- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Házimozi belépő szinten
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Viszonylag pénztárcabarát lett az AOC 280 Hz-es VA monitorja
- Gaming notebook topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Notebook hibák
Hirdetés
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #50920 üzenetére
Tehát most megtanultál elméletben váltani. Oh yeah... Elárulok egy titkot:
azt, hogy üresbe ficcent, általában érezni lehet a lábfejedben. De ha elég
finoman engeded fel a kuplungot alapjáratra, akkor észreveszed, ha nem,
anélkül, hogy a motoron hanyatt vágódnál. Ennyi. Ennél az "egészestés"
szócséplésnél jóval többet ért volna, ha ráülsz egy motorra/váltasz 2-3-at.
Nem azért, de B jogsid van, nem? Autót vezettél már: váltó azon is van...Szerk: azt meg motorja válogatja, hogy "honnan" könnyebb üresbe rakni:
van amelyik kettesből szereti, van amelyik egyesből. De amúgy jobb, ha
egyesből (is!) szereti, mert a fokozatkijelző is ritka a motorokon, így egy
megállásnál egyáltalán nem triviális, hogy mennyit kell váltani egyesig.Nyomogatod amíg azt érzed, hogy nem vált többet. Akkor van egyesben,
onnan egy lehelet mozdulattal fel, nem húzod fel kettesig, na az az üres.
Nem rocket science, egy próba többet ér ezer HSZ-nél... Befogtam.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz wolfnet #51058 üzenetére
Attól rosszabb. Tegyük hozzá, hogy sokszor nem a sofőr a hibás, ha fuvarozásról van szó: amiket lehetett olvasni itt a Logouton is a kamionos naplójában, hááát... Hajtják őket, mint állat, "lehetetlen küldetésekkel", "oldd meg vazze" jeligére... Nyugatabbra feltételezem ebben (is) jobb a fegyelem.
"rotyogtam"
De kinyílt a csipája valakinek, amint váltórugdosós sportgépre ült. 50+LE.
(Az SW600 szint, de egy GP800 már lehet, odaverné... Az "sportrotyogó"?)"2.8l/100 hiányzik az életemből"
Ennyivel szeretnél többet tankolni? Szívesen átadok ennyit a Madison fogyijából...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Dexar007 #51112 üzenetére
Lassan adagolja a hibákat... (Ma ledudáltam volna egy köcsögöt, erre kiderült,
hogy nem működik a duda. Jó, már pár napja kiderült, de közben elfelejtettem:
engem a km óra nem működése idegesít legjobban - nem a gyorshajtás miatt,
hanem a megtett távot nem tudom: se szervizperiódus se fogyasztási adat.)De meg fogom csinálni hamarosan, "csak" vmi elektromos baja lehet. Vételnél
pedig eleve tudtam róla. (Mondjuk a dudáról nem, az egy kicsit meglepett, lol.) -
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #51117 üzenetére
Agymenését? Szerintem itt kettőnk közül nem nekem szokott olyanom lenni:
avart érzek az erdőben/megsértődtél az elméleti váltástanfolyam után? Sebaj.
Anno volt egy szakmai tanácsom. (Nézd meg önmagában az első mondatát.) -
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #51122 üzenetére
Ja, én meg azt hittem gúnyolódsz. Nem, nem hülyéskedtem... (Sajnos...)
Felsorolás szintjén (a frissen átírt) 250-es Majáról pár tény. OFF, mert 125 ccm+.Negatívumok: km óra nem megy (a vételkor is tudtam róla), duda nem szól (ez talán a gomb hibája: szét kell szedni), néha nem indul (kattan a relé, de ennyi: talán a vészleállító kavar be), tanksapka be volt ragadva (megoldottam: rosszul volt visszatéve), a légszűrő porszáraz volt (megoldottam: légszűrőolaj), a főtengely szimering könnyezik (cserés), melegen a véglehajtás csúnyán nyüszög (nagyjából tudom, mi csinálja, majd szét kell kapni/megjavítani), kormánycsapágy be van rágódva (cserés), a 180-as jobban gyorsul nála (9000 rpm, Multivar), a 180-asnak jobb a végsebessége (WTF kategória, de tényleg nincs elég áttétele 7000 fölött meg elgyengül). A zsíros varió korábbi állapotáról meg ne is beszéljünk. Azóta zsír nélkül használom. Ha zörög is picit, pont leszarom, de legalább megy.
Pozitívumok: csomagtartójában elfér 2 db fullos bukó, nagyon kényelmes az ülése (és alacsony: telitalpas megállás), a világítása gyárilag is "vállalható(bb)" (H7 a tompított jobbról, H4 a refi balról, de majd csinálok dupla tompítottat, a H4-ből), nagyon finoman (hamar) fog a kuplungja, nagyon simán jár a motor (szinte siklik), burkolatilag rendben van: nem sokat volt megtörve (egy-két horzsolás, görbe fékkar), nem fogyaszt sokat (de még nem tudom, mennyit, mert 245 km-re tankoltam 10,6-ot, de gondolom nem csurig töltve vettem át).
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #51124 üzenetére
Neeeem, ezt magánszemélytől vettem, fórumtárstól. De jó, hogy megvettem, mert ki tudtam menni vele személyesen Gödöllőre, hogy kiderüljön, a Madisonba való vezérműlánc típusával nagy bajok az agybajok. (Megadtak egy DID gyári számot: perszehogy nem az volt.) Ja, és ez a motor ~275K volt, amivel kifejezetten olcsónak számít. Erre jön még az átírás (ma este megyek az okmányirodába, az eredetvizsga - potom 15500 Ft - már kész): új forgalmi 6000, új törzskönyv 6000, vagyonszerzési illeték, 4500, összesen 16500 Ft. Szóval potom +32K, és az enyém is a drágaszág.
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #51168 üzenetére
Szedjen hangyát bokszkesztyűvel.
wolfnet: nagyobb ccm esetén bőven nem arról szól a CVT, hogy végig nyomatékmaxon motorozol. Ott vált: oda akkor pörög a motor, ha nyelezed. Bármely gázállás, ami kisebb a nyélgáznál, szükségképpen alacsonyabb fordulatszámot jelent. Az, hogy egy 50-est, vagy 100-ast folyamat nyelezni kell, hát istenem: egy 150-est, 180-ast, 250-est már nem, vagy 400/500-ast már nagyon nem. De ezt írod is, feltételezésképpen, nos megerősítem: ha van kraft, akkor teljesen kulturáltan lehet közlekedni a CVT-vel. Nem csak züüüüüüm...
Btw. engem pont ezért irritáltak annak idején a robogók, mert mint a STIHL fűrész... Nem is vettem 50-est. 125/150-nel kezdtem: az 50 4T poénnak jó volt bérelni, a rutinpályára járni, de köszönöm nem, Budapestre napi közlekedésre, nagyon "türelmesnek" kell lenni, hogy valaki ne élje meg állandó életveszélyként...
Most is írjátok, hogy kit, hogyan tolnak le, előznek meg: azért egy 125-ös jóval biztonságosabb ebben a tekintetben. De, hozzáteszem DE! Azt sem veszik nagyon komolyan... Ha valamit komolyan vesznek, az a hangos kipufogós xenonos gyorsan haladó beöltözött motoros. Akkor mindegy, hogy CVT, vagy manuális váltó: mennek félre az utadból, ha kell, letolni meg ugye esélyük sincs, mert mindig te vagy a gyorsabb. Ennek a stílusnak is megvannak persze a buktatói, amikor az ember azt hiszi, hogy mindenek felett áll, még a fizika felett is, és egyszer csak kimegy alóla a motorka. Nem akarok célozgatni, de... Jártam így.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz wolfnet #51191 üzenetére
Azért az 50 lovas motorodról visszaülni akármilyen kanapéra érdekes lesz.
Robogóban az már minimum SW600 szint. (400-asok sehol nincsenek.)Szerk: mondjuk láttunk már olyat, aki 1000-es Gixxerről ült 400-as Majára.
És nem volt "gixxer", mert ugye már kiélte magát: Majában nem AZT kereste.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Dexar007 #51214 üzenetére
Úgy-úgy. A maradék "szellőt" meg lefogja a kasztni. És mindenki boldog.
Egy sima térdvédő elég szokott lenni robogón a farmeron felül. De pl. egy
Asesso szerintem önmagában nagyon sokat jelent... Zárt, melegít stb.
(Nekem még (?) nincs, de próbáltam, és elég komoly cuccnak tűnt.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Továbbra sem vagyok biztos benne, hogy mi az a könyök, de ha
"hivatalosan" volt az XC300-on (rá való), akkor itt az adatlapja.30z.Samu: -10-ben nem hiszem, hogy lenne kedved motorozni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Igazából pont azért kérdeztem, mert nem tudtam, hogy ez az egész cső neve, meg ugye ha nem passzol a motorodra, akkor valahogy a gyári "leömlővel" kellene a dobot összeházasítani. (Nem triviális: de csak nekem, aki nem vagyok gépész.) A kitúrás nem volt nehéz: tudtam, hol kell keresni. Maján 4142-es dob van, Madisonon 4138. A hirdetés alapján viszont pontosítanék, mert ez már egy újabb verzió: 4174C Elvileg csak a karbonbetét, meg a könyök más: utóbbi ugye több darabból áll, gondolom rezgéscsillapítás végett, rugós összeköttetéssel.
Szerk: és még valami: a könyök ugye mélyen belemegy a dobba, azt a 40-esre vastagított részére kell ráfogatni, tehát ha a mostani gyári csövedre akarod ráhúzni: azon is van ilyen 40-es púp? Illetve a motorblokk felőli részen, ha a LeoVince csövet használnád, akkor 40-es átmérő csatlakozik? Szerintem a hirdető is meg volt lőve, hogy melyik részének a méretét kérdezed pontosan?
[ Szerkesztve ]
-
-
-
DigitXT
félisten
válasz Dexar007 #51283 üzenetére
Jah, engem is megcsodáltak anno a kecskével! Supermoto-t vártak?
De legalábbis valami 400-as krossz masinát: nem értették a robogót.
A linkelt videón elég alapjárat közelében van rángatva. 6000+: az fáj!Szerk: kár, hogy ennek már pár hónapja, azóta szerelőnél áll...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #51285 üzenetére
Vezérműláncra várok. Katalógus szerint 404-es. Megrendeltem. Nem az volt!
Beazonosították a nagykeresek, hogy 412, aztán közölték, hogy sajna nekik
nincs és nem is lehet rendelni, mert már nem gyártják. Találtam egy gödöllői
boltban polcon. Raktársöprés, még olcsóbb is, juhé! Mentem: nem az volt.Most azt gyanítom, hogy SCR 409 (110-es) lesz. A héten érkezik Gödöllőre.
Ha ez megvan, akkor vihetem a szerelőnek az összes cuccot: épp ma futott
be a gyári tömítéskészlet is. Szóval most van kettő. Potom 50K-ba fájtak.Ja és hogy teljes legyen a kép, az internetadótól szerintem berosált a telóm,
és összef*sta magát. Persze: 1-2 hét, és cserélik/javítják, hiszen garis még,
csak éppen a rajta lévő adataim (motoros és pénzügyi statisztikák) kukázva,
1 ill. 2 hónapra visszamenőleg. Jó, hogy a Madison több, mint 1 hónapja
a szerelőnél áll, mert addig legalább nem történt semmi, ami elveszett volna.Persze most még virtuálisan nincs rajta az új gumi, a 4Road. Nem estem el,
és nem kezdett el kihagyogatni a gyújtás sem: össze kell írnom újra ezeket.
A költségvetés meg úgy néz ki, hogy fax tudja, mire ment el 2-300K. -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #51287 üzenetére
Ma felrakták az "i"-re a pontot: EZ SINCS! Talán "jövőre" lenne belőle...
Már nem tudom, hogy sírjak-e, vagy nevessek... Tragikomédia ez a sztori.ON (vagyis OFF, mert 250 ccm, de ON, mert érdekes szerelés): duda van!
Kettő is! Jó nagyok! (Olyan hangja van, hogy mindenki beszarik tőle: alig
várom, hogy holnap megpróbáljanak szívatni, s fülükbe ültessem a bogarat.)Ja és bekötöttem a H4 tompítottját is tompítottnak, dupla-lámpás lett a gép!
Mondjuk a PASSING gombbal csínján kell így bánni, mert H7+H4-1+H4-2...
(Az összesen 55+55+60=170W, ami 12V-on barátok közt is 14A, és ha ezt
az ágat egy 10A-es biztosíték védi, 55+60=115/~9,5A terhelésre, az necc.)Természetesen leb*szta, ahogy kell. De mivel a PASSING, csak pillanatnyi
terhelés lesz (ha egyáltalán meghagyom, és nem lesz belőle vészvillogó),
ezért megoldásként 15A-esre cseréltem a biztosítékot - így menni fog.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
DID SCR-0409 SDH 110
lamellák száma: 3x4belső szélesség: 5,10 mm
külső szélesség: 8,10 mm
teljes magasság: 6,85 mmcsapok távolsága: 6,35 mm
csapok száma: 110
(szemek száma: 55)Referencia: didcatalog.pdf
Szerk: CityBike-nál találtam, huszi kedvezményt is tud, csak legyen.
Azt ígérik, hogy 2 napon belül. Csak ez már a harmadik cég, aki ígéri...
Ha neadjisten ugyanattól a nagykertől szereznék, aki mondjuk beközölt
egy téves raktárkészlet státuszt, és baromira nincs nekik ilyenjük...?Megjegyzem, az elején ugye katalógusadatból jött a rossz, utána meg a
Motostylingnak sikerült (tévesen) azonosítania a láncot 412-nek. Btw.
náluk is rákérdeztem, azt mondják, hogy rendelhető, csak min. 1 hónap.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Akkor már értem, miért nézegetsz motorokat. Amúgy a Maja köszöni jól
van, de reggel megint játszotta, hogy indítózás helyett katt a jobb lábamnál.
Nos az indítórelé ott van, szóval az kapcsolt, de akkor hogyhogy nem ment
a delej az indítómotorra? Picit csodálkoztam, próbálgattam fékkapcsolókat,
oldalsztendert, vészleállítót: mind működött, de amikor indításra kész volt a
ketyere csak katt. Levettem a gyújtást. Vissza: erre pöcc-röff... Nem értem. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #51340 üzenetére
[VICC]
Azt már rég kikötöttem. Nem kellett volna?
[/VICC]Valamire érzékeny, csak még nem jöttem rá, mire.
Pl. amikor ráadod a gyújtást lefut egy öndiagnosztika
a műszerfalon (motoros mutatók, olajvisszajelző stb.):
hallatszik az AC pumpa és van egy relé kattanás is...
Nos lehet, hogy még az a relé is kell az indítózáshoz,
aztán néha "úgy gondolja", hogy valami nem stimmel?
Át kell nyálaznom a szervizmanuált, mert tuti, ami fix.kcsa: lehet, hogy Windows fut a gyújtáselektronikán?
-
DigitXT
félisten
Hátööö, ha tudod, hogy szét lehet hajtani, akkor én kímélném,
mert egyszer nem "csak" megszorul a dugó, hanem megragad
istenesen, belemar a hengerbe, elmegy a kompresszió, kuka...A gondolat jó: 70-nel száguldozásra minimum B125 ajánlott.
huszi.gyb: egy ilyen leállásról írtál anno az Árpád hídon 70-nél.
(Persze az nem jelenti az, hogy ez rendszeres lett volna.)Szerk: az elektronokkal meg megküzdök. Baromi koszos ugye
minden a motoron, kell pucolni az elektromos csatlakozásokat:
biztosítéktáblában is ami van... Enyhén korrodálódott biztosíték
lábak, ami nem lenne nagyon nagy baj (amíg minden működik).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Dexar007 #51360 üzenetére
Tökig dugult légszűrővel nem csoda, hogy nem indult. Amikor nyelezed,
akkor ugye levegőt adsz neki. S ha úgy pöcc-röff, akkor egy új légszűrő
csodákra képes. Mellesleg akkor azért volt magas (1,9) a fogyasztás is.Nem szarkazmus: sanszos, hogy rendesen kitakarított (új?) légszűrővel,
tiszta karbival, jó keverékkel kevesebből is elment volna hosszú távon. -
DigitXT
félisten
Hát én sem értem. A 180-as Maján 4 csavar, ülés kint, hozzáférsz,
de amúgy van "szerelőablak" és a 2 csavart lehet úgy is tekergetni.
Madisonon 5 csavar, és szintén ki lehet repíteni a sisaktartót.
(Bezavarna a teleszkóp, de az nekem nincs, ill. a világítás dettó...)250-es Maján meg 8(!!!) csavar még csak a sisaktartót engedné el,
de ki kell venni a tanksapkát, a takarólemezét, a nyitóteleszkópot,
szétkapni a vezető ülést, leszedni a burkolatát, kikötni a világítást,
majd rádöbbenni, hogy az oldalsó burkolatot is le kéne venni, mert
a sisaktartó még így sem jön ki. (Hiába tekersz le még 4 csavart.)
Meg aztán van még egy pár rejtett a burkolat alatt. Nem véletlenül.Oldalsó burkolatot fogja 2 csavar, nem para! Belülről... Viszont van
további "pár", amihez vagy van szerelőablak, vagy kívülről elérhető,
majd ha már itt tartasz, rájössz, hogy az egészet még odafogja az
utaskapaszkodó. És akkor azon van a doboztartó-konzol egyben...
Persze ennek leszedéséhez először szedd le az utasülést.Na, kb. itt adtam fel a dolgot, hogy "ránézzek" a magas alapjáratra.
Összerakni amúgy már "villámgyorsan" ment. Majd legközelebb.
De most legalább megértettem, hogy miért mondják azt, hogy vmit
teljesen "le kell kabátolni" a szereléséhez. (Eddig nem láttam ilyet.) -
DigitXT
félisten
Hát a mostani hidegben nem igazán száguldozom. Az óra még mindig
nem mér, szóval óra szerinti értékem nincs. A telefonom meg meghalt,
szóval már GPS-em sincs. Nagyon simán jár, élvezet vele motorozni
akkor is, ha esetleg a végsebessége kevés. 80-ig jól gyorsul, onnan kb.
maximális a variováltó áttétele, s csak a fordulatszám arányában megy
feljebb. Úgy tudom, hogy gyárilag ilyen: elég hamar leszabályoz.
Mondjuk nem hülyeség, mert 12-es kerekeken a 110 is bőven sok.
Viszont (majd) kíváncsiságból lehet, hogy veszek bele Dr. Pulley görgőt.Ui: amikor "száguldoztam", akkor sem mentem 100 fölé, a GPS szerint.
-
DigitXT
félisten
Oszt' mivel? Most olyan telóm van, ami 640x480-ban tud felvenni...
Aztán marhanagy eksön lenne levideózni az órát. Ahogy áll. Pedig bizisten
gondoltam rá, hogy trollkodásból megcsinálom. 0-80 GPS szerint 11 mp.Ui: eegen, gondoltam is, hogy inkább a másikba kéne átvinni a témát.
Ott ON.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peczek #51383 üzenetére
Ez a kérdés bennem is felmerült. Szerintem EZEK-től kitelik, hogy mindegy egyes rendszámos járművet használótól szedjék a sarcot: a nemzetközi példák nekik nem relevánsak (tudod, unortodoxia). Ergo lehet, hogy csak SMKP-ra nem vetik ki, mert azon (még mindig) nincs rendszám, csak alap felállásban azokat sem "akarják" majd beengedni az inkriminált övezetbe. Kérdés, hogy rendszám-felismerő kamerarendszerrel hogy akarnak védekezni a rendszám nélküli SMKP-s
vagy annak látszó motorosokellen... Vagy bevezetik addigra a rendszámot? Nem tudom. (Külön felsorolták, hogy alternatíva a tömegközlekedés, meg a kerékpár. Meg kutyagolhatsz is persze. Vagy fizeted a napi extra-sarcot. Mikor munkahelyre mennél, hogy a fél fizetésed amúgy is befizesd nekik adóban. Persze olyan üzemanyaggal hajtott járművel, ami üzemanyag árának fele szintén adó. Nem akarok politizálni, szóval ha mégis sikerült, nos mindenkitől elnézést.)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Anime filmek és sorozatok
- Háztartási gépek
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- Házimozi belépő szinten
- Ukrajnai háború
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs