- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Asztrofotózás
- Home server / házi szerver építése
Hirdetés
-
Elindult a Hades II korai kiadása (PC)
gp Az Early Access csak PC-n játszható, a teljes változat konzolokra is megjelenik.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
ma Visszautaztunk az időben a ZTE furcsa belépőajánlatával.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz Vanek úr #20746 üzenetére
Kb. 2009-ben az olaszok eladták a Benelli-t a kínai Qiang Jiang konszernnek, úgyhogy ez a Benelli-nek keresztelt robogó, már régen nem a Minarelli blokkos verzió, hanem egy kínai 3KJ koppintás ( de hosszúnak alakított ) blokk van bennük. Nem ajánlott.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Vanek úr #20755 üzenetére
Tapasztalatom a konkrét típussal nincs, viszont egy ilyen kínai blokk fele annyit nem fut el, mint egy normális Minarelli, vagy Piaggio.
Annyit takar, h alap esetben egy rövid, fekvő 3KJ Minarelli blokkról másoltak. Csak a blokkfél hosszítva van, így felfér a 12"-os kerék is hátra.
Persze a főtengely, hajtókar, s az egész megmunkálás jóval silányabb, a már fent említett gyártók blokkjjainál. - Noh ez már tapasztalat."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz Vanek úr #20771 üzenetére
Alapvetően igen.
Mivel a CVT váltó jellegéből fakadóan folytonos "terhelés" alatt van a főtengely a szíj által.
Ahhoz, h a legkisebb ellenállása (motorfék) legyen a hátsókerékre, alapjáraton kell vele gurulni, amint egy kicsit magasabb fordulaton kezdünk el gurunli, a szíjat elől felfuttatja nagyon gyorsan a variátor, s a lejtőnek köszönhetően sokkal lassabban fog létrejönni a visszaváltás, így - ahogy Te is írod - motorfékkel fogunk gurulni.Konkrét megoldás erre nincs. Amikor megvolt az 500-as Nexus-om, ismerős osztrák szakaszokon én motor beindítása nélkül gurultam jó pár km-t (főleg szerpentines részeken, motor nélkül is pillanatok alatt 90-100-ra gyorsult)
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
vicces
addikt
válasz Vanek úr #20771 üzenetére
nem minden esetben motorfékezel, csak ha már úgy éred el a lejtőt - pl országúton amikor javában nyelezi az ember -, hogy összezárt a kuplung. ha lassan mész oda a lejtőhöz és csak legurítod a gépet, és nem húzol gázt, nem nem pörög fel a motor, nem zár a varió 2 tárcsája, nem pörgeti fel a kuplungharangot, és a kuplung pofák nem zárnak, azza marad "üresben" a hajtás
magyarul ezért sem lehet a robogókat betolni..
gyakorolj!:)
-
Tothgera30
Ármester
válasz Vanek úr #20858 üzenetére
Egy ilyen kategóriájú motornak az egészséges melegítésnek annyiból kell állnia, hogy beindítod, hagyod egy picit alapjáraton járni, míg felveszed a sisakot, vagy berakod a tárcádat az ülés alá, ezután ráülsz, és óvatos, kisebb gázzal elindulsz. Természetesen nem terheled le a motort, főleg nem hosszabb ideig. Mikor megtettél kb. 1-1,5 km-t, akkor már lehet a gázt húzni. Természetesen vízhűtéseseknél ez kicsit más, ott én mindig sasolom a víz hőmérsékletét, indulás után 2-3 km megtételét követően már üzemi hőmérsékleten is van. Egyszer kipróbáltam hogy ha a nyári nagy melegben indítás után állva hagyom a gépet, akkor mikor melegszik be. Üzemi hőmérsékletét (természetesen alapjáraton) 3-3,5 perc alatt érte el. Nekem ez minimum 4 csíkocska a műszerfalon, a vízhőfoknál.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
kokov
tag
válasz Vanek úr #20865 üzenetére
Taiwani gyártmányú automata szivató. Én is coptam ugyanígy nyugi. Ezzel indul, aztán 50 méter lesz belőle, aztán már el se indulsz inkább járatod 2-3 percet, de aztán ugyan pöccre indul, de még nyáron is párszor újra be kell rúgni, mert csak alapjáraton megy, nem pörög fel és még le is áll néha. Amúgy ha már pöfögött 3 percet, akkor megy rendesen max az első sarkon még torpan egyet télen kigyorsításkor, de nyáron már az se. Ha járatod indulás előtt akkor tökéletes. Ennél rosszabb nem lesz.
Ráadásul szerelőnek óriási cumi, mert ha akaratlan matat arra tök tünetmentes egyből, elég véletlenül rákoppintani a szivatóra és akkor oké, másnap viszont kezdi elölről. Simán lehet hogy úgy kapod vissza ahogy odaadtad, pedig tényleg megnézték. Ha nem akarod járatni cseréld ki az automata szivatót, de gyárilag ilyen xar a fele, szóval... inkább járasd egy kicsit. -
golyani
addikt
válasz Vanek úr #24012 üzenetére
nálam 1l olaj kb 1100-1200km, ~2,8-3 literes fogyasztás mellett. ez meg kb 1:33-as keverék. de ez aerox (minarelli). múltkor mondta a boltos, mert rákérdeztem, hogy ez meg nem-e sok, arra mondta, hogy alapjáraton 1:100 körül keverhet, ha meg tépik a bajszát akkor akár 1:20 is lehet.
-
runner 125
nagyúr
válasz Vanek úr #24670 üzenetére
Igen, Piaggio blokk, azért is linkeltem. (Tőlem Morini ajánlást nem látsz.)
Ahogy írod, tényleg használat, odafigyelés, és olaj kérdése.
Terhelve, hidegen nyúzva, folyamatos nyélgázzal indulás mellett 30.000 környékén már rá kell nézni, érdemes kompressziót mérni, csapágyakat ellenőrizni, állapot szerint cserélni.Viszont, ha valaki ésszel, normális olajjal (pl. Repsol Moto Scooter), bemelegítve, hidegen nem gyepálva, szépen kigyorsítva, karbantartva közlekedik vele, 45.000km-t biztosan meg fogja futni.
Ezek után célszerű fúratni a henger, egy értékkel nagyobb dugót rakni bele. Főtengelycsapágyakat, szimeringeket, tűgörgős kosarat cserélni, s újabb sok ezer km-re be van biztosítva a motor. (Persze a más egyéb kopó; variátor, szíj, kuplung ugyanúgy folyamatos ellenőrzést, esetekben cserét igényel.)
Ezen adatok természetesen valós km-t takarnak.
Nyilvánvaló, h egy 10 éves robogóban nem lehet 7.000-10.000km, mert azt 4x tekerték már vissza. Emiatt célszerű fiatalabb robogót venni, amiben ha az átlagolt éves 3500km-es futást felszorozzuk a korával, akkor is egy korrekt eredményt kapunk, amelytől számítva még sokáig költségmentes maradhat a motor."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
g@bo
nagyúr
válasz Vanek úr #25580 üzenetére
most adta fel újra, a Google cache még kidobja a régit, ahol április.... [link]
szóval vagy van valami bibi, ami a képről nem derül ki csak ott sk, vagy messze van.
persze a győri 2010-es sr 265k ért aznap elkelt. szóval van pénz, nyugi. de lehet nyepper vitte el.
most alkudozom a sráccal, valami 2 kis karcot emleget, képet kértem róla. szombaton lemegyek megnézni 200+200 km.... szal autóval anyagilag ott leszek, mert a benyót csengetni kell, + a mocit ha ok saját lábán hazahozni, na az szép lesz.
-
őstag
válasz Vanek úr #25585 üzenetére
Illetve szerintem mondd meg neki, hogy volt már sok robogód, értesz hozzá és legyen szíves elmondani a frankót, mert ha élőben látod úgyis észreveszed mi a valós állapota, viszont nem szeretnél feleslegesen időt, benzinpénzt elcseszni és 200km-t utazgatni. Esetleg bekamuzni hogy volt már ilyened vagy egy jó barátodnak van és valószínű ő is eljönne megnézni vagy hogy már 6-7 robogót néztél meg, és egyik se olyan volt, mint amilyennek hirdették, nem szeretnéd megint megszívni, pláne hogy ilyen messze van, stb. Rákérdezhetsz erre is konkrétan, hogy hogy lehet hogy április óta nem ment el, és akik megnézték mi volt a kifogásuk. Lehet ezek után se fogod megtudni mi a helyzet valóban ezzel a géppel, de talán egy próbát megér...
[ Szerkesztve ]
-
Kobun1980
aktív tag
válasz Vanek úr #69260 üzenetére
Szia.
Köszi a segítséget. Ha jol tudom a DT és a DD között a hűtés a különbség.
Amúgy a leghuteses robogok rövid távon (nekem kb. 3-4 km lenne a bejaras) nem jobb választások, mint egy vizhuteses?
Utána olvastam, és ez alapján nem biztos, hogy rosszabbul járnak mondjuk egy DT-vel... Kár, hogy külsőleg nem az tetszik a legjobban.
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Gumi és felni topik
- Xbox Series X|S
- Ukrajnai háború
- E-roller topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest