- Azonnali processzoros kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- E-book olvasók
- Hardverek pünkösdre
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Vezetékes FEJhallgatók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Videós, mozgóképes topik
- Négy játékkal is szemez az új Arc meghajtó
- Apple notebookok
Hirdetés
-
Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
ph A Navi 32 GPU-ra épülő, limitált darabszámú modell a vizuális dualizmus jegyében született, és a 11 Bit Studios láttamozta.
-
Mégis kap egy utolsó nagyobb frissítést a Redfall
gp A készülő update többe között offline módot is elhoz azok számára akik még mindig kitartanak a játék mellett.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
trassher
addikt
válasz Markizmark #39750 üzenetére
Az enyémben 44Ah-s van de bőven férne nagyobb is bele. 1-2 napja néha elég nehezen indul és az akksira gyanakodok mivel az önindítóm 1 hónapja sincs hogy fel lett újítva.
Redmi Note 7
-
_seth_
veterán
Hűtővíz hogyan kerülhet belül a szőnyegre? Azt sejtem, hogy a fűtőradiátor és környéke a ludas de mi lehet a hiba? Nem sok de most, hogy feltűnt már egy ideje csepeghet, az is lehet hogy amikor arra gondoltam, hogy a motor eszi a vizet az a belső fűtőradiátor volt... Állagra szép tiszta és a középkonzol mögül folyik rá a szőnyegre. Nekiugranék megnézni de hideg is van és ha jól sejtem nem is könnyű hozzáférni a radiátorhoz
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Kickass
őstag
Ma bekerült a gyári CAR300 helyett egy Pio MVH-170UI.
Végre nem csak rádiót tudok hallgatni
Holnap csinálok képet. -
_seth_
veterán
válasz diablo1984 #39754 üzenetére
Rózsaszín fagyálló
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
zolikaDB
veterán
Debrecen-Pest, mai futam, mar nyari gumikkal 6.77L/100km.
Mondjuk odafele max 4000, vissza 3500 rpm-ig forgattam. (130km/h - 110km/h) -
AMD Power
titán
-
_seth_
veterán
válasz diablo1984 #39757 üzenetére
Még ha tömítés is vagy maga a hűtő mindkettő szívás, tekintve, hogy már elég sok részét megbontottam az autónak de egyszer sem sikerült olyan mélyre ásni, hogy lássam a fűtőradit így nem kis szívás lehet a cseréje...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
AMD Power
titán
válasz mephi666 #39743 üzenetére
Értem persze mire gondolsz. De hát ennyi erővel soha ne vegyél semmit sem. Nekem a fő "extra" amiért jó lenne a biztonság + klíma és mert erősebb. Ez a 1.4 60Le motor nagyon jó , de rohadt gyenge.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
diablo1984
veterán
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #39765 üzenetére
Tegnap pályán jóféle hurrikán szélben nyomtuk Pécs felé 130-140 körül. Jött egy domb ahol 3 sávra váltott a pálya. A legbelső asszem minimum 90km/h, középen 70, kívülre nem volt minimum írva, de gondolom a 60-at ott is tartani kéne.
Nos hát nyomhattam én akárhogy, 140-ről a domb tetejére már csak 100-at mutatott a zeiger ötödikben.
Szóval ez a 60 ló elég karcsú, a Rijeka körüli emelkedőkön igencsak bevérezne a szeme.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
AMD Power
titán
válasz Markizmark #39767 üzenetére
Ennyi. Én most már nem élősszőr szembesültem ezzel. Főleg ,hogy ezen a héten kb 600km lenyomtam vele. Bükk és társaiban. Egyszerűen gyenge. Írják itt ,hogy a 90Le + klíma sem erős. Gondolom. De én a 60Le Polot klímával használtam. Az borzadály egy sza* volt úgy. Szóval nekem a 90Le+ klíma is "megváltás" lesz majd. Persze ha nem 1.6 16v veszek belőle majd.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Skizz
addikt
válasz AMD Power #39768 üzenetére
Hát a klímára a 90 ló se lesz megváltás. Anno a 100 lovas clio összefosta magát a klímától, pedig az egész autó kereken 1 tonna volt, szóval nem nagyon volt mit vonni. Kiváncsi leszek, hogy a veki hogy reagál majd a klímára. Igazából azt se tudom, hogy működik -e. Nem is vagyok egy klímás típus.
-
amargo
addikt
válasz AMD Power #39768 üzenetére
1,4 es az említett 90 lovas gépem van (G), nem erőgép az tény, de 2-3 emberrel pályán simán elmegyek vele klímával, horvátba is. Ami megöli, nyáron +40 és ha a klímát bekapcsolod a városba, na itt ébredsz rá, hogy ki kell kapcsolnod azonnal. Tehát én ezt a 90 + klíma dolgot azzal egészíteném ki, hogy mind ezt városban.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Markizmark
addikt
-
Skizz
addikt
válasz Markizmark #39771 üzenetére
Annyi. Csak legyen fél misi a malacperselyben kommonrélre.
-
Ablakos
őstag
Ha már a klíma szóba jött... A Gastrámban csak hűt-nem hűt kapcsoló van. Egyforma terhelés a motornak a kinti hőmérséklet, vagy van valami szabályozás! (Csakhogy ezt is kb értsem)
-
haddent
addikt
válasz Markizmark #39771 üzenetére
Kéne egy hibrid. Csak nem ez az ócska "emmmetronos ájamos", hanem egy olyan, hogy alapvetően benzines, de ha mittomén 3000RPM alá csökken akkor átkuplungol egy dízel mocira
Ablakos ez engem is érdekelne. Nekem is csak klíma gyere - klíma takarodj van. Vagy a hőmérsékletszabályzóval össze lenne kötve? (mert nem bovdenes, tehát akár...) Nem hiszem
Kicsit megijesztetek, hogy 90 ló + klíma az még mindig haláli? Eddig csak 1-2x mentem klímával, városban, de nem tűnt fel, hogy nagyon elhalt volna a motor. Úgy érzésre/tipp kb. 100-200-al kér több pörgetést ugyanahhoza teljesítményhez ami nem vészes sztem. De igaz, még nem voltunk 5-en klímával 40 fokban körúton.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Logikusan nincsenek irreális elvárásaim vele kapcsolatban. De ha Polovan tudtam menni városba klímával, akkor ezzel is menni fog.
amargo Általános használatra amire nekem kell bőven elegendő lesz.
vebbful Isten mentsen meg minden újabb nagynyomású csoda dízeltől.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
amargo
addikt
válasz AMD Power #39776 üzenetére
Pont arra akartam célozni, hogy általános használatra szerintem jó. Eddig kb 2x fordult elő, hogy kikapcsoltam, de az is csak városban es az említett brutal melegben, igaz pont akkor jott volna jól..
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Markizmark
addikt
válasz AMD Power #39776 üzenetére
Pedig nem olyan rosszak azok. Persze előfordulhatnak hibák 200e km-ként, főleg ha fusi kúton tankolsz bele.
A turbó hibákat ne vegyük számításba, mert az a sima TD-n is elvérzik, ha elvérzik a sokadik kilométernél. Azt is tudni kell kezelni. Nem úgy van az, hogy pályázunk 150-el, majd a pihenőbe beérve azonnal leállítjuk. Így hamar tönkremegy.
A common rail rendszert pedig tényleg csak a szar üzemanyag tudja tönkretenni, vagyis az, ha nincs kenése a nagynyomású szivattyúnak a víz miatt és ugyancsak a víz teszi tönkre a porlasztókat is.
Az "olcsóbb egyszerűbb" turbó dízel adagolósunk adagolója egyébként másfélszer drágább, mint egy nagynyomású szivattyú a másikba.
Egyébként az első ilyen nagynyomású rendszernél tényleg voltak komolyabb gondok. Asszem az alfánál fordult elő (ők JTD-nek nevezik), hogy nem volt nyomásszabályzó szelep a nyomócsövön és egy-egy hirtelen padlózás tönkretette a dolgokat.
A mi common rail-ünk 260e km-t ment eddig szépen, gond nélkül.
Cimborám egy 319-es sprintert vezetett sokat pályán, szinte újan kapta meg, Skócia, Spanyol, Dánia, Francia helyekre és 800e km-nél jött elő az első hiba, a V6-os motor egyik oldali nyomócsöve megrepedt, ennyi. És 800e km nem kevés.(#39779) SPF:
Ne a könyvet nézegesd, hanem szedegesd ki a biztosítékokat és nézz át rajtuk, látnod kell melyik szakadt.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Skizz
addikt
válasz Markizmark #39780 üzenetére
Ez így szép, csak ha veszel egy bármit használtan 2-300 ezer km-el, akkor ugyanott vagy zsákbamacska szempontjából egy cr-el, mint egy bármilyen mechanikus adagolóval, mert úgyse tudod, hogy mit élt át azelőtt. Ha 0km-esen veszed, nyilván könnyebb rá vigyázni.
-
Markizmark
addikt
Persze, de azt írta, hogy " Isten mentsen meg minden ÚJABB NAGYNYOMÁSÚ csoda dízeltől".
Pedig, ahogy Te is írtad, zsákbamacska mindkettő 2-300e km után megvéve, ergo a mechanikus turbós se olcsóbb és ugyanúgy le tud dögleni. A kettős tömegű még gond lehet, de az már a mai benzinesekben is megvan, úgy tudom.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
őstag
Sziasztok!
Adott egy 1994-es 1.4-es, 60 lovas F Astra, valós 30.000km. Ugyan a legutóbbi olajcsere óta kb csak 5-6 ezer km-t futott az autó, de lassan már 4 éve, hogy olaj lett benne cserélve, ezért gondoltam jót tenne neki ha lecserélném az olajat és a szűrőket.
Ha jól emlékszem legutóbb 10W-40 GM Olajat kapott. Ez a típus és ez a márka mehet bele vagy esetleg érdemesebb mást választani? Köszi -
nagyúr
válasz dave93 #39783 üzenetére
Ennel jobb modszer nincs arra, hogy totalisan kinyirjatok a motort Olajat ÉVENTE cserelunk vagy 10.000 km-enkent! Konkretan belerohad a blokkba 4 ev alatt, az olaj allto helyeben is tonkremegy. Ha egy km-t nem mesz az adott evben akkor is csere. Masreszt 5w40 menjen bele, ne 10w, foleg ha ilyen keveset hasznaljatok.
-
trassher
addikt
válasz tboy93 #39784 üzenetére
Azért ezzel vitatkoznék. Az én suzukim is majdnem 5 évig állt a garázsban és semmi baja nem volt. A futómű alkatrészeknek jobban ártott az állás. A motornak, váltónak semmi baja nem volt. Kitoltam, beindítottam és járt. Utána meg kapta és kapja mai napig a bele való eneos-t és csak megy és megy.
Viszont lengéscsillapítók, szilentek olyan szinten öregedtek el hogy az már vicces volt.[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
diablo1984
veterán
válasz trassher #39785 üzenetére
a túrót, az olaj eláll a flakonba évekig, de ha kapja az ívet, hogy üzemmelegre melegítik, lehűl, áll, ülepszik, majd megint üzemmeleg, megint kihűl, na ott a funkcionális kenési tulajdonságait nagyban elveszti évek alatt, de 4 év alatt eléggé, nem azt mondom, hogy attól fosra megy a motor, csak kopik és utána meg néz a gazda a 15 éves 50ezret ment opel motor befosik és tolja befelé az olajat és olyan hangra van mint egy bádogkotlósnak! azért az olajcsere évenként, vagy skóciában(és nem tescos minőségűnél) max 2 évenként nem luxus, aki ezt anyagilag nem tudja kivitelezni(olajszűrő+olaj minimum), annak a bkv-t ajánlanám, abban sem az utasnak kell cserélni az olajat.......
de kiakasztó, hogy a nagy megkímélt valós kis km-es autók sokszor az előző tulajok spórsága miatt szarabbak, mint a szarráhajtott társaik! múltkor nézett seat cordobában is 122e km volt, vezetett szervízkönyves, nepperek büszkesége, csak az utolsó olajcsere 2011-ben volt benne 8000km-el, már szinte napraforgóolaj szerű emúzió volt benne, egy ragacs, kerékcsapágy zúgott, klíma gyenge, szíjfeszítő sípol! és persze hölgy első gazdás volt...... természetesen nem zavar egy nőt a nem természetes hangok innen onnan, engem igen, mert nem öröm, ha a szíjat ledobja a gép, a kerék megelőz, de a tudatlanság áldás...... -
AMD Power
titán
válasz Markizmark #39782 üzenetére
Amire nekem olyan "új" benzinesem lesz amiben kettős tömegű van addigra már 45 éves leszek!
Nekem a dízel eleve kilőve több oknál fogva is. Elég sok rövid távot megyek, főleg városban. Eleve éves szinten aránylag kevés km megyek. 8-9000km kb. Nem is vagyok oda értük. Szóval engem ez "sok" dizel betegség nem fog veszélyeztetni.
dave93 Mind1 mennyi km mentek vele. Vagy 10e km vagy évente cseréljetek benne olajat. Nem egy is egy tétel, és egy szinte új F meg is érdemli , ez a minimum!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
trassher
addikt
válasz diablo1984 #39786 üzenetére
Én tboy93 ezen állítására reagáltam: Konkretan belerohad a blokkba 4 ev alatt, az olaj allto helyeben is tonkremegy.
Nekem nem rohadt bele a blokkba semmi, a motor a mai napig tökéletes és sosem volt megbontva.
Ha járnak vele 6 éven keresztül és nincs olyan cserélve akkor oké de ez hogy az olaj belerohad a blokkba nem valós. Én sem kiskanállal kapartam ki belőle a szilvalekvárt hanem szépen kifolyt magától a leeresztőn.Redmi Note 7
-
őstag
válasz diablo1984 #39786 üzenetére
Köszi srácok, ezzel eddig nem voltam tisztában remélem nagy bajt nem okoztam még ezzel, mert tényleg úgy vigyázok az autóra, mint a szemem fényére...A tanácsokat megfogadva ezek után évente lecserélem mindenképp persze. Az eredeti kérdéshez visszakanyarodva, akkor jobb lenne bele az 5W40, mint a 10W40? GM okés kategória, vagy inkább Castrol javasolt?
-
haddent
addikt
válasz trassher #39788 üzenetére
Nekünk az F -ben legutóbb sajnos 2 évig ment egyszerű feledékenységből. És van egy olyan érzésem, hogy nem mindig kapta meg 1év/10ezer. Olajsapka alatt látni, hogy hát sáros sajnos... szerencsére semmi baja, de most nagyon be kell már tartani és cserélni. A H -ban amikor felnyitom a sapit gyönyörű folyékony csillogós tiszta, de bebarnult (nem az átlátszó amilyen volt az olaj) olaj fogad.
Van valami kis aggasztó hangom egyébként: hidegindításnál egy néhány másodpercig alapjáraton valami rezonál Ha picit is emelek a fordulaton, vagy eltelik egy pici idő akkor már jó. Mi lehet? Eléggé hallható, de nem "érezhető" túlzottan. Azt gondolom, hogy ha a motorból ilyen hangos surlódás jönne akkor igen komoly gondok lennének (olaj égetés a 95 -ös helyett, nulla erő stb..), de nem tudom... tipp?
Egyébként ugye nagy általánosságban "használt dízel többet futott". A dízel motorok többet bírnak? (most a kettőstömegű, turbó stb.. nem motorként számítom) Vagy egyszerűen aki sokat megy dízelt vesz? (Boccs elég hülye kérdés )
tboy93 a shellt tegnap néztem a kúton, 1 liter volt 8 ezer mondtam hogy köszi puszi ennyit én az 5 literre szánok kis túlzással
[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
válasz haddent #39791 üzenetére
Évi 25e km felett éri meg dízelt venni.
Amúgy az enyém is sáros a sapka alatt... pedig állítólag 8000-ként cserélték előttem. Legutóbb wynns öblítőt tettem meleg motorba csere előtt, azzal csalinkáztam a városban 10 percet, aztán rögtön leengedtem. Aztán küldtem bele az eneos 5w40-et.Az olajnyomás mindkét motorhoz be van állítva, olyan nincs hogy az ecotec mivel jobban pörög, ezért magasabb a nyomás és jobban ken vagy tisztul. A 8 szelepes is megkapja azt a nyomást alacsonyabb fordulaton, ami kell neki. Alapjáraton ez kb 1,5 bar. Inkább a sok rövidtáv koszolja be és vizesíti az olajat.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
trassher
addikt
válasz tboy93 #39792 üzenetére
A castrollal már nincs baj. Kizárólagos importőr van, a Castrol Hungátia Zrt. Minden bolt tőlük veszi, más nincs, csak utalással lehet fizetni, stb. Mondjuk én ezek után sem szívesen venném meg, lehet az én hülyeségem de eltűnt a bizalom. Suzukiba eneos, opelbe aral megy nálunk.
Redmi Note 7
-
tibee77
őstag
Tegnap menet közben ketszer is felvillant valami piros ikon a müszerfalon.Sajnos csak egy tized mäsodpercre igy nem lättam jol, hogy mi az de szerintem az olajlämpa volt mert arrol a környekröl jött.Ja es mintha a rädio is bepittyent volna mikor kivillant az ikon.14ezer km-rel ezelött volt olajcsere.(jövöheten tervezem a következöt) Lehet ebböl valami gondom?
poe:https://www.pathofexile.com/account/view-profile/slicchabib/characters
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs