- Gaming notebook topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- LG LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
azoli09
tag
válasz fsb1000 #6842 üzenetére
Hát ilyen fps ingadozás nálam is van ere van egy megoldás játékba be kel kapcsolnia fps szabályzót ,(elnézést a neve nem jut eszembe ) lehet az orvosolja a problémát ,vagy 75-60hz kel állítani a monitort és a játékot ,én 60hz használom a monitort és a játék is úgy fút ,de ha nem találsz erre a dologra megoldást akkor lehet nv lenne neked a jobb ,úgy is jobban csipázzák a játékok a nv vga ,hála a nvidia gerinctelen mocskos húzásának ,mert lefizet mindent amit lehet ,meg átnevezi
PIRIT:ez engem is érdekelne mit kel állítani ?
[ Szerkesztve ]
-
priti
addikt
válasz tome.jr #6851 üzenetére
ja kérem, kellett neked i7 hulla feleslegesen elköltöttél egy rakás pénzt, persze biztos fasza, hogy gyorsabban rendereli a videókat, én olyat nem szoktam nekem max a tömörítési sebesség játszana, de telepítéskor kitömörítés van, ami meg HDD limites, szal hulla mindegy hogy a proci amúgy mit tudna úgyis a merevlemezre várok, részemről felejtős, a Q9550-et is eladtam, számomra parasztvakításos történetes
Hardverlesen
-
front3r
őstag
Nekem is ez a jelenség van, nem esik le az FPS. Hanem úgy képzeld el az egészet, mintha néznél egy filmet és egyszer hirtelen előreugrana pár képkockával a kép. Nincs szaggatás, csak megugrik a kép. Sajnos ez eléggé zavaró lehet.
Akkor ez a jelenség a "kórájhéttől" van?
[ Szerkesztve ]
PS5, PSVR2 - iPhone 14 Plus, Watch S7, iPad Pro(2021)
-
-
Kirtam
tag
Frappsal nem igazán lehet rögzíteni a dolgot, ha az ingame videófelvételre gondolsz.
-
azoli09
tag
Ezt mondtam én is mikor el cseréltem a q9400 egy E8400 nem lassabb a tömörítés is ugyan olyan gyors ,csak nem hangoztatom mert vannak akik hisznek a tündérmesébe ,a játékok meg eleve jobban mennek ,egy kivétel amit én is tapasztaltam az a gta4 de az is csak 5 fps lassabb .szóval most nem 45fps megy hanem 35-40 átlag max meg 65fps .persze olyan beállításokon amit bír a kártyám 499mb memo van használva a 512
-
tome.jr
addikt
Én már csak ilyen vesztes típus vagyok, látod az i7-tel is jól beszoptam. Annyit azért megsúgok, hogy + 30-40 %-ot gyorsult tőle a quad SLI. Tudodm, ez meg a másik lúzerség volt.
Na most hogy ezt is jól kitárgyaltuk, elárulhatnád mit is állítsak BIOS-ban 100-ra.
[ Szerkesztve ]
-
priti
addikt
válasz front3r #6854 üzenetére
Nincs köze az i7-hez, az ötletem az volt, hogy az FSB emelés elviszi a PCI frekit egyes lapokon ami miatt néha random egy-egy pillanatot várhatsz akár a merevlemezre is, mert a sata vezérlő is pci kártya kvázi csak integrált, e hiba miatt kvázi a HDD akasztja meg a gépet, vársz egy pillanatot szépen rá, ezért merevedik ki a kép. Ez mégegyszer mondom nem szentírás, csak egy tipp, 775-ös alapon a PCI-E frekit szokták fixálni 100-ra, mert állítólag ez segíthet, i7-hez nem volt szerencsém, gondolom máshogy néz ki a BIOS és emiatt lázad a kolléga, no meg persze i7 alapon nyilván inkább választják az "olcsóbb" lapokat, mert azok is horror drágák a magyar bérekhez képest, de számomra az ilyen jellegű akadások inkább jelentenek alaplapi problémát, mint VGA problémát. Valamire biztos hogy vársz és az nem a VGA.
#6858) tome.jr
4GPU lehet procilimites jahh, olyat nem néztem, te is komolyan adod elő Két 295?
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez első kereskedő, akinek elgurult a gyógyszere. Persze a stratégiája nem rossz ... tudja, hogy hiány lesz,és lehet fejni az embereket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fsb1000
nagyúr
frapsval nem lehet venni a szörösfánkot nem jól látszik a jelenség, Az akádások pontasan 1 seccenként jönnek (nvidia alatt is csak ott alig látszik) mivel a szintetikus tesztben nagyjából folymatos, illetve ciklikus a terhelés.
Talán még a GTA4-et lehetne frapsval felvenni, de a többi játékban nem.
Mert amit a háttérben dolgozik movie mentéskor a fraps az elvonja az erőforrásokat és megszünik az ilyen jellegű akadás, csak mákonyás lesz a futás nem szép tükörsima.EGy jó külső videóval fel lehetne venni de most szenvedőzzek ezzel?
Kinek bizonyítsam és minek? Attól nem jutunk elörébb.De majd lehet megcsinálom, most inkább összelövőm physx-be az 5870+GTX280-at.
(azt áttérek metróra.....)priti
Furmark nem használ HDD-t futás közben.Szerk: javítottam a furmarkos részt mert gyorsan csináéltam egy rögzítést és ott is leterheli a fraps az erőforrásokat.
[ Szerkesztve ]
-
azoli09
tag
-
-
azoli09
tag
válasz loree69 #6868 üzenetére
Nem azok akik azt gondolják hogy ezek a dolgok így helyesek , az a lényeg hogy az nvidia most megint nagyot alakítót ,egyesek szerint ,szerintem is csak nem ott ahol kelet volna ,hanem áram fogyasztásba és hőtermelésbe ,ja meg árba mert nem érnek ezek 130000ft meg 90000ft inkább 80000ft meg 50000ft
-
bitblueduck
senior tag
http://www.pcgameshardware.com/aid,696698/Ati-Radeon-HD-5850/5870-Crossfire-vs-Nvidia-Geforce-GTX-285-SLI-Multi-GPU-Shootout/Reviews/
http://www.google.hu/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=hd+5870+micro+stutteringAn open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz bitblueduck #6871 üzenetére
Az első linken elmagyarázzák, hogy mi a Micro Stuttering, ami régebben érintette az SLI és a CrossFire kártyákat. MEgjegyzem a magyarázat rossz. Ha technikai dologra keresel magyarázatot, akkor Rage3D, Beyond3D vagy Hardware.fr.
A második linken fórumokat látok, de tesztet nem. Ha tudsz egy olyan hivatalos tesztet, ami erről a lag problémákról említést tesz a HD 5870 esetében, akkor természetesen örömmel fogadom. Hátha a beállítások alapján mi is reprodukálni tudjuk.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
input lagot se csak a videokártya csináhat.
a legszerencsétlenebb program ilyen szempontból az nfs shift volt, aminél billentyűzettel nem is volt baj, de kormányról vagy joyról a parancs kiadása után gondolkodott egyet a program, és csak utánna csinálta.
ez két dolog miatt volt gáz:
1. ha gyorsan kellett korrigálni, akkor már az ember mindenképpen el volt késve.
2. a konzolok kontrollerjei is laggoltak...tehát kb a játék csak billről volt irányítható. javítás persze nem volt.
(illetve a hanggal is lehet probléma, de az inkább zenészeknek baj, ha később szólal csak meg a számítógépes szintetizártoron leütött billentyű egy szintetizátorhoz képest).
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
udi
őstag
itthon asszem pixman-n láttam 130k körül már a kártyát.de még az is sok érte sajnos
Rossz alkatrészek garanciáztatásában,javításában,garanciális problémában tudok segíteni.Ezekben:vga-hdd-táp-ram-cpu-lap-monitor.Priviknél több hetes csuszásban vagyok,sorry.Ezért hivj bátran:06305902749
-
priti
addikt
válasz fsb1000 #6862 üzenetére
Nem látom az összefüggést. Ha a merevlemez nem válaszol az az egész gépet megfogja, olyan nincs, hogy te futtatsz egy programot és közben lehúzhatod a sata kábelt a rendszer HDD-ről úgy, hogy az nem fogja meg a gépet azért mert a program nem használja a HDD-t, az operációs rendszer tartja a kapcsolatot a perifériákkal nem a rajta futtatott program. HDD mélyvízben is volt ez az órajeles dolog téma egyébként, csak ebben a mélyvízben már senkinek nem ért le a lába. Egyébként az is lehet hogy van egy spyware-ed aztán annyi, ezeket elég nehéz kinyomozni, de szerintem ez tipikusan alaplapi dolog, ezért nem veszek én soha asrock lapot például, azokkal mindig van valami rejtély, de ez megint szubjektív magánvélemény, nem kell egyetérteni vele.
Hardverlesen
-
theniel
aktív tag
Lehet, hogy hülyeség, de nem lehet, hogy az akadás kiküszöbölhető, ha a virtuális memoriát 0-ra állítjátok. Illetve ki kell kapcsolni teljesen. Reflexből mindig hozzányúl a vinyóhoz és az bizony okozhat akadást.
Nekem nem akadt GTA4 simán ment igaz nem ati-val, hanem GTX 295-el. Virtuális memoriát nullára állítottam és annyi.
Nem vagyok nv fan, de eddig minden ati kártyámmal megszívtam 4870,4850,4770. Az 5-os szériát kihagytam, már nem maradt rá idegrendszerem.
Egyébként meg egyszerű a képlet, ha a játékok nv-n futnak normálisan akkor aki játszani akar vegyen azt.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz theniel #6876 üzenetére
Először azt kellene kideríteni, hogy a tesztekben, miért nem írnak akadásról. Ha megvan ennek az oka, akkor reprodukálható a helyzet, így kideríthető, hogy mi okozza az akadást pár embernél. Ha globális lenne a probléma, akkor már rég tudnánk a hiba okát és a javítást rá.
Ezen az úton kellene elindulni. Akinek nem jön elő, miért nem. Mi a különbség az akadós rendszerekhez képest.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
priti
addikt
A tesztekben rendre nem emelik (rendesen) a CPU órajelét, ez az egyik fő bajom velük amikor erősebb VGA-kat hasonlítanak össze, mert a teteje olyan procilimites, hogy öröm nézni. Beteszik a méregdrága négymagost, de a két GPU-s rendszereknek meg a magas órajel kell, nem a még két mag így a tetéjén kijönnek ilyen 2-3FPS-es különbségek. Ezért szerettem a guru3D-t az elején mert ők fasza teszteket csináltak régen, de mára már megveszik őket is, ördögi kör, aki nem népszerű annak a tesztjében nem bízol, aki elég népszerű azt meg már megéri megvenni és jönnek a drivercserélgetéses tesztek, hasból beleírkálás meg a többi...
[ Szerkesztve ]
Hardverlesen
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mi oka lenne egy Guru3D-nek kamuzni a pénzért. A presztízseddel játszanál. Akármennyire is NV fan Hilbert Hagedoorn, azt nem tudom elképzelni róla, hogy meghamisítja az eredményeket. Nem illik rá, mindig korrekt volt a tesztekben. Ugyanez a HardOCP. Kyle nem feküdt le az NV-nek sosem, ennek az volt anno az ára, hogy nem kapott tesztre GTS 250-et. Beírta fórumba, hogy mi a ábra, és lett neki tesztkártyája. Egyszerűen el lehet intézni a gyártókat, ha szavahihető az oldalad vagy a személyed.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
azt ugye vágod, hogy jelenleg a 6magos 980EE kétmagos teljesítményét (légen 4.3makat láttam, amire jön az architektúrális előny) rommáhúzott 8600asokkal se lehet beérni? az érvelésed a 3ghz quad/4ghzs 8400 korában megállta volna a helyét, de jelenleg már nagyon nem.
ami ronda volt, az amikor a crysist 2g rammal, meg 32biten tesztelték. és kifutott a memóriából.
guru3d megbízható.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Raymond
félisten
Tegyel fel egy FurMark-ot es futtasd. Egyenletes idokozonkent meg fog akadni a kep. Ugyezt megnezheted az ATITool szoros kockajanal. Vagy a lentebb linkelt google keresesnel van egy rakat video, ott egy a FarCry 2 benchmarkbol, lathatod hogy a Radeon-on akadozik. Egy csomo jateknal ugyanugy. Nem ujkeletu a dolog, mar regota megvan ez. Tegnap peldaul felraktama Race On-t, ott ugyanugy elojon. Pedig egy 4850-nek talan birni kene azzal a jatekkal High beallitasoknal
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
priti
addikt
válasz proci985 #6881 üzenetére
Nem kardoskodom amellett, hogy az E8xxx az Isten, a CPU-k is sokat fejlődtek és fejlődnek folyamatosan. Viszont szerintem az egész Q sorozattal 775-ön úgy ahogy volt totál felesleges volt kijönni, illetve egészen pontosan ezzel a marketingel etikátlan, nagyaon-nagyon szűk réteg számára volt értelme és ahhoz képest rengeteget eladtak. Persze ez egy ilyen világ.
A megbízhatóságnak több oldala van. Ha publikálják a teszkonfigot látod hogy mely adat lehet fals. Ha publikálják a driver verziót megint többet tudsz, de ettől még nem közlik a releváns teljesítményét a VGA-nak, egy adott rendszer grafikus teljesítményét közlik, holott a VGA-t tesztelik és arról mondanak véleményt. Nyilván a guru3D már nem ír be hasból adatot, de nem feltétlen teremt ideális környezetet egy-egy VGA(k)-nak és később nem frissíti az összesítő táblázatot sem. Hogy ez mennyire tudatos, mennyire nem azt nem tudhatjuk. Nem is akarok ezen rugózni, aki hajt erős VGA-kat, többet is és gyakran cserél látja hogy az otthon mért eredmények nem stimmelnek a publikált eredményekkel elég gyakran. Ez lehet driver miatt is, de a legtöbbször CPU OC miatt van. Én így látom.
Hardverlesen
-
titán
Létezik egy DPC ellenőrző program. Gyakorlatilag audió és videó folyamok precíz lejátsásának képességét vizsgálja. Ugyanis a folyamatos streaming sikeressége rengeteg alkotóelemtől függ. Lehet pl a VGA hardver vagy driver, a hangkártya hardver/driver vagy akár az USB, IDE/SATA vezérlő, IEEE 1394 is hibás az akadásban. Ez a DPC checker globálisan figyeli a konfigot. Sajnos azt nem tudja megmondani, hogy mely hardverelem a hibás, de letiltással ki lehet sakkozni.
Nem tudom, hogy a 3D-hez mennyire releváns a teszt, de azért nem lennék 100% biztos abban hogy a VGA a ludas.
http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtmlevDirect villanyautós töltőhálózat
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #6882 üzenetére
A Furmark hardveresen le van fojtva. Ez a HD 5800 egyik újdonsága, hogy nem lehet túlterhelni úgy mint a HD 4800-at. A HD 5000-től most már nem kell a driverben lefojtani a teljesítményt, hanem a hardver elintézi azt.
A Far Cry 2 esetében ezt már megbeszéltük, nem tud mit tenni az NV és az AMD ha el van bacva a motor. Az UBI az FPS maximalizálását ajánlja, mint hivatalos javítást a lagra. Az Avatarban már nincs meg ez a probléma, mert kijavították.
Race On nekem vajsimán fut 60 FPS-sel, pedig az SSAA is rajta van 2x-es szinten. Erre nem jövünk rá, hogy a tesztekben nem írnak erről, és én sem tapasztalom, míg másnak előjön. Amit hivatalosan mondanak, az a harmadik féltől származó program, ami befolyásolja a Catalyst működését. Erre számtalan példa van. Az Asus SmartDoctor mellett például nincs DX11. Tucatnyi ilyen probléma van, amit az AMD nem vizsgál, mert nem ők fejlesztik az ATIToolt, vagy az Asus SmartDoctort.Szerk.: Futtattam 1.8-as Furmarkot, nem laggol vagy akadt. Tényleg nem értem. Tényleg csak valami harmadik féltől származó programra tudok gondolni, mert én olyat nem használok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Oliverda
félisten
válasz Raymond #6882 üzenetére
Hirtelen FarCry 2 volt kéznél. Minden maxon 1920x1200on:
Én 4850-nél sem találkoztam hasonlóval. Ott pedig többet méregettem ezzel: [link] , [link]
A Dirt 2-vel játszok mostanság elég sokat és itt bizony elég idegesítő lenne ha így megakadna. Ott sem tapasztaltam még hasonlót szerencsére. Lehet hogy valami gond van a gépeddel vagy az op. rendszereddel.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Bluegene
addikt
válasz citrom904 #6816 üzenetére
én 3,5 évet éltem Kanadában és tudom h nincs igazad
persze vannak gazdag emberek, jómódúak és szegények
lehet h ott több a jómódú, de te azt hiszed ott kolbászból van a kerítés, hát nem, pláne a bevándorlóknak nem
Siemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!
-
Cyberpunk
félisten
Hát én üzenem neki hogy kapja be
Mondjuk ezen nincs miért meglepődni várható volt hogy néhányan lecsapnak a kínálkozó lehetőségre.
Mert ha hiány lesz márpedig valószínű akkor a "vér fan"-okat ez az ár sem fogja elriasztani.
Az persze más kérdés hogy ennyiért lazán kap 5970-et is"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
honda23
aktív tag
MSI Afterburner progi miatt lehet akadozás?
Stalker csinálja intel procim óta.nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
ebben nem értünk egyet, de elnézve a konfigjainkat ez várható volt
a marketing, hogy majd jön valami, osztán ki is fogja használni, na az idegesítő volt. az, hogy Stalkerhez 3.0ára kellett húzni a program kijövetelekor harmadik legerősebb CPUt (q6600-q6700-q6850), megint nonszensz volt. az, hogy a threadkezelésben milyen kompromisszumok voltak (két maghoz felseleges volt dinamikusat használni, szóval négymagon is maradt a fix kiosztás) pár programnál, megint csúnya volt.
csakhogy, én multitaszker voltam (sőt még valamennyire vagyok is) a keményebb fajtából. nekem voltak olyan előnyei is a dolognak, hogy ha két magot teljesen/négy magot részlegesen lezabált a játék, akkor 10-15%nyi CPU erőforrás még mindig lazán és kényelmesen maradt a többi alkalmazásnak. ugyanaz, mint a 8 giga ramnál: nem zavart, ha bárminek kellett még 400mega hely a memóriában, mert volt bőven. fogyasztáson érdemben nem dob, tuningot nem befolyásolja (ezret párban és négyesben is mennek), és amikor vettem, akkor éppen nagyon olcsó volt. extrém példaként volt, hogy a crysis mellett véletlenül elindítottam egy stalkert (tesztelés közben), és ment, mintha mi sem történt volna.
ma vagyunk együtt 15 hónapja a q6600ammal, és én nem bántam meg, hogy őt választottam egy hasonló árú c2d8x00ás helyett. pár esetben egyszerűbb lett volna az élet (valszeg kimaradt volna a polír, talán a lapcsere, esetleg a chieftec360al is kihúztam volna nyárig, elég lett volna kisebb prochűtő -van egy IFX14em is-, emiatt pedig a CM690et se kellett volna nagyobbra cserélni), kétmagot használó programoknál hátrányban vagyok, de ha sokmindent csinál az ember játék mellett is, akkor a quad előnyben van. mindenesetre megvételkor tisztában voltam az előnyökkel és hátrányokkal.
a teszteknél meg hogyne lehetne csalni, illetve ferdíteni. újabb driver, cpu OC (kihajtja e?), architektúra ("FSB" és memória -sebesség és méret is- is lehet szűk keresztmetszet!), 32bit, pár "kifelejtett" effekt (Crysisban és SupComban volt botrány, hogy egy-egy kevésbé feltűnő, de erőforrásigényes postprocess lemaradt bizonyos nv drivereknél). szóval ebben egyetértünk. nomeg persze a dolgokat lehet kihangsúlyozni is, a sorok között kell olvasni. és észrevenni a pici egysoros megjegyzéseket. ebben teljesen egyetértünk.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
zippofcy
senior tag
Ez hosszú lesz de akit érdekel az akadás lehetséges magyarázata az olvassa el:
Szvsz nem 3rd party programok vagy BIOS vagy ilyesmi okozza.
