Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ro_bert17

    őstag

    Sziasztok!
    Nem rég tulajdonosa lettem egy 97-es astrának. Az autót használták, és eléggé karban is tarották.
    Én valószínűleg kevesebbet fogom használni, viszont szeretném ha még 4-5 évig lehetne az autóra számítani.
    Ezért még mielőtt pl. hosszabb útra indulnék vele, jó lenne valami rutinos és lehetőleg elég olcsón dolgozó szerelővel átnézeni, akihhez később szükség esetén vissza is járhatnék.
    Tudtok ilyen jellengű szerelőt (esetleg szervízt) ajánlani, aki ennek a két paraméternek nagyjából megfelelhet?

  • ro_bert17

    őstag

    válasz KonzolKartel #31249 üzenetére

    Basszus tényleg! :B
    Nagyjából Budapest és környéke.
    Opcionálisabban Óbudát, Újpestet kerülném ha lehet, nekem messze van, és nem is ismerem.
    Picit többet mozgok a VII, VIII, IX, X, XI kerületben, vagy a csepel-szigeten.
    Két vidéki városban vagyok otthon, de azért nem autóznék 400 vagy 600km-t oda-vissza hogy, szereltessem az autót.

  • ro_bert17

    őstag

    Sziasztok!
    F astra fűtése milyen gyorsan kell hogy meleget fújjon hasonló időjárás mellett, mint pl. a mostani? És mennyire hatékony a fűtése?
    Azért kérdezem, mert csak pár km-re járok vele munkahelyre. Ilyen időben reggel a kb. 10 perces városi forgalomban kezd melegcskét fújni. Mert igen, nekem ez olyan langyos tűnik akkor is, amikor bemelegszik az autó rendesen hosszabb távon. A közel múltban egy előző generációs focust, meg egy fabiat használtam sok éven át. Azok fűtöttek rendesen, sosem tűnt fel hasonló.
    Ha most ilyen, nem tudom milyen lesz hidegben.

    És egy másik. Augusztus óta használom az autót, de eddig még nem vittem el szervizbe átnézetni idő hiány, és financiális okok miatt (az itteni segítségeket, ajánlásokat még egyszer nagyon köszönöm :R )
    Viszont ma feltűnt valami. Nagyon sokszor kerül itt szóba a cromax, ahonnan alkatrészt vásároltok. Pár napja vettem észre, hogy itt Budapesten az Asztalos Sándor utcában is van bolt. A neten rákerestem, van szerviz is. Az áraik nekem szimpatikusnak tűnnek. [link]
    Szóval van itt valakinek tapasztalata velük, vagy hallott esetleg a szervizről?
    Annyira kényelmes lenne, mert kb. 1 km-re van a melóhelyem, meg a lakhelyem közt félúton, így még akár munkaidőben is kitudnám vinni az autót, amikor szervizeltetni kell.

  • ro_bert17

    őstag

    válasz gban #33906 üzenetére

    és (#33905) n0rbert0: Kb. 10 perc és 90 fok fölött van a víz. De ez csak meleg amit befúj, nem olyan igazán meleg. Ugye pont ez kérdésem, mert tizen évesen vezettem ilyen F astrákat, akkor is csak nyaranként nem ismerem a fűtésrendszer hatékonyságát.
    Tegnap este még olvasgattam a neten és szerintem valami más gond lesz. Azt írják, hogy ezeknél a klímásoknál előfordulhatnak eltömődéses és egyéb malőrök. Ez ott jelentkezik hogy hihetetlen mód párásdik az autó belülről, ami nálam is abszolút jellemző. Bár tény az is, hogy a nyár végén öntögettem egy kis desztillált vizet a kiegyenlítő tartályba, mert nem találtam megfelelőnek a szintet. Fagyállót viszont nem mertem ráönteni, mert már nem emlékszem mennyire érzékenyek ezek a folyadékok az után töltésre.
    De úgy néz ki szerdán rá kell szánnom az időt, és elviszem ebbe a cromax szervizbe, meg látom mit mondanak (ezekhez a klímásakhoz a hűtés/fűtés fődarabok piszok drágák újonnan :((( ) Addig is lehet kipróbálok valami páramentesítő folyadékot a szélvédőre, meg valami tömítő folyadékot a hűtőbe, ha befokoljuk a vizet télre. Bár ezeket sem ismerem, nem volt még szükségem eddig ilyenekre.
    Szóval valaki közületek járt már ebben a szervizben? Vagy nem hallottatok róluk? Nem lehúzósak? Értenek az autókhoz?

    [ Szerkesztve ]

  • ro_bert17

    őstag

    válasz ro_bert17 #33910 üzenetére

    A hétégén viszonylag többet autóztam az autóval. Azt hiszem kb. 8 fok volt a külső hőmérséklet és tulajdonképp elég gyorsan bemelegedett az autó, bár nem tűnt gatyarohasztónak a meleg. (valószínűleg csak viszonyítási alap gond lehet, vagyis bízom benne).
    Olvasom közben hogy a párásodásról is írtok. Nálam is az átlagostól sokkal jobban párásodik. A klíma bekapcsolása valóban pikk-pakk leviszi, hiszen száraz levegőt kezd befújni. A hétvégén elég jól megtakarítottam az autót. Olvastam valahol amit itt is érintettetek, hogy a szélvédő alatt hajlamos összegyűlni pl. nedves falevél amitől nedves lesz a pollenszűrő. A hétvégén ebből szedtem ki, úgy tűnik javult valamennyit a helyzet. Vettem páramentesítő folyadékot is, kíváncsi leszek mennyire fog működni.

    Egyébként 97-es az enyém, a nyugdíjas volt főnököm volt a tulajdonosa. 115000km van benne. Garantáltan, mert évek óta ismerem az autót.
    De ez tényleg nem sokat jelent, max. a hátsó üléspad érintetlennek tűnik, meg hasonló. Ettől ez még egy idős, és használt autó.
    Eddig egy kb. ugyanennyit futott focust meg egy fabiát használtam. Mindhárom autó teljesen más kategória, tudni kell helyén kezelni.

  • ro_bert17

    őstag

    Sziasztok! Astra F X14XE
    Ma este ebben a barátságtalan időben ahogy haza értem az autóval, elkezdett világítani a töltés visszajelző lámpa. A fordulatszám növelésével pl. a visszajelző lámpa fénye, de a belső világítás fénye is erősödik.

    Nem tudja valaki mit kell erről tudnom?

  • ro_bert17

    őstag

    válasz 7Sony7 #35932 üzenetére

    Szintén ugyan ez volt a probléma? Hogy javították meg?
    Igazság szerint bizakodtam benne, hogy a nagy eső miatt valahol beázott az autó, és az okozza a jelenséget....

    Rövid guglizás után minden félét írnak. Jellemzően a generátor diódahíd hibát említenek.

  • ro_bert17

    őstag

    válasz ro_bert17 #35931 üzenetére

    Nos, ha esetleg valakinek ne adj ég hasonló hiba jelensége lenne:
    Pár hete egyik szerdán tudtam volna elvinni az autót szerelőhöz. Mivel addig az autó az udvaron állt, ezért előtte hétvégén lepróbáltam, hogy egyáltalán beindul-e. Nem volt semmi gond, rendben indult a motor, de persze a töltés visszajelző lámpa ugyanúgy izzott.
    Szerdán viszont már meg sem mukkant az autó.
    Jó pár nap múlva eljött a szerelő, hozott akksit. Az működő akkumulátorral sem indult. Sőt, a töltés visszajelző már ekkor is világított. Autó elvontat műhelybe.
    Holnap hozzák vissza az autót. A slusszkulcs újra összebarátkoztatva a motorral, generátor teljes felújítás 25k, új electric power 72ah akku 20k.
    Remélem most már működni fog, gyűjthetem a pénzt a vezérlés cserére.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák