- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- Azonnali fotós kérdések órája
- Apple notebookok
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Bluetooth hangszórók
- Milyen monitort vegyek?
- Mini-ITX
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
SGF24 - Sztori traileren az Unknown 9: Awakening
gp A PC-re, PlayStationre és Xbox-ra érkező játék valamikor az ősz folyamán debütál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Akula
félisten
Ezt az sg-s "pc-s játékoknak leáldoztott" topikból szedted? Teljesítményre mindig szükség lesz, ha már 4K-val elbír az IGP is, akkor épp a 8 meg 16K-ra lenne szükség. Sose lesz olyan amikor az IGP elég lesz. Kivéve ha összeintegrálják a 2 kazánt, a 140W-os procit a (2x) 300W-os vga-val.
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Akula
félisten
Nemcsak az IGP egyre erősebb, hanem a játékok hardverkövetelménye is. Lehet hogy nemsoká egy fullHD-s játékot is el fog bírni egy IGP, de mostmár 4K-val kéne megküzdenie. Egy komolyabb proci 140W, egy csúcsvga 300W, és csak azért ennyi, mert már így is vissza van fogva a teljesítménye, ennél többet nem vállalnak a gyártók. Pedig mindig mindenből lehet többet beépíteni, a teljesítményigénynek nincs határa. Ezzel egy IGP sose tudott, soha nem is fog tudni versenyezni. Nem a mai kor hardverigényét kéne egy ilyen IGP-nek a jövőben elérnie, hanem az aktuális korét. Az akkori dGPU-k mindig többet fognak tudni. Jelenleg 140 + 2x215 W az ami már meg tud hajtani folyamatosan egy 4K-s játékot. Még egy nem is kapható 100W-os Kaby-G se tudná. Mire lesz olyan IGP ami ezt meg tudja oldani 15-45W-ból, addigra az már senkit se fog érdekelni, mert a 16K lesz épp az alap.
A vga kártyák 1 módon tudnak eltűnni: egy teljesen más komputer architektúrával, pl. kvantumszámítógép, szeves processzorok, vagy valami olyasmi amire ma még gondolni se merünk. Amíg lesz szilícium alapú számítógép, addig vga is.
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Akula
félisten
""a 4k csoda betetőzik, afölött felbontás már minek, hova?
Valószínűleg oda, ahova a 640k feletti memória."még közelről is nagy h pixeleket láss"
Mekkora kijelzőn? Először a 32" is nagy volt, most észre se veszem hogy nem a melós 24" előtt ülök. El tudnék viselni 50-60"-et is."miniatür méretben is már tudnak asztali teljesítményt hozni"
Ha tudnának, nem gyártanának külön asztali hardvert. Csak a 140W-os proci kiégetne egy notit, és még akkor vga nincs is benne. Vajon miért nincsenek 16+ magos notik? És az Nvidia MaxQ is arról szól hogy vissza kell venni az órajeleket hogy ne follyon el a noti a saját hőjétől. PC-ben meg max raksz bele egy vízhűtést és mehet tovább. -
Dr. Akula
félisten
Fejlődik, de nem csak az IGP, hanem az igények is. Ha már nagyon nem tud mit csinálni a GPU, ráeresztik a ray tracinget meg a voxelgrafikát, aztán egyből lehal. Nem tudok elképzelni olyan élethelyzetet ahol egy IGP mindenre elég lesz, sztem még Bill Gates se, pedig neki a 640k RAM is elég. Teljesítményből sose elég, és az aktuális IGP mindig is gyengébb lesz az aktuális dGPU-nál.
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Akula
félisten
De ez fizika, az sosem változik. Nagyobb helyen többminden fér el, és jobban is lehet hűteni.
"amd már jó ideje elindult a cpu-vga összekapcsolás rögös útján"
Muszáj volt követnie az Intelt. Az Nvidia is szeretné, csak nem tudja. Az IGP nem a dGPU kiváltására jött létre, hanem némi alapszintű grafikára. Régebben a chipsetben volt, most átköltözött a prociba. Mint a memóriavezérlő, bár az időnként visszamegy a chipsetbe (Broadwell, asszem), de csak kényszerből. A kezdetektől így volt ez, nincs ebben semmi új."esetleg intelnél is összekapnak megint egy vga csoportot "
Volt itt vmi hír hogy az Ice Lake 2x annyit fog tudni IGP-ben mint az elődje (kb 2x0 ), de mivel eddig is volt Iris Projuk papíron, majd csak akkor hiszem el hogy felébredtek, ha már a kezemben tartom a cuccost. A Kaby-G sajnos csak luxusprofitos termék lesz, nem célirány.Szóval ahogy fent írtam, a nagyobb rendelkezésre álló hely, és amivel azt ki lehet tölteni, mindig generál egy jobb vga-t mint az aktuális IGP. Amire van igény - márpedig a teljesítményre mindig van - arra lesz megoldás is.
-
Dr. Akula
félisten
"a fizika is jó dolog, hiába fér kijelzőre több tartalom ha nem látod"
Nem az jelenti a terhelést, hogy kirajzolj egy sárga pixelt, hanem hogy ki tudd jelenteni hogy az ott miért pont sárga lesz. Ray tracingre "kicsit" több erőforrás kell mint 2D pasziánszra. És mindig lehet fokozni, a fizika korántsem valósághű még, az élőlények mozgása, mimikája, az AI útvonalkeresése, stratégiaalkotása nagyjából a 0 körül mozog, előre megírt scriptekkel csalnak most, hogy ne vedd észre túl hamar a hiányát. Ha már megvan mit kell kirajzolni, akkor a maradék aprómunkát valóban képes elvégezni egy IGP is, de az odavezető utat jelenleg egy quad-SLI dGPU se.
[ Szerkesztve ]
-
0P1
aktív tag
"ha fizikailag egy tokban van, akkor integrált..."
Hát ez elég tág értelmezése az integráltnak
integrated graphics definition
"Placing the computer's display circuitry in the chipset on the motherboard or on the same chip as the CPU. Integrated graphics shares memory with the CPU (see shared video memory)"
Na ezek közül egyik sem igaz a Kaby Lake G-re, se egy chipen nincs, se közös memória nincs
Mielőtt megszólnál, hogy ez csak egy definició: tájékoztatlak, mindenki ezt érti IGP alatt. Még maga az Intel is úgy reklámozza a Kaby Lake G-t, hogy "Includes discrete graphics on package", sehol se nevezi integrated graphics-nak a Radeont. Van persze Integrated Graphics is, egy chipen a CPU-val, ami osztozik a rendszermemórián, de az nem Radeon, hanem Intel® HD Graphics 630.[ Szerkesztve ]
-
Dr. Akula
félisten
"egykori csúcs vga-k szintjét hozza ma az új amd apu"
Mindig csak egykori vga-k szintjétét fogja tudni, sose a kortársét.A pc-s játékokon a DirextX absztrakciós szintek lassítottak sokat, ezt küszöböli ki a DX12, nem lesz mostmár sok különbség. Teljesítményben viszont igen. Az más kérdés hogyha egy játék konzolport, és direkt csak az adott hardverszintre van megírva, a többit leszarja, akkor nyilván lehetetlen gyorsítani, max órajellel.
"azt mondom van neked egy véleményed, van nekem, folytassuk 20 év múlva"
Oké. Bár elég megnézni az sg-s "pc-s játékoknak leáldozott" szenvedést, már kb. ennyi ideje csinálják, és csak nem akar leáldozni azóta se, viszont a konzolt lassan leváltja a mobiltelefon. -
0P1
aktív tag
"még az is lehet nv-t egyszer megveszi intel, ahogy amd tette az atival"
Hmm . Azért itt eléggé különböző méretarányokról van szól. amikor az AMD megvette az Atit, (5,4 Mrd dollárért), az AMD market cap-je 18 Mrd dollár volt, az ATi-é 4 Mrd, és az AMD készpénzben is 4,2 Mrd-ot ki tudott csengetni az Atiért (többi részvénycsere volt). Persze nagy falat volt az AMDnek az Ati, azt nem lehet tagadni, majdnem a torkán is akadt de azért mégis egy majdnem ötszörös méretű cég vásárolta fel a kisebbet.
Ezzel szemben az nVidia market cap -je jelenleg 150 Mrd, az Intelé 222 Mrd , vagyis eléggé hasonló méretű cégekről beszélünk, és az olló rohamosan szűkül, igy ott maximum összeolvadásról lehetne szó. De ez irreális feltételezés, mert ez jelenleg egyik cégnek sem áll érdekében, az antitröszt aggályokról nem is beszélve (A konszolidált GPU piacon elég brutális részesedése lenne az új cégnek) .
Ennél még annak is nagyobb lenne az esélye sokkal, hogy az nVidia veszi meg az AMD-t, még zsebből ki is tudná fizetni, és versenyjogilag is kevésbé lenne problémás, egyedül a dGPU piacon jelentene problémát a dolog. De persze ennek sincs realitása jelenleg, nem sok mindent tudna kezdeni az AMD-vel az nV, egyszeerűen nincs rá szüksége.
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Akula
félisten
"egy idő után a felbontási limit miatt eléri a végét"
??? Még mindig nem a pixelkirajzolással van a gond, hanem annak kitalálásával hogy mégis milyen pixel kerüljön oda. Geometriai transzformációk, effektezés, AI, stb. Ezekből melyik szól a felbontásról?"maga a pc-s játék is, volt egy szép korszaka, elmúlt"
Már 20 éve ábrándoznak erről a konzolosok, lehet készülni az újabb 20 évre, meg az azutánira!"mai modern verziónak is van célközönsége"
Akinek a Stalker helyett nem elég a Pokemon. Van ilyen, nem is kevés. Először a bill+egeres irányítást kéne megoldani, de nem ilyen xim4 féle félmegoldással, hanem pc-s módon, alapból. Aztán kéne értelmes (nem gülüszemű-kócoshajú) játékkínálat is. Aztán lehetne arról beszélni hogy vált-e az ember. Nem mondom hogy megoldhatatlan feladat, de így hogy neki se akarnak kezdeni, eléggé az."pc-s játék fejlesztések meg drasztikusan visszaesnének"
Épp most csinálja meg az MS hogy ugyanazzal a kóddal (persze külön fordítóval) letudhassa a fejlesztést konzolra és pc-re is. Ezek után minek dobná a piac felét? A coinosok persze most nagy gondot okoznak, de előbb-utóbb az MS fog odaszólni hogy gyártsanak már gémer videokártyát is, vagy "véletlenül" nem fog működni a miner kártya se Windowson. -
Dr. Akula
félisten
A videokártya is ugyanúgy fejlődik, ugyanaz a matek. Mindig a felbontással jössz, 1 pixelnek nálad mennyi az erőforrásigénye? Mert a valóságban ez nem csak annyiból áll hogy megadod az RGB értékeit oszt jónapot, hanem valahonnan tudni is kéne hogy mik legyenek azok. Ez pedig sokmindentől függ. Egy .jpg képnél nincs mit gondolkodni rajta, egy ray-tracingnél meg van. Ugyanaz az erőforrásigény? Mi az az erőforrás, ami nálad már "mindenkinek elég lesz"? Nevezd meg, tudok mondani olyat, ami annál többet igényel! Mindig.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xbox Series X|S
- Ukrajnai háború
- Azonnali fotós kérdések órája
- Azonnali mobilos kérdések órája
- PlayStation 5
- Apple notebookok
- Ingatlanos topic!
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs