- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Házimozi haladó szinten
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ZIDOO médialejátszók
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yaye
őstag
Igazán kedves hogy szimplán lehazugozol minket úgy hogy soha nem volt robogód, továbbá szemmel láthatóan fingod sincs hogy mitől robogó egy robogó. Elárulom: nem attól hogy automata váltós, kicsi a kereke és 50 köbcentis!
Én _hajszálpontosan_ lemértem, és simán 2.9 volt a fogyasztásom, városban, pirostól pirosig, 50-es max sebesség mellett (bejáratós időszakban). És ez egy sima karbis robi, kőkorszaki technika, egy befecskendezős simán jóval kevesebbet eszik. Továbbá a robogóhoz (az 50-esekhez) nem kell 'A' kategóriás jogsi, se rendszám, se forgalmi, úgy adom-veszem ahogy nekem tetszik, kicsi, könnyen kezelhető, fillérekért karban tartható, kényelmes, és akár öltönyben is vezethető. Továbbá ha valaki akar, vehet nagyobb robit, akár váltóval, félliteres négyütemű motorral, vagy amivel akarod.
Szóval kezdheted enni a kalapod, befejezni az értelmetlen fikázást, és csomagolni a melegebb éghajlat felé.
[Szerkesztve] -
Cargo
tag
Nah most erre mit mondjanak a robisok. A mondandód kezdete elég gázos... Még ha valamikor ültél is robogón nem sokat tehetted. Annyit tudok mondani neked hogy egy szép nap pattanj fel egy jó kis robira és tegyél 100Km ert. Szerintem 2x fox meglepődni. 1szer mert tényleg nem eszik többet 3lityinél 2.szór azért mert nagyon jó érzés. Sok előnye van a robogóknak amit egy ''fasza'' autós gyerek ugysem ért... Azért jó hogy ilyen jó véleménnyel vagy rólunk...
nothing
-
oceanearth
őstag
hát azért ez így nem igaz. mondjuk én is utálom már a robogózást, mert unalmas mint az állat, kell már egy nagyobb moci, DE attól, mert hogy valakinek robogója van nem kell lenézni. városban nagyon jók, kénylemesek, kicsik, jó a fordulóívük, tucc vele cikázni az autók között, nemúgy mint egy speedel vagy egy chopperrel. olcsó őket karbantartani, ráadásul el kezdheted enni a kalapod 3 liter alat eszik, ha 40-45-el mész, ennyi a megengedett. nem kell hozzá A-s jogsi elég egy sima smkp-s amit 14 éves kortól megszerezhecc. sztem kicsit gondokozzál azon, hogy mit írtál, mert azt gondolom elég sok érv szól a robogók mellett. ja és kifeljtettem a könnyű adás-vételt és a jó árat, ja és nem igényelnek motoros tudást, de az alapokat elsajátíthatod rajtuk, mondjuk érdemesebb talán egy váltós modell.
de ha már a váltós 50eseknél tartunk akkor kicsit kötekszem veled. milyen gyakran kell szervizelni egy váltós 50-est, egyrészt a váltók állandóan szétesenk mert szinte egyfolytában csak váltassz, a láncra nagyon oda kell figyelni. ha igazi motoros vagy nem ecsetelem tovább. szvsz akinek nincs ideje, vagy sazkértelme ehhez annak a robogó a jó megoldás
''kiegészités képp, hogy uj árakat nézve a váltos motorok nem vagy ép hogy drágábbak, hazsnáltba sokszor olcsobbak is, és nagyobb a cél irányú választék, choper, speed vagy cros verziokhoz'' ez 50eseknél nem igaz jóüval drágábbak és akkora nagy különbség nincs
[Szerkesztve] -
Vertic
aktív tag
1. nem kell rá A-s jogsi - ez a leglényegesebb
2. olcsóbb rá a biztosítás, nem kell rá rendszám, nem kell súlyadót fizetni, műszaki vizsgára cipelni, stb... tehát egyszerűbb/olcsóbb az adminisztrációja, adás/vétele.
3. könnyebb kezelni, mint egy rendes motort
4. sok embernek (köztük nekem is) ez a legegyszerűbb beugró a motorozás világába, nem kell nagyon elkötelezni magad, mégis meg tudod ízlelni, milyen egy kétkerekűvel közlekedni, ezután el tudod dönteni, akarsz-e nagyobb motort
5. nagymotor drágább, vagy ami nem, az olyan állapotban van, hogy.... - ha én veszek egy motort, akkor nem szerelni akarom, hanem menni vele tudom, neked a szerelés a hobbid, de nem mindenki ilyen, van aki közlekedésre akarja használni a cuccot...'' ... tehát háromig számolj, és ameddig számolsz az három legyen ... ''
-
Vertic
aktív tag
akkor nem értem mit értetlenkedsz, neked is volt csomó ember úgy gondolkodik, mint te akkor, amikor anno megvetted.
én is megvettem egy aprilia sr50-et, két hete ellopták, többet nem veszek robogót az tuti! széthullik hamar, és igazad van a kopó alkatrészekkel is. de az ember mégiscsak könnyebb szívvel vesz meg egy ilyet, és a családjának is könnyebb beadni, mert nem néz ki olyan durvának bár ugye az én sr-em is ment óra szerint 85-öt (tuti minimum 10-et csalt felfele), lejtőn még a 90 is megvolt hátszéllel - persze tuning nélkül. és szépen meg is ette az eleinte 3,5-4, majd a 4-5 litert. sokalltam is. de azért sajnálom, hogy elcsórták, mert normális állapotú nagymotort jó sokáig nem lesz pénzem venni, robogót meg többet nem. hát ez van.
de azért megértem azokat, akiket kielégít egy ilyen. végülis egész jól használható városban szerintem, kényelmes is, meg megy is. monnyuk 2 hét után már kevés volt, pedig azelőtt soha semmilyen motoron nem ültem, még utasként se.
az óriásrobogók meg más kategória, ahhoz megintcsak elvetemültnek kell lenni'' ... tehát háromig számolj, és ameddig számolsz az három legyen ... ''
-
Janesz
őstag
''egyre magasabra megy , a hátso kuplungnál meg egyre jobban szét, majd a legvégén a röpsulyos kuplung hogy el is tudgyál indulni... igen ám de mindehez a robogok töbnyire szinte folyamatosan max gázal járnak..''
figyu már te lehet,hogy értesz a motorokhoz nemtom de,hogy robogó kuplungot nem szedtél még szét az biztos!!röpsúlyos kuplungnak is csak az nevezi aki nem ért hozzá...a varriátor a röppsúlyos a kuplung nem abban van 2-3 pofa meg 3 rugó (aminek a keménységével tudod állítani,hogy mekkora fordulaton induljon a moci...)ennyi semmi röppsúly nincs hátul a kuplungnál... -
Janesz
őstag
már megint a saját hazugságodba fulladtál ugyanis a nextzone super z tankja 3,6literes ugyanis 250ft benzinár mellett egy ezresből szó szerint csordulásig lehet tankolni...van 80ccm-es jog is de annak is talán max 5 literes tankja van....
a másik meg a 180-as gilera runner 21 lovas és nem 40 lovas mert ha gondolkodnál rájönnél,hogy ez lehetetlen!! a 125-ös fullra póverszeleppel kihegyezett gyári krosszok 40 lovasok de azok váltósak és hát ugye gyárikrosszok... -
wedlock
tag
A robogókat és a nagymotorokat ne hasonlitsuk össze szerintem.Nálunk pl már csak az asszony használja a Jog-ot,én nagymotorral járok ha jó idő van.Amikor visszaültem a robira,én is szidtam hogy nem megy,a fékezést szinte a lábaimmal kell megoldani,stb.De mindezek mellet vallom,hogy a robik igenis nagyon hasznosak kisebb nagyobb városi utakra.Az,hogy te elsőre kifogtál egy selejtes példányt,nem azt jelenti hogy minden robogó ugyanolyan vacak.Persze itt is vannak hibalehetőségek,elromló alkatrészek,elvégre semmi sem örök életü.Azért utólag nézz a szivedbe,és valld be magadnak,hogy az a kis robi szerzett pár kellemes percet a bosszúság mellé.Nem igy van?
Csajokat a paplan fölé,éljenek a kezek!
-
oceanearth
őstag
most erre írhatnék cáfolatot, de nincs erőm erre a sok hülyeségre reagálni. gyakorlatilag az egész egy faszság amit írsz. az, hogy te akkora barom voltál, hogy vettél avalami hulladék szart, ami szét akart esni alattad az egy dolog, attól még pl. az én robogóm kurva jó, csak sajna el kell adnom. de mind1
-
Janesz
őstag
csak azt nem értem ha mondom,hogy nem 40 lovas és te váltig állítod mi a francért nem nézel utána??Bővebben: link tesség bazzeg!! ennyit kellett volna tenned és megspórolsz magadnak pár sort (gogle 2-3 találata)
a másik dolog az szép és jó,hogy ilyen tudományosan leírtál mindent mi hogyan működik de ha szedtél már szét kuplungot akkor te is tudnád,hogy ott kurvára nincs semmiféle röppsúly!! áll 2 vagy 3 pofából és 2-3 rugóból és azáltal nyitnak ki a kupplungpofák,hogy elől a röppsúlyok kicsapódnak-->ékszíj feljebb csúszik (és mivel nem nyúlik)-->hátul meg egyre lejjebb megy a az ugyancsak kúpos ékalakú vájatban és egy bizonyos fordulatnál kinyílnak a kuplungpofák megszorulnak és már indulunk is...úgy működik mint a bicajon elöl minél feljebb megy hátul annál lejebb és a vége az mint a bicajon elől legnagyobbon hátul legkisebben-->legnagyobb sebesség...na de 1 szó mint száz kupplungban csak pofa van és rugú röppsúly nincs!! -
Robi_73
őstag
Köszi a választ! Nem ez lesz az első motorom. 12 éve nyúzok egy Simson SR 50-es robogót, ennyi idő alatt kb 7-8000 km mentem vele. Ha eddig elmegy, és ennyit kibír, akkor nem lehet rossz választás. Bár ezt lehet hogy hamarabb lefogom cserélni, már csak az értékvesztés miatt is. De ha a szívemheznő lehet, hogy a fiam vagy a lányom is örömét fogja benne lelni. Néztem más tipust is, de nekem ez tetszett meg a legjobban. Pl: Yamaha DT50 Az én szívemhez is a SM-ek állnak közelebb.
Robi73
-
Robi_73
őstag
Egy haveromnak 250-es apriliája van (cross) az állat, mentem vele. Engem a nagymotorok (túra,speed stb) nem hoznak lázba, ellenben a Super Moto az igen. Én ha építenék egy motort magamnak, akkor az SM dizájnt, és valami 1000-es Kawasaki,vagy Suzuki hangját ötvözném.
[Szerkesztve]Robi73
-
Topiccsendőr
addikt
Bocs, összetévesztettem egy öregebbel ezek szerint. Nem a kipuffa, hanem a hengeren a leömlő van ''eltömítve'', amit ha kimarsz, akkor alul annyit sem fog menni, amit széria hengerrel megy. Lehet hogy felül kapsz valamit, de alul használhatatlan lesz.
A power szelepnek meg pont ez a lényege, a változtatható keresztmetszet. Ezért tol alul is meg felül is.
A tuning robogó hengernek majdhogynem a ''vezérlése'' is át van szabva, a felömlők/leömlők más mérete miatt. De azt nem is kell kimarni...
A Jog-oknál én ennél bonyolultabb dolgokat láttam. (3KJ blokkosok) A CDI dobozt szét szokták szedni, és kicserélnek benne valamit. Nem pedig egyszerűen lehúzzák. Mi értelme van akkor a 15 000 forintos Daytona elektronikának, ha ennyi lenne a garázsban.
Akkor helyesbítek:
Minden magyar háztartásban megtalálható a védőgázas/lánghegesztő.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
simonzé
addikt