- ASUS ROG Ally
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- OLED TV topic
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Androidos fejegységek
Hirdetés
-
Deadlock - Kiszivárgott néhány kép a Valve Overwatch klónjából
gp A játék a hírek szerint nem egyszerűen a Blizzard játékának a másolata lesz, hanem több stílus is összekeveredik benne.
-
AMD-s alternatívát ajánl az NVIDIA AI ellen a Microsoft
it AMD-s alternatívát kapnak az NVIDIA AI-processzorokra a Microsoft felhős ügyfelei.
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
fero02
veterán
Ilyen szar utak mellett szvsz nem lehet észrevenni egy felni káros hatását (az esetleges méret eltérések miatt) a futóműre. Vagy csak vmi nagyon extrém esetben.
A lényeg ha beteszed, h végpontokon ne érje a doblemezt és ne verjen bele a kerékjárati ívekbe. Gyakorlatilag a mozgása legyen ugyanolyan, mint a gyárival.
-
fero02
veterán
Nah, ne figurázzátok az Opel dízeleket!
-
fero02
veterán
Nem akarom újra felböffenteni a témát, de sztem TasiA-nak van igaza.
Sztem bőven elég, ha megnézel 1-2 balesetes képet. Az alufelnik rendszeresen szarrá törnek, míg acél ilyenkor is "csak" meghajlik. Ez önmagában is sejtet vmit.
Az anyagszilárdsághoz csak annyit, h ha alufelnivel padkázol, akkor abból tuti, h sokkal több anyagot vesz ki a beton, mint az acélból. Ez ismét csak egy égi jel.
Továbbá. A manapság divatos, tetszetős felnik általában küllősek (vagy kevés vaskosabb, vagy kevesebb kicsi) tehát gyakorlatilag nem összefüggő, míg az acél egy alig pár helyen kikönnyített tömör, esetleg hegesztett, de egybefüggő acél. Ha ez az alu kap egy b@szott nagy ütést, akkor tuti, h nem tudja közvetíteni tovább az erőt (hisz nem is az a dolga), és biztos, h engedni fog vhol. Ez az acél felninél nehezebb dolog.
Ettől függetlenül a legnagyobb csillapítást a gumi végzi, ez tény.
Viszont a futómű szempontjából TasiA gondolatmenete igaz.
"Kis kátyúnál egyik felni sem nyel el semmilyen mechanikus energiát." Ahogy mondod. Ilyenkor a gumi kínlódik. A felni az energiát csak közvetíteni próbálja a futómű felé (ha kibírja és nem törik el) ill. fordítva is igaz (lásd hajtás).
"Nagy ütésnél (értsd: belemégy 100-al egy tank méretű kátyúba, vagy felugratsz egy magas járdára) ha pont szemből mégy neki, akkor sem nyel el maga a felni semmilyen energiát."
Ez esetben sztem a felni ripityára fog szétszállni. A kátyú esetében még nem is biztos, de ha 1:1-ben szembe mész a padkának, akkor tuti törés."Ha kicsit srégan ugratsz fel a járdára, akkor lekoccolod a szélét mind az alufelni mind az acélfelni esetén" Ebben az esetben (mivel a gumi nem az oldalirányú erők ellen lett kitalálva) a sérülés tuti, de az aluból tuti, h több anyag fog lejönni, mint az acélból. Alu sztem jó eséllyel reped, míg az acél "csak" elhajlik.
A felni súlyáról kár vitázni. Nem sok köze van a dologhoz.
Az alu tuti gyengébb anyag (az azonos méreti korlátok között). Nem akarok belemenni az anyag vizsgálati témába, de elég lenne megnézned 2 azonos méretű próbadarab szakadását...az acél tuti tovább bírja.Szóval, sztem extrém esetben az alu felni jobb lehet a futómű szempontjából (kímélés).
Persze minden csak az én véleményem. Válaszolni nem muszáj, nem akarok felesleges vitát gerjeszteni.
-
fero02
veterán
F Astrások hol fórumoznak? Csak mert van jó pár, de hol van jó társaság?
-
fero02
veterán
Asszem ma engem is lefényképeztek... lámpánál a váltáskor.
Szemétládák elbújnak egy jó nagy gesztenyefa mögött, és lesik a zöld-sárga váltást utána hevesen kattogtatnak.
Nagyon úgy érzem, h sikerült megcsípnie, pláne h még fékeztem is és tuti a fejem fölött (vagy kicsit utánam) váltott pirosra.
-
fero02
veterán
Thx!
Az előző gazdi nem igazán foglalkozott a fékpor takarításával, így az évek alatt elég szépen ráégett, és elszínezte a töveket. Ezt már utólag is mókás leszedni...a lakkozás is pereg már.
Lehet a köv. télen elviszem és le pórszóratom, vagy bemártatom. Vagy ha sok pénzem lesz, akkor alu felni.
-
fero02
veterán
Nincs vkinek véletlen egy utastér világítás kapcsolója (F Astra). A rövid változat kellene.
-
fero02
veterán
-
fero02
veterán
Vhogy én is így gondolom.
bambano: Az még akkor is cicatuning kategória. Annak idején egész mérnök csoportok dolgoztak az adott konstrukción. Nem hiszem, h 1-2 chipes bohóckodás annyit javítani a helyzeten, mint sokan azt gondolják (turbócsere és társai is ide tartozik). Persze alap, több kaja, több levegő és jobban megy. A motor is kicsit túl van tervezve, ez csak természetes. De hosszabb távon akkor sem egészséges.
Az egész chieps dolog csak a sokszor fölöslegesen túlbonyolított elektronikai buziság eredménye. Nagyon sok előnye van, de majdnem annyi hátránya is. Régebben "elég volt" a karburátoron csavargatni, de most már...sok faxom kütyü. Na végülis mind1, kicsit elkanyarodtam a témától.
Egy a lényeg, aki valódi tuningot akar, annál alap dolog, h a motort ripityára szedi és elemenként megy végig minden szirszaron és úgy épít egy valóban tuningolt motort. Ehhez évek kellenek, nem egy chip csere.
[ Szerkesztve ]
-
fero02
veterán
Ugyan már, minden dízel kormol. A sima szívótól a legújabb CR dízelig, mindegyik. Ez az üzemanyag "sajátossága".
Továbbá, lehet, h maga blokk ugyan az, de attól függetlenül még van 1001 dolog, amin változtathattak.
Ez, amiről most beszélünk nem más (mint ahogy többen is megfogalmazták már) csak a motor végső határainak a feszegetése.
Aki valódi tuningot csinál, az az ilyen dolgokat körberöhögi csak.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen