- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- TCL LCD és LED TV-k
- Computex 2024: az ASRock monitorok is a gaming szegmens krémjét vették célba
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- Asztrofotózás
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
it 1 százalékot tud spórolni az Onsemi, de ez is elég lehet ahhoz, hogy 1 millió háztartást 1 évig ellássanak árammal.
-
Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
ma Csak épp nem hivatalos forrásból érkeztek. Merre vagy, Z Fold Ultra?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bandika0626 #2749 üzenetére
Újabb modelleknél rakás trükk van már. pl simán lehet 3kör is. Hidegen kb a motoron belül kering minimális mennyiség ami nagyon gyorsan felmelegszik. Új Fordok mind ilyenek, gondolom más is átvette. 10-15perc helyett 3perc után meleg az a minimál mennyiség. Leömlő is hátul úgy kialakítva az is melegítsen.
---
Ha a megfeleő olajáramlás indítás után max 10secel nincs meg ott gondok vannak és mégnagyobbak lesznek. Max 10secen belűl mindenhol meg kell legyen a megfelelő olajfilm.
Itt érdekes, hogy indítás után yaris úgy indul, hogy felpörög 2-3secre 1500+ra. És hidegben = -20C marad is ezen az 1500-2000es fordulat körül. Gondolom az olajáramlás és hogy ne legyen 0 a veszteséghő.?Lehet hülyeség amit gondolok de olajnál sztem ökölszabály, hogy hideoldali 0ás legyen. MIndig jobb mint az "előírt" 5-10-15W. A melegoldalinál meg ragaszkodni kell a gépkönyvhez. Meg a specekhez. Felelőséget ezért az elméletemért sem vállalok.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Robi_73
őstag
válasz bandika0626 #2746 üzenetére
Hidd el tudom miről beszélek. Indítottál már motorfelújítás után teljesen "száraz" motort? Ott az első indításnál nem hiába vesszük el a motortól a benzint és a gyújtást, mert néha 2-5 percbe (motor és a kenési rendszer méretétől függően) is beletelik mire elalszik az olajnyomás lámpa. És ez nem azt jelenti, hogy minden kenési helyre eljutott a motorolaj. Sok alkatrésznek hidegindításnál a leállítás után a felületén megtapadt olajfilmréteg biztosít csak kenést, ezért fontos a jó viszkozitású, jó minőségű motorolaj használata. Ilyen a motor legmagasabb, legtávolabbi pontja például a vezérműtengely, himbák, hengerfal stb... Mikor ilyen hideg van sokszor lehet hallani, hogy szinte visít az olajszivattyú, mikor megtöri az olajat, mert akkora ellenállása van a dermedt motorolajnak. És ennek a dermedt, besűrűsödött valaminek kell bejárnia ezt az utat. [link]
Gondolom láttál már ilyen összehasonlító tesztet is? Itt látható mennyire megváltozik a hideg motorolaj halmazállapota. Ennek a motorolajnak kell milliméteres furatokon, százados illesztésű alkatrészeken átjutnia, a gravitációval is megküzdve. [link]
Szerk.: A második link javítva.
[ Szerkesztve ]
Robi73
-
bexinho23
őstag
Sziasztok!
8 éves i30, G4FGCZ535023 motorkódú (GDH) 1.591 cm³. Mit érdemes róla tudni? Eddig csak 1.4-eset figyeltem.
Ez egy igazoltan második tulajos autóm, viszont a második tulaj egy autókereskedő cég. Magyarországon lett először forgalomba helyezve, a rögztített km-ek is teljesen reálisnak mondhatók. Azonban fura, hogy az ügyfélkapus lekérdező rendszerben csak 1 eredetvizsga van bejegyezve, az a vásárlást követő pár hónappal későbbi. Tehát ha jól értelmezem, szinte a kezdetek óta náluk van. Viszont szervizkönyvben csak az első éves kötelező van bejegyezve, semmi más.
Mi a véleményetek?
-
Robi_73
őstag
válasz bexinho23 #2753 üzenetére
Szia!
A motor ugyan olyan konstrukciójú mint az 1.4-es, és a gamma motorcsalád része. Erősebb és egy picit tartósabb is talán, általában ugyan azok a hibák jellemzik mint a kisebb testvérét.
Amennyiben jól gondolom te vagy a negyedik tulajdonosa az autónak.
Az első tulajdonos megvette az autószalonból (vagy kereskedés a saját nevére mint tesztautó, a szervizkönyvben benne van első tulajdonos neve), majd eladta a második tulajdonosnak (ekkor készült az eredetiségvizsgálat), majd a második tulajdonos eladta a kereskedésnek akitől vetted, de mivel ő illetékmentes nem kell, hogy a nevére vegye az autót. Amennyiben a Jármű Szolgáltatási Platform futásteljesítmény diagramjában látsz egy fehér sávot, akkor ki volt vonva forgalomból az autó. Aminek az oka lehet, hogy értékesítés miatt sokáig állt a kerekedésben az autó, vagy sérült volt és elhúzódott a javítás.
Robi73
-
bexinho23
őstag
válasz Robi_73 #2754 üzenetére
Az ügyfélkapus lekérdezés szerint az autó végig forgalomban volt, szépen látszik az átlagosan növekvő km óra. Jelenleg egy autóbeszámítás miatt került az autókereskedő tulajdonába (2008 óta működő, kizárólag autókeresekedelem tevékenységgel bíró, jó értékelésű, 1 fős cég, növekvő rábevétellel). Nagyon korrekt volt a kereskedő, ő ajánlotta fel, hogy elvihető a szomszédos településbe is állapotfelmérésre, vagy nyugodtan vihetek magammal szakembert is, aki átnézi. A szervízkönyvben az első éves kötelező szerviz volt bejegyezve, más nem. Erre nem tudott ő sem választ adni, mondván a hölgy, aki beadta az autót, nem is tartotta igazán fontosnak a szervizkönyv leadását, hogy nincs nagyon bejegyzés. Ebből én arra következtettem, hogy ha megbízható, saját szerelőnél tartotta karban, talán még jobb is, viszont lehet a spóroláson volt a hangsúly számára, ez viszont nem hangzik jól ez a mentalitás. Nyilván állapotra vesz az ember, így szakemberrel, autodiagnosztikással nézetném meg.
Van is egy helyi szakember, aki kifejezetten ezzel foglalkozik, sokan ajánlották. Rengeteg olyan hibát talált meg nagyon hamar, amit korábban több autószerelő sem. Szóval a referenciája elég jónak számított számomra, hogy beszéljek vele telefonon.
Mikor említettem neki az 1.6-os i30-at, hozzátette, hogy azért azt tudnom kell, hogy ezek a motorok gyárilag problémásak voltak. 1.4, 1.6, 2012-2014 körüliek. Valami dugattyú gondok (nem értek hozzá, nem is nagyon értettem mikor mesélte). A Hyundai időközben próbált ezen javítani, amit teljesen csak 2015-2016 környékére tudtak "megoldani". Értelemszerűen sok mindenen múlik, hogy mikor következik be a baj, de elkerülhetetlen. Átlagban 200ezernél, de használattól függően akár hamarabb is, vagy később. Viszont akkor motorcserés a történet, ami egyrészt nagyon drága, másrészt hónapokba telik, és az előélet sok esetben kérdéses. Szóval ennek tudatában érdemes nézelődnöm.
Hogy ha van alapja a dolognak, akkor azért számomra magyarázatot is adhat arra, hogy miért van annyi behozott i30-as (2012-2014), amit 1-2 év, vagy hamarabb adnak tovább a jelenlegi tulajok. Lehetséges, hogy a külföldről behozott, már visszatekert i30-asokkal sincs minden rendben? 2,5-3 milliót sajnálnék olyan autóra kiadni, ami mögött ilyen probléma erősen megbújik.
Az előző széria végén lévőkkel van ilyen probléma? 2010-2012? Abból is látok sokat, sajnos lényegében csak külföldről behozottakat (Ausztria, Németország). Ismerősömnek van (2009), ő szereti, nagy problémája nem volt még vele.
-
Robi_73
őstag
válasz bexinho23 #2755 üzenetére
"Lehetséges, hogy a külföldről behozott, már visszatekert i30-asokkal sincs minden rendben?"
Bármi előfordulhat. Sokat számít, hogyan hajtották, tartották e legalább az előírt szervizperiódusokat, milyen minőségű alkatrészeket használtak szervizeléskor és van a szerencse faktor. Mivel kilométert nem írtál, a 8 év alatt végrehajtott garanciális szervizek száma engem elbizonytalanítana a vétellel kapcsolatban. Sóher volt a gazdi, vagy anyagi problémája volt? Elhányta valahová a szervizkönyvet? Vissza akarta tekerni a kilométerórát eladáskor? A külföldről behozott autók jellemzői a következők. Az osztrák, német autók rozsdásodnak. Az olaszok rozsdamentesek, de több elem volt már fényezve. A spanyolok sem rozsdásodnak, de szétégette a nap a fényezést, a kárpitot, gumialkatrészeket. A norvég autók általában törötten érkeznek az országba stb. Tudom nehéz jó, magyar autót találni, és a külföldi autók olcsóbbak, de a korábban felvázolt okokat figyelembe véve, és a visszakereshető előélet miatt kisebb kockázatot jelent egy itthoni autó megvásárlása. Részben ezért is drágábbak. Azt nem mondom, hogy nincs jó külföldi autó a piacon, csak nagyobb a mozgásterük az eladóknak a manipulálásokat illetően.
"Az előző széria végén lévőkkel van ilyen probléma?"
2016-tól jöttek a Gamma II-es módosított motorok, majd a mostani Kappák. A gyártó papíron 200e kilométerre tervezte ezeket a motorokat, de van 6-700e kilométert futott példány is belőle. A Suzuki motoroknál ~130e kilométer volt a gyári adat, és mennyit mennek azok is. Ha jól tudom, az 1.4-es, 1.6-os Gamma motorok teljesen egyformák, csak a lökethosszuk más, ezért is írtam korábban, hogy ugyan azok a hibák jellemzik mind a két motort. Viszont ha így van, akkor az 1.6-os dugattyúja ezért több utat tesz meg egy egységnyi idő alatt, ami nagyobb mechanikai kopást fog eredményezni. És ha pontos az információm, ezek a motorok mind Kínában készülnek...
Minden használt autó lutri (az új is), minden márkánál vannak jól és rosszabbul sikerült darabok és szériák.
Robi73
-
Istikee007
tag
Sziasztok.
Kalaptartó beszerzési forràst tud valaki esetleg jo árba? Autóbontókba néztem, próbáltam érdeklődni de nem tàláltam eddig. Külföldi forrás is jó.
i30, 2009, G4FA, ferdehátú
-
MPeter87
őstag
Sziasztok,
2015-ös i30 1.6crdi 110le motornál és úgy az egész autónál mi az, amire figyelni kell? Próbáltam keresgélni, de nem sok infót találtam. Milyen hibák szoktak előfordulni?
-
erh75
tag
2008-as kia ceed-em van 1.4-es motorral. Körforgalomban hangja van a szervónak. Volt valakinek már ilyen gondja ?
-
-
haliho0
tag
Sziasztok!
Egy 2007-es Tucson tulaja lettem...
A Hyundaiokhoz mely utángyártott alkatrészek érnek fel a gyári alkatrészek minőségével? Első sorban futómű alkatrészek érdekelnek (szilentek, stabilizátor gumik)
Eddig Opelhez Lemfördereket vettem, amivel meg voltam elégedve, de a Tucsonhoz nem nagyon találok Lemförder alkatrészeket. -
haliho0
tag
válasz molnarpeter #2763 üzenetére
Most első villa szilentekre, de általában is érdekel a jövőre nézve.
-
enddav
aktív tag
Közszolg:
2019 12. havi 1.4 szívó i30 60 ezres szerviz hyundai gablininél 123K huf.[ Szerkesztve ]
Egyszer leugrottam a ház tetejéről, mert azt mondták, hogy nem érzek majd semmit. És tényleg, még ma sem érzek semmit.
-
drsanya
aktív tag
-
XFishboneHUN
senior tag
-
PainKiller13
őstag
Sziasztok!
Abban tud valaki segíteni, hogy 2020-as ceedhez (1.6 crdi HP) hol találom meg az alufelni méreteket? 16"-ost szeretnék rendelni hozzá.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz PainKiller13 #2772 üzenetére
Wheel-size.com oldalán van infó, ha nem gyári felni lesz.
-
PainKiller13
őstag
válasz molnarpeter #2773 üzenetére
Az a baj mindenhol mást írnak, itt is Szervíz sem tudja.. lehet felhívok másikat. Szerintetek ha megnézem a gyári alufelniben az jó megoldás lehet nem?
-
bandika0626
senior tag
válasz PainKiller13 #2772 üzenetére
Leveszed a kereket és benne van a felnibe.
AMD RYZEN R7 1700, Cooler Master MasterLiquid 240, MSI X370 SLI PLUS, Corsair 2x4GB DDR4 3600MHz,Asus dual 1060 3G , Gigabyte GTX 1060 3G , Coolermasters GX 450, WD Caviar black sata3 500GB, SSD samsung 830 64GB.
-
vihartigris
őstag
Autó üléshuzatot keresek.
Van ajánlott eladó?bármi reciproka a semmi
-
drsanya
aktív tag
Sziasztok,
Nos máris jelentkeznék egy kérdéssel. Adott egy 5 éves, Olaszországból behozott Kia Ceed SW ( [link] ), amit szombaton vettem át. Szükségét éreztem annak, hogy a garanciát tisztázzam a magyarországi márkaszervízben. Sajnos voltak a szervíz előéletében az intervallumokban pici csúszások. Mielőtt megvettem, láttam ezeket, de úgy gondoltam, talán nem lesz gond. Nos felvilágosítottak, hogy de, így már itthon nem vállalják a maradék két év garanciát. DE az "importőr jóindulatúságán múlhat a dolog". Ezt azért tettem idézőjelbe, mert ezt mondta az a szervizes, akivel beszéltem. Mit gondoltok fussak egy kört náluk, vagy engedjem el a dolgot? Baj nincs, apróságok vannak csak, hálaisten nem műszakilag (meg az ennyi idő alatt úgyse derül ki), hanem pl a kalaptartó roló rakoncátlankodik, a fedélzetin a szervíz figyelmeztetés offline, meg az egyik kulcsnak a háza a kettő közül elég leharcolt, meg pár ilyen apróság van még. Nyilván futott 84 ezret, szóval ezeken annyira nem lepődtem meg, csak jó lett volna ilyeneket gariban intézni, illetve az a két év amit tervezek vele, teljes biztonságban érezni.
Várom az építő jellegű véleményeket ezügyben, meg hogy Ti mit tennétek a helyemben. Esetleg ha más is járt így a fenti apróságokkal kapcsolatban, azt hogyan orvosoltátok amit lehetett házilag? Kulcs oké, azt találtam 4000 ft-ért, csak át kell szerelni.
Köszönöm a megtisztelő válaszokat
[ Szerkesztve ]
I am iRacer
-
Dare2Live
nagyúr
válasz XFishboneHUN #2771 üzenetére
Én kértem most pár árajánlatot 2.éves Venga szervízre több helyről. Nem BPs papasnál 90K. Ebből maga a munkadíj 38K.
És ehez még hozzájön, hogy az árajánlatban legolcsobbak közt lévő luk olaj van. (LUK 98 GENSPECI¶LC2)Évek óta csinálom yarisomnál az olaj, olajszürő, légszürő cserét. Ha mindenből top minőséget, gyárit veszek max 15K a vége. A 90K = szabadrablás
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
merqree
őstag
válasz drsanya #2777 üzenetére
Csak egy kiragadott példa: az audio egységre 2 év a garancia...
Anno, amikor a Tucsont 2019ben vettem, nem volt ember a földön, aki meg tudta volna mondani, hogy a 6. és/vagy 7. évben mire vonatkozhat a garancia...
A motorblokk talán. De azon belül minden forgó-kopó alkatrész, ami szintén ki van zárva a garanicából. -
gaborbol
őstag
válasz drsanya #2777 üzenetére
Szerintem is engedd el. Kulfoldon futott auto, a szerviz penz oda lett fizetve, nem
fogja magat torni egy markaszerviz sem, hogy ingyen boritsak bele a penzt as autoba.A Kia az en tapasztalatom alapjan kulonosen szeret kiugrani a feleloseg alol, naluk az altaluk hibasan gyartott beallo motoroknal is megtagadtak a garanciat,ha csak 160 kilometerrel is tulfutottal egy kotelezo szervizen.
-
-
Dare2Live
nagyúr
1.5éves autón nem jó a start-stop. Januárban még működött aztán egyre kevésbé. Azt hittem, hogy a hideg miatt de most melegebb van meg egyértelműen ha megyek vele 100km+t autópályán utána jó egy 5-6 pirosig aztán annyi.
Azt látom, hogy mindig állítaná le mert ugye akkor világit csak gyakorlatban nem állítja le. Nekem ez így 99% aksi probléma. 100km után feltöltődik annyira, hogy 5-6 pirosig elég a kapocsfesz.Ma felhívtam márkaszervízt elmondtam a problémámat.
Válasz:
-Be kell vinnem.
-Töltik 4h+t.
-Úgyhagyják északára.
és köv nap mehetek érte jó lesz.Hát erre kiváncsi vagyok, sztem töltéstől nem fog megjavulni az aku.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
paraszti logikával hülyeség az egész töltés és két lehetőség van. Szar az aku. Vagy szar a generátor. A töltjük 4hval pont az lesz mint amikor megy 100kmet. Maxra fel lesz töltve aku. Utána egy ideig max 1napig megy a start-stop és utána nem fog.
de én nem vagyok márkaszervizes lehet van vmi titkos tudás pl lejjebb veszik a start-stophoz szükséges kapocsfeszültséget vagy nem sima töltőre dugják hanem vmi töltő regenerátorra. Ha nem javul meg akkor az gyanusan a csesszük el az ügyfél idejét, szivassuk hátha nem hozza vissza garanciába az autót kategória lehet nálam (is).
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
gaborbol
őstag
válasz Dare2Live #2785 üzenetére
Az enyben az aksi 6 evet birt szinten stop/start viszont nem tudtam rola , hogy van benne
Keresem a konkret aksit es kereso hozza, hogy Kia szamara gyartott aksi start/stop rendszeres jarmuhoz 10 ev elore tervezett elettartalommal.
Hat nem jott be.Kapott egy uj aksit, es a start/stop maradt kikapcsolva. Valami cikk volt par eve, hogy amennyit ez sporol annal tobb fog elmenni az aksira.
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #2789 üzenetére
vengaval kb csak hosszú táv van városi ugrálós a yaris (mert abban van gyerekbicikli, babakocsi)
Tavaly egy hónapig fordítva volt akkor start-stop mindig működött. Ebből is gondolom a vagy aku vagy generátor.@rbalint88: Egyszer végülis be lehet próbálni mért ne. Egyszerűen csak meglepne ha működne. Az is lehet van rá SW frissítésük vagy az ő töltőjük regenerál is. Kiderül.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #2791 üzenetére
11:30kor bementem ahogy elöző héten most is elmondtam és kétszer!, hogy 1.5éves kocsi = garanciában akarom. Aláíratak mindent átvették.
Erre most hívtak, hogy a hibatárolóban nem volt hiba, ezért ez így nem garanciális hiba megcsinálják de fizetős lesz. Mondtam nekik, hogy garancia. Erre jött hogy biztos rosszul használom az autót és nem fog menni garanciában.
Én erre elmondtam, hogy ezt nekik kell bizonyítani. 2* elmondom nekik nem jött át. Mondtam akkor hagyják ott érte megyek. Erre, hogy hibatároló kilvasást kell fizetni.Vhol teszt is volt ez. A 7év garancia, vigyem 7évig márkaszervízbe alkalmanként 90-120Kftért értelme erősen megkérdőjeleződött már 1.5év után ahogy bírnak rúgják le magukról a garanciális igényt.
Majd irok még a KIAnak hátha.... meg feldobom FB csoportokba is.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #2792 üzenetére
Elmentem autóért, elmondták, hogy nem tudják mi a baja de ez nem garancia mert... Én meg mondtam, hogy a bizonyítási kötelezettség az első 2évben az önöké lássuk. Próbálta még megmagyarázni én meg mondtam, hogy első 2évben nincs kérdés de itt elakadt a dolog.
Bejelentem a hibát a KIAnak aztán meglátjuk.
@drcsanya: Pappas Szfvár
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz vihartigris #2776 üzenetére
Piroska autó üléshuzat (Bp, Csuka utca)
Bagaméri üléshuzatEgyedileg felmérik, választhatsz anyagot, és így biztosan jól fog illeszkedni.
-
vihartigris
őstag
válasz molnarpeter #2798 üzenetére
Köszi!
Valami olcsóbb, egyszerűbb megoldás felé nézek.bármi reciproka a semmi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz vihartigris #2799 üzenetére
Akkor csütörtökön irány a Lidl. Mondjuk még olcsóbb, ha nem raksz fel, aztán max ha kell, elviszed kárpit tisztításra, aztán annyi (nem vagyok nagy huzat hívő alapvetően)
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs