- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mini-ITX
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
it 1 százalékot tud spórolni az Onsemi, de ez is elég lehet ahhoz, hogy 1 millió háztartást 1 évig ellássanak árammal.
-
The Thing játék jön a Nightdive csapatától?
gp Úgy tűnik, hogy végre kapunk egy remaster kiadást a több mint húsz éves játékból.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
Itt Air filter csere volt.
10.000KmLegközelebb 15K nál lesz.
Úgy látszik, autó és használat válogatja ezt a periódust.
Olyan volt mint az új!Nem tudja valaki, a kék tömítésnél, a szívott az az tiszta oldalán miért poros?
Ennyit átengedne a szűrő?
De ahol összezár, ott látszik hogy tiszta 2mm csík végig.
De hát elvileg jól zár.[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Oké, megvan, köszi.
Viszont nem tudom, hogy ezek az értékek és a köztük lévő különbség az sok vagy kevés.
Mint pl a 100 fokos viszkozitásnál mondjuk a 11,9 és a 12,1 közötti az semmi.Fulltech FE a gyári olaj, itt 7,4. Most LM van benne, itt 7,6.
A következőnek Motult néztem ki, ennek pedig 6.
A másik választás a Shell lenne. De ennél nincs TBN megadva.Itt nem tudom, hogy az 1,6-os eltérés az sok vagy kevés, elhanyagolható.
-
sutszi
veterán
Viszont rettenet frusztráló, hogy nincs gyártói adat sehol... külföldi oldalakon is csak ilyen mende-monda van...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
zeus_2k14
senior tag
Előző hozzászólásomat javítom .
Nos, úgy néz ki, hogy találtam. Viszont, csak 4 litereset és 1 litereset. Valószínű, hogy veszek 4 litert + 1 litert hozzá. Íme , ezek azok : [link] [link]
Amit az előző tulaj küldött: [kép] . Nos, az én általam nézett olaj és az előző tulaj által küldött olaj teljesen megegyező igaz?Néztem még olaj , levegő, üzemanyag illetve pollenszűrőt is. Ezeket néztem, ezek jók lennének/lesznek?
Olajszűrő : [link]
Levegőszűrő : [link]
Üzemanyagszűrő : [link]
Pollenszűrő : [link]Ezeket néztem. Látom, hogy van pl : gyári olajszűrő stb.. Azokat érdemes megvenni, van jó a Man filter is? Íme, pl egy olajszűrő: [link] <--- Jelenleg nincs raktáron
Bocsi, hogy ennyit kérdezek
Köszönöm.
Gergő
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
Szerintem inkább a kút válogatja és nem csak a kúthálózat, mert pl. a hozzám közel lévő OMV benzinkúton szvsz a legpocsékabb benzint lehet tankolni a környéken viszont pár km arrébb lévő OMV kúton meg pont ellenkező a tapasztalatom... de mivel az utóbbi sosem esik útba ezért inkább a közeli Shell-hez megyek tankolni és eddig nincs rájuk panaszom.
-
SirRasor
őstag
Nem évente kell olajat cserélni, vagy 10k-nként?
Az első évben csak azért nem cserélték ki, mert 10000-nél kellett volna és csak 6500 km volt benne. Most 2 év után van benne ~10000Amúgy ez tuti biztos? Mármint amit 15000km-re terveznek, az 1 év után biztosan kuka?
[ Szerkesztve ]
Make Love not war!
-
SirRasor
őstag
Igen, az olajos topicban vagyunk
Viszont 1 valamit még nem értek. Ha többet számít az olajnál az életkor, akkor miért km-ben adják meg? Vagy ez csak kampányduma, hogy 15k vagy 25k-t *bír* az olaj?
A szervizkönyvvel nem vagyunk előrébb, mert aszerint 2 év vagy 10000km, de nyilván az a gyári olajra vonatkozik.Szóval akkor ha nem akarok bajt, akkor 1 év múlva mindenképpen kicseréltetem és utána mindenképpen gyárit kérek bele, mert azzal biztonsággal tartható a 2 év.
Köszi
Make Love not war!
-
nagyúr
Méregzöldnek kell lennie. Akkor is ha nem az.
Régen az olaj 5k kilométert bírt, amikor a gyártóknak megbízhatóságot kellett sugározniuk magukról, most hogy olajadalékokat bele, már 6× annyit bír?
Kétlem.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
bul07
nagyúr
Mondjuk igen
Mint régebben beraktam édesapám Passátjába ilyen volt [link], ehhez képest tényleg nem volt annyira vészes
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Az oké, de ő általánosságba írta hogy lefelé nem lehet eltérni és az úgy abban a formában nem helyes információ
De lehet tud valamit amit én nem és hátha linkeli
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Nekem Mágus kifejezetten ajánlotta a 5W40-et 5W30 helyet a hő miatt, ugye nekem PDTDI
De mivel jó áron tudom beszerezni a Castrol Edge 5W30-at(C3 505.01) és nem is autópályázok, így maradtam a 5W30
Olaj fogyasztásom se nagy szerintem, 10hó 26-án volt olajcsere azóta majd pontosan 5000Km mentem és a nívó közepénél van a szint
Csak 15éves a drágám 230906Km-rel, kb 3-4dl olaj lehet ami megevett de ugye nálam sok a hideg járat isPár hónap és jön az olajcsere
Amúgy az tuti ha nyernék a lottón nem vennék új autót, kicseréltetném a futómű alkatrészeket, meg átnézetném a motort esetleg egy főtengely csere, és használnám tovább
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
TommyY2
tag
Jó cikk volt, végigolvastam.
Ezek szerint nem árt a motornak (Suzuki SX4 S-Cross 1.4T gépkocsi, nem hibrid), ha az előírt API SM helyett API SN, illetve ACEA C3 olaj kerül bele? Esetleg tartalmazhat a gyári valami fontos adalékanyagot, ami többet ér a magasabb osztályba tartozó olajnál?Akkor remélhetőleg nem csinálok rosszat, ha a gyári ECSTAR F9000 5w-30 helyett (ennek a minősítése API SM) a későbbiekben a következők közül választok:
ENEOS HYPER 5w-30. Ennek a minősítése ACEA C3, vagy a MOTUL 8100 X-Clean+ 5w-30. Ennek a minősítése ugyancsak ACEA C3. A HTHS értéke mindkét olaj esetén nagyobb, mint 3.5mPa.
TommyY -
Jenne
senior tag
Nálunk a Fiestába a Ford szerviz által berakott Ford szűrőkön (szénbetétes pollenszűrő és olajszűrő) pontosan ugyan azok az azonosító gyártási számok szerepeltek, mint a Mann Filteren. Egy az egyben Mann által gyártott, csak az egyik Mann logós dobozban a másik meg Ford logós dobozban van. Sőt, a lecserélt gázolajszűrőn is, amit még a gyárban raktak bele az autó összeszerelésnél, ott volt a Mann Filter jelzés. Mann került bele a cserekor is. A Ford európai gyártású autóinak az első számú európai beszállítója szűrőkből a Mann Filter!
Én ilyeneken nem spórolok.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Szia!
Cromax-nál például, a fiam Fiestájába a gyári Ford olajszűrő (ami egy az egyben Mann Filter mint már írtam is) az kerül 3487 Ft-ba, a Mann Filter kerül 3.263 Ft-ba, a Mahle Original 3.589 Ft-ba, a Hengst 3.263 Ft-ba. A teljesség igénye nélkül és csak a prémium kategóriából válogatva. Szóval elenyésző árban a különbség.
Az olcsóbb, standard minőségek közül például a Filtron 1.965 Ft, az UFI 2.330 Ft, a Champion 1.688 Ft, vagy a magyar Armafilt ami 1.429 Ft.Mondjuk én a szűrőket a pécsi Partnerautónál vettem anno, a Mann olajszűrő a Cromax árához képest volt 2.890 Ft!
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
sutszi
veterán
Úgy hallottam...ne engem üssetek...
De úgy érzem jó témába sikerült beleszakítani... Jöhetnek pro/kontra érvek.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
bul07
nagyúr
Ha már speedzone+Carvertical
Akkor nézzétek meg a videójukat(pár napos friss)
És akkor bármibe higgyen nekik az ember amikkor bármifajta szolgáltatásról termékről beszélnek, kilóra eladják magukat
El kéne árasztani a videójukat dislike-al hogy tanuljanak belőle meg esetleg más videósnak is elrettentő példaként[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
molnarpeter
nagyúr
Ez mondjuk érdekes 🤔 van egy léghűtéses traktorunk, ugye ott az olajnak is jobban kell hűteni, de annál is 120°C megengedett maximum rémlik a gépkönyv szerint. Annak az olajszűrő alatti konzolban van a jeladója, talán valamennyivel hűvösebb ér oda az olaj, de ha érdekes lehet, megnézem pontosabban a hőmérsékletet, kenési kört. Autós vonalhoz képest érdekes lehet, hogy nincs benne szűrőbetét sem, hanem két fúvóka hajtja, így kipörgeti magából a hengeres egység oldalfalára a szennyeződéseket
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
Nektek mennyi szokott lenni az üzemi olajhőfok?
nálam (1.2 TSI @ 0W30)
város: 85-87 fok
közút: 89-92 (100-110)
pálya: 94-97 (140-nél és 170-180-nál is)amikor a Grossglocknert vásztuk akkor volt 112 fok a csúcs úgy emlékszem, és 107 alá nem is ment a szakaszon (1-2 kihúzatás, kis tempónál), ott már enyhe égett szagot is éreztem, illetve az egész motortér annyira felforrósodott hogy a motorkitámasztó megégette a kezem mire felértünk
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
szimi57
őstag
Igen, ebből a szempontból előnyös, ha nyoma van a szervizkönyvben, viszont nem lehetetlen, hogy a pecsét belekerül az olaj pedig nem és ez történhet akár "üzleti" alapon is. Ebben az esetben a pecsét nem biztos, hogy megbízhatóbb, mint az emberi szó. A másik kérdés pedig, hogy a vásárlók hány százaléka fordít figyelmet erre az egyáltalán nem lényegtelen témára.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Motion_Blur
félisten
Ez nálam 3,6 vs. 3,3 liter.
Használt, bizonytalan előéletű autónál én dupla olajcserével kezdenék, és mindkét alkalommal a tutit raknám bele, pont azért mert kb. 10% marad a kenési rendszerben csere után is
Anno így csináltam a hűtővíz cserét is: [link] pár napig elvoltam vele
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FÜLhallgatók
- DIGI internet
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- iPhone topik
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- (Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- GTA V
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs