Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MZsoltee

    veterán

    válasz fecke78 #99794 üzenetére

    Az első amit ki kellene találni, hogy milyen monitort akarsz meghajtani és azon milyen játékokat akarsz játszani.
    - Fontos a kijelző felbontása, mert ugye nativ, a kijelző eflbontásával azonos felbontásban kellene játszani, hogy ne legyen csúnya.
    - Fontos a kijelző képfrissítése. Kis egyszerűsítessel a kijelző a képfrissítésének megfelelő számű képet tud másodpercenkét megjeleníteni. Tehát egy 75Hz-es montior másodpercenként 75x rajzolja újra a képet. Tehát hiába készít a vga másodpercenként 150 képes, azaz 150 az fps, csak minden második fog megjelenni a képernyőn. Nem látsz belőle semmit.
    Ha ezt a két változót nézzük akkor a két szélsőség:
    60hz 1080p Alacsony felbontás alacsony képfrissírtés. Ide olyan vga-t kell keresnünk, ami 1080p-ben 60fps-t tud. Hogy itt valaki az átlag, 1%min fps-t, vagy a 0,1%-ot veszi figyelemben az már habitus és pénztárca kérdése. Itt tudnak a különböző sync-ek kicsit segíeni.
    Emellé a vga mellé olyan CPU-t kell választani, ami ki tudja szolgálni a vga-t úgy, hogy az gond nélkül tudjon dolgozni és ne akadályozza. Ebből pedig egyenesen adódik az, hogy mekkora táp szükséges ennek a rendszernek a kiszolgálására.
    Másik véglet 4K 165hz mondjuk. Na ehhez már a felbontás miatt is sokkal nagyobb feladat, és emellett a megcélott fps nem 60, hanem közel 3x akkora 165. Tehát sokkal komolyabb grafikus teljesítmény szükséges és az ezt kiszolgáló CPU is komolyabb lesz. A komolyabb vga és cpu többet fog fogyasztani, így komolyabb, vagyis inkább magasabb teljesítményű tápra van szükséged.
    Arról most ne is beszéljünk, ha egyszerre több monitoron akarnál játszani.

    De ne ülj fordítva a lóra! Ne generálj magadnak fölös igényeket. Ki kell találni, mogy mekkora monitor(okon)on szeretnél játszani. Ülj le monitorok elé és mi az ami kényelmes és ott is elfér ahol játszani fogsz. Ha ez megvan, akkor meg lehet állapítani, hogy milyen felbontás ideális az adott méretben. Emellé akkor meg kell határozni, hogy milyen képfrissítésre van szükséged. A magas képfrissítés firstpersonshooter, lövöldözős játékok esetében szokott érdekes lenni, illetve az embere válogatja mennyire érzékeny. Van aki elvan 60hz-en, van aki 144hz és van aki 200-as képfirssítést igényel. Na ezek után megvan a monitor amit ki kell hajtani a fenti logika alapján meg kell határozni, hogy milyen hardverek szükségesek ehhez. Érdemes a játék repertoárból a legkomolyabb gépigényűre is valamennyit rászámolni és ez alapján meghatáozni a gpu-t. Mondjuk 1440p 144hz-et szeretnénk és a BF V amit referencia játékként haszálunk és az álagfps alapján döntünk. Lehet nem ez az ideális, de a példa kedvéért jó lesz. Most ehhez találtam egy képet.

    Azt látjuk, hogy a 2080Ti/3070 a feltételeknek éppen megfelel, de hosszabb távra veszünk gépet és 25%-al fölélövünk tehát 144*1,25=180 fpst keressük ki. Ezt a 3080-as tudja illetve a 6800XT kb egy árban. Szimpátia és egyéb paramtéerek RTX vram méret alapján eldöntjük, hogy melyik vga-t vesszük. Majd megnézzük, hogy ehhez milyen proci kell a korábban kitalált felbontás és képfrissítés=fps mellé. A táphoz megnézzük a vga-t procit és egyéb hardvereket és ki is derül a csúcs fogyasztás és ebből megint habitus kérdése alapján valemnnyi ráhagyással kitalálható hogy mekkora teljesítményű táp kell.

    A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.

Új hozzászólás Aktív témák