Szvsz három oka lehet:1. nem megfelelő kód (vmit nem figyelnek le, ezért pl. nvidián jó, ATIn viszont nem, lásd GH. Haverom írt egy Frets klónt és ATIn is tökéletes sima volt a scroll - igaz félbehagyta mert vmikor elszállt az időzítés, vagyis input lag lett ... idő lenne kijavítani de most érettségizik)
2. driver. Ez hozzátartozik az előzőhöz, vagyis se a kód nem figyeli, se a driver és fellép a rendellenesség.
3. Maga a kártya architektúrája. Pl. Próbáljátok csak ki hogy NEM proci limites játéknál nvidia kártyán lehúzzátok a shader clockot, míg a core meg a mem clock felhúzva marad.
Rögtön várnia kell a GPUnak egyes adatokra ... míg a mem clocknál valszeg az egész lassul be, addig a shader clocknál CSAK a shaderes dolgok.
Vagyis Metro 2033 pl. majdnem mindig, de pl. Crysisban lesz olyan rész ami nem. Más részek meg nagyon. Régebbi 3Ds játékok meg soha, mert azok nem is shaderesek. Én is csak onnan tudom melyek azok hogy náluk a gépem 270Wot fogyaszt, szemben a shaderesek alatti 360Wal.Szóval végül is a valódi oka a 3. az első kettő csak ráerősít erre.
Ez olyan mint a vsync ... ha kódon belül írják meg, akkor sokkal kevesebbet lassít mint ha driverben kapcsolják be. Unigine Heaven demóval jól szemléltethető. Meg lehet nézni hogy kikapcsolt vsync, aztán a benchmarkban bekapcsolt vsync, aztán a driverben bekapcsolt, a benchmarkban kikapcsolt vsync más más frame/sec-et eredményez.De ez az én következtetésem, abból hogy C2D proci alatt (vagyis procilimitesen) a shader és core clockot a 275-ösömön aszinkronban hajtottam (core kibír 720mhzet, de a shader 1530 felett "fehér pöttyözik") és sima volt a BC2 futása.
Aztán beraktam a 4 magos 3.6ghzes PhenomII-őt és az fps a duplájára nőtt. Aztán felhúztam a kártyát (nem rögtön mert Rivatunert nem tudtam az új rendszer alá felrakni, EVGA Precisiont mire megtaláltam) és néha "megugrott" a kép.Csak néztem mi ez ...aztán bekapcsoltam a Precisionben a szinkron módot és visszahúztam a core-t 700ra. A jelenség majdnem tökéletesen megszűnt.
Azért csak majdnem mert van egy rész ami erősen shaderes (a tankos rész után légicsapást kérsz 4 épületre, aztán elindulsz be a városba a folyón át. Balról kiszalad eléd egy katona és elfut előre. Közben tűz, füst, stb) na azon a részen 3.6ghzen látható a jelenség. 3.2 ghzen nem. Olyan mintha a CPU "várna" a GPUra, vagyis mintha az utóbbi gyorsabban kapná az adatot mint ahogy fel tudja dolgozni.
Én arra tippelek a "renderinget" vagyis a polygon kipakolást gyorsabban csinálja mint a shadereket amilyen sebességgel rá bírja rakni, vagyis a shader visszafogja a renderinget.
Ha mondjuk a kóder ezt egy gyorsabb shader clockos kártyára írta, ott lehet tökéletesen futott.Vagyis szerintem a kártyák architektúrája ilyen. ATInak jobban, nVidiának kevésbé.
Aki reprodukálni akarja játszadozzon a shader clockkal.
De ez az elmélet lehet hibás. Én így gondolom, de én nem vagyok VGA kártya tervező mérnök.
Mindenesetre ha nem, akkor jó kóddal tuti kiszűrhető. Csak ilyet alig pár ember képes írni, és legtöbbször még azok is lusták hozzá.Nekem olyan okos a telóm meg a TVm hogy én már nem rajtuk játszok hanem velük. Társasozni szoktunk.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs