- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
- Asztrofotózás
- Milyen széket vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
Indul a PlayStation Days of Play, bemutatkoztak a következő PS Plus játékok
gp Alig egy napot kell várni és elrajtol a Sony szokásos leárazása.
-
Az Amazon eurómilliárdokat hozna az olasz és az európai felhőbe
it A jelentések szerint Olaszországgal folytat megbeszéléseket az Amazon a több milliárd eurós befektetésről.
-
Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
ph A lengyel cég 6 GB/s-os írásra képes újdonsága 2 TB-ig nyújt alternatívákat mobilgépeink tárkapacitásának bővítéséhez.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Morris #90850 üzenetére
Hiába VAG topik, de meg kell védjem az Opeleket: kizárólag az 1,6 16v szereti az olajat, de amennyire hallottam, a 2.0 VW dízelek is szeretik csipegetni. Mindkettő új korától kezdve, nem kell kopottnak lenniük.
Ha kizárólag a motorról beszélünk, én inkább az Opel 1.6 16v-t választanám (volt 2) mint a VW 1.6 SR-t/MPI-t (nem volt saját, csak 2 jó barátomnak), bocsánat az érintettektől! Még inkább az Opel 1.4 16v-t.
[ Szerkesztve ]
-
Kicker
senior tag
válasz Morris #90850 üzenetére
Castrolból jelenleg van benn 5w40-es, korábban volt mobil 1 5w30-as (nem a formula)
Amúgy van olyan épkézláb diagnosztika, teszt, amivel fel lehet tárni a hiba okát, mértékét? Vagy bontás nélkül nem lehet?
de az unix kiírja ehhez a típushoz a 10 W40-est is bizonyos márkából.
passat - 2007- BSE -lépcsőshát
Még egy okos kérdés, mi van ha veszek egy komplett motort, megbízható forrásból? Vagy ezt felejtsem el? Túl sok autókereskedőket nézek a discoveryn... bazz ott minden olyan könnyű, mindenre van megoldás, költséghatékony, de ha drága, akkor meg tuti szinte gyárira visszahoznak dolgokat...
[ Szerkesztve ]
Arról ismerik futball körökben, hogy egyik meccsén kettőt bólintott, egy gólt és egy nézőt.... muhaha
-
veterán
válasz MunezXBK #90854 üzenetére
Ilyenről tömegesen nem hallottam. Családban (ex-barátnő) 1 db 1.0 12v volt, az nem ette.
(Csak Nektek felfedem az Opeles kártyáimat: 15 évet nyomtam le a központban, szerettem ott dolgozni, de az autókra ennyi idő után - érthető módon - ráuntam. Ne mondjátok el senkinek! )
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz Kicker #90855 üzenetére
Rákerestem én is az UNIX oldalán, de ott nem ír 10W40-es olajat ehhez a vashoz.
Az általam megnézett olajok közül a Total Quartz 5W40-nek legnagyobb a viszkozitási indexe 100C fokon.
14.7.
Én ezzel tennék egy próbát. Már ha teljesíti a követelményeket.
Ezt biztos: VW 502.00/505.00[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz Mágus2 #90859 üzenetére
De a téd nem 74 kw egy üresen 1,5 tonnás vashoz.
Nem, de autópályán 4000-res fordulaton a 74 kw-os motor sem erőlködik az 1.5 tonna alatt, mert nem igazán kell gyorsítani csak a légellenállást legyőzni, tehát a szóban forgó "szétkopik mert túl sokat forog" dolog szempontjából ez mindegy (vagy akkor viszont azt mondod, azért kopik szét mert túl nagy tömeget cipel,
és egész életében padlón van hajtva hogy meg bírjon mozdulni vele az autó - egyébként ezzel se értek egyet, ha van jó olaj benne és üzem meleg, nem ettől fog szétkopni (ha meg igen akkor az alapból is egy rossz konstrukciójú motor, vagy nem megfelelő az olajcsere periódus, nincs karbantartva).Próbálj meg egy órán keresztül 4000-es fordulaton menni és nézd meg menyi olaj fogyott nálad.
Mentem már 6e fölött is 2 órát Sajnos nem igazán tisztelem a sebességkorlátokat.
a) ha sok városozás után csinálsz ilyet, először úgyis a benya ég ki a felhígult olajból, szóval a megjelenő csökkenés egy része nem olajfogyi
b) még a vatta új motor is nyilván fogyaszt olajat, ha folyton revlimitig van tekerve, ez normális, nem azt jelenti szétkopott a motor ... ha valaki folyton 4-5e -res fordulaton autópályázik, akkor több olaja fogy .. ettől még lehet hibátlan állapotú a motor.
c) nem szokott nagyon olaj fogyni nálam ilyenkor (ami elmegy olaj az a szelepszárnál meg a főtengely szimeringnél megy el - utóbbi miatt van, hogy álló helyzetben eszi a több olajat ) -
TaaT
veterán
-
Morris
veterán
válasz tomcsi23 #90858 üzenetére
Nem, hanem minél nagyobb egy olaj viszkozitási indexe az adott hőmérsékleten, annál sűrűbb. Persze most ezt egy kicsit sarkosítottam, de gyakorlatilag ez a lényege.
TaaT: Természetesen köze van az olajnyomáshoz is (sőt), de mivel azon az adott hőmérsékleten egy kicsit vastagabb az olaj, így érdemes megnézni, hogy ugyanolyan mértékben csipegeti e azt is!
Az olajnyomás pedig mindig függ az aktuális viszkozitástól. Szintén sarkosítva minél folyósabb/vékonyabb/hígabb az olaj, annál kisebb az olajnyomás. Ez fordítva is igaz.
A hőmérséklet emelkedésével az olaj egyre inkább folyósabb/vékonyabb lesz, ezért csökkenni fog az olajnyomás.[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz Kicker #90864 üzenetére
Én biztos nem bontanám meg. Nem tart semeddig néha ellenőrizgetni és rátölteni.
Az 5W30 és az 5W40 között a meleg oldalon van különbség. (a hideg oldalon is van, mert az alacsonyabb meleg oldal egy kicsit alacsonyabb hideg oldalt is jelent - de ez a különbség nagyon nagyon minimális)
Azért is mondtam, hogy maradhatsz az 5W40-nél, de mivel sokat használod melegen (meghajtva) így választhatsz egy olyan olajat, aminek a 40 oldala egy kicsit nagyobb viszkozitással rendelkezik. Az 5W része marad ugyanaz.Példa:
Adott két 5W40-es olaj:Total Quartz Energy 5W40 - 100ºC fokon 14,7-es viszkozitási indexe van. (40ºC fokon 89,7mm2/s)
Castrol Edge Turbo Diesel Titanium FST - 100ºC fokon 13-as viszkozitási indexe van.
Mindkét olaj 5W40, de a Total 100ºC fokon vastagabb. Mert a 14,7 nagyobb mint a 13.
Cask megjegyzésként: A Castrol Magnatec 10W40 100ºC fokon 14,3-as viszkozitási index-szel rendelkezik. (40ºC fokon 96 mm2/s)
[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
válasz Kicker #90862 üzenetére
A 10W40 egy univerzális olaj idehaza a szerelők körében, 1.4TSI-től kezdve szinte bármibe bele rakják amibe nem szégyellik.
Morris: Én e kettő között vacilláltam, végül az 5W30 mellett döntöttem.
5W30
@ 40ºC 72.8
@ 100ºC 12.10W30
@ 40ºC 62.9
@ 100ºC 10.9(#90864) Kicker: Egy kompresszió mérést lehet érdemes megejteni. Amúgy ez teljes mértékben rajtad áll hogy mennyire elviselhető egy ekkora olajfogyi. Van aki már akkor tépi a haját ha 2 csere között lemegy minimumra, az kb 1-1,5L/10000-150000km
Give them hell Ukraine!
-
Morris
veterán
Kipróbálhattad volna a 0W30-ast is.
Csak ugye itt jön képbe az olajnyomás. Mert melegen minél vékonyabb annál kisebb az olajnyomás, Ígynagy(bocs, nem nagy, hanem kis) fordulaton félő, hogy villog majd az olajnyomás lámpa. De persze ez csak elmélet.
Amúgy mennyire eszi?
Az én golfom ette a Valvoline Synpower 5W40-et. A Maxlife 5W40-hez meg hozzá sem nyúlt! Ezért is írtam, hogy hiába 5W40, 5W40, jelentős különbség van két olaj között.A passat-nál is gondoltam már rá, hogy bepróbálok egy 0W-s olajat, de szinte nem is találtam olyat, ami teljesíti az 505.01-es követelményt.
Mondjuk nekem az 5W40 a gyári ajánlás.[ Szerkesztve ]
-
mmdms
addikt
(#90868) Morris: Az én golfom ette a Valvoline Synpower 5W40-et. A Maxlife 5W40-hez meg hozzá sem nyúlt! Ezért is írtam, hogy hiába 5W40, 5W40, jelentős különbség van két olaj között.
Sok autószerelő ismerősöm mondta ugyanezt, ha eszi az olajat próbáljak másik típusút. Az egyiküknek hiszek, csak ő 890+k kilométert tett egy malacorrú 1,9 td passatba, és nem ő az első tulaja..
[ Szerkesztve ]
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
K Norbi
addikt
válasz Morris #90871 üzenetére
Morris! ne írj ilyet mert a szívrohamot hozod rám! ugyan olyan motor van a Golfomba mint TaaT nak csak én évek óta 10W-40 es használok! mert a szerelők ezt ajánlották. Nem is értem miért nem néztem annó jobban utána hogy 5W-30 kéne bele Nem tudom merjem e kipróbálni a 10-40 es után..
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz K Norbi #90877 üzenetére
Ha elejétől kezdve 5W-s (vagy akár 0W-s) olajat használtál volna, akkor csökkentetted volna a hidegindítások alkalmával fellépő nagymértékű motorkopást.
Ha beleteszel egy fenti tulajdonságú olajat és nem eszi, akkor örülsz. Ha eszi, és úgy gondolod, hogy inkább utántöltöd rendszeresen, az is jó megoldás, bár ez már pénzesebb.
Ha meg úgy gondolod, akkor maradsz a 10W-40-nél.
Igazából a 10W-40 a gyári ajánlás, szóval nagy bakot nem lőttél. Csak érdemes tudni, hogy van annál jobb is![ Szerkesztve ]
-
Dr.Zoo
senior tag
Na ne basszarintsd már fel agy agyvizem, hogy aki csippeltet fillérbaszó???
Csak azért, mert rugalmasabbat szeretne a gyári mindenre jó szoftnál? Csak mert az agyoniskolázott hülyére visszabutitított szoft helyett egy rugalmasabb, élhetőbb, e gyárinál minden szempontól jobb kocsit csinálok belőle???.Egyébként peace, de bírom hogy itt mindenki mindenhez ért, és mindenki kurvasokat vezetett, én mindenesetre nagyon kíváncsi lennék, ki hány kilómétert ment írt/gyári szoftal, oszt' úgy nyilatkozik-e, hogy van mögötte legalább 50ezer megtett kilóméter.?
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
Brumi˘
addikt
válasz Morris #90880 üzenetére
Thungsram rízsszem izzó vagy mi a neve. Volt itthon mert az astra f középkonzoljába is ilyenek mennek.
Más: megnéztem a fékbetét kopásjelzőmet is miért szórakozik, sajna a jobbosnál a csatiból tőbe kiszakadt az egyik szál. Elméletbe szétszedhető lenne a csati, de nem sikerült. Nem tudja véletlen valaki hogy lehet itthon kapni? (persze nem egy vagyonért)
-
Dr.Zoo
senior tag
Ma vettem egy pár H7-es GE megalight 50% plust, 2800 birodalmi forintért. Kíváncsi leszek, meddig bírja?
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz szőröscica #90895 üzenetére
Dettó.
Én is levontam a konzekvenciát, és a következő valószínűleg 3 literes lesz.
Egyébként én 178e vettem, és most vagyok 245e-nél.
Így némi rálátásom van, hogy milyen az írt motorvezérlő.
És itt a normálisan megírta gondolok, olyanra, aki optimalizál..."decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
footy
addikt
válasz Dr.Zoo #90883 üzenetére
En mikor autot veszek, akkor olyat keresek aminek eleve megfelel a teljesitmenye.
Egyébként peace, de bírom hogy itt mindenki mindenhez ért, és mindenki kurvasokat vezetett, én mindenesetre nagyon kíváncsi lennék, ki hány kilómétert ment írt/gyári szoftal, oszt' úgy nyilatkozik-e, hogy van mögötte legalább 50ezer megtett kilóméter.?
Erre en is nagyon kivancsi lennek, mert ugy latszik rajtam kivul mindenki keni-vagja ezt a chippelos temat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Anime filmek és sorozatok
- Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Asztrofotózás
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Windows 11
- További aktív témák...
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen