- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
g.gergo
senior tag
Üdv,
Egy kis tanácsot, segítséget kérnék tőletek, mielőtt szerelőhöz fordulnék. A múltkorában túltankoltam az autót, ami azt jelenti, h nem csak kattanásig, hanem még tovább nyomtam neki. Meg is lett az eredménye, valszószínűleg rányitott a túlfolyó, és elment vagy 2-3 litykó gázolaj. Már ezt a mennyiséget is sokaltam picit, mert úgy gondoltam, hogy csak egy bizonyos szint feletti üzemanyagnak kellene elfolynia. Az meg szerintem nem 2-3 liter. Mindegy, betudtam a hülyeségemnek. Viszont legutóbb szigorú voltam, csak kattanásig toltam neki. Megint elment 2-3 liter alul. Esetleg a múltkori óta állandóan nyitva lenne a túlyfolyó szelep vagy mi a szar lehet vele? Korábban is mindig telenyomtam, és meg is tapostam a végét, de még nem volt ilyen. Ezt most csinálja. Valami ötlet? (2004-es Thalia dCi)
-
g.gergo
senior tag
válasz thálicsku #6666 üzenetére
Persze, van szaga, és látható nyoma is. A kocsi alatt. Mivel a túlfolyón folyik el, ezt folyás közben jól lehet látni is. 3-4 percig folyik ill. csepeg aztán ennyi, utána semmi baja. (Nem kis riadalom van, amikor tankolok, csak úgy szaladnak a kutasok a homokkal. Szoktam mondani nekik, nyugi, mindjárt abbamarad. )
Nekem az a gyanúm, h a túlfolyó szelepe nem zárt vissza a legelső túltankolás óta. Mert akkor nem kicsit tankoltam túl, kb. beleköpni sem lehetett volna már, annyi hely sem maradt akkor benne.
[ Szerkesztve ]
-
g.gergo
senior tag
Az én véleményem az, h a francia autók nem legjobb összeszerelésű és minőségű autók csoportjába tartozik. De! A hibái általánosságba véve kiismerhetők és tudvalevők, és nem egy megállós autók. Való igaz, hogy kicsit nagyobb odafigyelést érdemelnek. Több időt kell szentelni a megelőző karbantartásra, nem megvárva azt, hogy egy pár ezer ft-os kopott alkatrész tönkretegyen húzósabb összegű alkatrészt. Mert sokan úgy vannak, látom, tapasztalom, hogy beülnek a kocsiba, gyújtás, gáz és tűz. Szarok bele alapon. Szervízt szökőévente látogatják, aztán szidják a franciákat a saját hülyeségük miatt. De yilván vannak olyanok is, akik belenyúltak a szarba. De ez benne van a pakliba ugyanúgy más autóknál is. Toyotást, VW-t is tudok, hogy többet volt szervízbe az autó, mint a tulajnál.
-
g.gergo
senior tag
Úgy néz ki, hogy megvan a probléma. Le lett véve a tank, abba belevan préselve a szellőztetőnek a szelepe. Ezen keresztül át jön ki az üzemanyag. Csak úgy jön a ku.va anyja. Mivel préselve van, és egyébként is hozzáférhetetlen a szelep, ezért teljes tank csere. Új ára: 118.750.- Ft. Maradt a bontott. Reméljük annak jó lesz a szelepe.
-
g.gergo
senior tag
Erre én is gondoltam, de hosszú távon nem bírná. Előbb-utóbb cserés lenne. Aztóta tank csere lett bontóból. 20e-ből "megúsztam" javítási költséggel együtt. Ahogy láttuk, ennek már más volt a levegőztető szelep kialakítása, lehetséges azért, mert rájöttek, h konstrukciós hiba miatt engedi el magát a régebbi fajta.
-
g.gergo
senior tag
-
g.gergo
senior tag
Ismert probléma. Akinek van egy kis esze, ezért 2T olajozza a gázolajat. Hülyén hangzik, de ezt kell csinálni. Én is olajozom. 50 literhez kell kb. 0,5-1dl 2T olaj és nem lesz probléma. Egyesek szerint (nem hivatalos Renault ajánlással) 1:200-hoz kell keverni a kizárólag 2T-s szintetikus olajat. Mercedes E-osztályok is ezzel a hibával küzdenek. Két dCi-s Tháliáról is tudok, akinek tulaja új korától olajoz, és még nem volt problémája a porlasztókkal és a nagynyomású szivattyúval. És már közelebb vannak a 500e km-hez, mint a 400-hoz. Mással volt probléma, ez tény, de ezekkel nem.
[ Szerkesztve ]
-
g.gergo
senior tag
És aki teheti NE magyarországon tankoljon gázolajat a dCi-be.
-
g.gergo
senior tag
válasz forceberg #7055 üzenetére
Teljesen mindegy, itt nem számít a különböző márkákban lévő adalék eltérések, a gázolaj kenőkésségének javítása a cél, ezért teljesen mindegy. Én pl. Castrolt használok, de teljesen mindegy, csak 2T full szintetikus legyen, aminek alacsony a hamutartalma. Erre meg az összes jó.
(#7056) rob210: Ezért mondtam, hogy tényleg hülyén hangzik a gázolaj olajozása. De ami tény az az, hogy nagyon száraz.
(#7057) mycso: Egészen nyugodtan kezd el használni.
Ami a lényeg (szerintem): Lehetőleg NE magyaországon tankoljunk. Ha tankolunk, akkor benzinkúton, ne innen-onnen szerzett szarokat tegyünk bele. Bár tudom, hogy a benzinkutas üzemanyag sincs mindig a toppon. Gázolajszűrű rendszeresen legyen cserélve, gyárira (delphi 2 vagy 3 mikronosra) vagy gyárival egyenértékű termékre: mann-filter, purflux. A többi felejtős, sőt egyenesen tilos. 2T olajozás és 10e km-ként üzemanyagrendszer tisztító adalék. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
g.gergo
senior tag
Így igaz, ahogy mondod. De szerintem nem is azzal van a legnagyobb gond, hogy kik szerelik össze, mert Németországban sem a német csinálja, hanem a török vendégmunkás. Az számít, hogy adott termelési/összeszerelési folyamat elé milyen minőség követelményeket támasztunk. Ez vhol magassabb szinten, van ahol alacsonyabban. Mivel a gyártók mindenhol szeretnek spórolni, ez is áldozatul esett. És nem érdekük, hogy olyan autót csináljanak, ami kibír pl. 15 évet. De tegyük hozzá azért, hogy ezek az autók sokkal nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, mint pl. a 15-20 éve használt autóink. Nem sokunk járkálgatott egy Ladával, Skodával stb. több százezer km-t.
-
g.gergo
senior tag
Igen.
-
g.gergo
senior tag
Akkor kimondom én: Exide
-
g.gergo
senior tag
Üdv,
Az utóbbi időben egyre gyakrabban tapasztalom, hogy a motor leállításkor ill. indításkor "üt" egyet a motor. Motortartó bakra gondolok vagy vmi ilyesmire. Ötlet esetleg, akinek van ezirányba tapasztalata? Köszi (98e km, 2004, dCi, Thalia) -
g.gergo
senior tag
Az első linken látható gyári számoknak jobban utánanézve sehol nem dobja ki az én kocsim típusát és motorkódját. A második linken meg clio III-okat látni, ami már elképzelhető, h rendelkezik vele, de a clio II/thalia nem biztos. A harmadik linken lévő komp. motorkódoknál szintén nem szerepel az enyém (K9K700). Jó lenne, ha megúsznám, és "csak" motortartó(k) fáradásáról lenne szó.
-
g.gergo
senior tag
Üdv,
Tudja valaki, hogy 2004-es clio ii-n az km óraállást az óraegység vagy az ecu tárolja? Konkrétan azért kérdem, mert órát cserélek, aztán amire kicserélem, abban szinte alig van km. és szinkronba kellene hozni az enyémmel. -
g.gergo
senior tag
Nah kicseréltem az órát, sajnos amire számítottam. Nem arról az km. állásról indult, ami az én autómban valójában van. Viszont annyit sikerült megtudnom, hogy a 2005 után gyártott óraegységeken a km állást felfelé lehet módosítani, csak a mikéntjét nem tudom ill találom sehol. Az egységem pedig 2007-es. Most olyan hülyén néz ki, 7 éves és van benne 12e km
[ Szerkesztve ]
-
g.gergo
senior tag
válasz Zenebohoc #7757 üzenetére
Nem kellett volna, csak az első hsz-t.
-
g.gergo
senior tag
válasz Bubee82 #7769 üzenetére
Igazából nem vagyok képbe az árakkal, majd azt megmondják a hozzáértőbbek. Egy dologhoz fűznék hozzá.
Hengerfej csavarokat újakat vett, de h minek azt csak ő tudja
Azért, mert kötelező sajnos.Egy kalkulációt nem csináltatok előre? Oké, nehéz belőni, mert bontás közben derülnek ki dolgok, de egy +/- 20e-re azért illik egy ilyen hibalistát belőni, még ha mondom vannak váratlan dolgok. Meg azért tájékoztasson, hogy ebből mennyi volt az anyag (igazolja) és mennyi volt a munkadíj.
[ Szerkesztve ]
-
g.gergo
senior tag
válasz Babcola #7908 üzenetére
Általánosságban kb. 4-6 km/h órát szoktak tévedni az órák, a 8-10-et kicsit soknak vélem. Valamilyen szinten hihetsz a GPS-nek ha egy ideig tartod a sebességet és úgy nézed meg a sebességet. Nincs másfajta gumi az autón mint a gyári méret? Ford. szám is kevés, 500-nál már azért rázna eléggé.
-
g.gergo
senior tag
válasz Babcola #7913 üzenetére
Sajnos a traffisok nem a te órádat veszik alapul, hanem a sajátjukat. Mert ha óra szerint mész 50-el, valójában 60-al mész és az kezd határeset lenni. És most erre figyelgetni mindig ...
Egyébként én inkább az óracsoportra gyanakodnék, már csak azért is, mert a ford. szám mérő sem a helyes értéket mutatja. Köss rá diagot, indítsd be és nézd meg, hogy mekkora fordulatot mutat a diag. Ha normális értéket mutat, tehát olyan 8-850-et, akkor rosszul mutatja az óra. Ha meg akkor értéket, mint az óraegység, tehát 500-at, akkor máshol lesz a gond és nem az órában.[ Szerkesztve ]
-
g.gergo
senior tag
válasz Bubee82 #7937 üzenetére
A dCi motorok igenis megbízhatóak, akárki akármit mond, viszonylag kevés probléma van velük, és az előforduló problémák többsége a helytelen kezelésből és szervizelésből adódik.
Tipushiba nagyon nincs, talán az EGR szelep, de azt rendszeresen tisztitva elkerülhető a baj. Gyakran elkoszolódik, ekkor az autó füstülni kezd, nem húz rendesen, felvillan útközben az izzítás lámpája teljesítménycsökkenés mellett. Tisztítás után visszaáll az eredeti állapot. Ki kell venni, gázolajjal átmosod, megmozgatod, visszaszereled. Fél óra.
Gázolajszűrő: Kényes az üzemanyagra. Max: 15e km-ként cseréld a gázolajszűrőt és csak gyárira vagy annak megfelelő minőségű egyéb gyártó termékére: Gyári: Delphi HDF941 vagy HDF943, attól függően, hogy vizérzékelős-e. Ezek kb. 11-12e ft/db. Ha "olcsón" akarsz jó szűrőt, akkor a Purflux FCS748-as számú 3 μ-os szűrőt vásárolj (6e ft/db). Érdemes tudni, hogy az alján van egy víztelenítő csavar, itt ki tudod ereszetni a vizet, kb. 5e km után!
Mivel használtan vetted, ezért résolajveszteséget mérj, az már árulkodó jel. A dizelek rákfenéje az üzemanyagellátó rendszer körüli problémák. Ezért kannázás szigorúan tilos. Csak benzinkúton. Bár ugye tudjuk, hogy az sem garancia. Szerintem a legjobb az Auchan-es gázolaj. De még ez is száraz, ezért ideje korán a szivattyú elkezd spénesedni, majd végül ettől beállnak a csúcsok. Ezért sokunk egy tank (50l) gázolajhoz ad 0.5-1 dl 2T szintetikus olajat. Hidd el, meghálálja. Ha nem, 150-200e km közt lehet számitani az első nagyjavitásra (csúcscsere, nagynyomású szivattyú felújjitás, csövek ultrahangos tisztitása stb., alsó hangon 2-300e ft. ha nem több) A tankot sose hagyd teljesen kiürülni, mivel az üzemanyag keni a nagynyomású szivattyút, ha elfogy a szivattyú kenés nélkül túlhevül és ez akkor drága manóver lesz.
Váltóolaj:75W-80 ELF Tranself NFJ 3.1-3,6 liter kell bele, elvileg élettartamra szól a gyári feltöltés, 100e km után ajánlott a csere. Kb.: 15 perc.
Olaj: Elf Evolution SXR 5W40-et szereti.
Olajszűrő: jó minőségűt, pl.: Mann-filter W75/3
Javasolt a max. 15e km után szűrő és olajcserék, akármit mond a gyártó, hogy elég a 30e.
Hűtőfolyadékot is ajánlott cserélni idő után. Ezek alumínium hengerfejes autók, ezért csak ehhez javasolt folyadék használható, (Glaceol RX Type D) 3l kell bele a többi desztviz.
Vannak egyéb hibái, de problémák túlnyomó többsége ismert és többé kevésbé jól javitható. És a legfontosabb! Barbár szerelőket felejtsd el, akik nem láttak még életükben francia autót.
Ha még nem vetted meg, akkor előtte egy CLIP-es diag létfontosságú. Renault szervizekben 4-5e ft-ért megcsinálják.
[ Szerkesztve ]
-
g.gergo
senior tag
Igy ahogy mondod. Nekem ugyan nem benzines van, de a motort leszámitva kb. ugyanazok a tipushibák vannak mind benzinesnél és gázolajosnál. Könnyen kiismerthető, apróbb jellegű hibák, melyek gyorsan, viszonylag olcsón és akár házilagosan is javitható. Egyszerűbb szerkezet mint a clio, ezért kevesebb is a hibalehetőség.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest