Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    Ma mentem én is egy kisebb kört (20km) az outival :) Tényleg más tekerni vele, olyan izmokat éreztem a lábamban, amit trekkingel egyáltalán nem. Mondjuk a hideg eléggé betett az élménynek... Illetve úgy alapból nem zavart volna, mert felöltöztem, viszont az orrom nem tolerálta, és állhattam meg fujogatni (beöltözés miatt nem tudtam elérhető helyre rakni zsebkendőt :( ). Viszont egy jó tanács azoknak, akik régi versenybiciklit akarnak venni: kormányszár váltósat semmiképp se. Kizárólag felsőfogásból lehet vele váltani, mind alsó, mind "fékváltós" fogásból elérhetetlen. Ellenben próbáltam, ha a z alsócsövön lenne a váltó, akkor alsó fogásból gond nélkül elérhető. Mondjuk városi rohangálósként úgyis nagyrészt singlespeedként fogom használni, szóval annyira engem nem érint a dolog.
    Már csak azért sem, mert sajnos rá kellett jönnöm, hogy az alsó fogáshoz bizony fogynom kell :B Mondjuk áldom az eszem (és belaaztallat-ot :D), hogy nem vágtam bele rögtön a trekking lecserélésébe, mert amíg nem adok le egy 10-15kg-ot, addig túl kényelmetlen az alsófogás (illetve gyakorlatilag a lábamnak útban van a hasam, és emiatt a levegővétel sem megy rendesen). Viszont így végre van értelmes motiváció a fogyásra :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz ---Lasali--- #21034 üzenetére

    Éreztem, hogy ezt valaki le fogja írni :D Bringás ruhám sajna csak rövid van (télen nem tudtam biciklizni, így nem került téli ruha beszerzésre), szóval afölé szoktam melegebb rétegeket felvenni ha mégis hidegben tekerek (jó kis Zánkai esőzések... :D), azok meg nincsenek felkészítve bringázásra.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz hoffman_ #21300 üzenetére

    Ha valaki érez erőt egy #1-es hsz megírására, akkor beleszerkesztem :) Vagy kezdésnek menjen bele csak ez?

  • Cathfaern

    nagyúr

    Megvolt a mai köröm, nagyon jó formában voltam, örültem is, hogy alig maradtam el a tavalyi legjobbamtól :) Főleg azért öröm, mert tavaly ez "na húzzunk bele és toljuk ki a maxot" kör volt, a mai viszont csak sima tekerés. Hálisten szél nem volt, idő is pont kellemes. Ide terv ezt a kört bevinni 45 perc alá (másodlagos cél), illetve 80km letekerése különösebb fáradtság és megálló nélkül stabilan (elsődleges cél). Persze tudom ez utóbbi kicsit megmosolyogtató amikor a topicból többeknek a napi 200km+ se kottyan meg, de tudom, hogy nekem ez reális egyelőre :B

    U.I.: a fenti linken nagyon jól látni mennyire megbízhatóak a telefon GPS-ének magasságadatai. Ahogy mutatja is a sportypal, teljesen azonos útvonalon mentem, ehhez képest az egyiken a GPS szerint 2x annyi emelkedőt küzdöttem le.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz lacos001 #21316 üzenetére

    "Fogalmam sincsen hol is lehetne zavartalanul,gondtalanul tekerni....."
    Ahogy olvasom a beszámolókat, Bp-n és környékén sehol :( Szerencsére én kisebb megyeszékhelyen lakok (Szombathely), itt bőven vannak olyan szomszédos falvak és utak, ahol zavartalanul lehet tekerni. Igaz (városon kívül) bicikliutak nincsenek, ahol mégis, ott jobb lenne ha nem lenne (majd egyszer csinálok fényképeket), viszont sokfele épültek elkerülő utak, így az autós forgalom nagy része azon megy. Városból meg bárhonnan max. 20 perc alatt ki lehet érni, főleg mióta megépült a várost keresztben átszelő, a nagyobb lakótelepeket érintő bicikliút.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz fpeter07 #21444 üzenetére

    Térdfájást simán, főleg rázósabb terepen ahogy írják előttem is. Továbbá derék és medencetáji fájásokra lehet még számítani, ugyanis medence döntésével kompenzálod, hogy nem éred el rendesen a pedált, szóval végig jobbra-balra billegsz a nyergen. Legjobban amúgy úgy lehet kiszűrni, hogy túl magas a nyereg, hogy magad mögé küldesz valakit, hogy nézze meg, hogy a medencéd/derekad billeg-e. Ha igen, akkor lentebb kell tenni.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz N.GÁBOR #21715 üzenetére

    SPD esetén ahogy elfordítom oldalra a bokád, kiold. Szóval esésnél szinte lehetetlen megoldani azt, hogy beragadjon a lábad. Ellentétben a klipszel, amit ha becsatolsz szorosra, akkor az úgymarad. Szóval az SPD ilyen szempontból pont, hogy biztonságosabb.
    Eleinte elő fog fordulni, hogy ösztönből nem fordítod a lábad csak leemelnéd, és mire eszedbe jut, hogy mit is kéne necces a történet :) De ezek inkább megálláskor szoktak előfordulni, meg csak némi megszokás kérdése :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz ludsimon #21831 üzenetére

    Valaki magyarázza el pls, hogy hogy van ez a lejtő % számítás :) A cikkben 17-18%-ról beszélnek, és 14%-os átlagról, a grafikonon meg a legmeredekebb résznél 7,4% van... Felteszem más számítással jön ki a kettő, de melyik hogy, és a biciklis körökben általánosan emlegetett %-ok melyikek?

    Más:
    Ma a "kedvenc" (azt hiszem 10%-os) emelkedőmön megpróbáltam kiállva feltekerni (majdnem sikerült is, de utolsó pár méternél a lelkierőm elfogyott :B). Viszont olyan furcsának éreztem a hajtást, mint ha "hajolt", "nyúlt" volna az egész. Hazaérve néztem meg, hogy ilyen csoda hajtóműm van :W Eddig valamiért meg voltam győződve arról, hogy Shimano, mint a hátsó fogaskoszorú... (egyre morcosabb vagyok arra a bicikli boltra ahol vettem, már tavaly eldöntöttem hogy soha többet nem megyek oda, de azóta csak erősödött bennem a dolog) Elképzelhető, hogy emiatt éreztem így, vagy a technikámmal volt a gond? (nem szoktam kiállva tekerni, súlyom 90kg körül)
    Illetve a kérdéstől függetlenül, jelentős lenne a különbség, ha befektetnék valami normálisabb hajtóműre?

    Ugyancsak más, váltástechnika:
    - Elől nagytányérről közepesre akarok váltani. Ilyenkor nyilván a ha ugyanabban a hátsó fogaskereken hagyom, akkor túl fog pörögni. Mi a célszerűbb ilyenkor? Először hátul felváltani, és utána elől le, vagy fordítva? Egyszerre váltást még sose próbáltam, de felteszem azért nem rajongana a váltórendszer... ugyanez a kérdés áll közepesről nagytányérra felváltásnál is, bár ott kevésbé problémás a dolog.
    - Ugyebár emelkedőnél célszerű előre váltani, mert a rendszer nem szereti a terhelés alatti váltást. De ha mondjuk tekerek 30-al, és tudom, hogy jön egy emelkedő, amin 15-el tudok felmenni (szóval 4-5-öt vissza kell váltani kb.), akkor ha az emelkedő alján leváltok, akkor gyak elvesztem a lendületet. Ha viszont akkor, amikor már fogyóban a lendület fokozatosan, akkor meg bőven terhelés alatt váltok :F Vagy a lendületvesztés nem számít annyit?

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz venember83 #21845 üzenetére

    Kb. ezt szoktam én is, akkor nagy hülyeséget nem csináltam :) Mondjuk lehet többet fogok kiállni, igazából eléggé bejött a dolog :) Régen próbáltam, akkor nagyon nem ment, valszeg az azóta lejött 10 kiló azért számít... M442-essel az a bajom, hogy ott 44-es a legnagyobb, én meg helyenként a mostani 48-ból is kifogyok. Szóval inkább a M411-est néztem, viszont az arra meg azt írják, hogy 8 sebességes rendszerhez, gondot okoz, ha az enyém 7-es? Meg felteszem akkor kopás miatt számoljak azzal is, hogy lehet kell lánc+fogaskoszorú csere is (~1000km van a rendszerben jelenleg).

    Azért hihetelten mi pénzt el lehetne tapsolni a biciklimre, pedig próbálok az alsóbb kategóriában nézegetni :)

    Köszi többieknek is a válaszokat :)

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Eagl3 #22134 üzenetére

    Nyerget sosem tolunk előrébb nem megfelelő kormánytávolság miatt. Azzal megváltozik a láb pedálhoz képesti helyzete, jobb esetben csak kevésbé hatékony hajtást elérve, rosszabb esetben térdfájást, és egyéb lábpanaszokat.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Toomy #22150 üzenetére

    A dolognak az a háttere, hogy tavaly sün meg szki akármikor közösen Balaton közelébe kerültek, biztos esett az eső :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    Tényleg nem lehet bowdent kapni ház nélkül? :Y Vagy csak én nem találok egy webshopban sem? (esetleg csak ők nem foglalkoznak ilyennel, szóval ballagjak be helyi boltba?)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz tvamos #22854 üzenetére

    Persze, na de itt van ez: [link]. Gyakorlatilag ugyanaz, csak kevesebb, mint tized akkora áron :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Toomy #23162 üzenetére

    Azért tegyük hozzá, hogy önmagában a (minél nagyobb) pulzus nem túl jó mérőszám, sőt... valójában minél alacsonyabb pulzussal tud valaki egy adott teljesítményszintet hozni, annál erősebb a szervezete (illetve egész pontosan annál erősebb a szíve, és annál jobb állapotban van az érrendszere).
    Nyilván ha arról van szó, hogy valaki mondjuk a 35-ös tempót nem tudja kitekerni, mert ott már 170 lenne a pulzusa és azt nem bírja, míg más ezt meg tudja tenni, akkor elvileg az utóbbi jobb... bár a legjobb ha az előbbi kardiotrainingel eléri azt, hogy 165-ön is meglegyen a 35 :)
    Szóval nem jó a magas pulzus, szerintem nem is szabad törekedni rá. Élsportba kell, de az meg sose az egészségről volt szó. De amatőröknek szerintem a minél alacsonyabb pulzuson minél nagyobb teljesítmény sokkal jobb cél. Azaz kvázi minél nagyobb (km/h) / (bpm) arányra törekedni, nyilván síkban, vagy adott emelkedőn nézve.
    Illetve nyilván szél nélkül... az a baj az egzakt biciklis teljesítménymérés mindig a szélnél kezd el elszállni :) Senki* sem kisérletezett még olyannal, hogy valami egyszerűbb szélmérőt megpróbálni ráapplikálni a biciklire és összehozni valami tracking programmal? Sokkal hasznosabb adatokat lehetne kinyerni úgy... Persze egyfajta "hamis szelet" tudnánk csak mérni, ugyebár a szél haladási irányhoz képesti180fokos komponense + a haladási sebesség. De utóbbit el tudjuk tüntetni (amúgy is méri valami szerkezet, ha más nem GPS), előbbi meg még jobb is, mint ha a valódi szelet mérnénk (hisz teljesítmény szempontból senki sem érdekel oldalról mennyire fúj, illetve ha hátulról fúj, akkor azt "le kell vonni" a teljesítményből). Nem ért véletlen valaki méréstechnikához picit jobban? :)

    *senki alatt alapvetően gyártókat értek

    U.I.: Ha már pulzusmérés: ki milyen pulzusmérő órát használ? Illetve olcsóbb szegmensben mit érdemes nézni? :F

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Cathfaern #23172 üzenetére

    Másodszor visszaolvasva látom, hogy lehet félreérthetőre sikerült: önmagában a magas pulzusszám nem baj, sőt az ugyancsak az erős szív jele, ha valaki az életkorának megfelelő számított érték fölé tudja vinni. De 30km/h és 190 bpm VS. 30km/h és 160bpm versenyben az utóbbi a győztes.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Muton #23225 üzenetére

    Legyen az inkább 65-75% fogyáshoz :)
    Amúgy van egy kicsit komplexebb számítási képletem, ami nyugalmi pulzus alapján mondja meg a tartományokat, az használhatóbb, mint pusztán a kor alapján kiszámított max. pulzus, aminek eléggé ökölszabály jellege van (persze a legjobb az orvosi felület mellett kimért, csak az macerás :) ). Viszont csak otthoni gépemen van meg, ha hazaérek bemásolom.

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz szki #23399 üzenetére

    Hmm ezen az oldalon szerepel az a képlet, amit mondtam tegnap (és nem találtam meg otthon):
    "Egy következő ismert képlet az életkort, a nemet és a testsúlyt veszi figyelembe:
    Maximális pulzus = 210 mínusz az életkor fele; mínusz a testsúly 10%-a kg-ban; plusz 4 ha férfi.
    Tehát a 36 éves férfi sportoló max pulzusa a fenti képlet szerint: Max pulzus = 210-18-7,5+4=188,5."

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz ludsimon #23544 üzenetére

    Szvsz ebben semmi olyan nincs amire allergiásnak lehetne lenni. Nem lehet, hogy "sima" pollen allergia? Nagy melegnek köszönhetően elég sok minden nekiállt virágozni most...

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz ludsimon #23709 üzenetére

    A biciklizés mindenképp technikai sport (is). Az, hogy mi van alattad, nagyban befolyásolja a nyerési esélyeidet. Amatőr szinten nem annyira, de minél kisebb a különbség 1-1 versenyző között, annál nagyobb ennek is a jelentősége. Tehát aki kerékpáros élsportban részt vesz, annak el kell fogadnia azt a tényt, hogy bizony múlhat azon a győzelme, hogy a csapata milyen vasat rak alá. Na innen pedig már nem olyan távoli lépés elfogadni a drogot, mint a technikai sport egy másik részét (azaz múlhat azon a győzelme, hogy az ő csapata jobb szerekkel eteti, mint a másiké).

    "A kezdő, új csapatokkal is így van ez a doppingolás, pl Team NetApp? 27. helyen végzett az egyik ma Giron."
    Erre azért nehéz válaszolni, mert nagyon vékony a határvonal a dropping szerek, és a legális teljesítménynövelő szerek között. A kettőt sokszor csak az választja el, hogy elterjedt-e a szer, vagy csak 1-2 csapat használja, többiek nem ismerik még. Lehet ami X évben még legális, az rá pár évre már illegális lesz. Akkor az illető X évvel ezelőtt droppingolt? Végülis igen. Ha nagyon szabadon akarjuk kezelni a kategóriát, akkor minden teljesítménynövelő szert nevezhetünk annak. És nincs olyan csapat, ami ne alkalmazna ilyet.
    De továbbmegyek, ha átfogalmazzuk a kérdést úgy, hogy "szednek-e olyan teljesítménynövelő szereket, ami (hosszútávon) káros az egészségre?", a válasz akkor is egyértelműen igen.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz ludsimon #23751 üzenetére

    Azért ilyen szintű dolgokra nem képes a dopping :) Volt linkelve korábban egy cikk tour de france-osokról, ahol leírták hogy miután végeznek a napi menettel, még tekernek fél - 1 órát levezetésként...

    Amúgy átálltam én is sportypalról endomondora, telefonos kliense még mindig jobban tetszik a sportypalnak, de a webes felülete meg egyszerűen jobb a másiknak (mondjuk egy compare-t még mindig betehetnének :) ).

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Teasüti #23910 üzenetére

    Tippre az emberek többségénél szédülést és/vagy hányingert és/vagy fejfájást okozna. Nem igazán tolerálja az agy azt a jelentős torzulást, amit ez a szemüveg okozhat a megnövekedett látómező részen. Ráadásul mivel nincsen állandóan rajtad, ezért még csak hozzá se tud szokni az agyad. (persze biztos lenne akinek nem okozna gondot, de szvsz ez erős kisebbség)

    "Azért kocsiban sem szokásom vándoroltatni a tekintetem, biciklin is csak akkor nézek be egy kereszteződésbe mondjuk, ha jön egy."
    Elég nagy hiba mind kocsiban, mind biciklin (főleg biciklin, főleg városban).

    ludsimon
    "Persze, tudom, hogy egyenesen néz általában az ember, de ha nem lát élesen abban a szögben kisebb figyelmet fog rá fordítani."
    Azért ez nem teljesen igaz :) A szemüveg alapötlete jó, csak a szükségszerűen bevezetett torzítás nem az. Az ember periférikus látástérben elég jól észreveszi a mozgó dolgokat (de csak a mozgót, a statikust még akkor is rosszul, ha az erősen kontrasztos). Igaz nem tudatosan, tehát nem tudsz direkt periférikus látásba figyelni. De ha bármi mozgás történik, akkor rögtön észreveszed. Érdekes "kísérlet": nyújtsd ki oldalra a két kezed vállmagasságban, kicsit hátrafeszítve, hogy ne legyen a látómeződben. Majd lassan kezd el mozgatni előre mindkettőt. Lesz egy pillanat amikor úgy érzed, hogy látod. Ha ekkor nem mozgatod tovább, akkor viszont nem fogod tudni eldönteni, hogy ott van-e vagy nincs. Ha picit "ide-oda" mozgatod a kezed, akkor még szépen ki lehet tesztelni, hogy milyen nagy az ember látómezeje, igazából meglepő tud lenni :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz SOAD19 #23964 üzenetére

    Attól függ merevvázas a biciklid vagy sem :) Mert ha utóbbi, akkor nem teheted közvetlen a kerék fölé, hiszen akkor ahogy bemozdul a váz, beleütközne a sárhányó a kerékbe. A linkelten is azért van magasabban.

  • Cathfaern

    nagyúr

    Újabb kérdésekkel zaklatnám a nagyérdeműt :)

    1. Mi alapján érdemes tippelni / mérni a felniméretet ha arról már minden matrica lekopott (vagy legalábbis semmi jelölés nem látszik), úgy hogy a gumit ne kelljen leszedni róla? A melóbajárós bicajon relatív vastag a hátsó köpeny, amit ígyis-úgyis cserélni kéne, és akkor már vékonyabbra szeretném... viszont nem tudom, hogy a felni elég vékony-e normális outis külsőhöz. Ha a felni küllő felőli vastagsága megegyezik az első kerék felnijével, akkor feltételezhetem nyugodtan, hogy a felni is ugyanolyan?

    2. Hogy célszerű hátsó váltót beállítani, ha nincs bicikli állványom? Fejjel lefelé nyilván nem játszik, egyik kézzel tart, másikkal teker + állít megint csak nem játszik, és valahogy egyedül kéne megoldanom a kérdéskört. Szóval valami ötlet mivel lehetne felemelni / kitámasztani? :F

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz venember83 #24097 üzenetére

    Én őszintén szurkolok, hogy összejöjjön az outi vásár, mert ha még belinkelnek pár 56 körüli outis biciklit, akkor elcsábulok én is :B
    Főleg, hogy ma egy ideig tekert előttem egy outis, és nagyon jól lehetett látni mennyire természetesebb outis pózból a kiállás, mint trekkingesből...

    szki, belaazallat:
    Thx a tippeket :R

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    Nah elmentem ma kicsit szintet gyűjteni a kőszegi hegyekbe (Szabóhegy), 540m 50km alatt. Átlag nem lett valami szép, de először toltam ezt a kört, szóval inkább biztosra mentem, mint hogy behaljak a végén. Szelet indulás előtt nem néztem meg, így kicsit meglepetésként ért ahogy kiértem a falvak közül, és szembekaptam a 30km/h-s szelet :)) Szerencsére a hegyen semmit nem lehetett érezni belőle, a fák lefogták. Visszafele hátszélnek köszönhetően mondjuk meg tudtam tolni kicsit :) (el is fogyott az áttételem, 42km/h fölött sajna már 95-ös pedálfordulatt felett kéne tekernem, az meg spd nélkül nem poénos. Pedig amúgy a bozsok-bucsu szakasz meglett volna nagyobb átlaggal is).
    Megjegyzem az átlagot az is rontotta, hogy a Szabóhegyről levezető út borzalmas állapotban van, 30 fölé nem nagyon mertem engedni a biciklit :( (ugyebár hiába az első teló, azt kb. csak padkán érezni meg, hogy mozog valamit) Szóval komolyan elgondolkoztam az outi projekten, mert virsligumival itt nem mernék végigmenni. Szóval vagy valami cyclocross kerekeket kap majd, vagy kénytelen leszek ausztriába átjárni tekerni (mondjuk ez a jövő zenéje, szó szerint, mert akkorra tervezem majd az outit, remélhetőleg addigra már legalább 10 kilóval könnyebb leszek).

    De jó volt, igaz volt 32 fok, de a szélnek köszönhetően nem volt vészes, és úgyfest le se égtem. Amúgy meglepően könnyen meglett a szint, elég sokat fejlődtem tavaly óta (persze így is erősen le vagyok a maradva a topic országúton tekerő szekciójától :B). Szóval ideje rágyúrni a távolságra is :) (csak ahhoz jó lenne olyan meló, ahonnan nem este 6-ra érek haza... )

    Szerk: a link meg lemaradt: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Toomy #24457 üzenetére

    Köszi, ment is a visszajelölés :)
    Endomondo rám is rámhozta a szívinfarktust ma, mert netet kikapcsoltam mikor indultam, hogy biztos bírja az akku (70%-on volt, 10% maradt belőle így), és miután itthon visszakapcsoltam, vagy 1 órába telt neki, mire felfrissítette a tracket az oldalra.
    Megjegyzem komolyan elgondolkoztam, hogy össze fogok dobni ha nem is egy teljes trackelő, de elemző / statisztika készítő oldalt (ami import fájlokból dolgozok). Meg akartam nézni a mai körnél, hogy a hegymenet kb. hány km volt. de a távot csak a térképen mutatja, ott meg nem látni pontosan, hogy mikor megy le és mikor fel az ember :W Pedig csak annyi lenne, hogy alul lehessen állítani, hogy nem időt, hanem km-t mutasson... meg 1000+1 ilyen funkciót bele lehetne rakni (pl. emelkedő % számítás... ), de egyikben sincs bent :( Meg eddzéshez egy normális összehasonlító se lenne rossz (sportypalnak van egyedül, de az is csak akkor hajlandó megcsinálni, ha úgy gondolja hogy a két track megegyezik. Pedig van amikor apróbb gps tévedések miatt kicsit más jön ki, vagy a különböző utak közös részét szeretné látni az ember).
    Mondjuk épp a héten néztük melóban, hogy a trackelős részt se egy nagy ördöngősség összerakni manapság már.

    fpeter07:
    Ha esetleg nem biciklis ruhában tekersz, akkor mindenképp szerezz be egyet. Én elég izzadós típus vagyok, és nagyon nem bírom, ha a ruhám vizes lesz. Viszont biciklis cuccban észre sem veszem, hogy csurom víz vagyok (vagy max akkor, ha valamiért hozzáérek a bőrömhöz).
    Lehet hülyén néz ki benne az ember, de én már semmilyen körülmény között nem indulnék el rendes ruhában hosszabb távra tekerni. Max. úgy hogy alatta van a biciklis ruha, mert akkor se érezni a vizet... (csak azért ilyenkor nyáron a két réteg ruha elég sok) Megjegyzem ez esőre is igaz, tavaly a balatoni menetnél hiába áztunk vagy 3 órát, csak ott éreztem, hogy ázok, ahol nem volt biciklis ruha (rövidnadrág+rövidujjú felső biciklis cucc, felette meg kb. bokáig érő nadrág+hosszú ujjú felső)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz szki #24465 üzenetére

    Köszi :) Bár Írottkő fele tényleg nem mentem, de engem is meglepett a szerpentin meredeksége, pozitív értelemben. A kedvenc bucsui emelkedőm érezhetően meredekebb volt, mint a szerpentin bármelyik része.
    Azért az Írottkő majdnem dupla olyan magasan lenne, mint amire felmentem, első körben arra nem vállalkoztam volna, még abban sem voltam biztos, ez menni fog rendesen :B De megnéztem, távban nem lenne sokkal több (osztrák oldalról sem, magyarról nem érdemes menni, az út is rossz, meg nem is visz el odáig betonút). Amúgy azért is erre mentem, mert fent a Szabóhegyen van egy telkünk, megnéztem mi a helyzet ott :)

    800km meg szép lesz :R Én idén nem tekertem annyit összesen :B

    belaazallat:
    Én idén álltam át a 48-as tárcsára, karöltve azzal, hogy visszavettem a pedálfordulatból, tavaly 90 környékén tekertem, idén inkább 85, és alatta. Átlagomat egyértelműen megdobta a nagyobb tárcsa, mondjuk ennek a fő oka az volt, hogy tavaly is sokszor eljutottam 30 környékére, viszont az olyan 91-92-es pedálfordulattal, és ott már nehéz erőt átadni*. Mivel hátsó váltónál nem volt tovább, ezért inkább tekeregtem itt, miközben kiderült, hogy ha váltanék egy fokozatot, akkor simán benne van 2-3 km/h...

    *Amúgy idéi tapasztalatom az, hogy hibás az a kifogás a nagy pedálfordulattal szemben, hogy azért teker lasabban, mert úgy nagyobb erőt tud átadni, és zavarja, hogy csak pörög. Tavaly is feltünt, de idén tapasztaltam ki igazából, hogy nagy pedálfordulat mellett is lehet rendesen erőt átadni a biciklinek, de ehhez kicsit "máshogy kell használni" az izmokat. Egyrészt a combhajlító izomnak jóval nagyobb szerepe van (spd-sek előnyben), hiszen ahhoz, hogy erőt tudjunk átadni, időben fel kell tudni emelni a lábat, ami növekvő pedálfordulatnál egyre nehezebb (hosszabb ideig 90+-on tekerve én elkezdem érezni a combhajlítómat is). Másrészt amikor megnyomja az ember a pedált, akkor is egy sokkal inkább hirtelen mozdulatra van szükség ahhoz képest, mint mikor 80 környékén tapossa erőből. Szóval nem egyenletes erő kell, hanem löketszerűen (kicsit hasonlít ahhoz, mint amikor pumpálva teker fel az ember az emelkedőn). Plusz mindehhez a felsőtestet is jobban tartani kell (ezt megmagyarázni nem tudom, de azt érzem amikor néha 100+-on tekerek, hogy csak akkor tudom megcsinálni, ha karból, hátból, hasból tartom magam). Szóval elég más mozgás, de begyakorolva akár 95-100-on is lehet annyi erőt átadni a biciklinek, mint 80-85 környékén (spd nélkül is, spdvel meg gyanítom még jobb a helyzet). Sprintben eddig 115-ös pedálfordulat a rekordom, szokásos köröm során egyik lejtőn szoktam próbálgatni, ott ez 50km/h-ra elég legnagyobb áttételen (csak gurulva olyan 40km/h-val érek a lejtő aljára). Elvileg mehetne fentebb is, de 115nél (egyelőre) nem nagyon tudok erőt átadni...

    Toomy:
    Csatlakozom, a (mindennapi) biciklizés nekem is arról szól, hogy egyedül tekerek :) Vagyok én, az út, meg a menetszél :) Persze 1-1 alkalommal jó másokkal együtt, de rendszeresen nem vonzana.

    Csabi94, ludsimon:
    Grat mindkettőtöknek a mai menethez :C
    Csabi94-nek meg minden elismerésem, én fele akkora távon fele ilyan vastag gumikkal mentem sokkal rosszabb átlagot :R

    Nyugdíjas:
    Ne vegyél mérget arra, hogy a single speed olcsóbb lesz, mint a váltós. Elvileg kevesebb alkatrész, de mivel tömeggyártásba a váltós cuccok mennek, ezért nem biztos kijön olcsóbbra. Városinak én is singlespeedet akartam, de használt piacon a váltós biciklik rendre olcsóbbak voltak, így végülis maradt az. Mondjuk összelegozva lehet olcsóbban kijön a single speed.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Bandi18 #24580 üzenetére

    48-assal (hátul: 14) én olyan 42-44km/h-ig fel tudom tekerni síkban (mondjuk 40-42-ig kényelmes igazán, onnantól már erősen pörgetni kell). Ez viszonyítási alapnak jó lehet :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Stauffenberg #24644 üzenetére

    Ebben a kategóriában mindenképp használt. Keress régi acélvázas országutikat. Ha 35-40-ezred van rá, akkor keress a max. 25-30k-s kategóriában. Így esetleges gumicsere, fogaskerékcsere, újrabowdenezés bele fog férni, és így sokkal szélesebb kategóriában nézegethetsz, mint ha max 40k-ig próbálnál "tökéletes" szerezni. A lényeg az, hogy a váz és a felnik jó állapotban legyenek, a többi (főleg használtban) relatív olcsón cserélhető.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Stauffenberg #24664 üzenetére

    Nagymama bicikli helyett jobban jársz szerintem országutival. Egy nagymama biciklin a vázon kívül mindent le kell cserélned, ha bármit is javítani akarsz, több pénzt bele kell raknod majd, mint ha vennél egy újabbat (ha egyáltalán találsz bele való alkatrészt...).
    Ha ilyen fajta folyamatos javítgatás lenne a cél, akkor minél inkább új biciklit vegyél. Szóval inkább legyen egy jó váz meg villa, míg a többi "épp hogy gurul" állapotban, viszont ne legyen több 3-4-5 évesnél, mint egy 20 éves bicikli, ami jelenleg jobb állapotban van, mint az előző. Mert az első verziót könnyen fogod bővíteni, javítani, utóbbi kis túlzással esélytelen.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz ludsimon #24673 üzenetére

    Mondjuk én Bp-n belüli közlekedésre biztos inkább cyclocross kerekes outit raknék össze...

    Amúgy azt néztem, hogy ők se tárcsaféket használnak, pedig az ember azt gondolná terepen azért megéri :F Vagy a súlyminimalizálás miatt hagyják le? (bicikli cipelések ugyebár, náluk tényleg érthető a grammánia :) )

    A "cyclos" felszállást meg meg kéne tanulni, sokkal menőbb, mint ha az ember csak úgy felkászálódik a bicajra :D (bár felteszem spd, vagy tüskés platform nélkül nem túl biztonságos...)

    [ Szerkesztve ]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Toomy #24731 üzenetére

    Az a pulzusmérős óra hogy van rögzítve nálad? :) Szereztem most be én is, de még nem találtam jó megoldást arra, hogy kormányra hogy lehetne felszerelni.

  • Cathfaern

    nagyúr

    Hétvégén melóbajáróson kicseréltem a hátsó fék bowdent. Akkor azt hittem elég jól sikerült belőni, szépen középen van, kis húzásra már fogja is a felnit, látszólag teljesen ok volt. Viszont ma mentem vele, és igaz, hogy kis húzásra már fogja, de ereje ott kb. 0, és teljesen be kell húznom ahhoz, hogy érjen is valamit (és még akkor is kevés), addig meg mintha csak nyúlna az egész :F Szerelés előtt se volt az igazi, de ennél még akkor is jobb volt :( Mit ronthattam el? Bowden totál új, bowden ház az régi mondjuk.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Tüzi #24893 üzenetére

    Thx, akkor este majd belövöm újra.

    Hidrós fék: egy 20k-ért vett bicikliről van szó, gyanítom ennek többszörösébe kerülne :D (ráadásul országuti, szóval v-fék kilőve)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #24956 üzenetére

    Ha nincs külön jelzés, akkor egy autós egy zebrát megközelítve, arra számít, hogy ott egy gyalogos fog átkelni. Egy gyalogos relatív lassan (főleg zebra közelében), max. 5 km/h-s sebességgel közlekedik. Tehát az autós úgy közelíti meg a zebrát, hogy egy 5km/h-s sebességű átkelő lehet rajta, és ez alapján nézi meg az út két szélét, hogy számíthat-e valakire. Ezzel szemben te 20-30km/h-val fogsz átrepülni az úton (főleg, hogy a biciklisek nem szeretnek megállni). Ehhez gyakorlatilag olyan szinten meg kéne állnia, mint ha kereszteződésben kéne elsőbbséget adnia. Viszont a zebrákat nem erre tervezték.
    Tehát ezért nincs elsőbbséged zebrán, mert az autós jó eséllyel nem tudná megadni, nincs ideje reagálni. Továbbá megjegyzem, nem is nagyon értem, hogy zebrára hogy keveredik az ember biciklin ülve, amikor járdán csak akkor biciklizhet, ha az úttest erre nem alkalmas :U Nyilván ez költői kérdés volt...
    Viszont ez csak a "sima" zebrára vonatkozik, amikor kerékpárút, és kerékpáros zebra jelölés van (sárga négyzetek), ott természetesen elsőbbsége van a biciklisnek a biciklin ülve is.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #24970 üzenetére

    Én akkor tekertem utoljára járdán, amikor ~6 évesen kitámasztókerekessel repesztettem :)
    Azóta ha túl nagy kerülő lenne nem járdán menni, akkor inkább leszállok és azon a pár méteren tolom.

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Stauffenberg #24993 üzenetére

    "Ebben a kategóriában van amúgy értelme a csillapított villáknak? Egy másik fórumon azt írta valaki, hogy amúgy sem elég jók ahhoz ennyi pénzért, hogy legyen értelme, csak felesleges súlytöbblet."
    Nincs. Viszont gyakorlatilag nem kapsz merev villát se beépítve, se külön ebben az árkategóriában. Drágábbra meg nincs értelme cserélni, mert akkor már padkáknál vagy nagyobb gödröknél jól jön (olyankor megmozdul, de csak olyankor). Előnyük, hogy legalább a tekerést nem nehezítik azzal, hogy bemozognak ;] (mondhatni "auto lock"-osak :D)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Stauffenberg #24995 üzenetére

    "Szóval akkor a lényeg, hogy nincs igazán nagy előnyük, de azért jó ha van?"
    Igazából nincs alternatíva :) Ezekbe ilyen 10k körüli telókat szerelnek, merev villa meg 15k-nál kezdődik (ha kapsz egyáltalán). Meg mondom nagyon gödrök, akadályok ellen jól jön. Ilyesmi felhasználási szintnél az a plusz súly nem oszt-szoroz.

    Biciklik
    Én a Kellyst kizárnám, olyan hajtőművet cseréltem most le, elég szörnyű volt. Másik kettő közül nekem a Gepida szimpatikusabb amúgy, de ebben a kategóriában szerintem a "melyik tetszik jobban" is elég komoly érv :) (értsd: annyi különbség úgy sincs köztük)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz D.Orion #25005 üzenetére

    22"-os vázhoz bármekkora kerékméret tartozhat :) A vázméret nincs összefüggésben a kerékmérettel. Terepre való biciklik tipikusan 26"-os kerékkel jönnek (illetve mostanában kezdett elterjedni a 29-es, de az ritkaság), míg trekkingek és országuti kerékpárok 28"-ossal vannak.

    Amúgy itt van egy mérettáblázat (ez szól Stauffenberg-nek is): [link]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Fej1973 #25015 üzenetére

    Benne lennék én is :) Pont napokban gondolkoztam, kéne venni mezt...

  • Cathfaern

    nagyúr

    Nekem is megvolt a mára tervezett kör :) Egyben az Alivio hajtás, illetve pulzusmérős óra komolyabb beavatása. Utóbbit nagyon javaslom mindenkinek (főleg aki hozzám hasonlóan kezdő). Szembeszélben nagyon jól jön, én nem egyszer szívtam már meg azzal, hogy azt hittem alig tekerek, ezért rákapcsoltam ezerrel, aztán közben szembeszél miatt nem haladtam csak. Rövid távon nem probléma, de gyanítom tavaly pontosan az ilyenkor bekövetkezett kifáradások vették el a kedvem a hosszabb távtól. Most ezt a 55km-t úgy tekertem le, hogy éreztem, hogy még bőven tudnék menni :) (fenekemben már kevésbé, lehet be kell szerezni egy jobb nyerget... vagy elképzelhető, hogy idővel a nadrágban lévő szivacs kényelmetlenebbé válik a használattól?) Igaz ez azért a saját fejlődésem eredménye is, olyan emelkedőkön, amikről tavalyról elég szenvedős emlékek éltek bennem, lazán feltekertem. Legjobban akkor lepődtem meg, amikor emelkedőn sikítozott az óra, hogy húzzak bele, mert alacsony a pulzus :) De az biztos, hogy ha az elején kifárasztom magam a 15-20km/h-s szembeszélben (dél fele tartó szakasz, elvileg enyhe lejtő végig, szóval lehetne tekerni ezerrel, viszont teljesen nyílt terep, ezért szelet nagyon érezni), akkor biztos nem bírtam volna ilyen jól a továbbiakat. Márpedig az elején majdnem elkapott a gépszíj, mert tudtam, hogy lejtő, mondom miért nem haladok... mikor óra csipogott, akkor jöttem rá, hogy szél :)

    Szóval nagyon jó dolog az óra, én javaslom olyan beszerzését, ahol be lehet állítani intervallumokat, és jelez, hogy ha átlépi az ember.
    Egy Sigma PC10.11-et vettem, eddig teljesen meg vagyok vele elégedve. Intervallumokat elég jól jelzi, nem csipog rögtön a határ átlépésekor, hanem vár egy kis időt (10-15 sec lehet). Így ha forgalom, előzés, vagy kisebb domb miatt begyorsít az ember, még nem kezd el riasztani. Mondjuk a beépített intervallum határok kb. használhatatlanok, nekem 100-130-at akart volna zsírégető zónának (pedig életkor, súly beállítva, max pulzus beállítva). Valóságban 80 a nyugalmi pulzusom, szóval ha meglátok egy biciklit már 100 fölé megyek :) (sajnos). De lehet saját intervallumot beállítani.
    Tud átlag pulzust, tartományban eltöltött időt (%-ban és időben is), illetve kalóriát. Kijelzője jól elrendezett, könnyen olvasható. Egyedül a max. pulzust hiányolom belőle, de az annyira nekem nem szempont (ellentétben az átlaggal).

    Alivio hajtással is nagyon elégedett vagyok, végülis teljes sor csere történt (biztos ami biztos alapon, viszont maradt négyszögtengelyes). Ajánlom mindenkinek, akinek Tourney szintű cucca van, hogy ha teheti cserélje le. Annak ellenére, hogy a váltók továbbra is Tourneyk, a váltás érezhetően könnyebben és simábban zajlik. Illetve gyorsításnál, és kiállásnál érezni nagyon a különbséget. Régi hajtókarral amikor rátekertem (90kg-ommal), akkor érezhetően kellett egy kis idő, mire azt rendesen átvitte a kerékbe (persze ez csak pár századmásodperc, de valahogy olyan érzése volt az embernek, hogy megtekeri, és mintha "elnyúlna"). Szóval nagyon meg vagyok elégedve a mostani fejlesztésekkel :)

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz szki #25158 üzenetére

    Most az a terv, hogy ha időjárás engedi, akkor hétvégente mindig legalább egy 50-est letolni :) Illetve látva, hogy ma milyen jól ment, valszeg az 50-et fokozatosan (hetente) tolom majd felfele.
    Sajna az a 80 az reggeli keléskor jött ki :( Bár csak egyszer mértem, majd lemérem reggelente (ha nem felejtem el).

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz fpeter07 #25188 üzenetére

    Működési elv miatt szerintem pontosságban nem nagyon lehet ezek között különbség, inkább csak szolgáltatásokban (bár ide bele kell érteni, hogy mennyire kényelmes az öv, nem vág-e valahol, óra milyen, stb). Szóval jó eséllyel jó lesz az Aldis is :) Illetve én nagyon javaslom, hogy intervallum határnál tudjon jelezni. Főleg ha nem tudod kormányon rögzíteni. Elvileg persze lehet nézegetni, csak pont ott nem jut eszébe az embernek, hogy ránézzen, amikor legjobban kéne :) (hegyen fel, meg a "na lejtő van tekerjünk bele". Mindkettőnél pillanatok alatt fel tud ugrani, tapasztalat :B )

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Digital #25247 üzenetére

    Azért azt nézd meg, hogy a felnidre jó-e olyan vékonyságú: [link]

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz dqdb #25268 üzenetére

    Lehet én értek valami félre, de ha a nyeregben ülve leér a lába a földre (úgy hogy a mindenféle lágy szervek is jól érzik magukat), akkor az a nyereg alacsonyan lesz. Hiszen a pedálon kell majdnem nyújtva lenni a lábnak, és onnan még jó 6-8cm a föld (saccra, nem tudom pontosan mennyi a pedál - föld távolság).

Aktív témák