Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
ma A Pura 70 Ultra a DxOMarknál tarolt.
-
Deadlock - Kiszivárgott néhány kép a Valve Overwatch klónjából
gp A játék a hírek szerint nem egyszerűen a Blizzard játékának a másolata lesz, hanem több stílus is összekeveredik benne.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Több okból is kissé félve vetem fel ezt a témát (többek közt például pánikot sem szeretnék kelteni a tulajok és a leendő vásárlók közt), de furdall a kíváncsiság, így meg kell kérdeznem a 2012-es Panasonic PDP széria tulajdonosait (közülük is elsősorban a VT50E, abból is leginkább az 55”-os kivitel birtokosait a ma aktuális szoftver verzióval, de amúgy bárkit, akinél elérhetőek a Professional képmódok).
Tapasztalt már bárki olyat, hogy a TV minden egyes képmódban a beígért mély feketét produkálja, viszont Professional 1-2 módokban (avagy ISF-Day/Night, attól függően hogy menüből vagy kalibráló szoftverrel nyitod meg őket) ez a duplájára emelkedik?
Ugyanis tegnap mentem kalibráltni egy 55VT50E készüléket, amin már szemre látszott, hogy valami nem stimmel. Ezt követően pedig a műszeres mérések is igazolták, hogy minden (Dynamic, Normal, THX, Game, stb, tehát minden, ami nem Professional) ~0.01 cd/m^2 feketét produkál, viszont a Professional módot bárhova állítom (akár min/max contrast/brightness), stabilan ~0.23 cd/^-t mutat feketén.
El sem akartam hinni, hisz ez egy lehelettel több is, mint a 2011-es G30 ~0.21 értéke, VT30-at pedig nem mértem még ugyan ezzel a műszerrel (ami ebben a tartományban is megbízható), de annak szemre kicsit még sötétebb volt a feketélye, mint a G30-nak. Illetve eddig egyetlen tesztoldal sem említett hasonlót. (Bár bennem ezt most érdekes fényt vet arra, hogy az AVForums miért sunnyogott a számokkal, de a HDTVtest.co.uk-s David elég alapos és szavahihető, így szerintem észrevette és jelezte volna...)
Csináltam egy selftest-et is, mely szerint minden rendben van (legalább is a szotfver checksum stimmel és nem érzékel hardver hibát se), illetve ennek a futtatása egyben egy factory resettel is járt (szemben a 2011-es szériához, ahol ezt még külön kellett kérni másik billentyűkombóval -> csak szólok, hogy más már ne reseteljen vele véltlenül…), tehát biztos, hogy le lettek nullázva a munübeállítások.
Nem egyedi hibának tűnik, hogy minden módban olyan mély a fekete, mint kell, és nincs semmi egyéb hibára utaló jel egyik módban sem (semmi szokatlan képzavar), épp csak Professional módban emelkedik meg a fekete, de az mindig egyformán.
Mivel a kontraszt különbség elég látványos, így feleslegesnek is éreztem kalibrálni a Professional módot. Azt mondtam a tulajnak, hogy természetesen ingyen volt a „móka” és térjünk vissza a dologra, ha jön egy javított szoftver, vagy esetleg kiderül, hogy mégis egyéni baki és javítja a szerviz (ezért is lenne jó, ha többen megnéznék otthon a sajátjukat).
Egyszerű kipróbálni: Sötét szobában tegyél ki egy fekete hátteret (de úgy is látszik, ha van néhány világosabb elem is a fal fekete háttér előtt), a menüben engedélyezd az advanced ISF opciókat, aztán lépegess oda-vissza a legalsó prof2 és a legfelső Dynamic (Kiemelt) képmódok közt. (Ha a lista alján még lefelé mész, akkor felugrik az elejére, így gyorsan lehet váltani köztük.)
Kíváncsi vagyok az eredményekre, mert egyébként már THX módban is nagyon szép képe van a VT50-nek (tényleg javult a precizitás tavaly óta a VT30-hoz képest is), viszont mégis nagyon sajnálom ezt, mert ha semmi mást nem is, de legalább a gammát jó lenne közelebb tenni 2.4-hez, mert kicsit „lapos” a kép sötét szobában azzal, amit a THX produkál (nem gáz, de ezt azért nagyon hiányolnám).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
válasz hunspikey #15000 üzenetére
A smooth film az köztes képkockákat interpolál és illeszt be.
Max-on 60Hz-re 60fps-t gyárt, Med-en 96Hz-re 48-at (saccra).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz ZEN1TH #15004 üzenetére
Ja, most én is olvasok ilyeneket, hogy valakinek javasolta az ISF srác a külső videóprocesszort, mert csak azzal lehet kalibrálni a TV-jét (VT50).
Hihetetlen, ha ez tényleg így van de még nem lett belőle "botrány".
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Itt írják:
I can confirm that with latest firmware MLL is doubled in Cinema and Professional 1-2 modes on 42GT50 and 50VT50 (CIS versions) against other picture modes.
Szóval csak a friss szoftverekben van a hiba. Mondjuk ettől még.Tehát azt javaslom csínnyán a Panasonic szoftverfrissítéssel az 50-es széri esetén!
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Mezga Aladár #15012 üzenetére
0.021
Tudom.Te megnézted már a tiéd?
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Ami azt illeti, én más kötöttem össze szándékosan egyazon készülék két kimenetét. Én "megúsztam". De persze nem javasolnám senkinek.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz baboss #15027 üzenetére
Mlyen TV ez?
RS-232C IN ?
Az RS-232 az sorosport, ami oda-vissza működik. Bár mielőtt megörülsz nem képpel!
Viszont lehet hogy D-sub az, ami használható arra, hogy PC-ről képet küldj. Közel sem olyan jó, mint a HDMI, de működhet. De az az RGB izé is lehet az.
Szóval lényeg, ami lényeg, D-sub szerintem van rajta és az jó lehet.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz ZEN1TH #15034 üzenetére
Na, ez az egyetlen pozitívum abban, hogy az 550VT50, amit nézegettem kb. épp a 2011-es Panasonic (és ezzel egyben 2012-es Samsung) szintjére tolta a feketét Prof módban: egy gombnyomással nézegethettem, hogy mennyire látványos a kontrasztkülönbség. -> Röviden: Az.
Mármint persze, a tavalyi modellek is lvezhetőek és az ideiek sem tökéletesek, de kellemesebb a kép, látványosan feketébb a fekete idén.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz madgie #15059 üzenetére
Igen, elnézést, elírás volt, de szerencsére ott volt mellette, hogy "tavalyi Pana, idei Samu szint", nem LG.
Amúgy ha ennyi nem is, de 0.06 környéke talán elérhető az LG-ddel, csak le kell venni a hátát és "megsimogatni".
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz dipeti #15081 üzenetére
Mindenképp vegyél, ráadásul ha csak lehet, akkor Sigma chipeset!
Ha olcsón akarod kihozni, akkor keress használtan 2009-es WDTV Live-ot vagy Popcorn-t. -> Ehhez a TV-hez szerintem ennyi a minimum!TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
válasz dipeti #15109 üzenetére
Az említett Egreat Realtek chipsetre épül, szemben a javasolt választék Sigma SoC-ra. A lejátszó topicban és itt is olvashatsz erről, hogy kicsit szaggatva játsza le a mozifilmeket a Realtek, néha eldob egy-egy képkockát.
Olyan TV-n nem érdekes, amin eleve nincs 96Hz mód, de a G30-on van, tehát élvezheted az akadozásmentes 23.976fps BD filmeket, ha nem ezen akarsz spórolni pár ezer forintot azután, hogy vettél egy jó és nem épp a legolcsóbbak közé sorolható TV-t.
Képminsőg tekintetében nem vagyok biztos, mert jelen esetben egy friss Realtek chipset versengne egy öreg Sigma-val, így szerintem kb. egál lehet. (Nem láttam még olyan Egreat-et.) De e tekintetben is jobban bíznék a Sigma-ban és kicsit félnék a Realtek-től.
Ha úgy is akarsz külső HDD házat, akkor a WD-t javaslom, mert a SoC mindkettőben ugyan az, de tekintve hogy ennyire érzékeny vagy az árra, így nem biztatnálak a drágább Popcornra vagy Dune-re, hogy aztán végül a TV lejátszójánál vagy a létező legalapabb Egreat modellnél landolj.
Viszont egy használt WD árát szerintem azért préseld ki magadból!Egyébként az Egreat-nek is vannak Sigma chipsetes lejátszói, csak nem 10k-ért, hanem ... most nem tudom fejből, de talán 30k felett, 50 körül tuti.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz hunspikey #15117 üzenetére
A 3Tb-nál nagyobb partíció az necces lesz, mert az csak GTP partíció lehet.
Bár a Linux-nál nem olyan nagy egzotikum ez sem, mint a Windows-nál, de ha egy SoC ROM-jába válogat az ember kernelmodulokat, akkor kevéssé egyértelmű.Mikor is jönnek az új Sigma SoC-al szerelt lejátszók?
Most már lehet, hogy megvárnám azokat, pl a Dune termékeit.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz L_YKing #15128 üzenetére
Ha csak egyszemélyes Xbox, semmi családi (vagy akár egyedüli) mozi és olcsón akarod, akkor talán Samsung PS43E450 107k környékén vagy Panasonic TX-P42X50 134k magasságában.
Ha mennének legalább 1080p ripek is, akkor Panasonic TX-P50ST50 280k körül, vagy ha ennyire sehogy sem futja, akkor kisebb ST50 és közelhúzott fotel, vagy ha 3D sem kell, akkor Samsung PS51E530 194k körül.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz vtechun #15192 üzenetére
PS51E530. - Ha mindkettőt (42ST50) a képátlóhoz képesti optimális távolságból nézed, akkor szebb képe van az ST50-nek, de ilyen messziről szerintem összességében jobb élményt adhat az 51"-os Samsung.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz vtechun #15200 üzenetére
A Panasonic épp nem a külső design-ról híres.
Mondjuk a VT szériánál azért próbálkoznak (a VT50 például kifejezetten tetszik, idén kitettek magukért), de ---most biztos mindjárt rám zúdul a kővihar--- én csúnyácskának mondanám a Pana G30-at is (ami most nálam van). Ettől még a Samsung alapmodellje is tetszetősebb volt számomra egy hajszállal (már ami a lekapcsolt képernyő + felkapcsolt lámpa / felhúzott redőny kombót illeti).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz shep23 #15214 üzenetére
D550-et már kifutott, Az E550 és E530 jön szóba helyettük. Utóbbiból a 51"-os bele is fér a keretbe, ha nincs igényed a 3D-re -> PS51E530 ~194k
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz vtechun #15217 üzenetére
Egyik körben a plazma mindig gyorsan pulzál, míg az LCD folyamatosan világít és csak viszonylag lassú átmenetben vált fényerőt (ilyenkor láthatsz elmosódást). - Hacsak nem vibráltatják az LCD panel mögötti LED-eket, de ez nem túl gyakori (illetve a PWM-es fényerőszabályzás is vibrál és már nem ritka, de az is gyors és általában nem túl zavaró).
A másik, hogy a plazmánál a sok kis villanást viszonylag kis számú sub-fieldekre bontják, szemben az LCD jóval több, de lassabban váltható fokozatával. Így egy adott árnyalat kikeveréséhez egy LCD-nél csak a helyére fordul a kristály, azon túl már inkább csak statikus ditherzaj van a képen, ami a finomabb árnyalatfelbontás miatt alig látható. Plazmánál viszont kevés a "fix" árnyalat (lehetne több, de a mai meghajtók többnyire még mindig így működnek), így erősebben támaszkodik a ditherelésre, amit általában időben változó mintázatú zajjal oldanak meg.
Mikor minden jól működik, akkor ez a zaj azt rajzolja ki, amit látnod kell. Persze minél közelebb mész és minél gyorsabb a mozgás, annál kevésbé fog összeállni a kép, de nincs értelme túl közel ülni és általában így is nyer a plazma a mozgóképfelbontás tekintetében.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz vtechun #15220 üzenetére
Erősen visszafogta a Panasonic a termelést. A kisebb gyárakat mind bezárták és a megmaradt sem önti magából a paneleket. Kis számú eladást céloztak meg, így én nem bízom benne, hogy a végén "szinte ingyen" vágják majd az emberhez a kifutó modelleket. Az ünnepek miatt biztos lesznek itt-ott akciók, kisebb-nagyobb engedmények, de úgy globálisan szerintem nem esik nagyot az ajánlott fogyasztói és így a forgalmazói ár sem, ami kisebb mozgásteret enged majd a kiskereskedőknek, mint tavaly.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Miért? Matt fém helyett legyen csillogó műanyag és pakolják tele színes LED-ekkel, mint egy karácsonyfát?
Hazaviszed és pár perc alatt lefújod magadnak Hello Kittis mintára, erre a felületre jól tapad a festék. Aztán felraksz fölé a polcra ragasztva egy színes LED-sort és meg van oldva.
Vagy az a baj, hogy túl kicsi és nincs benne fél liter tartalék levegő?Amit én vitatnék, az legfeljebb az ára, mert hiába jó, mégis csak egy szem SoC-ra épülő kis NYÁK az egész, maga az előállítás nem lehet sokkal drágább, mint azoknál a Realtek-es cuccoknál, amiket már 10k-ért hozzád vágnak és a költségeket növelő fontos feature-ök jó részét szintén tudják. De ez már a piac szabályaitól függ.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
válasz Kernel #15268 üzenetére
Én nem koptatom feleslegesen a padlószőnyeget a foteltologatással. BD filmhez és PC játékhoz van beállítva, de innen nézek régi divx-es SD sorozatrészeket is (bár ez nem túl gyakori).
Nyilván szarabb a képük, de messzebbről sem látsz ki belőle többet, az információmennyiség ugyan annyi marad, de a komfortérzet romolhat, ha nem a megszokott helyeden ülsz.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Itt csak azt mondtam, hogy fixen áll a fotelem, nem mozgatom attól függően, hogy épp 480, 576, 720 vagy 1080-as sorfelbontású anyagot nézek. (Ahogy ecsetelték a hsz-ben, amire válaszoltam, hogy milyen messzire kell menni, hogy élvezhető legyen az SD anyag.)
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz vtechun #15307 üzenetére
A nem tudsz róla nem egyenlő azzal, hogy valami nem igaz.
22"-os LCD monitort is nézhet 5m-ről is. Nem megy ki hozzád az illetéke hatóság, hogy rendre intsen. Itt csak arról beszélünk, hogy mi lenne ideális. Hogy attól milyen okból és mennyire térsz el, az már a te dolgod.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz vtechun #15312 üzenetére
Én is a Samsung PS60E530-at javasolnám még.
Érezhetően nagyobb, és kicsit, de nem fájdalmasan gyengébb a képminősége.
Viszont 50" esetén is ott a minőségromlás abból fakadóan, hogy nem látod a kép részleteit, nem élvezed ki a FullHD részletes képi világát és nem tölti ki eléggé a látómeződet a moziélményhez. A Samsung-nak sem rossz a képe.Egy LG-nél ott már fájhatna a minőségromlás is, úgyhogy 60"-os LG-t nem javasolnék 50"-os Panasonic helyett se.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
válasz csenzi2 #15319 üzenetére
Látható, de nem hajmeresztő.
A kontrasztkülönbséget úgy tudod egész jól besaccolni, hogy egy friss VT50-en fekete képet nézve váltogatsz Dynamic és Prof2 mód közt.
(Sajnos nem vicc, bugos a VT50. )
De mindkét állapotban látszik, hogy be van kapcsolva a VT50, és bőven élvezhető a kép a ~0.02-es feketével is, amit a Samsung-ok nyaldosnak idén.
(De láthatóan jobb a Panasonic fekete, ha sötét szobában sötét jelenetet nézel.)Azon túl a Panasonic színkeverése is jobb valamivel, de megint csak elmondható, hogy a Panasonic sem tökéletes és a Samsung sem kifejezetten szar.
Könnyebb róla elmélkedni, ha leírod milyen szempontok alapján választanád ezt vagy azt (pl írd mellé a méreteiket és a távolságot, ahonnan néznéd; nappal vagy este, sötétíthető-e nappal a szoba, stb).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz csenzi2 #15321 üzenetére
Ha mindkettőből megbírod fizetni a 65"-os példányt, akkor ilyen feltételek mellett szerintem megéri rászánnod magad a VT50-re.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz junkpod #15323 üzenetére
A felbontás az tér- és időbeni mintavételi sűrűség.
Megmondja neked, hogy hány darab diszkrét mintavételi ponttal próbálsz leírni egy mintavétel szempontjából kontinuumnak tekintett dolgot.
Hogy ezt most a teljes modelltér határai közé eső összes pont számával fejezed ki, vagy az egységnyi térfogatra eső pontok számával, az nem változtat a lényegen.
De józan paraszt ész: felbontás -> hány darabkára bontod fel.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz csenzi2 #15324 üzenetére
Az tény, hogy a különbözetből vehetsz egy 42ST50-et a konyhába (vagy egy kocsmázós öreg autót a gyereknek, stb), de ha csak százalékosan nézzük a különbséget a két kiszemelt készülék közt, akkor szerintem van annyival jobb képe a VT50-nek, hogy megérje rászánni az árkülönbözetet.
Mivel a korábbi software-ekkel nem volt gond, így ez szerintem csak valami véletlen baki lehet, nem átgondolt hotfix valami problémára. Ha mondjuk kiderült volna, hogy a tervekkel ellentétben rosszabbul sikerülnek a sorozatgyártott panelek és mégsem tartható a megcélzott feketeszint, akkor minden képmódban meg kellett volna emelniük, főleg hogy aránylag kevesen kalibráltatják a TV-jüket és inkább csak elvannak a THX profillal, ami most is olyan, amilyen megjelenéskori szoftverrel.
És valahol a saját érdekeimet nézve is remélem, mert már legalább 3 ember jelezte, hogy alkalomadtán majd kalibráltatna VT/GT50-et, de így nem vállalhatom el. (-> Ezt csak azért írom, hogy ha valaki mégis elvállalja így is, az az én magánvéleményem szerint tisztességtelenül jár el veled.)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz gomzol #15343 üzenetére
Elég szerencsétlen névválasztás ez a Full HD 3D glasses, hisz ugyan az a szemüveg kell a HD-Ready modellekhez is, ami épp úgy jó 4k2k megjelenítőkhöz is.
Ez rosszabb, mint az 1.4-es HDMI kábel mizéria.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz DM-Fan #15340 üzenetére
Nagyobb képátlójú modelleken jobb a fekete a Samung-nál és náluk ugyan annyi pénzért nagyobbat kapsz. Egy >=59" idei Samsung hozza a tavalyi Panasonic szintet. (Legalább is az alapján, amit eddig olvashattunk tesztekben.)
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
-
válasz DM-Fan #15494 üzenetére
minden fullHD modell 1920x1080 felbontású, nemcsak fekete-fehérben
Nos, ami azt illeti a Samsung szerintem kifejezetten korrekt, ha így adta meg valahol, hisz plazmák közül csak a GT/VT50 tud YCC 4:4:4-et.
Mondjuk Samsung-nál már a D széria is tudott 4:4:4-et, de csak PC módban, ahol nincs color management, tehát nem teljes értékű, mint most a Panasonic-nál. (Noha itt is lehetne panasz, hogy RGB-vel etetve még nem megy, de már elég közel van.)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
válasz csenzi2 #15560 üzenetére
Mindkettőtöknél ugyan az a software verzió, de neked nincs ilyen bugod?
A feketét amúgy nem szabad hogy piszkálja a Contrast csúszka, csak a Brightness, de az alaphelyzetben 0 mindkettőn, ami a helyes beállítás szokott lenni Panasonic-oknál. Ha mégis a Constas/Brightness miatt világosodik a fekete, az nem egyenletes derengés lesz, hanem közelről jól kivehető szemcsés képzaj kezd el megjelenni a fekete háttéren.
Akkor gondolom vagy az okozza az eltérő viselkedést, hogy és/vagy a különböző képátlójú modellekhez, és/vagy összeszerelő helytől, és/vagy gyártási időtől, stb függően nem egyezik meg minden alkatrész, ami ebben szerepet játszik, és csak az egyik adag hardware-nél jön ki a hiba.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz hunspikey #15582 üzenetére
Igen, függhet a hőmérséklettől!
Normál használati körülmények közti hőmérsékletre van optimalizálva a panel és a meghajtója. Hidegen és melegen egyaránt instabillá válhatnak a cellák, ezért szokott lenni egy hőmérő valahol a panel hátának a közepe táján, ami alapján a panelvezérlő szabályozhatja a az inicializálást. Ettől rosszabb lesz a fekete, de nem kezd el szemetelni a kép.
Talán akkor ennyi a bug, hogy a hőmérséklet-kalibrálás csúszott el és lett túl érzékeny, vagy Prof módban akár szándékosan ennyire agresszív, hogy tényleg megvárja, míg alaposan bemelegszik a panel.
De a tápegységeknek pl. nem is annyira csak a hőmérséklet hiányzik, inkább a terhelés alatt töltött idő, hogy elérjék a jellemző teljesítményüket.
A Kuro-k is ilyenek, megvárják, míg "bemelegszik" minden és vizuálisan is akkor érik el a jellemző teljesítményüket.
Pedig velem is ácsorogtunk ott felette jó pár percet, mert egyébként is várni akartam legalább fél órát bekapcsolás után. De akkor többet kellett volna. (És eszembe juthatott volna szólni, hogy hagyd bekapcsolva aktkortájra. )
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
A PC-n futó software méri a a PC-re kötött műszerrel a TV képernyőn megjelenő tesztábrák színét (a kép vagy a PC HDMI kimenetéből jön, vagy egy PC által vezérelt közbenső jelgenerátorból), és a PC szoftver ethernet remote módban távirányítja beállítja a TV-t.
Mér, számol, állít, még, számol, finomít, továbblép és újra...
Ennek így kéne működnie már évek óta! PC-n legalább egy évtizede hasonlóan megy. Sőt, ami azt illeti az EIZO CG vagy NEC PA szériás és hasonló professzionális monitorok már sokkal magasabb szinten állnak kalibrálhatóság terén, mint a mai csúcs TV-k, ezt most csak az automatizálás szintjére értem.
A VT30-on is megvolt ugyan ez, csak nem működött megfelelően, ahogy eleve a TV sem e tekintetben (beállíthattad úgy, hogy ezek a grafikonok tökéletesnek tűntek, aztán ránézésre ocsmány volt a kép...). VT50-en még nem próbáltam. (Legutóbb egyrészt a fekete hülyeség miatt hagytuk rá, de amúgy sincs még olyan szoftverem, ami az idei modelleket is tudja távirányítani.)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Miért? Mert egy VT ára mellett csak borravaló egy kalibrálás ára?
Vagy nem értem miért pont ezt nem kalibráltatnád.Az EIZO és NEC professzionális monitorjai tényleg egyenként vannak kalibrálva a gyárban, a VT-k nem. Előbbieket mégis rendszeresen újrakalibrálják.
Azon túl viszont, ahogy írtam, kicsit átverősek azok a post-cal grafikonok. A TV-k jellemzően kevésbé konzisztensek, így néhány pont mérése kevesebbet mond el, mint egy korrekt monitor esetén. Ezért nem árt kézileg csinálni és közben szemmel is ellenőrizni, hogy tényleg az történik-e minden színnel, ami várható.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
ahhoz kepest tenyleg szotyi, de ez csak egy tv
Megint nem értem. Az "ez csak egy TV, aminek az árából van aki már kocsit vesz" logikával nekem nem jön ki, hogy miért nem érdemli meg a kalibrálást (pont ez a modell). Szerintem a TN paneles asztali monitorok sokkal felejthetőbbek, mert úgy is szarok. A közepes árú IPS és PVA panelesek pedig általában szintén egész jók gyárilag, irodai munkához jók úgy is (egy Dell is szokott annyit hozni, mint egy THX a Panán), a professzionális szegmensben pedig már kritérium, hogy rendszeresen méricskéld, szóval az megint más.
Hogy milyennek kéne lennie, az már más kérdés. (Pl. az egész CMS-t ki kéne dobni, ahogy ma TV-kben van és 3DLUT alapokra helyezni a színkorrekciót.)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Gabor970 #15598 üzenetére
Általában javasolja és vállalja a gyártó cég az évenkénti hitelesítést a saját gyárukban.
Amúgy a gyakorlatban az olcsóbb műszereket nem nagyon szokás újrakalibrálni. A régi colorimeter-ekben még frissítették a két-három darab 3x3-as mátrixot, mert az nem volt nagy szám, de a spektrophotometer-ek LUT-jait és az új colorimeter-ek spektrális profilját már nem mérik ki újra, mert majdnem annyiba kerülne, mint levenni egy újat a polcról. Szóval elküldöd, megnézik, aztán visszaírják, hogy mondjuk a bontatlanul 350$-ért beszerezhető műszert 300$-ért javítják (alkatrész+munkabér) és 25$-ért visszapostázzák.
Én például azt szoktam kihasználni, ha valaki épp frissen bont ki egy spektrométert (vagy frissen kapja vissza ellenőrzésről, amin átment), akkor összemérem azzal a sajátom, így akár fél évente is ránéznek. Ha túl lesz a várható élettartamán (~3 év), akkor eladom és veszek egy újabb típust.
De spektrókban szokott lenni beépített "sanity check" is.
Pl. a saját LED lámpájának ismert a spektruma (hogy melyik hullámhosszra esik a csúcsértéke), ami feltételezhetően nem nagyon változik, illetve a szenzor néhány pixele szigetelve van, így ott a kezdeti full-array inicializálás után tovább tudja mérni a feketét és figyelni, hogy mennyire durván ingadozik a zajszint. Ha valami nagyon elcsúszik, akkor beriaszthat a software. (Ha ide-oda mászkálnak a kitakart vakpixelek értékei, akkor szar a táp, ha "idegen" a saját lámpa, akkor vagy maga a lámpa adta be a kulcsot, vagy a műszernek van heló.).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
válasz Hsanyika1 #15651 üzenetére
Az a webkamera nagyon hülyén feszít ott a tetején.
Ha nem fért be a kávába, akkor lenne inkább alul, ahol beolvad a talp hátterébe.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
WiFi-s lejátszáshoz csak annyit offolnék, hogy szerintem a lejátszóba dugható USB stick, vagy a hasonló kialakítású, dobozon belülre épített apró antennás kütyü helyett jobb megoldás lehet fogni egy ~5k-s 150Mbps-es TP-Link routert (ami akár olcsóbb is, mint a lejátszóhoz márkásított USB stick, de mindenképp olcsóbb, mint a beépített WiFi-s modell felára az alapokhoz képest), felrakni rá egy OpenWRT-t és kliensként csatlakozni vele ahhoz a routerhez, ami a netet és az IP címeket osztja (aztán UTP-vel összekábelezni a kliens routert és a lejátszót). Így még egy falat is át lehet hidalni úgy, hogy tényleg meglehet a ~100Mbps közeli sebesség, amit a lejátszók csatija is tud, kisebb eséllyel fog akadoznia film, illetve ebben a kiosztásban több mindenre használható még a kliens router (rá lehet dugni több lejátszót és a TV-t is firmware frissítés vagy smart funkciók miatt, vagy lehet belőle repeater ha a ház azon része amúgy is fedetlen volt, bár utóbbi esetben érdemesebb 300Mbps routert beiktatni kliensként is, mert repeaterként ez kettéoszlik).
Persze ennek csak akkor van értelme, ha nem kényelmes közvetlenül kihúzni az UTP kábel(eket) a központi routertől az eszköz(ökig)...
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
válasz DM-Fan #15846 üzenetére
Miért, mi vele a gond?
A csúcsfényerő (amit a plazma TV-ken a Contrast csúszkával lehet szabályozni) mindig ízlés kérdése, a javasolt értékek csak irányadó számok, amik kellemesek a legtöbb ember számára, de nem istentagadás némileg eltérni ettől.
A kontraszt (amit plazma TV-ken a Brightness szabályoz drasztikusabb mértékben, a fekete oldaláról - mint hogy a fehéret azt már fixáltuk ebben a példában) már már kérdés, mert elvben valóban helytelen beállítás, ami az elérhető legalacsonyabbtól magasabb fekete fényerőt eredményez, de ha valaki nem szereti a kontrasztos képet, akkor nem kötelező azt nézni.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen