Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • _seth_

    veterán

    Nekem most télen az X20XEV átlagban (város-főút-sok sok autópálya, néha kergetve) 7,9 de volt olyan tankolás amikor egy tank benzin 600 km sem volt... (az kb 50 liter benzin mert a piros aljánál van kb 5 liter benne és felette volt egy kicsivel) igaz ez volt az amikor pesten elkezdett szakadni a hó (asszem dec 17-19 között valamikor) és az autópályán is 50-es tempó volt, így ment bele -13-ban 250 km, majd szintén hideg de már esőben 150-160 km/h-val 150 km a többi város vagy autópálya 130... tempomat mind... a szakadó hóban meg volt, hogy 110-es tempót is elértem a külsőben ami a havasabb sáv volt.... ultragrip 7+ még 1 évesen is jól tapadt ugyanakkor az újrendszerű szilikon ablaktörlő lapát megbukott a nagy hidegben... maga alá gyűri a havat ami ott megfagy majd eldeformálódik a lapát utána már nem töröl így valeo gyári ment fel télre..., sok ablak mosózástól a folyadék is kiürült röpke 500 km alatt pedig 2 liter belemegy...

    Beépített navigáció-multimédia király cucc... jól néz ki, praktikus és szuper az 5" éjszakai fényekkel este... az autó belseje nincs teleszórva ledekkel sőt ahol lehet gyári izzó van így ha leveszem a fényerejét a műszerfalnak már-már saabosan jó a sötétben :) Tolatóradarból a hátsó jól vizsgázott eddig, az elsőt is próbálgattam az is kiváló bár azt majd talán párom fogja használni... nagy sebesség,eső, hó, köd sem zavarja ellenben a távolságot jól jelzi... hátsóra is igaz, így pedig, hogy színre is vannak fújva az érzékelők még csak nem is lett csúnya az autó tőle.

    Tél+fűtés: prágát megjártam rossz termosztáttal... nem volt egy leányálom főleg, hogy ugye a motort védtem inkább azaz én fagytam inkább de sebaj... szerencsére hamar lefagyott a díszrács és a lökös alja is úgy, hogy kb olyan volt mint a kartonlapos megoldás.... javult is a hőmérséklet :) Utána egy darabig volt is valóban benne kartonlap + hőmérsékletre odafigyelés majd mire megjött a valóban megfelelő termosztát már jó is lett az idő :) Egyébként nem olyan mint a kadettem volt... az hamar felmelegedett és meg lehetett sülni benne úgy, hogy a motor hőmérséklete is kb 85-90 fok között volt... b vectránál ha nagyon fűtök bentre és kint nagyon hideg van leviszi a motor hőmérsékletét bár ez sem vészesen.

    Jah: max amit mentem 2 tankolás között az 900 km fölött volt egy tank benzinnel de ez szinte csak főút... dugó nem volt, autópálya nem volt... főúton meg képes 90 km/h-nál ha nincs domb akár 3,9 literrel is beéri de a maximuma is megáll 5,5 liternél... persze ez elég szélsőséges de éppen teljesíthető... tempomat meg pláne jó hatással van rá mert szépen kisimítja a gázadásokat... persze az érem másik oldala az amikor télen autópályán 150-nél már 10 litert zabál ha nagyon hideg van, ha nem akkor megelégszik 9,8-cal is néha... nyáron mindenhol kevesebbet eszik... most pl az említett főút+tempomat 90 km/h-nál néha felmegy 7 literig is... érezhetően többet eszik télen... + amit hozzá kell tennem: sokszor úgy indulok, hogy beindítom és hadd járjon amíg le nem olvad a jég-hó, fel nem melegszik a motor + 1-esen megy a venti is a szélvédő-lábtér állásban így belülről is kellemesen felmelegszik az autó + sokat csak várakozok benne és olyankor is vagy megy vagy csak beindítom és olyankor is nyáron pl 0,9-1 litert fogyaszt óránként, télen 1-1,2 között van ez az érték is.

    [ Szerkesztve ]

    Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

Új hozzászólás Aktív témák