- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Gaming notebook topik
- 33 280 mAh csak elég lesz
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- Milyen TV-t vegyek?
- Mini-ITX
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Milyen egeret válasszak?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
Hirdetés
-
Új, drága AI-modellt hoz az OpenAI és a Google ellen a Microsoft
it Egy új, házon belüli AI-modellel versenyezne a Microsoft az OpenAI és a Google megoldásaival.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Indika teszt
gp Teológiai utazás egy kételkedő apáca és egy istenhívő szökött fegyenc kíséretében.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz Criton #21615 üzenetére
A fékezést neked kell kitapasztalni, én csak extrém helyzetekben fékezem meg mindkét kereket, alapvetően az elsőt használom, de tényleg neked kell érezni, h melyik 'biztonságosabb' számodra - noh meg persze függ a gumik tapadásától, minőségüktől is.
Ismétetlen, ha rendben vannak a gumik, és érzed h van tapadásuk, nyugodtan lehet dönteni a robogót is, persze száraz úton. Eső után nem szerencsés, mert könnyen zakó lesz a vége, nekem csak egy hajszálon múlt, h múltkor körforgóban minimális bedöntés után nem ment ki alólam a Runner. Frankón megcsúszott az eleje, majd utána a hátulja is.
Felénk nincsenek villamossínek, de logikusan végiggondolva, célszerű mindig minél merőlegesebb irányból áthaladni rajtuk, ha erre nincs mód, akkor határozott mozdulattal kell áthajtani, úgy kisebb az esélye, h megvezeti a gumit.
Ezt a 'gáz le gurulás alapjáratont' nem értem, elve mi van ha úgy indulsz 0-ról, h 5 méterre kereszteni kell egy sínt, akkor nem veheted el folyton a gázt.
Egy 50-es robogóban nincs annyi erő, h egy komolyabb gázfröccs miatt csúna meg a sínen.
Így ésszel, odafigyelve, lehet húzni neki."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
őstag
válasz Criton #21615 üzenetére
Én szinte csak Pesten robogózom. Mindig mindkét fékkel fékezek, egyszerre, egyenletesen behúzva őket. A kérdésekre már kaptál választ, egy-két kiegészítés:
Villamossínen szépen egyenletesen, a kormányt izomból fogva haladj át. Esőben a csatornafedelek illetve a sínek, vasúti átjárók úgy csúsznak mint a jég, én egyszer majdnem így zakóztam a Leonardo-val, erre figyelj még nagyon. -
runner 125
nagyúr
válasz Criton #21620 üzenetére
Lehet.
"1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet, a közúti közlekedés szabályairól: (KRESZ)
36. §
(8) Az autóbusz forgalmi sávban
a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;
b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül
ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetében (117/c. ábra) a kerékpáros,
bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt
bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,
bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,
bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,
bc) a betegszállító gépjármű,
bd) a személytaxi,
be) a kétkerekű motorkerékpár és a kétkerekű segédmotoros kerékpár közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.""Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #21615 üzenetére
Ezek tisztán vezetéstechnikai kérdések: szerintem érdemes egy
vezetéstechnikai tréningre elmenni, ha ilyenek merülnek fel.A hátsó csak kisebb lassításokra jó - ha nagyobbat kell fékezni,
mindenképp kell az első melléje... Illetve az elsőt mindenképpen
progresszívan kell húzni: rámarkolni tilos (az a bukásveszélyes)!A hátsót meg idővel vissza kell engedni kicsit, ne csússzon meg,
amikor az első tengelyre átment a terhelés... Ha eléd ugrik valaki,
és rámarkolsz a fékre, lehet belőle perec... Ilyenkor a hátsó kerék
csúsztatásából kevésbé esélyes, viszont az nem is fog akkorát a
motoron, amekkorát kéne, ha "helyzet van"... De ezt érezni fogod.
Persze kellemetlen érzés sikító hátsókerékkel megállni egy ilyen
szituban, de inkább, minthogy elcsapd a figyelmetlen gyalogot.Aki azt mondja, hogy csak a hátsó fék, az nagyon el van tévedve.
Le lehet mérni, hogy mekkora a fékút csak hátsóval, csak elsővel
és a kettő helyes kombinációjával: értelemszerűen első fék nélkül
nagyságrendekkel később lehet csak megállni. (Legjobb akkor, ha
mindkettőt használod, ahogyan kell. Ahogy előttem írták: ésszel.)Az első fékkel nagyobb tömegű motorokon érdemes vigyázni, ha a
tempó lassú (manőverezgetés), az út meg poros, mert olyankor túl
erős tud lenni, és egy full ártatlan szituban is el lehet nyalni miatta.
De egy kis robogónál azért nem ennyire vészes a helyzet, ráadásul
itt mindkét fék "kéznél van", nem kell kuplunggal sem "vacakolni"...Kanyarodásnál annyira kell bedőlni, amennyire a kanyarsebesség
és ív kívánja. Se nem jobban, se nem kevésbé. Ezt is érzésre kell.
Azért veszélyes nagyon bedőlni, mert el lehet csúszni, ha elmegy
a tapadás (változik az aszfaltminőség, poros valahol, kátyús, stb.),
de ez csak nagyobb tempónál merül fel. Magyarán ezt inkább úgy
"fordítanám" tanácsként, hogy nem kell száguldozni... Betartva a
sebességhatárt nem valószínű, hogy határon lenne a tapadás, ha
nincsenek extrém körülmények. (Esőben zebra: eléggé csúszik!)Villamossín megint csak nagyobb motoroknál lehet kritikus, főleg
esős időben tud durván csúszni... Nyilván nem csőgázon mész át
egy ilyen kereszteződésen... Ami veszélyes lehet, ha kanyarodás
közben keresztezed a sínt (és esik, vagy pl. túl gyorsan mész).
Egy kollégám az kis 1400-as sport-túra mocija mellet szentségelt
jó egy éve, mert egy ártatlan szituban kiszaladt alóla: kanyar+sín.
Lehet, mégsem volt annyira ártatlan szitu: de az ugye megint más
kategória, ott tényleg nem vicc a stabil gáz kérdése, meg ilyenek.
Egy robogó sokkal gyengébb, és az automata váltójából adódóan
pedig még gázelvételre is jóval "megbocsátóbb", nem jelenik meg
azonnal a motorfék hatása (ill. ha meg is jelenik, jóval gyengébb).Van kifejezetten robogós vezetéstechnikai tréning. Talán érdemes
azt megpróbálni. Egész másképp viselkedik, mint egy nagymotor. -
DigitXT
félisten
válasz Criton #21635 üzenetére
Én már sehova nem megyek a Pro L2-m nélkül. Ma voltam kint kajálni,
dög meleg volt, így csak sisak+kesztyűt vettem fel, de gerincvédő alap.
Nélküle olyan, mintha öv nélkül vezetném az autót. Hülye érzés, na.Persze ha perec van, akkor nagyon meg lehet szívni rövidgatya+ingben:
van pl. térdvédőm is, meg csizmám; mostanában ezeket ritkán hordom.
(Nem kell elesni. Meg úgy általában nem kell "állatkodni". És persze
nagyon kell figyelni, hogy más hibáját is kivédd, hogy ne legyen bajod.)Az is igaz, hogy ha beüt a krach, akármi jól jön, ha rajtad van. Egyetlen
elcsúszásomkor persze épp nem volt rajtam a kabát (meleg volt, lightos
tempó, stb.), persze le is nyúztam a könyököm. Ésszel kell csinálni. -
válasz Criton #21641 üzenetére
Talán mert macera és/vagy drága (ha nyarat nézek)? Nyűgös felöltözni a motorozáshoz, robogóhoz meg még annyira. Elveszti a dolog az egyszerűségét. Nekem már a tény, hogy bukó van(lesz) rajtam nagyban rontja a dolgokat, közben meg tudom, hogy legalább az kell.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Criton #21726 üzenetére
A levegőhűtés egy csontegyszerű, mára kissé elavult technika. Általában manapság csak a távol-keleti gyártók alkalmazzák, de már náluk is megfigyelhető jó néhány vizes robogó.
A vizes előnye, h alapvetően egy standard hőértéken (persze némi ingadozás itt is van, de jóval kisebb, és nagyob átmenettel megy végbe, mint a levegősnél) jár a motor, ami az élettartamát figyelembe véve, sokkal előnyösebb.
Nyilván többen jönnek sztereotíp gondolatokkal, miszerint hamar beszarik a vízpumpa, felforr, meg hasonló baromságok, de ezek alapvetően nem igazak.
Noh persze egy 40-50.000km-t futott robogónál valóban előfordul, h vízpumpás lesz, de kb. 3-4k egy felújítószett hozzá lapáttal, szimeringgel együtt.Ettől függetlenül a levegőhűtéssel sincs baj, ha normális olajjal van használva és hidegen nincs hajtva, ugyanúgy hálás és tartós lesz.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
AndrewTdi
addikt
válasz Criton #21782 üzenetére
Úristen! Ez borzalom.
Meglepő, hogy ezek után tud hadonászni a motoros.!!!!!!!!!
Telda: Az alattam lévő, Lauda által linkelt adásvételit fogadják már CSAK el az okmányirodákban elvileg! Csakis olyat töltsetek ki! Vagy megveszed papír írószer boltban, vagy kinyomtatod 4 példányban. Az első kettő a vevőé, a másik kettő az eladóé. És minden oldalt írjatok alá, nem elég az indigós. Mindegyik lapon eredeti aláírásnak kell lennie, csak úgy fogadják el![ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Criton #21797 üzenetére
Úgy állsz hozzá, mint a szűz kislány az első dugáshoz.
Nyugodj már meg.Ha, nem érzed még, h biztonságosan tudod hajtani, akkor menj el egy zárt pályára, tegyetek ki pár bólyát (vagy bármit), és gyakorlj. Rutinvizsgás pályát szerintem bárhonnan le tudod tölteni.
Persze a legjobb - de nem éppen költséghatékony - megoldás egy tréning lenne.mod.
Amikor másik jármű közbenjárása nélkül esik el egy robogós, (az-az nem elbsszák), az esetek 90%-ban önhibából következik be. Szerintem nincs olyan közút, ahol egy robogó ne menne el, csak oda kell figyelni, és nem 70-nel kell belemenni egy láthatóan kátyus útba. Ezért fontos a rutin, a higgadtság, motorismeret, stb.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Criton #21826 üzenetére
Tényleg érdekes. Amikor 500-as Nexus-om volt, akkor nekem is integettek, viszont én is.
Ellenben most a Runner-ral hiába megyek autó tempót (vagy felette) sáv közepén közúton, 10-ből 1 int.
Mondjuk azt bevallom én is, h út szélén tötyögő 50-esnek én sem szoktam inteni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Criton #21839 üzenetére
Az előbb még, mintha valamiféle Honda blokkról lett volna szó.
A félreértések elkerülése végett, a Motowell-nek semmi köze nincs a Honda-hoz.
Ezekben kínai 3 KJ Minarelli (Yamaha) blokk másolat van, hosszú blokkféllel kiegészítve."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
őstag
válasz Criton #21914 üzenetére
Ha valóban sok az emelkedős rész az út elején, akkor (meg egyébként is) érdemes hideg indítás után kicsit hagyni járni alapjáraton, így valamilyen szinten bemelegíted a motort.
mod: runner 125: Hát ilyen "brutál mocskosan" is elfogadnám Komolyan mondom még az alatta lévő kis kavicskák és a fű is milyen szép arrafelé
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Criton #21918 üzenetére
Smani lehetnél kicsit türelmesebb, most ült fel életében először robogóra, köze nincs a témához, mint láthatod, inkább kérdezzen és tanuljon mint faszságot csináljon és tönkre tegye a motort.
Szóval Criton: Nyilván ennyitől még nem lett baja, de nem teszel így jót neki. Mindenképpen indulás előtt hagyd járni pár percet, később ezt meg fogja hálálni. Hagyd hogy abbahagyja a szivatást (ez ugye azt jelenti hogy az elején magasabb fordulaton pörgeti a motort, mert hideg és dolgozik a szivató) és utána is had járjon 1-2 percig. Viszont arra is figyelj hogy ne járasd órákat üresen, mert úgy meg magas lesz a fogyasztásod Én szivatás befejezése után kb 2-3 percet mondanék, ami egészséges lenne.
mod: Ha napi szinten használod mehet az önindító, ha sokat áll a motort akkor első indításnál érdemes inkább berúgni. Hidegebb időszakban az is szokás, hogy gyújtás nélkül rárúgsz 1et, 2őt, aztán gyújtás és önindítóval be.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Criton #21927 üzenetére
Igen, alap, erre szokj rá, mert különben hamar szétgyilkolod a zsír új motort. Mondom, szivatást abbahagyja, utána 2-3 perc szerintem. A legegészségesebb úgy lenne ha mondjuk szivatás után 1 perc és elindulsz, de 40km/h-nál nem mész többet az első 1-2 km-en. Mivel ilyen lehetőséged nincs és dombnak mész egyből felfele, így marad a picit hosszabb hidegen járatás, melegítés.
A cigit meg felejtsd el, helyette 2 banánt nagyon lassan megeszel és iszol egy pohár 100%-os narancslevet. Az meg Neked fog jót tenni hosszútávon
mod: A fórum arra van, hogy kérdezzünk, tanuljunk, segítsünk egymásnak. Türelem gyerekek. Viszont ha tanácsot kaptok tessék megfogadni, értelmes kisfiú módjára. Motorvásárlás esetén határozottnak lenni, nem napi 2000 motort linkelni 3 éven keresztül illetve nem játszunk "Kinek nagyobb a pénisze" játékot ugyebár....
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz Criton #21927 üzenetére
Most nem kell ezt mérni percre pontosan, csak elindítod vársz kicsit, majd szépen kis gáz adással elindulsz nem padlóval ennyi.
A KRESZ-be is benne van: " Hogyan célszerű a hideg motort az üzemi hőmérsékletre felmelegíteni, tüzelőanyag-takarékos üzemeltetéssel?"
Válasz: " A lehető legrövidebb üresjáratás után a motort - menet közben - kímélő üzemeltetéssel kell melegre járatni"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Criton #21927 üzenetére
Beindítod, felveszed a sisakot, esetleg kesztyűt és kabátot, stb., pár gázfröccsöt adsz neki és mehet móka tényleg elég 1-2 perc. De persze ezután se nyelezd neki, csak óvatosan, és ne terheld le nagyon az első pár km-en, bár ha jól látom a tiéd levegős, az gyorsabban be is melegszik üzemi hőmérsékletre.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
őstag
válasz Criton #21936 üzenetére
Nézd a jó oldalát, legalább nem eszik sokat
Más: Ez a nyári kesztyű milyen lehet? [link] Öcskös most kezd robogózni, 50es NRG-vel, kabát meg bukó már van frankó, most kesztyűt nézünk, egyelőre csak nyárra, késő őszi, kora tavaszi időszakra nyilván valami bélelt kéne. Esetleg más alternatíva 5k-ig?
-
runner 125
nagyúr
válasz Criton #21934 üzenetére
Cigi leszokást én is támogatom, felejtsd el.
Meg tudtam állni, h soha az életben nem szívtam el egy árva redvás büdös cigarettát sem.
(Avatar poént már minden topikban elsütötték, - csak szólok. )"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Escape from Tarkov
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Gyúrósok ide!
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Gaming notebook topik
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Itt van az első fotó a Motorola Razr 50 Ultráról
- 33 280 mAh csak elég lesz
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen