Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz korpicschess #35058 üzenetére

    Középső tükröt szinte nem is nézem.
    Mert nem is kell nézni. Visszapillantónak hívják őket - nem hátranézőnek.:D
    Én még valahogy úgy emlékszem, hogy végigfuttatjuk a szemünket az úton,
    majd tükrök, sebességmérő, és így tovább. Ezek a pillantások töredék ideig
    tartanak: alapvetően nyilván az utat nézi az ember. Sávváltáskor meg első a
    tükör, második a "váll", amikor benézel a holttérbe. De nem hátra forogsz.:N

    Alapvetően a tükrökből tudod azt, hogy mi történik mögötted. Életveszélyes
    az olyan vasárnapi vezető, aki mereven néz előre és fogalma sincs, hogy mi
    a szitu. Ha meg sávot akar váltani, akkor se index se tükör se körültekintés:
    betépi, lesz, ami lesz. Na az ilyenektől venném el azonnal a jogsit. És hány
    ilyen rohangál itt a "nagyfaluban". Biciklin is akkor kezd el hiányozni a tükör,
    ha az ember forgalmasabb helyre keveredik. Terepen perszehogy nem kell...

    Viszont azzal sem értek teljesen egyet, amit SymbianOS ír, hogy állandóan
    a tükröt lesi: miért? Ha normál* tempót megy, és a sáv közepén megy, akkor
    nem nagyon kerülhet (csak ezért) bajba. Persze segédmotorkerékpárral nem
    triviális megoldás! Úgyhogy jó lesz az a nagymotor jogsi + a haladósabb gép.
    Fel kell venni a forgalom ritmusát, az biztos. Se sokkal lassabban, se sokkal
    gyorsabban nem biztonságos a közlekedés. Ha valahol kevés az 50 ccm, ott
    nincs mese, le kell tenni a nagyobb jogsit, és venni egy nagyobb gépet.:R

    *: ha megteheti, akkor inkább picit több, mint az átlagautós tempója. Így az,
    hogy utolérik, és meg akarják előzni, sokkal ritkább. A vasárnapi autós, aki
    mondjuk az óra 90-nél nem lát tovább (de rosszabb, ha 70-nél se!) lemarad.

    Annyit tennék még hozzá, hogy aki többet motorozott, így inkább azt szokta
    meg, mint autót vezetett, arról simán el tudom képzelni, hogy nem használja
    a középső tükröt, mert motornál az konkrétan nincs. Aki viszont "autósként"
    kezdte, és csak később ült motorra, annak meg nagyon hiányzik, hogy nem
    tudja, mi történik mögötte. (Oldalsó tükrökkel csak korlátozottan lehet hátra
    pillantgatni: a legjobb az, amikor a motoros könyöke takarja ki a fél tükröt.:DDD
    Beállítás kérdése persze, ill. nagyon mások a türkök különböző motorokon.)

    Mindenesetre közúti közlekedésben tessék legalább 1 (bal) tükröt felrakni,
    használni. A holttérbe nézés teljesen rendben van, a "hátranézés" picit már
    neccesebb. Ahogy oktatják, sávváltásnál a sorrend: jelzel, nézel**, mész...
    BMW-sek mondjuk külön órát vehettek: mész, dudálsz, villogsz - koccolsz.

    **: konkrétan bukó volt a rutinvizsgán, ha valaki nem fordította oldalra a fejét!

    De a motor alapjáraton nem közlekedési eszköz...
    Mondjuk így már érthetőbb: neked nem az, csak szórakozás, tehát terepen
    tolod, elvagy. Oda tényleg nem kell tükör. Más meg napi szinten közlekedik
    motorral, többsávos utakon, stb. Ahogy előttem írták: élni nem biztonságos.

Új hozzászólás Aktív témák