Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Friss előzetesen a Monster Hunter Wilds (PC, PS5, XSX)
gp A PC-re és konzolokra szánt folytatás valamikor jövőre debütál.
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
ph Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
Ez az olaj
Elf Evolution 900 DID 5W-30 [link] 2032Ft/l
hogy áll ehhez az olajhoz
Castrol Edge Titanium FST C3 5W-30 [link] 3899Ft/l
képest.Nagyon olcsónak tűnik még a GM olaj is többe kerül.
Amúgy szerintetek melyik a legolcsóbb olaj amit lehetne használni 505.01 minősítés feltétele mellet
Szűrve [link]Aláírásomba az autó
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
(#10555) Asbee
De valahogy hihetetlen hogy az Elf(Total) majd fele annyiba kerül mint a Castrol
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Lehet
(#10558) Asbee
Castrol annyiért csak 4l
Na majd meglátom alszok rá
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
ricsmoka
tag
Sziasztok! Merci 7G tronicba milyen olajar ajánlotok ?
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Itt vettem: https://motoralkatresz.eu/aruhaz/kategoriak/uzemora_szamlalo/
Nem kell hozzá táp, csak rátettem a klíma csőre (azt hiszem), rezgésre üzemel.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
PG989
csendes tag
Szintén K14C motor, Suzuki S-cross, 2017 (részecskeszűrő nélkül), odo 50k (Hosszútávra tervezünk vele ~100 ezer km, ~10 év).
Végigolvasva a fórum jelentős részét hajlok arra, hogy megfogadjam a tanácsod és Dexos 1 Gen2 olajra áttérjek (Motul 8100 ECO-LITE 5W-30) a "gyári" Ecstar/Sustina helyett.Felhasználási körülmények: Szinte kizárólag hétvégente használjuk, kb 20% város, 40-40% közút, autópálya. Ha beindítjuk a kocsit, akkor jellemzően megyünk vele 40 km-t. Évente 10k, amiből 1-2k külföldi nyaralás. Autópályán jellemzően 120 km/h-val megyünk, nyugodt, deffenzív vezető vagyok. Átlagsebesség ~60km/h éves átlagban.
Egyetlen kérdésem maradt, amire nem találtam megnyugtató választ.
A kezelési kéziköny előírja valamely A/B szabvány meglétét [kép], amelyek mind Full-SAPS olajat jelentenek (SA>1%), de a Dexos 1 Mid-SAPS (SA<1%, Eco-lite pl. 0,85%). Ráadásul a Dexos 1 license nem támaszt követelményt a korom sűrűsödés/lebegtetés (soot thickening - nem ismerem fordítást) kapcsán.
Ez nem okozhat problémát hosszú távon?Az adalékok abszolút értékei szempontjából (TBN, SAPS) olyan nagy különbség nincs mondjuk egy A5/B5 és Dexos 1 olaj között, de ha jól értem az összefüggéseket, akkor Dexos 1 olaj hamarabb elhasználódhat (pl. túltelítődik korommal), ezért érdemes gyakrabban cserélni, amivel üzemeltetési költség szempontjából ugyanott lennék (pl.: Sustina 4k/liter 10k km periódus, Eco-lite 3,2k HUF/l; 8k km => 10 ezer km során egyaránt ~13k HUF lenne az olajköltség).
A felhasználási körülményeim mellett milyen csereperiódust javasolsz Sustina/Eco-lite 5W30 vagy más olajból?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Van egy felsorolás: A1/B1, A3/B3,A3/B4, A5/B5
Ez majdnem azt jelenti, hogy szinte bármilyen olcsó olajat beletölthetsz, csak benzineshez való legyen.
A többi (API, ILSAC) azt jelenti, hogy 2001- 2004 után megjelent olajok mehetnek bele.
Nem finnyás a motorod, csak ne LOW SAPS legyen.
Ezért nem lehet Dexos2-es olajat használni az autódhoz mert az Low SAPS olaj, csak Dexos1-et. (Igazából a gyártónak még mindig fogalma sincs az európai olaj szabványokhoz, vagy nem akar vele foglalkozni, így ACEA részt helyből ignorálhatod.)"Dexos 1 license nem támaszt követelményt a korom sűrűsödés/lebegtetés (soot thickening - nem ismerem fordítást)"
Nincs ilyen követelmény vele szemben, mert ez a követelmény csak dízel üzemű motorok esetében volt értelmezhető. Ezért kizárólag benzinüzemű motorokhoz való olajokkal szemben nem támasztottak ilyen követelmény.
Viszont később, megjelentek a részecskeszűrők benzines motoroknál is, így azoknál is követelmény lett, amit Dexos1 Gen 3 már teljesít.Csere periódushoz:
Csak kiváló minőségű összetevőket írnak elő, ezzel teljesen kizárták a hagyományos (régi, nagyon olcsó) összetevőket. A dexos olajok kizárólag szintetikus anyagokat vagy szintetikus keverékeket tartalmaznak.
Jobb antioxidáns (oxidáció- és lerakódásgátlással) technológiát alkalmaznak, amely megakadályozza az olaj oxidálódását. A Dexos olajok csere periódusa legfeljebb 24 ezer kilométer. Az alacsonyabb viszkozitás által, pedig jobban ellenál és tovább bírja a magasabb hőterhelést. (ez nem köztudott)Amit tudni kell még, hogy nem csak a minőséget, hanem a gyártástechnológiát is optimalizálták, így olcsón elérhető az előírt teljesítményszint, ha a gyártó is úgy akarja.
Dexos1 Gen2 olaj minden helyzetben túl fogja teljesíteni az elvárásaidat.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Harkovz
aktív tag
válasz Dluinet #10570 üzenetére
Ezek szerint az Eco-lite 8100 teljesen jó.nekem is S-Crossom van,én fogom majd cserélni az olajat,én is a legjobbat akarom neki.Sajnos most anyataxi üzemmódban működik,napi kb.5 km vagy 6 indítással.Még az Eneos Sustinán gondolkodom.De lehet,hogy feleznem kéne az intervallumot és évi kétszer cserélni.Néha azért megyünk kirándulni és meghajtom.
-
nagyúr
válasz Harkovz #10571 üzenetére
Most nem néztem utána a viszkozitási osztálynak, de ezek nagyon jó olajok:
Eco-lite 8100
Eneos Sustina
Liqui Moly Special Tec AA vagy Special Tec DX1 vagy Molygen New Generation
Ha olcsóbban akarod megúszni a felezett csere periódust, ami ilyen használat mellett kötelező, és 5w-30 az előírás, akkor GM Dexos1 Gen2 5W-30."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Harkovz
aktív tag
válasz Dluinet #10573 üzenetére
A Motul szimpatikus,vagy maradok az Eneosnál és akkor a Sustina.Sajnos amikor hideg van vagy esik az eső/hó,akkor kocsival viszi az asszony a két gyereket oviba/bölcsibe, és utána onnan megy dolgozni,ami távolságban kevés.Remélem azért a gyártó is gondolt rá,hogy ilyen is van.Csak 100-as benzint kap,hátha ezzel valamennyit kompenzálok.
-
Asbee
veterán
Mostani árakon ilyen km használattal amúgy szerintem már mindegy. Az extra adalékoltság, E5, ETBE csak jó. Bár már ki tudja milyen a 100-as is nálunk. Árstopp után érdekes módon a 100-asra megírt komolyabb gépek elkezdtek 20-30 LE-vel kevesebbet tudni. Suzukinál mondjuk úgysem a oktánszám a lényeg.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Vissza kell hozni az eddig benyelt veszteseget.
Pont beszeltuk az autosban, hogy az Arrivanal ahol 100+ millios buszok jarnak kozvezlenul Ausztriabol hozatjak a gazolajat. Tehat nem a MOL-os urali olajbol keszult megy bele.Egy direkt befecsisnel ahol magasnyomasu injektor van vagy ami jobban ki van hegyezve ott esetleg erdemes lehet a jobbat beletenni.
#nincsbennetarcsi
-
Asbee
veterán
Mai napig sokan állítják, hogy egy osztrák német nyállal tankolt dízelnek az injektora, főleg ami érzékeny rá, sokkal többet elmegy mint egy hazai. Meg hát most újra eljött az ausztriába átjárni tankolni korszak itt. Most már 10km re 1,46 euró a 95 ös literje és a legutolsó kicsike önkiszolgálóra is Schwechatról megy a jó benya.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Ezt első kézből meg tudom erősíteni hogy a híresen kényes N47 jobban bírja a német sima gázolajat és ritkábban regenerál a DPF mint az itthoni Shell standard nyállal...
Hidegen kevésbé zakatol és könnyebben is indul."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
sgx
tag
Sziasztok,
az alany egy 2008-as KIA Ceed, 1,6 benzinmotor, ~190000km.
Eddig 3 különböző szervízben volt az olajcsere, ahol az alábbi olajok kerültek bele:
TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS 5W30 - ACEA A5
SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W30 - ACEA C3
TOTAL ( A számlára puritánul csak annyi volt írva, hogy C3 ) 5W40Gépkönyben az alábbiak vannak:
benzinesre: API Service SL vagy jobb, ACEA A3 vagy jobb
dízelre: CPF (Katalizátoros részecske szűrővel) ; ACEA C3Kérdéseim:
- ha olajfogyást tapasztalnék, akkor a jelenlegi TOTAL (C3 ) utántölthető-e TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY HKS 5W40-el?
- melyik márka, típus, viszkozitás lenne ennek az autónak az ideális?Köszönöm.
-
erik365
aktív tag
Sziasztok!
1991-es Vitara G16A motorkód.
Mehet bele a Shell Hx7 10w-40?1.4 T-jet M32
-
05Steve
tag
Sziasztok,
adott egy 2015-ös 1.4 tsi CZDA szíjas autóm.
Csak hosszú utakra használjuk, van hogy egy hónapig a garázsba ál, most rossz időben/télen nincs használva , mellette van egy napi igásló is hétköznapi használatra.
Tavaly olajcsere óta nem egészen 4000 km ment bele.
Motul 8100 X-clean+ 5w30-at kap mindig
A kérdés, hogy most 1 év után cseréljem le az olajat vagy maradhat még benne 1/5 vagy max 2 év? (természetesen 10.000 km-et nem meghaladva), ugye az olaj long life /már a VW topikban is feltettem ezt a kérdést onnan irányítottak ide, Qru / köszönöm a segítségeteket -
05Steve
tag
köszönöm mindenkinek
-
#27070592
törölt tag
Sziasztok!
Meguin olajról kérdeznék: ismeri/használja valaki ezt a márkát?
Van egy 5W30 olaj amit kifejezetten Fordokhoz ajánlanak, le akarom tesztelni (Mk1 Focusban, 1.8 benzin)
A honlapjukon elég drága (6k/liter..) viszont ugyanaz filterabc nél féláron is elérhető.
Létezik hogy a filterabc szimplán hamisított olajat árul? -
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen