- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Vezetékes FEJhallgatók
- Mini-ITX
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Apple asztali gépek
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
ph Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
gp A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tibko8
senior tag
-
grizlisandor
addikt
válasz Tibko8 #12347 üzenetére
Az előző generációs Ceed-eknél Total motorolajakat ajánlotta a Kia, de bármelyik nagy gyártó terméke jó lesz, ami teljesíti a Kia által kért követelményeket.
Pár példa, de ha van valami preferált gyártód, akkor keresünk tőlük terméket.
Total Quartz Ineo Xtra First 0W-20
Shell Helix Ultra Professional AS-L 0W-20
MOTUL 8100 Eco-clean 0W-20 -
chopin42
őstag
Üdv Mindenkinek! Kb 2-3 hónap múlva esedékes, de kérnék ajánlást és némi választ.
Skoda Octavia 1u2 2006, 1.4 bca 55kw, 281k km, városban használom, az elmúlt 17 hónapban kb 7-8k km ment bele, ebből 6,5 k város és rövid táv. Nagyon szeretnék vigyázni a kocsira, régi és sokat futott, de nekem az első és kedvenc.
Ilyen olajat kapott: Mobil 1 ESP. Elvileg mikor belement, pont akkor változtattak rajta, a kapacitás asszem 3.2 liter+fél liter a szűrő.
Ez vehető tovább is?
Ha nem, akkor mi az ajánlott csúcs olaj, olajszűrő?
Pollenszűrő tavaly augusztusban lett cserélve megvételkor, de a tavaszi olajcserét megvárom vele. Abból mi az ajánlott?
Légszűrőt kell-e cserélnem? Ugye a táv nagy része város, por, szmog, stb. Ha igen, milyet vegyek?
Illetve fékolaj is tavaly augusztusi, érdemes cserélni?
Nagyon köszönöm![ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
Asbee
veterán
válasz chopin42 #12355 üzenetére
Mobil 1 ESP megújult és sajnos egy teljesen átlagos olaj lett. Nem éri meg az árát. Total Quartz Ineo Longlife egy szuper top olaj ebben a kategóriában és kedvező az ára. Drágábban Motul xclean +, LM toptec 4200 vagy a csúcs Ravenol VMP Usvo. Fékolaj még jó, szűrőket én cserélném, Mann FP+ a legjobb pollen.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz polonic #12358 üzenetére
Dacia Duster ami alapjában véve Renault alkatrészek, első fékolajcsere 4-ik évnél végezendő
És miért ne lehetne ezt a 4évet tartani, ha már az első is ennyi
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Motion_Blur
félisten
válasz Motion_Blur #10974 üzenetére
10.000 km-t futott olaj, jellemzően városi és agglomerációs kímélős használatban:
Ma cseréltem, olajszűrő a szűrőház alapján nem volt olyan vészes, bár utóbbiban van azért egy kis sludge.
De 215e km-nál már bocsánatos tán egy TSI-től
Még mindig csak a Motul
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #12370 üzenetére
Nekem most SL.6 van benne pont.
Ez olyan mint a ZF valto, ott is mas periodust ir a valto gyartoja meg mast az autot osszeszerelo ceg/marka.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Ezt akkor bátran beletölthetem a 199A8000-be, avagy a 155 pacis 1.4 T-Jetbe?
Bár nincs Fiat minősítése, de a többi gyártó jóváhagyásait tekintve nagy a közös metszet egy másik Ravenollal, ami kapott Fiatot is, és az ACEA meg az API is megfelelő.
Tudom, hogy már beszéltünk róla, de emlékeim szerint nem jutottunk konszenzusra.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #12374 üzenetére
Yep, a Lancia ugyanaz a DPF nélküli, 90 pónis 1.3 Multijet (199A3000) lesz, mint amilyen az előző is volt.
A MiTo esetén ACEA C3-at írtak elő minden benzinmotorhoz. Kivéve 0.9 TwinAir.
[ Szerkesztve ]
-
Tibko8
senior tag
válasz grizlisandor #12353 üzenetére
Esetleg akkor a nagy gyártó termékei közül melyik a legjobb ár/érték arányú? Sokat megy vele a fater évi 50-60k km így 5-6 olajcsere biztos lesz.
Motul közül amit írtál az teljesen jó a kocsiba? Vagy esetleg Eneosból mi lehet jó hozzá?Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
grizlisandor
addikt
válasz tboldi #12373 üzenetére
Akkor lehet adnék neki valami tisztítót a csere előtt.
(#12376) Tibko8:
Ha főleg pályázik az autóval a fater, akkor el lehet húzni akár 15 ezer kilométerre is a cserét.Azok pont a nagy gyártók termékei, amiket itthon könnyen be tudtok szerezni.
Én Totalt vagy Motult töltenék bele, de a Shell motorolaj se rossz.
Az Eneos meg nem szimpi, de ez az én hülyeségem! -
Tibko8
senior tag
válasz grizlisandor #12379 üzenetére
Nem feltétlen autópályán teszi bele nagyon vegyes van hogy egész nap csak város egy egy vidékkel.
Akkor amit írtál Total meg Motul olaj az ezek szerint tökéletes hiába más autó gyártók olaj specifikációjával rendelkezik csak és nincs közte a KIA.
Elképzelhető hogy a KIA-nak nincs is különösebb elvárása az olajokkal szemben, csak mert semmit nem találtam róla.Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
veterán
válasz grizlisandor #12379 üzenetére
Bár én nagy lötyi (adalék) öntögető vagyok, inkább:
- első körben beletennék egy olcsó, akár Mannol olajat, középszerű szűrővel,
- kicsi használat, 1 hónap után cserélném minőségi olajra, szűrőre.Vagy ha tisztítóadalék, akkor is átöblíteném utána olcsó olajjal.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #12379 üzenetére
Ha beleborít csere előtt egy LM öblítőt azzal bajt nem okoz.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #12379 üzenetére
Igen, ez nem egy rossz ötlet, nekem is eszembe jutott már. Mondjuk a Xado csapágy-visszaépítésében nem hiszek, a Liqui Moly szimpibb.
2 olajcserét nem akarnék, annál lustább vagyok.
-
erik365
aktív tag
válasz tboldi #12386 üzenetére
De ha megnézed az ajánlott specifikációnál írja az S2-őt ami ugye C3. Alternatívnál pedig nem specifikációt ír, ha nem ACEA A3 szabványt, azon belül nem jelöl meg specifikációt. Csak annyit ír A3 5w-40, szóval erősen kétlem, hogy ebből bármi gond lenne.Most az enyémbe direkt X-cess gen2-őt borítottam, már van benne 1500km még megy. (vagy tudja a tök már kb belekavarodtam, mi szabvány, mi spec, meg mi minősítés )
[ Szerkesztve ]
1.4 T-jet M32
-
tboldi
nagyúr
Ezt az öblítőt éppenséggel meleg motorba, közvetlenül olajcsere előtt kell belelocsolni és 10-15 percig egy helyben járatni, ahogy látom.
Az olajiszapos volna az, amit 100-200 km-re kell beleönteni.Mondjuk a 2-3 év ellenére csupán 4-5k km ment bele ezalatt, a JSZP-n is látszik. Ez még a jobbik eset, talán az olajiszapos cucc már túlzás is lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
grizlisandor
addikt
válasz Tibko8 #12380 üzenetére
Nem láttam még kifejezett kia szabványt, néha olajra rá van írva, hogy ajánlják hozzá.
Sokkal egyszerűbb megadni a viszkozitást meg egy ACEA motorolaj szabványt, mint külön gyári ajánlást készíteni.(#12382) focvis:
Öblítő adalék a lecserélt olajjal távozik, de az is egy megoldás, amit mondasz.(#12383) Qru:
Egy példa volt, akihez hordom az autót, ő előszeretettel használja. Biztos létezik másik öblítő cucc, ami működik.(#12385) tboldi:
"visszaépítheti", igen ezt egy öblítő adalékra ráírva látni fura, de rengetek jó tapasztalatnak én hiszek.A VitaFlush-el a motorban azalatt a 200-250 kilométer alatt megtenné dolgát, amúgy max. ezer kilométert lehet vele megtenni.
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #12396 üzenetére
Rengeteg.
Majd kitalálom, melyik legyen, egyelőre nem sürgős, 22-ét céloztuk meg az elhozás napjának.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #12396 üzenetére
Havernak volt egy öreg Avensise, neki pl szépen gatyába rázta a motor olajzabálását a Xado. Én a gyakori és jó minőségű olajcserében hiszek de kinek mi. Bár ez nyilván csak akkor opció, ha az elejétől nálad van a kocsi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Rivaul
addikt
Sziasztok!
Lenne egy kis gondom.
Az alany egy Volvo XC90 2401ccm Dízel 365ekm-el. Jó ideje szervizekben állt. Már tavasszal érett volt az olajcsere (15ekm) de szervízről szervízre ment felújításokra. Most itthon van, megrendeltem mindent de valahogy elcsesztem az olajat. 0w30 a3/b4 ment mindig bele. Most a dobozban 5w40 a3/b4 van. Vissza kellene küldenem, vagy bele mehet ez is? Van másik kis autó, a Volvo leginkább hosszú utakra lenne használva min 25km és fölötte. Persze ha úgy alakul akkor becsúszik hogy csak ezzel ugrunk le a boltba. Szerintetek? Vissza csere, vagy nem lesz tőle gond?Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Motorola Edge 30 Ultra - a 200 megapixeles kérdés
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- Android szakmai topik
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Vezetékes FEJhallgatók
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Politika
- Gyúrósok ide!
- Mini-ITX
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest