzenetére
Így hogy hasból fogyni nem lehet Olyat lehet, hogy súlyt vesztesz, ha szerencséd van akkor a hasadról megy le, ha nincs (mint pl. nekem), akkor onnan megy le utoljára. Hiába végzel pl. hasizom gyakorlatokat, nem fog a hasadról lemenni a zsír.
Fogyni pedig (hagyományos értelemben vett) konditermezéssel nem lehet, ahhoz kardiogyakorlatok kellenek (illetve azzal lehet a leghatékonyabban). Kardiogyakorlatra pedig az egyik legjobb a bicikli
De egyébként fogyni csak attól fogsz, ha több kalóriát elégetsz naponta, mint amennyit megeszel (iszol), szóval erre is mindenképp oda kell majd figyelni (legalább olyan szinten, hogy ne egyél többet, mint jelenleg). -
Cathfaern
nagyúr
válasz Melorin #38905 üzenetére
Első körben ami fontos az az eddzés idő, ez legalább 1 óra legyen, de 2 óránál kevesebb (nekem kb. a 1,5 óra jött be legjobban)
1. Legjobb ha be tudsz szerezni pulzusmérőt, akkor nyugalmi pulzus, életkor, testsúly kombináció alapján be lehet lőni a megfelelő eddzési pulzustartományt.
2. Ha ez nem járható út, de van a bicikliden km óra, akkor ha olyan 20-25km/h felett tekersz átlagban, akkor nagyon nem lőttél mellé Persze ez nagyon függ eddzettségtől, testsúlytól, életkortól, szóval lehet valakinek kezdésnek a 20 is sok, másnak meg a 25 is pihenés. (persze ha előre eltervezett útvonalon mész, akkor ehhez km óra se szükséges, google mapson meg tudod nézni, hogy az adott táv hány km, és azt mennyi idő alatt kéne teljesíteni ahhoz, hogy meglegyen a megfelelő átlag)
3. Ha ez sem járható, akkor meg úgy tekerj, hogy az eddzés végére (ami legalább legyen 60 perc szerintem) érezz fáradtságot (szóval ne olyan legyen, mint ha csak egy jót sétáltál volna), de ne is érezd úgy, hogy most meg se tudsz mozdulni (akkor túleddzed magad, és vagy sérülés lesz a vége, vagy csak nem fogod bírni az eddzést és abbahagyod).
4. Illetve még egy módszer is eszembe jutott: ha van GPS képes telefonod (oprendszer kb. mindegy), akkor vannak programok, amik képesek trackelni a megtett eddzést. Ezek általában adnak egy hozzávetőleges elfogyasztott kalóriát, az alapján is be lehet lőni nagyjából, hogy tekertél-e rendesen.Amúgy szerintem ha nem nagyon tekertél mostanában, akkor első pár tekerésnél mindenképp a 3. pontot válaszd, aztán majd utána lehet kicsit jobban odafigyelni a tempóra
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- IPhone 14 128GB gyári független 2026.11.09. Apple garancia
- Gigabyte AORUS GeForce RTXTM 3070 Ti MASTER , 8GB GDDR6X, 256-bit GV- N307TAORUS M-8GD - Garancia
- iPhone 12 64Gb Fehér - Újszerű állapotban, 95%-os akkumulátor.
- Creative SFXI SoundBlaster X4 Külső hangkártya
- KIÁRUSÍTÁS! MINI PC : Intel Pentium J4205 - 8GB DDR4 - 256GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen