Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hd3650-65Hz

    csendes tag

    Sziasztok!

    Van egy 2012-es 50cc-es peugeot speedfight 3 darkside típusú 2T vízes hűtésú robogóm, folytások ki vannak belőle szedve de a gyári kipufogó van még rajta és természetesen egy segítségre szorulok vele:

    Hiba:
    kb. egy éve kicseréltem benne a szíjat, és akkor netről rendeltem bele új variátort és variátor görgő szettet (7, 8, 10 grammos tunning szett - de valójában egyikkel sem értem el semmi javulást így talán a 8 grammos lett benne hagyva, talán a gyári görgője 9 gramm) amik bele lettek rakva. De vettem 9 és 8,5 grammos görgőket is.

    Most kb. 8600 mérföld van benne és kb. 2 hónapja elő jött benne egy olyan hiba, hogy 6000-7000rpm körül full gázt húzva is a fordulat mindig vissza - visszaesett kb. 1000-1500rpm-et, azaz olyan érzés volt mintha az erőátvitel csúszna rajta, fura érzés volt menni vele amikor sosem tudtam mit fog csinálni a robogó gyorsul-e vagy megáll alattam. Amúgy sem volt egy erőgép sosem, 3000-4500rpm-en is elég lassan indult meg alattam olyan érzés volt, hogy erőlködik a motor. Valójában szörnyű volt egy körforgalomba bemenni vele vagy egy kereszteződésből megindulni.

    Úgy gondoltam jó lenne ennek véget vetni és megcsinálni. Szétszedtem, próbálgattam a már meglévő alkatrészeket, akár milyen súlyú görgő volt a már meglévő szettből benne, a motor erőlködött nem húzott folyamatosan valahol mindig megcsúszott. Gondoltam akkor a hátső rész lehet szar, lehet a rugó kilazult már nem feszít úgy. Vettem bele egy komplett hátsó részt (Clutch Clutch Shoes Complete 107mm for Speedfight 3 RS Ice Blade Darkside LC). Na ezt belerakva a 9g-os görgővel a motor már nem is akar kipörögni 7000-ig, kb. 5000-res fordulat a maximumja.

    A variátorral szemben lévő lemez (ez van a szíj másik kereszt irányú oldalán van, amin vannak a hűtőbordák is - pontos nevét nem tudom) belső oldalán látszott egy kör alakú csík, amiről neten olvasottak alapján azt gondoltam, hogy egy adott fordulatszámon már csúszik a szíj (lehet megnyúlt stb. pedig kvázi 1000- 2000 mérföldet mehettem vele).

    Elkeseredésemben úgy döntötem, hogy akkor biztos a variátor szettel van a baj, vagy tényleg a szíj, akármi, nem tudom, csak legyen vége már a felesleges időtöltésnek a szerelgetéssel és szenvedéssel. Ha a kuplunk rész új lett, legyen minden új, és úgy csak mennie kellene ha minden a gyári másolata lesz.
    Vettem egy variátor, görgő, az a bordás lemeze, szíj szettet (VARIATOR ROLLERS PULLEY DRIVE BELT KIT for PEUGEOT SPEEDFIGHT 3 III 2T 50 H2O LC: ariator, backing plate,variator drive boss, variator sliders, rollers (6 pcs), variator fan pulley,fan lock wasser, drive belt.)

    Elvileg mennie kellene mint a golyó, hibátlanul folyamatos húzással mert az egész hajtásrendszere új, de sajnos mégsem. Hiba kb. ugyanaz, kb. 5000-ig pörög fel.Gondoltam belerakom a 7g-os görgőket mert az könyebb, hát kb. 6000-res fordulat. A szépsége a dolognak, hogy a motor leírása alapján valahol 6800-7200rpm-en adja le a maximumot.

    Olvastam olyat is, hogy lehet a gyújtás vagy a légszűrű, vettem bele új gyertyát, légszűrűt beleraktam azt is.

    Az is probléma, hogy a motor kb. 2 év alatt folyamatosan adta le a végsebességét, először 44Mph volt, majd amikor cseréltem a görgőt kb. 35-40Mph., mostanra már csak 26MPh de hát nem is pörög ki.

    Eredmény:
    Fogalmam sincs mi a baja, kezdek félni, hogy a motor kompresszió vagy motorhiba van az erővesztés mögött. De természetesen ezt itthon nem tudom mérni. Szervízbe meg csak azért nem akartam vinni, mert külföldön vagyok (ezért is írtam le a beszerzett dolgok angol nevét) és úgy gondoltam ha komplett pótalkatrészt veszek egy csere megoldja és nem kell fizetni a 25000 Ft-os szervíz óradíjakat, úgy, hogy a szervízes munkákról is elég negatív tapasztalatom van, mert ők sem értenek hozzá igazán, csak van tapasztalatuk meg szerszámuk hozzá. De amint picit is működőképes a motor már adják is ki, nem nagyon lelkiismeretesek. Meg sajnos már költöttem a robogóra kb. 700eft-ot a szervízekben, mert elég sok baja kijött, miútán 2 éves korában megvettem és elkezdtem használni, közben az értéke meg vagy 200-250eft ha el akarnám működőképesen passzolni.

    Remélem tudtok segíteni, amit előre is köszönök.

    Képek és videok az alkatrészekről és működésükről:

    https://flic.kr/s/aHskC9APRP

    https://youtu.be/PCzk-VjaWW8
    https://youtu.be/jAySkSO1rf0
    https://youtu.be/ba7xcYJ3lf8
    https://youtu.be/YPufH03sLOY

  • hd3650-65Hz

    csendes tag

    válasz Bib #70908 üzenetére

    Szia!

    Először is köszönöm, hogy időt szántál rá (hidd el nekem is egy szenvedés :) )

    Lehet furán írtam le, de úgy értettem, hogy indulás után húztam egy max gázt, maxon tartottam a gázkart, aztán ahogy pörgött fel, bizonyos esetekben valahol 6000-7000 fordulat között hírelen visszaesett a fordulat kb. 1000-1500 fordulattal lejebb, majd újra felpörgött de mindeközben én a gázkart max. állásban tartottam szóval nem én játszottam vele, végig csutka gázon volt.

    Most 7g-os görgők vannak benne, azaz könyebb mint a gyári így nem pörög ki annyira, de ugyanezt csinálnja csak alacsonyabb fordulatnál, 6500ról visszaesik állandóan 6000-re, csináltam róla még egy szenvedős videót - sajnos csak így tudom legjobban személtetni - , ellenfény van, nem látszik sokminden, de a hangján is lehet hallani, a standerden viszont majd látszik a fordulatszámmérő:

    https://youtu.be/Qr23ONvuo4M

    Most van rajta egy teljesen új szíj, utángyártott. A variátor kihézagolást megpróbálhatom, probáltam olyan képet feltenn amin látszik, hogy van, de nekem hozzá nem értőként úgy tűnik, mintha most túl közel lenne és szorulhatna. Bár annek meg nem alacsony furdulatszánál kellene kijönnie?

    Kipufogóval mit lehet csinálni, vagy hogy tudnám ellenőrizni, mint hibaforrást?

    Sztenderen kipörgi magát:
    Most 2000-es alapjáraton pörgött a kerék, de a fordulatszám mutató a következőképpen nézett ki:

    https://youtu.be/H1SLVtHGO8o

    ott is visszaesett a fordulat.

    Köszönöm a segítséget.

    Üdv.

  • hd3650-65Hz

    csendes tag

    válasz Bib #70929 üzenetére

    Link megnyításnál új lapon, nekem a másodiknál is van hang, ugyan azzal a kamerával rögzíettem. Karbit nem tudom, eddig nem értettem hozzá, lehet megnézek valami videót, hogy lehet tisztatani stb. de ez akkor fordulatszám függvényében jelentkezne? Ha az lenne a baj, nem az egész gyorsulásának kellene rossznak lennie? Üzemanyag sima 95-ös. Bár az üzemanyag szint jelzőm, teljesen rossz, fals értéket mutat, mert volt úgy, hogy kitankoltam, még régebben, aztán szervízben talán cserélték benne a CDI egységet, vagy talán akkor rakta bele nagyobb fuvókát, mert az előző szervízben kicsit raktak bele. Szivatót fals levegőt, hogy tudnám megnézni?

  • hd3650-65Hz

    csendes tag

    Sziasztok!

    Karburátor problémám van valószínüleg. Van egy 2012 Peuget Speedfight 50cc vízhűtéses robogóm. 17,5-ös karbival, folytás nélküli sportkifpufogóval illetve a vezérlő CDI-je is folytás nélküli.

    3000-4000 közötti fordulaton alig akar megindulni a robogó, néha vissza is esik a fordulat picit. Lábbal vissza tudom tartani a robogot ha akarom. Amikor már felpörög 5000RPM felé ott már húz, de így is a csúcssebessége kb. 55km/h de az nem is érdekel. Inkább az a bajom, hogy egy kereszteződésbe vagy körforgalomba veszélyes vele belemenni.

    Teljes kumplongot meg a variátoros rész szíjat már cseréltem benne, mert előtte felső tartományban is ugrált vissza fordulat kb. 6500-ről pl 6000-re és azt hittem csúszik a szíj vagy valami ilyesmi. De valószínű az is karbi volt. Mert most a csavarok állításával az már megszünt. De az, hogy alig indul el az zavaró.

    75-ös főfúvóka van benne. Ha vennék egy új karbit akkor abban 70-es fúvóka van az eladó szerint, amibe 1-2 mérettel kellene feljebb lenni, így közel jó a 75. Neten meg ezt a formulát találtam 17,5 x 5 x0,9 = 78,75 fuvóka.

    A súbertűn 5 fokozat van, valamiért a legfelsőben volt, most átraktam a középsőbe így jobb lett talán.

    Ebből indultam ki, de várom a javaslatokat:

    https://www.scribd.com/doc/94445613/Karburator-es-lehetseges-tuningolasa

    Mit gondoltok mi lehet a baj?

    köszönöm

  • hd3650-65Hz

    csendes tag

    válasz nyogo83 #72861 üzenetére

    Hello!

    Elmagyarázni elég nehezen tudnám, így videora vettem.

    Itt tudom megmutatni:

    https://youtu.be/rgOA5FA1mQc

    A történet a kezdetektől:

    Sajnos elég sok baja volt már amióta megvettem, többször vittem szervízbe de sztem ott sem értenek igazán hozzá csak megcsinálják a tapasztalatuk alapján és a szerszámokkal. Egyszer leszedték a kipufogom amikor valami cserét csináltak, de aztán mindig panaszkodtam, hogy néha lejön és hangos lesz, visszavittem párszor, majd szerintem valami szurokkal össze is tapasztották. Szerintem a hütőmet is letörték mert ott is látszik egy ragasztás.

    De a javításokról:
    Volt, hogy kitankoltam vele, bevittem szervízbe valahogy megcsinálták - azóta mondjuk az üzemanyag visszajelzésem pontatlan.

    Így elkezdtem próbálni magam javítani.

    A gyári 9g-os görgőket kb. 1.5 - 2 éve 8g-osra cseréltem. Majd elkezdett a felső tartományban visszaesni a motor fordulatszáma, ezt még most is csinálja néha a videón. Akkor azt hittem hajtás, vettem új szíjat, új kuplungot, de kompletten így nem tudom milyen rugók vannak benne, kb. van már vairátorgőrgőm 10 g-től 2,4g-ig majdnem minden. Éppen a kuplongot akartam kicserélni meg a variátor görgőket cserélgetni tesztelni melyikkel hogy megy, amikor a kipufogóm szétrohadt. Akkor hónapokra megálltam amíg ki tudtam furni az alján a csavart. Majd végül mikor lett rá időm is sikerült lecserélni felrakni az új de már sport kipufogót amiből kifurtam a folytást.

    Akkor beraktam az új kuplongot is, kompletten vettem mert a rugót nem hiszem, hogy ki tudnám szerszám hiányában szedni belőle, gondoltam utángyárott szóval kb. olyan erősségű mint a alap volt. Viszont ha visszatérek a 9g-os görgőkre ami gyári standard lenne akkor a fordulat maximum kb. 5500. Így lementem a görgőkkel 5g-ig amivel 7500 körül néha kiporog , azt hiszem 7200 körül van max. nyomatékom. Új szíjból is van vagy 2db-om ami alig ment kb. max. 200km-t. De a kihézagolásra nem emlékszem, hogy volt, így azt lehet elrontom. Képeken látszik hogy van. A szíj kb. kicsit túlér, így a két tárcsa között összenyomom a szíjat mielőtt visszarakom a hütőbordás elemet egy a szíj feljebb megy a tányéron és nem szorul. De lehet teljesen ki kellene hézagolni? Nem tudom.

    Az új kipufogó meg hajtás szett után jobban megy mint eddig. Nem kiemelni akarom a kereket, csak a kocsik olyan gyorsak hozzám képest a korforgalomba, hogy nem akarom, hogy valaki oldalba verjen.

    Gondolom a kompresszióm elfogadható lehet, mert felső tartományban húz a motor, de nem tudom tesztelni.

    Sztenderen gond nékül kiporgott sztem, videón látszik ha tévedek.

    A karbi beállításnál azt tapasztalom, hogy lehet a karbit is cserélni kellene mert az alapjárati csavar egy ideig állítható de van egy pont amikor vagy túl sokat ugrik vagy nem reagál és mintha a csavar megakadna a mögötte lévő rugóban ha az nyomja vissza. Kb. 2-ő fordulatot tekerek vissza az alapjáratin és 1,5-2-őt a levegősőn.

    Minden ötletet várok, biztos jobban értetek hozzá, én már csak azért foglalkozok vele, mert Angliában vagyok és a szerelők amilyen drága orabérrel dolgoznak valahogy nem igazán jók.

    Köszi.
    Üdv.

  • hd3650-65Hz

    csendes tag

    válasz sityupityu #72866 üzenetére

    Köszi neked is a választ. Előbbi komentemben ott egy leírás és link is a videóhoz amit tudok mutatni, hogy hátha ez alapján többet tudsz segíteni. Köszönöm.

  • hd3650-65Hz

    csendes tag

    válasz nyogo83 #72873 üzenetére

    Úgy ahogy írod :) vérzik, de még él a reményem.

    A kipufogó csere előttről is van gyertyaképem, ott még olajos volt, és ez új gyertya, ezzel vagy 10-20km-t mentem csak, pont hogy lássam mit mutat. Anno visszaraktam próbából az eredeti kuplongot is, azzal is a 6 vagy 5g volt jobb. Azért maradtam 5g-nál, mert azt tapasztaltam hogy ha 9g akkor kb. 5500-at pörög ha 8g akkor 6000 , 7g 6500 , 6g 7000 , 5g 7500. Végsebességbe kb. mindig hasonlót hozott ki, kb. 30-33 mérföld ami kb. 50-60km/h.

    Nem tudom, hogy kell értelmezni azt, hogy a szíjjam alulról indul el. Holnap szétszedem csinálok képeket és összerakom megmutatható videóba, mert a kihézagolásra sem emlékszem, hogy volt , vagy nem tudom hogy kellene. Nem igazán használok alátéet, mert ha rakok akkor a záró anyának már kevesebb menet jut.

    https://www.ajsutton.co.uk/genuineparts/10738/1100798952/peugeot-speedfight-3-50-/transmission?uid=0

    Itt találtam egy robbantott ábrát. A képen a 2-es szám felett még lehet kell egy alátét ami nálam nincs ott. Annyi biztos, hogy ha visszrakom a variátor házat és ráteszem a szíjat, a szíj az szélesebb és mivel nem akarom, hogy az amit drive plate-nek írnak az ábrán közészorüljon az anya meghúzása közben ezért fogom össze középen a két tárcsak között hogy feljebb menjen így a kúpos részen, és csak utána húzom meg.

    Köszi, holnap jelentkezek remélhetőleg új képekkel stb.
    Üdv.

  • hd3650-65Hz

    csendes tag

    válasz body007 #72877 üzenetére

    köszönöm, az enyem pont ez:

    " alul hézagolás, ami miatt a robogó erőtlen lesz induláskor, viszont ha elér egy bizonyos sebességet, fordulatszámot, akkor erőteljesen megindul. Egy alul hézagolt variátoros robogó mindig magasbb végsebességű, mint amelyik jól vagy túl van hézagolva: "

  • hd3650-65Hz

    csendes tag

    válasz body007 #72875 üzenetére

    Szia!

    A hézagolás megváltoztatása megoldja azt a problémát, hogy alsó fordulaton erőtlen a motor. De valójában még nem tudom melyik hézagolás a legjobb nekem (az előző felrakások során a külső tárcsa és a variátor csillag egyberagadt és a külső tárcsa belső menetes része kopott - amit ma teljesen le is radíroztam - így nem tudtam tovább próbálni). Így rendelnem kell és utána próbálni újra, addig is segítséget kérnék tapasztaltabbaktól.

    Két alátétem van 1db 0,5mm-es és 1db 0,3mm-es. Sajnos nem tudom, hogy volt a gyári, de már új utángyártott variátorom van így annyira nem is mérvadó, arra sem emlékszem, hogy az alátétek a robogon voltak vagy a vásárláskor kaptam.

    Segítséget kérnék a variátor hézagoláshoz egy röpke videóba ágyazott képek alapján, ki szerint hova helyezzem el az alátéteket?

    https://youtu.be/eGQ6G9ZXWdk

    https://robogoalkatresz.hu/robogo-variator-hezagolas

    Egy robbantott ábrát találtam, de az alapján túl vastag lenne a szíj, illetve van is egy kérdőjel az ábrán számomra. Sztem kell az alátét valahova.

    https://www.ajsutton.co.uk/genuineparts/10738/1100798952/peugeot-speedfight-3-50-/transmission?uid=0

    A gyári kipufogóm tönkrement, helyette kapott egy sportkifpufogót és egy új kuplongot is a motor. A gyári 9g-os görgőkkel nem megy jól, így most 5g-os görgők vannak benne, mert így nő a fordulatom, 7000 körül kezd el jól húzni.

    Húztam egy fekete filcel a variátorra egy vonalat, ott lehet látni meddig meg fel rajta a szíj - azaz ahol lekopott. Nem dolgozik teljes tartományban, így gondolom új erősebb rugó kellene a kuplungba. De abból a kicsit vagy a nagy? Illetve hány RPM-el több 1000 - 1500 -2000? Tudtok ebbe is segíteni? Vagy, hogy miért lehet ez a 9g vs. 5g teljesítménykülönbség.

    Köszönöm.
    Üdv.

  • hd3650-65Hz

    csendes tag

    válasz sityupityu #72953 üzenetére

    Szia!

    Köszönöm a kommented.

    Az alátétet vagy az eredeti meghajtásból használom fel, vagy az utángyártott variátorral jött, így átmérőben kisebb vagy pont akkora mint a csapszeg. Nem lóg túl. De viszont jó ötletnek tartom oda rakni ahova írtad, mert akkor nem a bordás részen ül föl, hanem simán.

    A youtube videóban lévő kép alapján melyik tűnik jobb szíj állásnak? Egy vagy két alátét? 0,3mm-es vagy 0,5mm-es vagy a kettő együtt?

    Az ékszíjjas cikkben ez áll: "Megfelelően akkor van beállítva a hézagolás, ha az ékszíj alsó széle a variátor csapszeg elé helyezett hézagoló alátét, kopott ékszíj esetén a csapszeg széléhez esik."

    A görgősúlynál nem csak beleválasztottam az 5g-osat. Sajnos már van 10g, 9g, 8,5g , 8g, 7g, 6g, 5g, 2,4g-os szettem is. A 10g-ostól szépen mentem lefelé és néztem mit csinál a robogó, még a hézagolás előtt. Aztán azt tapasztaltam, hogy minél könyebb annál inkább növekszik a fordulat (RPM-em), tehát amíg 9g-os nál kb. 5500at pörög maximálisan addig az 5g-osnál 7000-7500-öt is, bár néha csak 6900-et , ezt gondolom a CDI egysége szabályozza.

    Leírás alapján ezt tudom a motoromról:
    Max. power output 3.8 kW at 7300 rpm
    Max. torque rating 6000 rpm

    Előtte próbáltam a 6g-osat is mert tunning szett mellé ált azt is adják, de azzal csak 6500 körül pörgött.
    Tehát probáltam elérni, hogy a 7300 körüli tartományban legyen a motor. De ezek szerint még lejebb kellene mennem. Lehet venni egy 4 vagy 4,5g-osat is.

    Idézek a leírásból:

    "A variátorgörgők, a fordulatszámtól függően kifelé vándorolnak a számukra bemart pályákon, elmozdítva így a variátort kifelé, ami által változik az ékszíjáttétel. Egy jól beállított variátornak mindig a motor legnagyobb teljesítményéhez tartozó fordulatszámon kell váltani (ékszíjáttétel váltás)."

    A kontraszt vagy nyomórugó a megfelelő nyomást gyakorolja az ékszíjra (hátsó varióra), így megakadályozza, hogy ékszíjcsúszás lépjen fel.

    Ahogy már írtuk, úgy kell beállítani a variátort, (áll: első variátor, görgők, hátsó váltó nyomórúgó és kuplung-ból) hogy a motor maximális teljesítményen kezdje el az áttétel váltását. Csak így érjük el a lehető legjobb gyorsulást.

    A variomatik beállítása nagyrészt a helyes görgők megválasztásából áll.

    Ha a görgők túl nehezek, vagy túl könnyűek (itt már fél gramm is számít) akkor a motor teljesítményét nem optimálisan használjuk ki. Nehezebb görgök gyorsabban hamarabb mozdulnak el ezáltal hamarabb váltanak, és hamarabb érnek el egy hosszú áttételt, a könnyebb görgök lassabb mozgás által rövidebb áttételt érünk el. (az áttétel itt az ékszíj áttételére vonatkozik)

    Egy túl könnyű görgőkkel ellátott variátort a motor maximális teljesítményhez tartozó fordulatszám felett dolgozik, a gyorsulás romlik. Túl nehéz görgőzésnél a motor sosem éri el a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámot, folyamatosan váltja a fordulatokat és lassan felküzdi magát. Ha a fordulat alacsonyabb és erősen ingadozik, akkor túl nehéz a görgő.

    Ha indulásnál csúszik az ékszíj, vagy olyan könnyű görgőket kell használni, hogy már nem éri el a végsebességet, akkor erősebb kontrasztrugót kell beépíteni!

    Általánosságban elmondható, hogy egy 70-es szett (sportkipufogóval) használható fordulatszám tartománya 7000 és 10000 ford/perc között van, a variónak 6000-8000 körül kell kapcsolnia. Ezek csak átlagos adatok, nagyon sok tényezőtől függenek."

    Nekem 50-es szettem van sportkipufogóval, max. RPM 7300-nál így valahol 5000-6000 kürül kellene kapcsolnia, hogy optimális legyen?

    Szóval ezek alapján amibe nem vagyok biztos vagy nem értem teljesen:

    Ha a görgő súlya kisebb, akkor ugye nagyobb fordulatszámon fog megindulni a variátor a centrifugális erő miatt, mint a nehéz görgőnél de rövidebb áttételt ér el, azaz a végsebesség csökken, igaz? Tehát a szíj nem éri el a hoszabb átételt vagy végáttételét.

    Mert a variátorra filctollal húzott egyenes alapján az rajzolódott ki nekem, hogy 9g-os súlynál jobban kiment viszont az alacsony fordulat miatt erőtlenebb volt a motor, lassú gyorsulásom volt.

    Az 5g-os görgőknél hoszabb filctoll csík maradt, tehát a motor már húzott, több lőerőm volt a magasabb fordulat miatt, de a szíj csak rövidebb áttételen volt még tudott volna nyúlni és nagyobb végsebességet elérni, ha erősebb a rugóm és nehezebb súlyom van?

    Vagy ha mindkét végén erősítek akkor csak erőlködne a motor? Tehát egy erősebb rugó miatt később nyitna a kuplung magasabb fordulaton, ahhoz viszont nagyobb görgősúly kellene.

    A cikk azt írja, hogy ha olyan könnyű görgőket kell használni, hogy a végsebességet már nem éri el, akkor használjak erősebb kontrasztrugót. 9g-ról vagyok most 5g-on és ezek szerint a 4,5g vagy 4g lenne még közelebb a 7300RPM-hez, ahol max a teljesítmény. Ezért is kérdeztem a rugó cserét, hogy szerinted érdemes-e.

    Anno a robogó kb. 44Mph órát ment a gyári kipufogóval maxon, majd vittem szervízbe párszor ezzel azzal és most már kb. 30-33 Mph a max.

    A rezonátorra visszatérve, a gyári kipufogó szétrohadt, így leszedtem, a sportkipufogóból kifurtam a szűkítést=folytást, így új rezonátoros rendszer van.

    Köszönöm.
    Üdv.

    [ Szerkesztve ]

  • hd3650-65Hz

    csendes tag

    válasz nyogo83 #72959 üzenetére

    Kommented alapján rájöttem egy érdekességre, minden alkatrészt Ebay-en keresztül vettem és ugye néztem, hogy robogóm típusához jó legyen, utángyárott, általában ezek motoros boltok csak ebay-en adnak el.

    A szíjakra most megint rákerestem és érdekes:
    Hossz (L), Szélesség (S), Magasság (H),

    A régi szíj:
    755 18 30 Bando Vs Belt (utolsó számát rajta nem értem de ez van rajta)

    Van egy alig használt szíjam is félretéve, mivel később vettem egy másikat amikor már tele volt a tököm a hibakereséssel, sokkal kevesebb infóval a fejemben:
    765 17,5 Narraku VS

    Ez a másik, legújabb:
    755 18 30 - WM motor vs Belt típusú, ez van a képeimen.

    Ebayen, ha most vennék:
    769x18x8.4mm 32° , a malossi Drive Belt X-Special.
    765mm L 17.5mmW 8.3mmD ATHENA DRIVE Belt

    Érdekes módon mind jó a típusomhoz, gondolom aztán hézagold magadnak ki, meg találd ki, hogy tartod meg az eredeti hajtás hosszt.

    Azaz maga az utángyárott piac elég változatos és további hibákat szül.

    Nem csak a szélesség de a hossz is más.

    "
    dzso22
    (senior tag)

    Vannak olyan variátorok ahol van egy pontos szíj méret és slussz.
    Ha hosszabb szíjat raksz rá itt nem gyorsabb lesz a gép hanem lassabb.
    Mivel a variátoron kifut a szíj egy pontig és ennyi.
    A határoló nem engedi tovább emelni,de mivel a szíj hosszabb, a hátsó szíjtárcsán marad egy kis "plusz"
    ami ugye nem fog beülni rendesen a tárcsába. És már rosszabb is az áttétel.

    "

    De így, hogy ma is okosodtam majd megpróbálom rárakni a Narrakut mert akkor máris nyerek egy 0,5mm-es aláltétet, mert valójában tényleg lehet, hogy még a kettő is kevés. Csak hát nem tudom, az eredeti hajtáshosszam, de mindenesetre a főtengely bordás részére már majd jobban odafigyelek, hogy elég legyen.

    Csak előbb még meg kell, hogy kapjam (kb. szerda körülÖ az új külső tárcsámat+variátor csillagot, mert egynek már lesorjáztam a menetes részét a nullára, mikor alulhézagolva az anyával megfogattam.

    "Ellenőrizni kell, hogy az anya alatti feszítő alátét az ellenkeréken üljön fel, ne a főtengely bordás részén"
    Lehet így jártam. De a két elem egybefort, meg a menet a sok le fel csere után kikopott a külső tárcsában.

    Pont mielőtt ez történt akkor már használtam alátétet és már az is elég hézagolás volt, hogy az alsó tartományból kimenjen erőlködés nékül, a motor felpörgés már jó volt, de sajnos az 5g és 9g-os vonalkopást akkor csináltam, így remélem neked lesz igazad, de kétlem, hogy változni fog a súly választásom. Pörögni jól pörgött ki, gyorsult is a robogó csak kb. 30Mph környékén megállt. Bár nem is nagy végsebességet akarok, mert akkor vennék egy 125-östs, csak inkább már ha ennyi időt eltöltök vele a lehető legjobb beállítást megtalálni.

    Köszi a kommenteket, véleményeket.

    De mikor mindent alátét nékül raktam fel, akkor

  • hd3650-65Hz

    csendes tag

    válasz suste #72958 üzenetére

    Amíg nem rakok hézagolást addig a szíjat odaszorítottam az anyával és kb. lehet ferdén is raktam fel ha függőlegesként tekintek rá, ami tönkre is vágta a tárcsa mentemet végül.

    A dob és a tárcsa közé raktam a hézagolást a szíjnak kb. megfelelően az utolsó próbáknál, hogy a szíj elférjen. Ezt a falfogyasztást nem próbálnám ki, mert sztem csak több kárt okoznék :) , főleg megfelelő műhelyi szerszámok hiányában.

    De még az érdkes lehet, amit sityupityu írt: "A hézagoló alátétet ha mód van rá, akkor inkább a csapszeg belső feléhez, a nyomólaphoz jobb inkább tenni."

    De ilyenkor annak a variátor nyomólap és a variátor dob közé kellene kerülnie? Ami növeli a kettő közti távolságot a görgők kifutása során, és a 3 oldal írányú műanyag hézagolók nem esnének le amikor a görgők elkezdik kinyomni a dobot a szíj felé?

    Mert ha a nyomólap külső felére rakom akkor a tengelyhoszt növelem ugyen de a szíjszélességet nem tudom kikorigálni a hézagolással.

    Szerintem. Javítsatok ki.
    Köszi.

  • hd3650-65Hz

    csendes tag

    Helló!

    Sajnos a speedfight 3-as variátor hézagolós storim csak egyre roszabb lett. Elvileg már meglenne a hézagolás. De mégis új hibák jöttek ki. A kuplungon a szíj elég furán járt, aztán úgy tűnik a tölcsér alakú része benyomódott így visszaraktam a régi kuplungot, meg egy régi szíjat, így a hézagolás kb jó is lenne, szemre, meg a leírás alapján.

    Viszont:
    - előzőleg az volt az érzésem, hogy a sportkipufogó miatt megváltozott rendszernél ha a görgősúlyokkal 6g-ról fél gramokkal megyek lejebb, emelkedik a fordulatszámom a váltáshoz és 4,5g lenne jó a 7000-8000RPM körüi max. nyomatékokhoz.

    - sajnos a főtengelyen lévő barázdák már nem olyan passzosak mint kellene van egy kis kotyogás a nagy fogaskeréknél is ami az indításhoz kell, meg a szíj melletti ellenlapon is. Nem passzos egyik sem.

    - de a legnagyobb probléma, hogy tök mindegy milyen súlyú görgőt raktam a variátorba, az a tengelyen gázadáskor meg sem indult kifelé, csak felpörgött a motor a szíj meg nyikkant egyet. Ez mitől lehet?
    Ez látszik a videón, hogy a variátor nem indul meg kifelé.

    https://youtu.be/ahPgqn_DgLw

    Mitől kellene megkapni a főtengelyről a hajtási erőt, hogy a gravitáció kivigye a ropsúlyokat?

    Folyamatos maximális gázt húztam, nem én játszok a gázzal. Illetve oldal nézetből amikor az egész látszik, alul a szíj mintha a síkban kitérne, azaz elfordulna lefelé.

    Köszönöm!

    [ Szerkesztve ]

  • hd3650-65Hz

    csendes tag

    válasz huniross #73263 üzenetére

    Köszönöm.

    Nem a hézagolás miatt kotyog. Hanem sajnos egy külső tárcsának már kinyírtam a menetjét, teljesen ledaráltam amikor a hézagoló nem volt visszatéve előre ahogy írod és valószínűleg az anya nem fogta normálisan oda. Ez gondolom valamelyest adott a tengelyen lévő bordáknak is, így úgy gondolom már sosem fog 100%-os lenne mintha két fogaskerék hajtás egymásba kapna. Most kihézagolom, a szijon egy picit emelek mikor visszrakom, azaz a jobb kezem mutató és hüvelyk ujjával kicsit összefogom, mert ha nem így rakom fel akkor a külső tárcsa bal belső felén ott a szíj, ami már ki is nyomja a síkból mivel már nem tökéletes a fogazás.
    A rugón nem tudok állítani, a másik kettőt kiprobálom. Már van 2 variátorom, 3 csapom, 3 szíjam és mind más. Ezért is szenvedek, mind utángyártott de mind picit más.
    Remélem a csap lesz az.

    Köszi mégegyszer.

Új hozzászólás Aktív témák