- Milyen monitort vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Androidos tablet topic
- Milyen asztali médialejátszót?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
5G-s változatban is lesz Redmi Pad Pro
ma És akkor minden bizonnyal Poco Pad is.
-
Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
ph Az AD102 GPU-ra épülő típus 4,5 slotos, viszont ebben benne van a radiátor és a megszokottnál 90 százalékkal rövidebb csövezés is.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tamas_0123
újonc
Sziasztok,
röpke 15 év után újra robogózásra adtam a fejem egy japán belpiacos Honda Scoopy társaságában. 50 ccm-es, 4 ütemű takarékos és esztétikus gépezet. Nagyon sokat a típusról és a 4 ütemről nem tudok, de remélem tudtok segíteni pár alap dologban.
Kezdetben a variátort szeretném rendbe tenni és egy kicsivel több végsebességet elérni a jelenlegi szenvedős 55 km/h-tól. A hajtást vizsgálva két dolgot figyeltem meg:
-Az egyik egy hideg indítást követő furcsa háttérzaj alapjáraton.https://indavideo.hu/video/Honda_alapjarat
talán 24-25 másodpercnél jobban kivehető
- A másik pedig maximális fordulatszámhoz közelítve egy daráló hang, amit menetközben is érzek a talpammal. Kb 50km/h-nál keletkezik és onnan már csak 55-ig gyorsul a hang kíséretében. A gázkart még tudnám tovább húzni, de a darálástól nem tudom megfigyelni, hogy emelkedik-e tovább a fordulatszám is.
https://indavideo.hu/video/Honda_robogo_variator
35, 45sec körülA variátor tárcsa kopását és a gázkarból úgy gondolom még van tartalék a motorban, egy stabil 60 km/h-val ki is békülnék
A görgőkön kisebb lapolás már kezdetét vette, jenleg 6.5 grammosak, amivel szépen gyorsul. A szíjon 3-4 mm kopást mértem (kérdéses a gyári méret), de állapotra is szépnek tűnik, nincs töredezve a bordák között és nem sérült a széle. Azonban elég nehezen megy fel, csapszegre teljesen felfekszik.
Lehet a két videoban szereplő hiba összefügg, szerintetek merre érdemes elindulnom?
-
tamas_0123
újonc
válasz nyogo83 #82612 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a visszajelzést.
Jobban megfigyelve valóban sétál a variatorom alapjáraton is. Kipróbálom új görögökkel, amint lesz időm.
Egyébként kimondottan a robogó típusához vagy motorjához nem találok variatort. Bármilyet rendelhetek, ami átmérőben befér a hajtás blokkba és a főtengely átmérővel passzol? Zárt állapotban (alapjáraton) ha a szerkezeti magasság kisebb/nagyobb, mint a gyári, az nem tud ferde szíj futást eredményezni? -
tamas_0123
újonc
válasz sityupityu #82638 üzenetére
Valóban elírtam egy tizedes vesszővel
A hangot mindig hideg indítás után hallani a dekli mögül. Jobban belegondolva az alapjárat problémám okozhatja ezt inkább, mert a video is hideg indításkor készült.
Ugyanis hideg indítást követően amíg az automata szivató dolgozik, egy stabil magasabb alapjáratom van, majd ahogy kikapcsol extrémen lecsökken. Néha le is állt a motor, valószínűleg ilyenkor adhat ki furcsa hangot az alacsony fordulatszámmal forgószíj/tárcsa.
Ha adok neki egy pici gázfröccsöt, akkor megint magas és egyenletes az alapjárat pár másodpercig, majd vissza esik. 1-2 kört követően viszont megszűnik ez a probléma, onnantól már stabil az alapjárat. Ez így normális lenne? Az automata szivató után már nem csak egy üzemmeleg alapjáratnak kéne lennie? Vagy túlhamar kapcsolni ki a szivató? -
tamas_0123
újonc
-
tamas_0123
újonc
válasz IroningHUN #83062 üzenetére
Én hasonló célra használok egy japán Honda Scoopyt
Kereklámpás modern-retro kinézet, 4T, vízhűtés, karburátoros és fogyaszt 2-2,5 litert.
Kezdetben 55 km/h, majd kis szíjtárcsa módosítás után 60 km/h a végsebessége.
A kicsit jobbak 200k-tól indulnak, sok alkatrésze megegyezik a honda joggal.Én azért választottam, hamár szaladgálós akkor legyen stílusos, bár nem mindenkinek tetszik ez a classic design.
-
tamas_0123
újonc
Sziasztok,
van egy hiba jelenségem, ami kísérteni látszik és már kezdek tanácstalan lenni.
4T 50-es robogo keihin karburátoros. A problémám, hogy állóhelyzetből induláskor ha nagy gázt adok szépen gyorsul egy darabig, majd elkezd fulladni, (gázt tovább tartva) magához tér és gyorsul tovább. Mindig egy tartományban csinálja, viszont nem rendszeresen. Van, hogy sík terepen menetközben jól működik, emelkedőn felfele viszont gyakran előfordul.
Karburátor, levegőszűrő kitisztítva,vákuum csövek is épek.
Amiért kísért, hogy nyáron volt egy hasonló robogóm, ami teljesen jól működött amíg be nem néztem a légszűrőházba. A fedél csavarokat nem húztam le kellően és ugyanígy fulladozott. Meghúzást követően működött, majd a következő megbontás után ugyanúgy előjött a hiba és a csavarmeghúzás se segített.A karburátoron csak az alapjáratot lehet állítani, ha jól értelmeztem a súbertűt vákuum mozgatja, ahogy a benzin csapot is. Gondolom a fulladást a kevés üzemanyag okozza, tűszelep vagy gyenge vákuum miatt kevés a pótlás.
Járt már valaki hasonlóan? Vagy van ötletetek, hogy merre keresgéljek?
-
tamas_0123
újonc
válasz perge666 #83899 üzenetére
Szia,
köszönöm szépen a tippet! Tisztítás során látszott a fúvókán, hogy az előző tulajnál már barmolták...Egy ismerősöm volt olyan kedves, hogy az azonos gyári motorjából kiszereljük és megnézzük azzal. Összehasonlítva volt eltérés, a furat picivel nagyobb átmérőjű és az alján a kúp is mélyebben kezdődött. Beszerelve tökéletesen működött vele a motor !
Most már csak bekéne szerezni egy ilyet, viszont a jelölések eléggé megtévesztőek. A barmolton 35-ös felirat a fúvóka tetején, a kölcsön kapotton pedig oldalt egy M82 felirat.
Honnan érdemes ilyet rendelni? Illetve a kúp mélysége (úszóház felöl) számít valamit?
[ Szerkesztve ]
-
tamas_0123
újonc
válasz KTMHobby3 #83903 üzenetére
Köszönöm ! ez egy nagyon jó tipp! megpróbáltam kitekerni, de sajnos nem lehet, csak jobban elnyalnám a csavarfejet. A kölcsön kapott (jobb oldali kép) azt valóban kilehetett tekerni és cserélni. Talán a fekvő képeken jobban látható, hogy egy anyagból van.
Érdemes valami más trükkel házilag felcsiszolni a kúposrészt, illetve bővíteni a furatot? -
tamas_0123
újonc
válasz FeniX- #83907 üzenetére
Igazán köszönöm a segítséget. Az ásztatásra nem gondoltam. Délután ázotatt is pár órát ecetben. (brigéciol nem volt itthon )
Az eredmény eddig hatásos, a felületi szennyeződések leáztak, ugyan fény alá tartva még egy kicsi lerakódás látható a fúvóka belsejében.
Hétvégén beszerelem, ha nem működik akkor további áztatást követően vékony réz szállal megpróbálom még jobban kitisztítani, majd jöhet a fúrkálás -
tamas_0123
újonc
Sziasztok,
Egy kis javaslatot kérnék tömítés témában. Sajnos a motor nagyon hangos, mintha nem lenne rajta egyáltalán kipufogó. A kipufogót átnéztem, nincs rajta lyuk vagy sérülés.
A hengeren és a kipufogón is volt valamikor pár mm-es váll, kb 20x27mm átmérőben, ami mostanra szinte teljesen elkopott a kipufogóról és a hengeren is kissé hullámos.A kettő között nincs tömítés, nem is találtam hasonló méretben, nagyobbat próbáltam ráfaragni, de eredménytelenül.
Ti mit javasoltok, mivel tudnám házilag pótolni a tömítést?Gondoltam az autósboltban kapható kipufogó pasztára, de az megkötés után, következő leszerelés alkalmával nem fog letépni egy kis darabot az aluhengerből? (vas-alu )
Vagy spirál füzet kartonlapja több rétegben? Bár attól tartok, hogy nem bírná a hőt.Köszönöm szépen előre is a javaslatokat!
-
tamas_0123
újonc
Jól emlékszel, valóban van még egy Scoopy itthon, de nyáron leváltjuk. Kezdő motor volt a barátnőmnek, de kinőtte, most kezdődik a vadászat egy nagyobb kerekű / végsebességű 2T csajos motorra. Eddig a Derbi Variant / Sport City tűnik megfelelőnek.
Kicsi pénzért sikerült egy szintén japán lets 4 robogót beszerezni, nem hibátlan ugyan, de boltba menni, 1-2 kerülettel arrébb menni tökéletes a maga injektoros tényleg 2 literes fogyasztásával
Csak a traktor hangot kellene megszűntetni. A tűzkarika ami jó lenne egész pontosan 19x27 , a legkisebb méret amit találtam az 23x30, tehát 2 mm fedés lenne...Inkább a kartonszerű síklap tömítés felé indulnék el, amit itthon méretre vágok és max kevés pasztával megtámogatok. Klingerit lap erre megfelelő lehet? (köszönöm a rézgyűrűs javaslatot, akár deformálódhat annyit a puhasága miatt, de sajnos nincs itthon ilyesmi )[kép]
[ Szerkesztve ]
-
tamas_0123
újonc
Reméltem, hogy megtudom oldani házilag is egyszerűen, ahogy elnéztem a karton síklap tömítések egyszerűségét. Olcsó táblás anyag, méretre vágom és mehet is fel, a többi jó lesz későbbre/máshová.
Végül felhívtam 2 kipufogóst, de kb elhajtottak ezzel a kéréssel, úgyhogy vettem egy Bosal kipufogó tömítő pasztát és a probléma megoldva Majd a következő szerelésnél meglátjuk mennyire lesz szívás letakarítani.
Köszönöm szépen mindenkinek az észrevételét / segítségét!
-
tamas_0123
újonc
Sziasztok,
korábban említettem, hogy a japán csodák után szeretnénk váltani egy nagyobb kerekű motorra. A hétvégén ez sikerült, egy sportcity 4T formájában.
A motort nem használták legalább 6 hónapja, udvaron egy kis előtető alatt lehetet megnézni. Vastagon állt rajta a por, itt-ott festék leverődés, beállt első fék, szakadt ülés fogadott. A rossz látvány után 5-6. rúgásra beindult, viszonylag szépen járt. A próbakör alatt elég lomhán gyorsult, a japán 4T-t fürgébbek, de közel féláron volt így elhoztam, gondoltam tavaszig rendbe rakom.
[Mosás után]A fék kicsit oldódott ahogy megmozgattuk, a hazautat kibírta, azonban az udvaron való tologatás-fékezgetés után szinte teljesen beállt. Alig lehetett tolni, csiholt. Szétszedve látszott, hogy a betétek kuka állapotban vannak, azonban a dugattyúkat csak egy darabig tudtam szépen visszanyomni, innentől már egy fogóval is minden miliméterért szenvedni kell. Gondolom ennek nem így kellene működnie. Szerintetek ez a féknyereg is kuka, vagy olajat kellene cserélnem?
-
tamas_0123
újonc
válasz Rivaul #84747 üzenetére
Köszönöm a tanácsot, neki is ugrottam de csak rosszabb lett a helyzet.
Sajnos csak az egyik persely jött ki, a másik megragadt, nem mozdult amit későn vettem észre. Próbáltam kézzel megindítani de esélytelen, gondoltam a fizika segít. Ha visszateszem a másik perselyt és befeszítve hagyom a régi fékbetétttel, akkor egy idő után a másik megindul vagy a főfékhenger adja meg magát, esetleg nem tudom pumpálni, valami csak lesz. Mivel egy kis olaj elfolyt a művelet alatt, a légtelenítőt kiengedtem, visszanyomtam ameddig tudtam a perselyt (kicsit ütni is kellett), majd elzártam és próbáltam pumpálni, de nem sikerült. Próbáltam a légtelenítéssel, csavar ki-fékkar be -csavar be- fékkar ki, de csak a légtelenítőn távozott az olaj, bent nyomás nem épült fel. A tartály még félig volt olajjal.
Egyébként a karmantyú belül jó állapotban volt, a külső szennylehúzó?! rohadt rá a perselyre és az csipkésedett ki.Mit csinálhatok rosszul? (miután az összes berohadt csavart sikerült meglazítani, már végig szeretném szenvedni )
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Nem használt, de bontott dobozos Ariete függőleges grillsütő - 1 hét próbagarival! -
- Black&Decker ASI200-XJ autós kompresszor - Még 1,5 év Alza bolti garanciás!
- Új, bontatlan Siguro RC-R301W Rice Master digitális rizsfőző pároló kosárral - Még 2,5 év Alza gari!
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival!
- Új bontatlan Brother eredeti laminált 24mm szalag TZE-251 fekete alapon fehér felirat
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen