- SSD kibeszélő
- Hisense LCD és LED TV-k
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autós kamerák
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Házimozi belépő szinten
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
ma De ahogy arra számítani lehetett, ez is egy kétéves Nokia eszköz átnevezve.
-
30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
ph Az egyik HAMR, a másik MAMR technológiával éri el a komoly tárkapacitást.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Redneck #56922 üzenetére
Mert mostanában a hülyeségekről és a vérszívásról szól a topic...
Miféle segítségre gondoltál? 1.hsz-ben van egy lista mit érdemes nézni. Tudtommal konkrétan rs50 tulaj nincs itt a topicban, nekem NSR125-tel van csak tapasztalatom, RS125öt meg láttam élőben.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Redneck #56928 üzenetére
A videó megnézése után nem lettem okosabb. Egyszer mintha ledadogna, de látni/érezni kellene minimum. Ha úgy ítéled meg, hogy nem vészes, egyezz meg a gazdájával úgy, hogy vagy megcsináltatja, vagy te, de akkor többszörösét bele alkudod, hátha nem az a gond. Kezdeném a gyertya/légszűrő/karbi tisztítás kombóval aztán kiderül... Erre nem tudok okosat mondani.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
ludsimon
veterán
-
huszi.gyb
senior tag
-
Bitpalace
senior tag
válasz Redneck #57157 üzenetére
Én is akkura tippeltem, ki is vettem töltöttem, de semmi változás. Feszültség az jó. Viszont annyi, hogy mikor indítani szeretném féklámpa világít és mikor indítanék, lecsökken a fényereje a lámpának...
kcsa: Töltésrendszer jó, azt kimértem lehet ott hibáztam hogy kb fél évig állt a szerensétlen, mert nem voltam itthon és nem volt aki törődjön vele, nem volt kivéve, sem töltve....Szerintem ennyit bírt. 4 éves akku és még a boltba savazták fel nekem.
Szerzek bele egy másik akut, kiderül mit szól hozzá.
üdv!
-
huszi.gyb
senior tag
-
Den
veterán
válasz Redneck #57250 üzenetére
A karbitisztításon kívül mindent meg tudsz csinálni te is. Most az a baj, hogy a szervizekben csúcsidő van, tele vannak munkával, nem tudják gyorsan vállalni. Legalábbis mi így vagyunk.
Ha szivacsbetétes a légszűrő simán kimoshatod mosogatószeres vízzel, és ha kiszáradt mehet vissza. Ha nem szivacsbetétes, akkor meg cserélni kell. A váltóolajnak van a blokk alján egy leeresztò csavarja, ott leengeded az olajat, utána tedd vissza a csavart de ne tépd meg, csak húzd meg közepes erővel. Ha szivárog nem erősen megtépni kell, hanem a réz alátétet cserélni, ezt akár eleve megteheted rutinból.
.utána betöltöd az előírt olajat az előírt mennyisegben és kész.
A láncot szedd szét a patent szemnél, az első lánckereket általában zéger, vagy egy kis, csavarokkal rögzített lemez fogja, azt nem nehéz cserélni,
A hátsóptoblémásabb mert ki kell venni a kereket, de onnan már nem nehéz, konkrét leírást nem tudok adni, mert nem tudom azon hogy van rögzítve a hátsó lánckerék.
Az a fontos, hogy a szerszámok pont olyanok legyenek, amilyen az adott csavarhoz tökéletesen passzol, hogy ne barmolódjon szét.
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
válasz Redneck #57259 üzenetére
Mert mi olyan nehéz egy karbi beállításán meg felszerelésén??
Előre be van állítva, arra elég, hogy beinduljon és finomhangoljam később.Nem a szerelő fogja használni hanem én.
A szerelő is csak kb beállítja azt annyi, nem fogja finomhangolni, mert leszarja..
pöcröff? húz? annyi.Ez a Weber szar volt, nem kellett volna megbontanom egy 13 éves gyári tömítésű karbit..
Utána mikor összeszereltem folyt mindenhol, tiszta takony volt.. Valószínű ezért adott az úszó több benyát mint ami kellett volna és ezért ment el reggelre az üzemanyag.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Den
veterán
válasz Redneck #57400 üzenetére
Elméletileg a léncba bele szokták ütni a számát (420,428.520,stb...) az a szám kell neked, és hogy hány szemű a lánc, ezek alapján tudsz venni. Ha nincs beütve a szám, akkor itt egy leírás,vhogy tudod megállapítani http://quadalkatreszek.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=11
www.simson4t.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Redneck #57409 üzenetére
Ha szélességre elfér 1cm-rel szélesebb, akkor oké lehet a dolog, a kerék átmérőd lényegesen nem változik (2mm). Viszont a szélesebb gumit jobban megvezeti a nyomvályú, ezzel számolnod kell.
A Contitwistről engem anno lebeszéltek, Michelin City Grip lett helyette, az tényleg jó gumi. Contigot nem ismerem.
www.dongosofor.hu
-
Den
veterán
válasz Redneck #57409 üzenetére
Lehet kivenni persze, valószínüleg kell is, mert nem biztos hogy pont akkorát kapsz amekkora kell. Ehhez van szerszám, de az olcsók általában gyorsan tönremennek. Simán flexxel is lecsiszolgatod annak a csapnak a fejét ahol szét akarod szedni.
Egyébként lehet, hogy a derbiben és az rs-ben is ugyanolyan blokk van, pl minarelli am6 és akkor tulajdonképpen mehet az apriliához való láncszett.
Elöl szélesebb gumi ugyanazon a felnin más viselkedést eredményezhet, mert laposabb lesz a gumi íve. Ha nincs valami különleges oka a szélesebbnek, én maradnék a gyári méretnél.
www.simson4t.hu
-
-
mumtaz
senior tag
válasz Redneck #57747 üzenetére
Nekem ILYEN van fent hátul és nagyon jó. Jól tapad és esőben sem csúszott még meg. Lehet, hogy a végén ilyenre cserélem az elsőt, ami viszont már csúszkál.
Grillo: Érdeklődni fogok, de elég húzós ára van a plexiknek.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Den
veterán
válasz Redneck #57964 üzenetére
Igen előre derbi, hátra aprilia.
Ha előre két foggal nagyobbat teszel, a hátsón nem kell változtatni, így is lényegesen hosszabb lesz az áttétel, talán túlzottan is. Ha jól emlékszem azt írtad, hogy a blokk valami versenyre hangolt darab. Ebből gondolom, hogy alul elég erőtlen, ha túl hosszú a végáttétel erőlködhet kisebb sebességnél. De ha a 13-as is kevés, tegyél 14-est ha befér, az első lánckereket könnyebb és olcsóbb változtstni mint a hátsót.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Redneck #57971 üzenetére
Szerintem a hátsóhoz ne nyúlj, az első lánckeréknél egy fog is nagy változást tud hozni, kettő meg pláne.
Ha nem muszáj minden alkatrészt megvenned egyben, akkor először csak a13-as első lánckereket vedd meg, és próbáld ki, hogy milyen lett a jelenlegi hátsó lánckerékkel. Ha jó, akkor maradhat a jelenlegi fogszám hátul, és valszeg a lánc egy szemmel hosszabb kell. Ha nem változott eleget akkor vagy előre kell egy foggal kég nagyobb, vagy hátra egyel _kisebb_. Ugyanis ha hátul nagyobbát raksz az rövidíti az áttételt.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Redneck #57976 üzenetére
Képzeld el hogy elöl és hátul is 20 fogú lánckerék van. Itt, ha egyet fordul a blokk kimenő tengelye, akkor egyet fordul a hatsó kerék is. Ha elöl meghagyod a huszast, és hatra teszel egy negyvenest, akkor a blokk kimenő tengelyének egy fordulatára felet fordul a kerék, vagy mashogy kifejezve az első lánckeréknek kettőt kell fordulni, hogy a hátsó kerék egyet forduljon. Azaz a 20/40-es áttételnél ugyanabban a fokozatban kétszeres motorfordulatnál megy ugyanannyit a gép, tehát lassabb de nyomatékosabb lett (hiszen a hátsó keréken az áttételváltozástól a nyomaték duplázódott.)
Ez azt jelenti, hogy az első és hátsó lánckerék fogszáma minél közelebb esik egymáshoz, annál kisebb lesz a kettő közti fordulatszámkülönbség, és minél távolabb esik annál nagyobb lesz.
Tehát ha azt akarod hogy kisebb főtengelyfordulat mellett érje el ugyanazt a sebességet, akkor a fogszámokat közelíteni kell. Ezt lehet az első növelésével, vagy a hátsó csökkentésével. Az elsőt egyszerűbb növelni, pláne ha próbálgatni kell, mert az olcsóbb, meg egszerűbb a cseréje.
A 11 fog extrém kicsi, olyat még nem is láttam, igazából a 12-es is ritka. Szerintem elöl 13-assal jó lesz, a házsóhoz nem kell nyúlni.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Redneck #57982 üzenetére
Sajnos a konkrét gumikkal továbbra sincs tapasztalatom, kérdezz meg pár RS tulajt, illetve gumist, hogy mik a tapasztalatok. Én rászántam a többet (le is nullázott akkor a csere), de nem bántam meg, ég és föld az előző (az sem szar, csak 4 éves volt már) gumi után...
mumtaz: A probléma ott van, hogy még mindig okos... Egy kérdésem van. Tiéd se gyári... Tiéden is elöregedett fos gumi van, de azért dobsz rá egy tuningot... Nálam ez csapta le a biztosítékot, remélem senkit nem öl meg, de legalább senki ártatlant... Részemről itt téma lezárva.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
mumtaz
senior tag
válasz Redneck #57982 üzenetére
Azzal is számolsz, hogy a hátsó kerék méretével is változik alamennyire az áttétel? Igaz, nem nagy mértékben, de változik.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz Redneck #57986 üzenetére
Értem.
Én is töröm a fejemet az első gumi cseréjén, mert eléggé kopott.
Nézelődtem neten és olyan, mint a hátsó, van 8-9 ezer környékén.
Vee Rubber VRM155
Ez hátul bevált, de gondolkodom, hogy vajon akkor vegyek előre is, mert jó az ára is, vagy mit nézzek inkább?[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
félisten
válasz Redneck #58092 üzenetére
Koszi szepen! En kis babim nagyon popec, a motorja a mai napig teljesen zorejmentes, nagyon finom kis hangja van, csak a kuplungpofak csilingelnek neha, maga a motorikus resz az hibatlan. Meg vannak hozza amugy a burkolatok is, majd feldobom oket valamelyik nap. Asszem 1976-os a moci. Nem tudom mennyit megy, mert a km ora nem mukodik kb 20 eve, nincs bent a dobban a hajtas.
[ Szerkesztve ]
-
Den
veterán
válasz Redneck #58121 üzenetére
Láttam videót a frissen felrakott kipuval, karburálás nélkül, az eredeti hajtással, már azon nagyon bitangul megy, pedig hallatszik, hogy kell a karbi állítani és a hajtás is túl korán fog. Jól belőtt karbival, megfelelő kuplungrugóval, és görgővel, meglesz a kilövés amit akar, 60-ig meg fog lepni pár nagyobb robeszt. Nagyon jó az a kipufogó.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Redneck #58127 üzenetére
Ha akarja ő megosztjaja, privátban küldte, én nem tehetem ki saját szakállamra A mutató szerint megfutotta a 80-at, és 60-ig nagyon szépen lendült fel a mutató a 70is simán megvolt, pedig hallatszik, hogy nem igazán optimális fordulaton dolgoziik és 30-ig hallhatóan darál. Engem meglepett hogy ennyire jó lett, ha tökéletesen be lesz lőve, nagyon virgonc kis gép lesz.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
félisten
válasz Redneck #58172 üzenetére
Redneck, szentkuti11
Koszi a tapasztalatokat a fekkel kapcsolatban!
Amugy ezekkel a 2T robogokkal nekem is az a bajom most is, mint 3 eve, mikor vettem azt a piaggiot, hogy sokat esznek. Az a piaggio is, ha gyorsulgattam vele, siman beverte a 4-5 litert es akkor egy pocs kis robogonal vagyunk. A diesel corsam meg eszik 5.2-t varosban. A gyorsulas engem annyira nem zavarna, mert nem pesten hasznalnam, hanem kisvarosban, viszont a jobb fogyasztas azert nem lenne mindegy. Csak ezeknel meg az injektor a problema, en itt nem tudom van-e hozzaerto szerelo. Letezik olyan tipus, ami negyutemu es karbis? Mert a karbit en is szet tudom szedni itthon.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Redneck #58184 üzenetére
Én sem hiába váltottam 180ccm-re. Azért azzal más a közlekedés. Viszont tény, hogy 50 2T vs 50 2T közt nem érzem azt, hogy a márka döntene... Lehet, hogy a minarelli blokkos gépek erősebbek, modernebbek, valamivel jobban is mennek, de én csak emiatt nem zárnék ki másik gépet. Illetve nem sarkítanám el a dolgot, hogy vagy "erős" 2T vagy már jó a 4T...
www.dongosofor.hu
-
félisten
válasz Redneck #58189 üzenetére
En elvagyok a babettan is, nekem az a tempo is megfelel. Kicsi ez a varos, nincsenek nagy tavolsagok es nagy forgalom sem, itt nem kell gyorsulgatni a lampanal. Anno az nrg-vel is az elejen kieltem magam es utana szep finoman motorozgattam. Mondjuk ha az ember meg nem huzza neki, ezek a 2T-k se esznek olyan sokat, vagy igen? Nem sokat hasznaltam azt a piaggiot, szoval olyan nagy tapasztalatom nincs a fogyasztasaval. Azt tudom, hogy mikor temposan motorozgattam, rengeteg evett. Ha finoman eljar az ember, mennyit ehet egy 50-es 2T? Efelett nem szeretnek motort, eleg az 50ccm.
Pete55555 Ezek a jog-ok brutalisan mennek. A tied az tarcsafekes akkor?
[ Szerkesztve ]
-
droving
aktív tag
válasz Redneck #58213 üzenetére
Maga a motor elég sok olajat kap , 2T tudom fűstől de ez még jobban.
Kuplung hibával küszködik sajnos , így menni se úgy megy ahogy kellene.
Mert 50-ig pörög utána pedig nehezen veszi a fordulatot sajnos és nem húz.
Söt ha leállítom hosszabb táv után , még magába füstölög a kipufogó.
Szerintem elég sok olajat is kap.droving felhasználónak 145 pozitív értékelése van a fórumon!
-
Den
veterán
válasz Redneck #58208 üzenetére
Mindegyik jó amiben a 12a, vagy 13b motor valamelyik verziója volt, kivéve a 13b-msp. Ez az rx8 motorja, de néhány módosítással ez is megbízhatóvá tehető, de tény hogy szegényt több tervezési hiba, plusz rosszul megadott gyári olaj típus és egy rossz széria gyújtótrafó is sújtotta. 20b is jó csak ritka és drága.
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
-
ludsimon
veterán
válasz Redneck #58317 üzenetére
Arról a 2-3 emberről beszélsz aki folyamatosan osztja az észt (és nem veszi észre magát, hogy hangyányit sem érdekel a véleményük, mert szememben nullák [az elmúlt pár hét eseményei miatt]?) a saját véleményük/szemszögük alapján?
Az aztán a mindenki!A véleményem nem változott egy hangyányit sem. Budapesten belül elég az 50-es ingázni, aki túrázni vagy nagyobb 50km feletti útra vesz motort az Honda CB500F. Fater Honda CB500F-et nézegeti nagyon. Nekem is nagyon tetszenek, jó nyomatékosak alul, nem kell városban pörgetni, alacsony fordulaton is elmegy.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Redneck #58372 üzenetére
Én most riasztós tárcsazárral védem a motort. Éjjelre azt rakom fel, néha másik tárcsazárat is, plusz lánc, plusz takaró ponyva. Ha valaki elkezdi bontogatni, sípol legalább egy kicsit... Viszont HA majd lesz egy kis tuningra pénzem, megy bele egy immos riasztó.
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen