- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Projektor topic
- Milyen TV-t vegyek?
- OLED TV topic
- Milyen videókártyát?
- Steam Deck
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ősszel jön a Metal Slug Tactics teljes kiadása
gp Kezdetben PC-re és Switch-er szánták a játékot, végül kiderült hogy PlayStationre és Xbox-ra is megkapjuk.
-
Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
it Az Arm arra készül, hogy a windowsos piac átalakulása közben 5 éven belül megszerzi a PC-s piac 50 százalékát.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #40797 üzenetére
Na jó, de gondolom épp esedékes volt, km szerint. Ha még nem, akkor?
Amúgy fogalmam sincs: ha szerzek szűrőt, lecserélem... Mert csak abban
lehetsz biztos, amit te magad csináltál. Az, hogy a kereskedő mit írt róla...
Szerk: a motor amúgy 3000-ről számol vissza. Szóval nullázva valóban volt.
Persze lehet, hogy tavasz lesz: ki tudja, hány km fér még idén bele...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #40817 üzenetére
Te vagy a Hulk.
alap állatban lusta mint a dög
J. Costa variót neki, hadd szóljon.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz maszekember #40828 üzenetére
Szerintem túl nagy a "merítés": nagyon különböző típusokat nézel.
(Elég csak a "nagykerekű" Scarabeora, a "sportos" Runnerre, vagy
a "fotel" Majesty-re gondolni: totál eltérő stílusú robogók ezek...)Aztán azt írod, hogy linkeljünk jó vételeket: miért? Ha úgyis "csak"
januárban (?) vennéd meg, akkor az akkori kínálatot kell nézni, az,
hogy mit lehetett volna venni október közepén nem fog számítani... -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #40830 üzenetére
Max. az utóbbi három évet... Amúgy az tény, hogy megbízható
(motorikusan soha semmi baj nem volt vele, az elején az a rohadt
szíjszakadás az eladónak köszönhető/a kuplungtörést meg lábon
kibírta, hazahozott). Az első tél után volt egy kisebb karbidugulás,
mikor elfogyott az alapjáratom februárra. De azóta semmi gebasz.
Viszont van benne 48200 km, és az olajat eszi némileg. Ennyi.
Mondjuk 2-3 évre, főleg városban szaladgálni nem kell nagyobb.maszekember:
ne szíjjad a véremet
Szó nincs róla. Nem rosszból mondom. Fel kéne ülni párra, és
megnézni, hogy egyáltalán melyik stílus az, amit TE szeretnél.Egyébként jogsid megvan már? Mert akkor simán ki lehet próbálni
valamikor a Maját/Madisont: nekem ezek vannak raktáron.Foglalóval amúgy óvatosan, csak ha 1000%-ra biztos vagy benne,
mert az nem jár vissza, ha az üzletet végül nem ütitek nyélbe...
(Ráadásul, ahhoz meg is kell kötni az adásvételi szerződést is...!)Szerk: 250-es Madisonja a szomszédomnak volt. Nagyon nem is
beszélt rá, mert voltak vele gondok - egyszer vittük kocsival, mert
épp ment a motorért a szervizbe: beázott az elektronika, vagy mi,
előfordulhat a legjobbakkal is, mint mondjuk az injektorhiba.Összességében egy Madison méretű kasztniba jó a 400-as ereje.
A fogyasztása már kevésbé. Bár a 250-es sem megy rosszul, azt
írják. Viszont a városba már egy picit nagy. (A Maja keskenyebb.)
Egyébként van a topikban 250-es tulaj, csak elég ritkán ír ide...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz maszekember #40833 üzenetére
Eszemben sem volt jogászkodni (nem vagyok az), csak arra céloztam,
hogy ha most elmész egy patika Runnerért, lefoglalózod, januárban meg
mégis inkább Madisont akarsz, akkor bukta a dolog. De akkor ezt tudod.Nincs ilyen, hogy általában "olasz motor". Előfordulnak gondok bárhol.
Érdekes amúgy ez az őszi jogsi, mert semmi nem garantálja, hogy még
motorozható idő lesz, ha csak a hónap végére adtak időpontokat... Most
ugyan f*sza, meg a hétvégén is jónak néz ki, de hónap végén ki tudja?Szemre? Ültél már Runneren (én pont nem), vagy nézted a felépítését?
Teljesen más világ egy Runner és a Madison... Annyi a közös, hogy CVT.Nyilván ne vegyél olyan motort, ami nem tetszik szemre, az is (!!!) számít,
de sokkal inkább kéne tudni, hogy stílusban melyik irányt keresed? Fotel?
Sportos? Kényelmes? Kicsi? Nagy? Milyen kerék? Stb.: 1000 szempont... -
DigitXT
félisten
válasz maszekember #40837 üzenetére
egy ülésmagasítás azt is megoldaná
Akkor talán vess egy pillantást a 250-es Maja mellett a 180-asra, és
láss csodát: magasabban (!) ülsz rajta. Ha viszont ezen kívül sem
vagy a fekvős (lábat előre) üléspozíció híve, akkor mindegy. Én csak
úgy tudom elképzelni a robogózást: a hagyományos, budin ülős póz
NEKEM kényelmetlen, ezért nem találtam a helyem a Nexuson. Aki
meg "sportosan" ül (lábat hátra) robogón (még ha az sportrobogó is!)
az egyszerűen röhejes.Komolyabb fékezésnél meg pofára is esik. -
DigitXT
félisten
válasz maszekember #40841 üzenetére
Annyira nem kicsi az a Runner. Mármint a motor... Bár Hannibál sem.
(Mosquitot kéne felültetni a Tactra, na az lenne egy állat YouTube videó.)Teszem hozzá, hogy ez a 191 cm / 105 kg sem nagyon kis méret.
-
DigitXT
félisten
válasz maszekember #40864 üzenetére
250-es majesty ... kb. fetrengett a vezető,az nekem nem bejövős.
Mondtam én, hogy 180-as a barátod: más felépítés, magasabb üléspozíció.Runnert nem teljesítményben gondolom(tam) kicsinek,sőt,hanem méretileg
Én is méretben írtam, hogy nem olyan kicsi az: a Tact kicsi. Meg a Jog, stb.a kör leszűkült a Piaggio X8-ra,a Scarabeora és a Runnerre
Egyébként ez még mindig túl tág kör. Tudod, hogy mit akarsz, vagy találgatsz?
A felsoroltak közül hányon ültél már? (Madisont nem is írod, pedig azon igen...) -
DigitXT
félisten
válasz maszekember #40867 üzenetére
Reménytelen vagy. Ki fogja ezt a 800 linket végigkattintgatni?
Scarabeo nekem nem tetszik, az X8 majdnem Satelis, a Runner
még mindig teljesen más világ. Az istenített Madison sehol, bár
azzal kezdted, hogy azon ültél, tetszik, olyat fogsz venni: LOL.Majd ha felültél párra, és már biztos vagy benne, 1-1 példányról
kérve véleményt, akkor lesz értelme a konkrét hirdetéseknek.
Eleve nem teljesen tiszta, hogy milyen arányban lesz város/túra.
Persze az is lehet, hogy ezt még magad sem tudod. Ami érthető. -
DigitXT
félisten
válasz maszekember #40870 üzenetére
Nekem mindössze az a bajom, hogy magabiztosan kijelented, hogy
tudod mit akarsz, erre felsorolsz három totál különböző típust, hogy
akkor leszünk szívesek ezek közül ajánlani neked egy jó vételt.Bocs, de ez nekem nem megy. A harmadik robogómat nyúzom (oké,
egy negyediket is használtam ~2 hónapig, egy ötödikre meg felültem
poénból ~2x3 km erejéig), ettől még NINCS tapasztalatom az általad
felsorolt típusokkal, s pláne nincs tapasztalatom a hirdetések alapján
történő állapotfelméréssel: a 13 linked végigkattintgatni sincs kedvem.Írtam amúgy: a Scarabeo nekem nem tetszik (retró), a Runner nekem
kényelmetlen lenne (sport), így számomra marad az X8 ezekből (fotel).
Azt a négyet végigkattintgattam, szemre a második tetszik... Ennyi.Amúgy meg azt is írtam, hogy látásból kizárni olyan típusokat, amiket
korábban majdnem megvettél, egy kicsit meredeknek hangzik; nekem.
Okés: a Burgman nem tipikus városi robogó, annál azért picit nagyobb!
100-150 km-es túrára viszont hétvégén kb. bármelyikkel el lehet menni.Ahogy látom bogyo112 hasonlókat írt: a döntés a tiéd, UTÁNA érdemes
konkrét hirdetéseket válogatni. Ha már tudod mit akarsz. Nekem még
nem úgy tűnik, de persze az is lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett.Ui: megbízhatóságról meg annyit, hogy a 4 gép egyike sem hagyott ott,
pedig nem egy gyártótól származtak. (2 SYM, 1 Yamaha, 1 Malaguti)
Tudom, a Malagutira majd térjünk vissza akkor, ha hiba nélkül belemegy
párezer km. Mondjuk para nélkül elmentem a srácokkal gurulni... Jó volt.amiket már pár hsz.-el ezelőtt megválaszoltam
Bocs, de én is telóról írtam, nem olvastam vissza az összes HSZ-edet.
Bár, ha tényleg minden hétvégén 100-150 km kiruccanásokat tervezel,
akkor simán nem vennék városi seggrakétát, még ha annyira tetszik is:
annyival nem rosszabb a nagyobb robogó a városban, mint amennyivel
kényelmetlenebb lenne utassal "kis" robogón nyomulni országúton...
Keresd meg AndrewTdi HSZ-ét a Nexusról, milyen volt a Runner után...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz maszekember #40873 üzenetére
Nekem nyolc... (X8?) Egyébként NEM húztál fel...
Btw. ha hirdetnek egy motort, akkor azt általában el akarják adni,
tehát az a minimum, hogy eléd rakják, beindítják, ráülhetsz stb.
A próbakör már neccesebb téma, mert ha megborítod, akkor... De
az sem lehetetlen: megbeszélitek a biztosítékot, meg ilyenek.Kipróbálásra szerintem még magánszemély is csak akkor adná oda,
ha már komoly vételi szándékkal mennék,így remélem,hogy a ráülés,
megnézegetés elég lesz.
Embere válogatja: én pl. elmentem megnézni a Velvetet, kifejezetten
mondtam, hogy (egyelőre) abszolúte NEM konkrét vételi szándékkal,
csak érdeklődöm, nem láttam még ilyet stb. Tök normális tulaja volt,
egész jól, elbeszélgettünk - végül amikor megkérdeztem, hogy azért
ráülhetek-e, ha már itt vagyok, rögtön mondta, hogy inkább guruljunk
egy kanyart. Teszem hozzá, hogy motorral, felszereléssel, 3-4 év, és
~20.000 km tapasztalattal mentem nézelődni. Az azért valóban más,
mint a frissjogsis (vagyis egyelőre jogsi nélküli) "tesztpilóta" esete.Amúgy meg néha akkor is ráülünk a csak innen fórumról ismert haver
motorjára, mikor egyáltalán nem akarjuk megvenni: ez bizalmi kérdés.
Kipróbáltuk, tapasztalatot cseréltünk. Jogsi mondjuk alap. Para is volt
picit huszi.gyb a Madisonon, mert arra már A2 kellett volna (Majára is).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz maszekember #40876 üzenetére
400-as X8 hogy-hogy nem jött számításba?
Nem tetszik a segge. Amúgy meg franc tudja. Nagynak gondoltam talán.
Madison után meg bármi lehet, már egész megszoktam a méretét.
Mindenesetre ebben a listában már nem volt benne. Igaz, annyira nem is
kínzott a válthatnék: a Velvet mozgatta meg a fantáziám. Így lett Madison."Megmondom neki,hogy ülljön rá, robogjon egy kört,aztán mondja el"
Hát ezzel baromira ki leszel segítve.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #40878 üzenetére
Csak a jogsira mondtam, hogy para volt, nem arra, hogy ne tudnál* vele menni.
Főleg akkor vert le a víz, amikor csak nem jöttél, csak nem jöttél, mondom WTF?
Lelki szemeim előtt megjelent, hogy koccanás volt, és mehetek magyarázkodni...*: amúgy is azt mondják, hogy nem jogsival megy a motor, hanem benzinnel.
akkor agyvérzést kapsz, ha meglátod, hogy hívlak
Ja, már behaluztam, hogy csörög a telefonom, alig vártam, hogy félreállhassak.
(Nyilván nem kellett volna annyira előre mennem, csak gondoltam, mindjárt jössz,
végigelőződ az egész bagázst. Csak hát ilyen, ha egy szőke elkezd sminkelni.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #40882 üzenetére
mindenképp vásárlás előtt ülj rá arra, amit megvennél, és menj vele
Höhö, én ráültem ugyan a Madisonra, de menni nem mentem vele.
Amikor elhoztam, akkor nagy para volt, hogy mi merre hány méter.
Mondjuk ez az én hülyeségem. A Maját kipróbáltam a kereskedés
körül, s hogy őszinte legyek nem tetszett elsőre, de megvettem.
Aztán megszoktam. Persze a túraplexit dobtam le róla rögtön! Btw.
azt az X8-as hirdetést is elfelejteném, aki túraplexivel adná. Kérdés,
hogy miért, megvan-e az eredeti plexi? Amúgy meg tökre idegesítő,
hogy a legkisebb eső elkap, és már nem látsz kb. semmit: gáz, na.nem tudom, melyik legyen hamarabb ... nagyobb robogó, vagy ... motor
Igazából másra vannak... Én egy lusta dög vagyok, így már felszállni
sem szeretek a "rendes" motorokra... Ellenben egy robogóra felülni a
világ legkényelmesebb dolga. Emlékszem, hogy már gyerekként is
mennyire csodáltam ezeket a fotelrobogókat pl. Párizs utcáin sétálva:
tök tetszettek... (Ránézésre is kényelem a köbön, szép vonalak stb.)Aztán kérdés, hogy "motorozás" élményt mennyire adnak. Szerintem
a nagyobbak simán. Ha úgy tudsz vele menni, hogy azt élvezed, nem
csak szenvedésnek éled meg az út szélén, pöfögve, az már nyert ügy.
Egy nagyobb robogó bőven képes erre. De pályagép a sportrobogóból
sem lesz soha. Nem arra találták ki, így ha olyan élményekre vágysz,
nyilván nem adhatod alább egy (mondjuk sor4 600-as) sportmotornál...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #40886 üzenetére
A "hentesszoknya" (amúgy inkább kötény) vízálló, igen.
Kellemetlen széllökések voltak hazafelé: néha fel akarta fújni aszoknyátkötényt a szél, de már rá volt varrva egy (2) fasza kis
combfix, ami megakadályozta. De levelet kaptam; az arcomba.
Kötényt nem, hál istennek. Motorozható idő volt (12 fok), de az
biztos, hogy nem a kellemes fajtából (eső + szél). Jah, ha már
posta: jött a légszűrőszivacs is, de ma nem mentem el átvenni.
Majd holnap, ha nem esik. Amúgy "csuklókalibrációval" (értsd:
kicsi gáz, óvatos kigyorsok) már most jobb lesz a fogyim, de a
füst + szag is jelzi, hogy nem egészen 1-es a lambda értéke... -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #40895 üzenetére
Ilyen "kötényem" van, de én még 10K fölött vettem. Ennyit simán megér.
Mondjuk nagyobb tempónál (70 körül!) hajlamos volt elkezdeni az arcomba
mászni - azután, hogy felkerült a Majára a gyári plexi... Egy darabig jártam
plexi nélkül, akkor a menetszél faszán leszorította az ölembe. (Téged ez
két okból nem érint: 70 fölé nem igen fogsz menni és plexid sincs... Hajrá!)Az a légszűrő spray máshol olcsóbb. Én innen rendeltem, ma megyek érte.
(Mármint nem Győrbe, hanem már hozta a Posta, csak tegnap f*s idő volt.)Szerk: mikor tervezel menni a Bázis motorba? Odaugorhatnék délután én
is, mert kéne egy plexizsák az ezüst pleximnek. Féltem a polcon magában.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #40905 üzenetére
Jah, mint a Nyuszika füle, amikor motorozik... Nem hülyeség
varr(at)ni rá valami gumis, tépőzáras cuccot. Mérsékli a dolgot.Amúgy remélem láttad, mikor (lábbal!) elköszöntem... Sajnos
vészvillogóm (még) nincs, úgyhogy maradt a puritán megoldás.A fogyasztási adatomat nem tenném közzé... (Sz*rt se ért, hogy
óvatoskodtam.) Reggel takarítom a légszűrőt: vannak benne
érdekességek, konkrétan némi kosz. A szivacsot újra cserélem.Komolyan mondom, lehetne inkább vmi turbó rajta ha így zabál.
Akkor legalább zúzna... A túrán szinte végig 5000 fölött pörgött,
volt benne erő, dinamizmus (bár sokáig: állandó tempó tartása),
aztán "alig evett". Városban meg 2500-nál már fog a kuplung,
3-4000 körül simán lehet vele dohogni (igaz van sok megállás!),
aztán "két pofára" eszik. (Lehet, hogy a sport varió csökkentené
a fogyimat, mert optimálisabb tartományban pörögne a motor?) -
DigitXT
félisten
válasz maszekember #40912 üzenetére
nem is annyira fetrengős az üléshelyzet,mint hittem
Na ugye, hogy nem véletlen mondtuk, hogy nem látásból kell robogót választani. -
DigitXT
félisten
válasz maszekember #40963 üzenetére
Az megvan, hogy az a párezer az átírással együtt inkább pártízezer?
-
DigitXT
félisten
válasz maszekember #40966 üzenetére
Be lehet sz*pni. Kívül szép, a lelke meg oda... Hány ilyen van...
Általában a nem hozzáértőnek szép minden, ami nem szarrátörött.
Aki meg ért hozzá, már képről megmondja, hogy kamu ez+az. -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #40992 üzenetére
Kicsit dúsabbra, aztán kajál 8,6-ot, mint nekem a 400-as (a városban).
Mondjuk az már túlzás kategória: a légszűrő pl. koszos volt. (Kíváncsi
leszek, az újjal mi lesz. Ha nem csökken, nézek gyertyaképet+szerelő.) -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #40995 üzenetére
az NRG is benyelte a 2,5 litert
Vigyázz, mert lezabálja a gatyádat is. -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #40997 üzenetére
Eltolod a pizzériáig?
-
DigitXT
félisten
A 125-ös kis Yamaha blokk egy közel 200 kilós kasztniban, ráadásul nagy
emberként, megfejelve utassal: nem nyerő összeállítás sajnos... Nekem
Madisonom van, de 400-as: ezzel bevállalnám az utast, ha kéne, de olyan
mocin, ami a 180-as Majestymnél gyengébb, de nehezebb? Necces...!Egyébként melóba bejárni simán jó egy 125-ös kis gép, akár a Majesty is,
csak az utast nem kéne rajta erőltetni, max. ha tényleg csak nagyritkán...
(Pl. mondjuk ez. Tényleg csak pl.: én nem vagyok ilyen vájtszemű...)
Szerk: azt viszont látom, hogy sokat futott (kb. mint az enyém). Ki tudja...
Ha blokkfelújítás esedékes 10-15000 km-en belül, még az is jelenthet ~2-3
év problémamentes használatot - a többiben is lehet ennyi, ha tekergették.A nagy méret nem feltétlenül jár együtt nagy tömeggel: a műanyag annyira
nem nehéz. De a Madison úgy tudom kifejezetten nehéznek számít, sajna.
Teszem hozzá, ennek ellenére a 400-as ~200 kg-ját sem érezni pilótaként,
de a gyorsulás látná kárát, ha csak 125-ös blokk lenne benne 15 LE-vel.Btw. az itt említett szomszéd simán túrázott a 200-as Madisonon, utassal.
(Igaz, bekajált neki 5,5-et, meg az is folyatta a benzint a tanksapkánál: pff.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #41012 üzenetére
Hé-hé-hé! Én nem is akarok semmilyen 125-ös motort venni.
Harmadiknak?
Egyébként nem írt túrát... De arra szerintem kifejezetten alkalmatlan
egy 125-ös gép... Többször leírtam már, hogy miért. Egyik pont ez a
lendületből előzős dolog, ami önmagában sokkal veszélyesebb, mint
erőből, tartalékkal. Jópofa volt az a SYM, de már anno sem hittük el,
hogy 200 kg. (Amúgy becsülettel vitte a 100-at, szóval városba, ill.
ott is némileg visszafogottabb közlekedésre bőven elég lehet...)Szerk: azt meg tegyük hozzá, hogy alattad (!) lehet, hogy "hasít" egy
125-ös masina is, de egy kétszer akkora ember alatt (talán) szenved:
írtad is, hogy 140+60 kg terheléssel már óra 80-nál vége volt, azért ez
eléggé arra utal, hogy szenved. Noha értem én, hogy megy. És az jó.---
Szerk: egy kicsit más téma: a benzinszintmérő alapján úgy saccolom,
hogy simán megérte a légszűrő cseréje. Tuti kisebb lesz a fogyi, pedig
nem hajtom kevésbé. Már csak az alapjáraton kéne szegényíteni, mert
kövér gázzal indulásnál még füstöl - meg nem is annyira egyenletes az
alapjárat, mint kéne. Mondjuk előbb egy gyertyaképet kéne nézni, LOL:
nem akarok úgy járni, mint a (többször) "szétégetett" Runner...Ja, és megjött a xenontrafó! Kiváló cucc, álló motornál is simán röffen!
Pedig olyankor leesik a fesz a lámpacsatin 10V körülre. Csakhogy ez
a trafó 9-16V között működik. Csak picit halványabb lesz az ívfény, ha
nem jár a motor ennyit kibírok; mondjuk érdekes jelenség, annyi szent.
Holnap teszt élesben! (Mondjuk nappal látni nem fogom, de látszani...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Teljes felújítás+újra van fújva+műszerfalvilágítás nem működik=rommá volt törve?
A típus önmagában ajánlott, csak oda kell figyelni: sok a széthajtott olasz import...Fogyit csak tippelni tudom, nekem 180-as verzió volt: 3.5-4.5 között ment. Átlag 4.
Ennél a 125-ös kevesebbet ehet, bár erősen függ attól, mennyire (és hol!) hajtod. -
DigitXT
félisten
3-3.5 nem lehetlen. Nekem is inkább 4 alatt volt, 4 fölé a Multivar, és a
rengeteg nyelezés vitte. (3.5 meg a Multivarral együtt volt országúton.)
De azért azon szoktam röhögni, aki a 180-asra 2.5 litert ír. Persze ha a
gázmarkolatot soha nem csavarja meg, s csak 50-nel krúzol, akár igaz
is lehet, de akkor meg minek vett 180-ast? Na mindegy. Csak mondom. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #41019 üzenetére
Ennek az F-18-nak amúgy mi köze van a Majesty formához?
Nem kötekedésképpen, csak tényleg érdekel: lábtartója kukás,
csomagtartója alig van, lámpája meg ki tudja (lehet jó!), de nem
hasonlít a kis Majára, az egyszer biztos. Talán az ülés hasonló.Btw. a gyári lámpa a Majesty-n nem az igazi sajnos, az is tény.
(Elég kicsi a foncsor, így nem nagyon szór be nagy területet, és
a 35W-os Ba20d foglalatú izzó sem a "legbikábbak" egyike...)Szerk: rákerestem erre a Maxsterre is: ezen sem lehet normálisan
ülni... Úgy tudom, te sem vagy kis darab, szóval nem tudom, hogy
egy nagy embernek mennyire ajánlott kis lábterű robogót venni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz canniball #41021 üzenetére
Meg lehet látni ott nagy robogókat is, mert az is "motorozás"...
Nyilván nem pályázás, meg lapon fordulás, de simán lehet élvezni
egy nagyobb robogó erejét. Csak azért nem célszerű oda írogatni,
mert nyilván a 600+-os sportgépen ülő motorosnak nem sok köze
lesz a CVT rejtelmeihez (ha csak nem tart második gépként robit).Egyébként úgy látom, hogy egy (csak egy) legény van, aki folyton
ezt a kérdést feszegeti. Azt, hogyszvszmiért, inkább töröltem. -
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #41034 üzenetére
Vannak dolgok, amik nem változnak. Komolyan nem értem, hogy
hogyan lehet ~1 évet lemotorozni úgy, hogy az ember nem tudja, hogy
mire való az első - hátsó fék? Hogyan kell progresszíven fékezni stb.
Robogó ide, vagy oda, csak két kereke van mindkettőnek. Hihetetlen...Criton is feltette ezeket a kérdéseket az elején: viszonylag értelmesen
le lett írva (remélem!), bár kétségtelen tény, hogy egy vezetéstechnikai
tréning lett volna a nyerő. Már akkor is. Ajánlottuk is. Az élet sokkal
drágább, mint mondjuk a 2 napos tréning 40K körül - vagy egy jó gumi.Szerk: úgy nézem, már lement a nap -> megyek xenont tesztelni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #41040 üzenetére
Vagy csak lekaparta az 1-est. Ilyeneket láttam a szerelőnél: ohne rendszám.
Más: egész komolyságos lett a motorka kinézete a 4300K (?*) xenonnal.
Állítanom kellett rajta, mert először a mókusokra lőttem vele. Na letekertem
mint állat. Erre egy tök sötét részen láttam, hogy így meg már túl lentre világít:
kéne valami referenciapont, hogy mihez állítsam... Tudom, műszer is kéne stb.Mindenesetre: most belőttem kicsivel magasabbra, mint ami már túl lentre volt,
de jóval lejjebb, mint ami már mókusokra vadászott. Teszem hozzá, hogy nem
villogtak le mókusvakítós üzemmódban sem. (Szoktam nézni, "bevilágítok-e"
az előttem álló autó hátsó ablakán: ha igen, akkor vmi nagyon el van b*szva.
Nos, akkor SEM világítottam be, mikor már kevés jutott fényből az aszfaltra.)*: eredetileg az volt, de ahogy öregszik, elvileg mászik a kék felé: 2 évet futott,
szerintem már egy kicsit már érződik rajta, hogy kezd kékülni; amúgy szép.
Nappal is állat, ahogy láttam krómozott cuccokon tükröződni: látni és látszani.Szerk: ne üssetek nagyon a "professzionalista" beállításért. Tudom, hogy van
vmi otthoni módszer, hogy "x" méterre megállni a faltól, majd mérőszalagozni.
Régen autóknál le volt írva. Most nem kezdtem rákeresni, "szemre állítottam".
Amúgy műszerrel meg lehet, hogy a szórt fény verné ki a biztosítékot, bár azt
mondják, hogy még a legjobb választás (ilyenkor) a H4, mert a kitakarás segít.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dJ Peer #41042 üzenetére
Határeset: elvileg nem tér rá ki a szabályozás, mivel ahol fényszórómosót,
magasságállítót és kutyaf*szát követelnek, az csak az autókra vonatkozik.Amúgy meg olyan, mint egy izzócsere. Jó, mint egy durvább izzócsere.
Elvileg az sem teljesen legális, ha emelt fényű izzót raksz a gyári helyébe.Az sem szabályos, ha folyton felkapcsolt refivel közlekedsz: úgy általában
semmi* nem szabályos, amivel a motorosok fel szeretnék hívni magukra a
többi közlekedő figyelmét - mivel nem szeretnének miattuk meghalni.Persze a "másik oldalról" a sufni xenon köpködők állítják, hogy azért fog a
motoros meghalni, mert elvakítja a szembejövőt. Én meg használom. Pont.
Majd ha egy rendőrbácsi kér meg rá, hogy nem kéne, akkor nem fogom.
(Btw. én sem szeretem a gagyi autóban a gagyi xenont, mert nem szép és
vakíthat, de azért nem fogok frontálisan belecsattanni, ha egy szembe jön.)
Valahogy 2-3 év xenon használat során egyszer sem vakultak úgy el tőle...
Mentem már Barátnőm mögött is a Majával, kérdeztem, hogy vakítja-e? És
mondta, hogy nem; ahhoz képest meg a refis motoros zavarta nappal is.
Nem mindegy, hogy csak erős fény, vagy rossz helyre is megy. Vagy is-is.*: gondolok itt mondjuk egy hangos sportkipufogóra, ami "E" jelzés nélkül,
nem legális, a műszakin nem megy át, stb. Mégis sokan használnak ilyet.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Amúgy a fogyim csökkent, de nem eleget. Benézett volna 7 alá, de olyan
faszán telecsurgattam, hogy 7,5L jött ki. (Meglátogatom a szerelőmet.) -
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #41075 üzenetére
Aldi, mert kiírja a feszt. Amúgy a xenonomat lehet, hogy be kéne
táplálni rendesen az akksiról, mert a refi elektromágnese kis feszen
(pl. alapjárat) nem mindig képes behúzni az izzót. Emelt fordulaton
meg odavágja, ahogy kell. Ez azért nem normális: túl sok fesz esik
a lámpakábeleken. Kényelmesnek kényelmes, de nem üzembiztos. -
DigitXT
félisten
Teljesen OFF, csak vicces egyhengeres... (8000 ccm)
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #41096 üzenetére
nálam ez olyan, mint a francia autók
Hé-hé-hé: Peugeot 307 van a családban, és 43K km alatt semmi baja nincs.
Jó, amikor kiakadt az üzemanyagszintmérő, azt betudtuk annak, hogy francia.
(Amúgy a világból kimegy: futóművet is csak a pesti utak miatt kell felújítgatni.)Szerk: ezt csak úgy, az általánosítások ellen.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #41098 üzenetére
Az elektronikára én is rámondtam azt, hogy francia.
kcsa: szerintem egy ex-Peugeot tulaj ne nagyon ugráljon.Amúgy ezeket a sztereotípiákat ismertem. (Másé lehet sz*r.)
Szerk: hogy egy pici ON is legyen...! Általánosítani szokták,
hogy "az olasz motorokkal" is mindig csak a baj van, LOL.
Olasz motorom is van... Az X9 elektronikájára rákérdeztem
a szerelőmnél, annyit mondott, hogy "túl van bonyolítva".Amúgy meg három féle autót nem szabad venni. A 3 "F"-et...
Fordot, Fiatot, franciát. Ez egy ilyen vicces mondás, ugye?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #41106 üzenetére
141 van benne... És igen, a fosch pösti utak miatt legutóbb
pl. "kutyacsontot" kellett cserélni, kb. 10-15K költséggel.
De jó 2 éve cserélve volt a hátsó lengéscsillapító is: ez van.Tegyél bele 35-40K-t csak Budapesten egy autóba, és ha a
a futóműved a "teszt" végén érintetlen, meghajlok előtted...
Nehezítés: az óra induljon 100e km-ről. Lehet persze, hogy
rosszul fogalmaztam, és nem futóműfelújítás a stabilizátor
ill. lengéscsillapító cseréje... Ezesetben elnézésedet kérem! -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #41114 üzenetére
De 4 hengeresre ácsingózik. Amúgy meg meg kéne tanulni
váltani, meg normálisan közlekedni. Képzelem milyen lomha
lehet, ha nem vált vissza, csak lenyelezi, hogy majd lesz vmi!
Majd a CVT megoldja, hogy legyen kraft a motorban. Ja nem.Az is mi már, hogy előzni KELL, mert a forgalom megkívánja?
Gyorsan bele lehet halni abba, ha "a motor viszi" a pilótát, és
nem a pilóta "viszi" a motort. Én végigültem a KRESZ órákat,
így ilyen okosságokat (is) hallhattam. Meg olyat is, hogy a
teherautó holtterében nem osonkodunk: persze ez logikus.De tuti leállt volna a bányában a kavicstermelés, ha a "főnök"
részt vesz azokon az órákon, amikért egy valag pénzt fizetett.
Mondom: vannak dolgok, amik nem változnak... A robogón is
fel kellett fedezni a fékek közti különbséget... Nagymotoron is.
Aztán az lenne a csúcs, ha ráülne egy maxirobogóra, és ott is.Hatásosabb lenne ignorálni. Én már egy ideje ezt teszem. Ha
beírás nélkül téped a hajad, abból nem lesz flame. Max. korai
kopaszodás. Apropó kopasz: az oktatónak volt a beceneve.
Baromira megérte beülni az előadásaira: maga is motorozott,
mindig volt egy-két "szemléletformáló" megjegyzése. Noha a
társaság 99%-a autóvezetői jogosítványra készült. A mecseki
esetet is vetítette példának (külön motoros tanulóknak tartott
órán). Kérdezte, hogy mi volt a baj, hol kezdődött a probléma?
Tippeltek a gyorshajtásra, a kisodródásra / belefékezésre stb.
És nem. A baj sokkal korábban történt: a kamerás manuszt
ugyanis megelőzte egy másik motoros... És hát az nem lehet,
hogy neki ennyivel jobban megy?! Gyia... Fejben dől el. Ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Napelem
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Mercedes topic
- Filmvilág
- Python programozás
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
- LED világítás a lakásban
- További aktív témák...
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen