- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Riasztó topik
- OLED TV topic
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Apple notebookok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
Hirdetés
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
-
Konzolokra is megjelenik a The Glass Staircase
gp Alig néhány nap múlva PlayStationre, Xbox-ra és Nintendo Switch-re is elérhető lesz a program.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
TayRol
veterán
válasz Maximum1 #159150 üzenetére
nagyrészt városba kellene, de azért néha ha letérek az erdőbe vidéken (nagyon enyhe terepen, murvás döngölt út, Halas melletti homokos talaj, stb) akkor se essen kétségbe. De ez 5-10%, a többi Pesten melóba kellene. outi azért mégsem, az a maradék 5-10%-ra eléggé necces volna.
de árban meg nem akarok nagyon fölé menni ennek az akciósnak, kb ez a keret. 250e-ért nem látom olyan vészesnek. használtban sincs nagyon hasonló, jövő péntekre kell valamit villantanom.
[ Szerkesztve ]
-
zenik
csendes tag
Hi!
Segítséget szeretnék kérni. Gyári visszahívás után Promax Solve fékeket kaptam. Semmi gondom nem volt vele, amíg el nem kezdett a hátsó nagyon hangosan sírni. Ma kiszedtem betéteket, amik vastagon olajosak voltak. Lepucoltam, tárcsát is és a hangja megszűnt, de fékerő továbbra is silány. Besatuzni sem tudom.
Majd kb 5-6 km után újra elkezdett rohadt hangosan üvölteni fékezéskor. Gondolom a féknyereg megadta magát, és könnyezik, így kerül oda olaj.
Szerintetek mi lehet a baja? Azon kívül, hogy silány minőség.
Lehet kezdeni vele valamit?
Ha cserés, akkor tudom cserélni csak a féknyerget, vagy muszáj az egész fékrendszert?
Előre is köszi!
üdv.
Árpi -
Maximum1
őstag
válasz TayRol #159151 üzenetére
Esetleg egy Cube SL Road?
Nem koskormányos, cserébe olajos fék.
A 2x8 az marad. -
Runner_fxr
Ármester
válasz zenik #159152 üzenetére
Ha a fékbetét olajat kap, azzal semmit nem tudsz kezdeni, csak kicserélni, mert magába szívja az olajat és azért visít meg azért nem fog. Olyan is előfordulhat, hogy kiereszt egy kis olajat, eláztatja a betéted, de egy légtelenítés után megjavul és a következő betéttel már jó lesz. Érdemes a féknyerget megtisztítani féktisztítóval vagy alkohollal. Közé teszel egy bleed blockert és úgy nyomkodod a fékkart, ha ereszt a féknyeregnél, látni fogod néhány pumpálás után. Ebben az esetben kuka a féknyereg. A promax egy rendkívül silány fék amúgy, legjobban akkor jársz ha lecseréled az egész rendszert egy Shimano-ra, akár egy belépő szintűre pl egy BR-M355-re. Azzal nem lesz gondod.
-
Maximum1
őstag
válasz TayRol #159154 üzenetére
A Sora egyel jobb, ami zavar a 140-es féktárcsák, az MT200-nak a 160-as is kicsi néha.
A kockán 40mm gumi van, a Giant-en 32mm az kevés lesz döngölt útra, de oda ritkán mész.
Amelyik tetszik, nekem a kocka geometriája jobban tetszik, harcosabb, agresszívabb lehet a városban az autók közt. -
arn
félisten
m8000 - m8100 csere lett csak a bringacsere helyett (exceed - lux valtast terveztem).
kicsit megkinlodtam vele:
uj valtoful
hosszabb valtokabel
fekkabeleket meg kurtitani kellett (masok a gumitakarok)
pedig azt hittem csak leszedem, felszorom.rt86 helyett rt66 (2x160 tesztkeppen), illetve a tanyer garbaruk, nem shimano. 9.2kg, pedallal meg mindennel 9.7kg.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
zenik
csendes tag
válasz Runner_fxr #159155 üzenetére
És esetleg tudom csak a féknyerget cserélni? Néztem Shimanot, és kép alapján ugyanúgy csatlakozik a fékcső. Ugyan azt az olajat is használják.
Köszi! -
Hasaggymeg
Topikgazda
Jó könnyű lett,ugyanakkor hacsak nem vagy 60 kg alatti,szerintem kevés lesz a 160-as tárcsa elől.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arn
félisten
válasz Tothgera30 #159161 üzenetére
32 + 11-46. a 11-50 mar kicsit meghagasa a valtonak
m760 ota hasznalok xtt, eddig ez a legnagyobb elorelepes (meg mongy a feknel az m785). az m8000 egy eleg felresikerult szeria volt az m785 utan.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #159162 üzenetére
Ez butaság, nagyjából 75kg körül mozgok, 160/160mm-es tárcsákat használok már elég régóta, soha nem éreztem kevésnek, még felpakolva sem. Pedig 180mm-ről váltottam, csak a téli CX edzés megtanított fékezni.
#159163 arn: Az M8000-es fékszettekkel soha nem volt problémám, pedig már pár bringán használtam. 11-50-el elvan a váltó, csak Long Cage-eset (SGS) kell használni.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
arn
félisten
válasz Hasaggymeg #159162 üzenetére
80kg vagyok, de outiknal sem raknak tobbet ra, es gyakran nagyobb a sebesseg. meg nem kopott be teljesen, de nem tunik kevesnek (becsi erdobe), egyaltalan nem melegszik el. illetve van egy olyan hozadeka is, hogy nincs adapter, igy vmivel merevebb.
ha megis kevesnek talalom, eloszor visszarakom a femes betetet, ha az is, akkor veszek egy masik 180asat.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
jjeahh
nagyúr
Én ellennék ezzel bőven, nem kéne Lux . Az a villa Fox Performance vagy csak Rhythm? Milyen, jól működik, vannak vele gondok? Drága-nehéz a szervizelése? A topikban csak trialboj-tól olvastam rengeteg rossz véleményt Foxokról, mástól senkitől semmit, már kezdtem azt hinni, a topikban senki más nem használt hosszú távon Fox-ot.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
őstag
válasz jjeahh #159168 üzenetére
érdekes módon a Rythm csillapítása annyira jól sikerült elsőre, hogy azóta a csúcs Fox-ok is annak a továbbfejlesztett verzióját használják (Grip vs Grip2)
van rá egy százasom, hogy itt a topicban szerintem egy vakteszt után senki nem mondaná meg a különbséget egyébként a Grip meg a Fit4 között“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
arn
félisten
válasz Tothgera30 #159164 üzenetére
az sgsnek is hivatalosan 46os a legnagyobb tamogatott atfogasa.
az m8000 nyaron jol mukodik tobbnyire, de akkor is vannak hulyesegei, pedig en nem az elso szeriat hasznaltam, ami meg rosszabb volt. telen jonnek a gondok, ketszer csereltem fektestet szivargas miatt, a fekkar miatt meg vandorol a nyomaspont. hidegben van meg egy olyan tulajdonsaga, hogyha sokszor meghuzod, egyre kijjebb nyomja a fekkart.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #159168 üzenetére
Akkor nem olvastál eléggé vissza. Korábban Cube Reaction SL-ben Fit4-es Fox-ot használtam, rebound hibával lett garanciában cserélve. Előtte CTD-s teleszkópjaim voltak, azoknál nem csalódtam. Most Reba, Sid jár általában a kezem alatt, én alkatrészárak miatt ezekkel szimpatizálok.
#159170 arn: Érdekes, M8000-es fékeknél csak a legelső szériánál olvastam vándorló nyomáspontnál, de még ismerősi körömben sem tapasztalta senki. Dugattyúnál és fékkarnál szivárgás anno nálam M785-ösnél jött elő. M8000-es széria nekem nagyon bejött (teljesen hibamentesen használtam mindegyiket), SS gépen M6000-et használok, is is nagyon bitang.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
jjeahh
nagyúr
válasz f4lcon #159169 üzenetére
Én soha nem próbáltam Foxot csak egy tucat RS-t meg gagyi Suntour-t, de trialboj rossz tapasztalatai miatt talán nem is mernék Fox telót vagy Foxal szerelt bringát venni, pedig van egy olyan érzésem, hogy simán csak rossz szériákat fogott ki és a jól sikerült darabokkal talán nincs annyi baj és nem olyan hajmeresztő a szervizelésük
Tothgera30: gondolom akkor még nem érdekelt a téma vagy nem is voltam topiklakó . Engem mondjuk a megfizethetőbbek érdekelnének, Performance és Rhythm.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #159120 üzenetére
Senki?
Mindegy. Megalkudtam rá féláron. És mindkét tagot megkapom hozzá.
Ennél olcsóbban sztem képtelenség lenne fully-t építeni.Kérdésem volna:
Ugye létezett freeride a most hangzatos divatszavak előtt is, mint átütő tengely, boost (erre még nem jöttem rá micsoda, de sokat emlegetitek), 27,5", hidraulikus nyeregcső, 1x12?
Kibír egy normál 10 mm-es kazettás aggyal szerelt kerék egy letörést, ha trail riding érdekelne? A többi alkatrészről van fogalmam mit bír, vagy mit nem. De a kerekek meg ugye az ejtőpapucsos villa kérdéses (RS Revelation) .[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
válasz jjeahh #159168 üzenetére
ez meg elso szerias performance stepcast, kb 10-12 eve hasznalok foxokat, nalam abszolut problemamentesek voltak. a nyiltfurdoset egyszeru volt szervizelni, de azota nem nyulok hozzajuk - eleg a fekkel olajozni, a telot nem szerelem tobbet az eloszobaban. a rockshoxokkal volt olyan gondom tobbszor is, hogy eldurrantak a tomitogyuruk, aztan beallt a villa (recon, pike).
itt 130 eur az olajcsere (de a tobbihez is annyi).
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
őstag
válasz jjeahh #159172 üzenetére
sokan azért vannak rossz véleménnyel a Fox villákról, mert már csak második-harmadik-negyedik tulajdonosok, és az első is kihagyta a karbantartások felét... ezek precíziós szerkezetek, a kerékpár Formula 1-e, itt homokszem sem kerülhet a "gépezetbe"
sajnos ezzel sokan nincsenek tisztában, plusz mivel fokozatosan megy tönkre a villa alattuk, észre sem veszik.
mások azért vannak rossz véleménnyel, mert nem azt használják, amit kellene használniuk, nem tudják beállítani azt, ami van nekik illetve az elvárásuk egészen más, mint amit a villa nyújtani képes (lásd lockout - a Fox évek óta nem árul lockoutos villát, mégis mennyien panaszkodnak, hogy nem jó a villában a lockout...)
nem mondom, voltak rossz szériák, meg visszahívások is, mielőtt valaki nekem ugrana, de itt van példának a Grip damper, egyszerű mint a faék, mégis az átlag júzerek 101%-ának tökéletes, és a versenyzők nagy részének is az lenne, ha nem lenne a vele szerelt villa nehéz.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
arn
félisten
válasz Tothgera30 #159171 üzenetére
szoktad hidegben hasznalni? nulla fok kornyeken kezd el a fekkart gyorsan huzkodni
ez sem elso szerias volt, es semmi gondom nem volt vele az elso telig, csodalkoztam is, hogy miert fikazzak. aztan az egyik fektest birt vmi 500kmt, a masik meg 1500at. utana vettem egy r785ot helyette hatulra. de mar az eloszor lecserelt db is kezdett hulyeskedni, felmelegedesnel berezonalt (elotte nem csinalta), nem segitett a femes betet sem.
az elso szeriasrol meg cifrabbakat lehetett olvasni, hogy lejtozesnel beesett a fekkar, aztan fel pillanat mulva meg rendesen mukodott. legtelenithetted akarhogy, semmi sem segitett.
volt mar par fele fekem, de ez volt a legmegbizhatatlanabb az osszes kozul. idealis korulmenyek kozott ha mukodott, akkor jol mukodottfacebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
TayRol
veterán
válasz HEAHEA #159165 üzenetére
néztem, de outis groupszettes bringát terveztem venni. illetve 35-37-es gumisat, ez már szinte monti (700x50).
a második linkről tetszik a Quick Disc 3, illetve a Fastroad SL 3.
-
arn
félisten
válasz Tothgera30 #159178 üzenetére
ez 2017 ev kozepei vasarlas volt. elotte sose volt gondom a shimanokkal (ami beugrik m785, m666, m675, m8000, r785, r7000 es most az m8100), hasznaltam oket telen-nyaron.
az m8100 hajtas-valtas is jobb - egyszeruen ez egy nagyobb ugras, mint a megelozoek. gyorsabb a valtas, hatarozottabb, sokkal jobb a sor kiosztasa, az m8000 inkabb meg 2x rendszerhez volt optimalizalva, a 11-42 tok jo volt, a 11-46 meg bena, sunracet vettem helyette. nem csak az atfogas miatt jobb a szett.
de pl az outimon az 7000os 105 is jobb szvsz, mint az azt megelozo 6800as ultegra, ami a cx bringamon volt. jol sikerultek az utobbi shimano szeriak.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz jjeahh #159177 üzenetére
tagnal is ennyi becsben de kertem otthon is arajanlatot, az sem volt igazan olcsobb
[link]par ev alatt eleg szep osszeg egy ossztelosnal, ha mongy a dropper csovet is hozza veszed
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
rétisün
veterán
válasz TayRol #159179 üzenetére
amúgy miért akarsz mindenáron(?) tárcsaféket? városba legfeljebb akkor érzem indokoltnak, ha esőben is mész a bringával, olyankor tényleg jobb lehet mint a felnifék. ha jól rémlik, városba kéne a bringa.
mondom ezt úgy, hogy simán elvoltam mini v-fékkel annak idején a mindenes bringán, akkora előrelépést nem jéreztem a (mechanikus) tárcsafékkel, de legalább csengő helyett is jó esőben.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #159164 üzenetére
Nekem meg nem volt kisebb 180-nál és sosem éreztem soknak.Gyárilag szerelve sem láttam XC-t kisebbel,csak gravelt meg társait.Ami a levesws tényérra váltást illeti,innen nekem a tipikus megerőszakolásnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arn
félisten
válasz TayRol #159183 üzenetére
pedig tenyleg felesleges, nehezebb karbantartani, stb.
outinal is divatot csinaltak belole, pedig a fekezes karaktere sem passzol a tarcsafekhez. en ket dolog miatt vettem, egyreszt kutya nem venne meg a felnifekeset par ev mulva, masreszt meg 32es gumival tudom hasznalni (gravel light).
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
TayRol
veterán
valószínű az első indokod az oka nálam is.
pedig ez a tiagra-s Cube is szimpi.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #159184 üzenetére
Versenyorientált XC gépek nem kapnak nagyobb tárcsát, egyrészt súlycsökkentés, másrészt a felhasználók sem túlsúlyosak. Az enyém gyárilag is 160-as tárcsákkal jött ki, normális tárcsa, betét és fékszett kombónál szerintem felesleges nagyobb.
#159180 arn: Kéttányéros rendszernél (2x11 11-42) használtam utoljára gyári Shimano termékeket, utána SunRace nálam is beesett, sor és lánc is a termék palettájáról került beépítésre. Onnantól kezdve lényegesen gyorsabb lett váltás, persze nem olyan mint egy Sram XX1, de megteszi.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
arn
félisten
válasz Hasaggymeg #159184 üzenetére
azert, mert altalaban 120 kiloig tervezik, de amugy gondolj bele, outinal, es gravelnel sincs igazan kisebb igenybevetelnek kiteve, sot outinal egy dimbesdombos aszfalton a sebesseg is joval tobb.
erezni, ha elmelegszik - egy alpokba lehet keves lenne, passz. de az en x szaz meteres szintjeimhez nem erzem egyelore kevesnek sot, most az elso es hatso kozotti tapadasi hatar erzes is kiegyenlitettebb.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz Tothgera30 #159187 üzenetére
most oszinten... a 90es evek legelejen a suntour (meg made in japan) valtassal is valtottunk trigger nelkul. ezek mar csak finomsagok, de hatarozott elorelepes. az m8000et nem szerettem, ket bringamon is volt, a valtas darabos, a feket meg irtam.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
rétisün
veterán
válasz TayRol #159183 üzenetére
én meg pont tárcsát nem akarok (esőbejárós bringán van csak, mert azon azért talán jobb a tárcsa) amíg lehet kapni felnifékes outit, nekem tuti az lesz.
nem mintha terveznék bringát venni, így is több van a kelleténél
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
TayRol
veterán
válasz Maximum1 #159191 üzenetére
Nézegettem, nem tetszik a Speeder.
Van még ebből a Cube-ból méret (elvileg), de az a Cannondale is piszkosul bejön. Annyi hogy a kocka az alu villa a másik karbon.
rétisün: a felnifék is okés mondjuk 105-ös szinttől felfelé egy outin, de ezek a v-fékek a fitness cangákon siralmasak.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Tothgera30 #159190 üzenetére
annak meg úgy lóg a V-féke, mintha muszáj lenne... én a sajátjaimat hézagoltam tárcsafékhez való ezred-mm-es alátétekkel (amiket a 2000-es évek elején az IS-es féknyergekhez kellett használni, mielőtt a Shimano is be nem látta, hogy a PM jobb rögzítés)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
jjeahh
nagyúr
Ahogy elnézem ott nem a Fox szerviz drága, hanem úgy általában a telószervizelés az, szal a Rockshox is. Pedig már kezdtem betojni, azt hittem a Fox karbantartása annyiba kerül felénk is, mint egy Recon . De nem, nálunk úgy nézem a kisgenerál kb 17 eur, a nagygenerál 40 eur márkától függetlenül.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #159187 üzenetére
Hát jó,egy épített,vagy éppen kijelölt XC versenypályán talán nem is melexik túl egy 40 kilós zsoké alatt,de az átlag montis sem nem 40 kiló,sem kijelölt pályákon nem nyomul,és ha valahol Erdélyben,vagy éppen az Alpokban ereszkedsz egy 20-30 perceset,még a 180-ast is sz@rráégetheted 80+ kg-oddal. Szerintem... Én csak itt ereszkedtem le,ami nem volt több néhány percnél,de úgy éreztem hiába engedem fel időnként a féket,így is mindjárt felizzik az első tárcsa.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen