- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Videós, mozgóképes topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- RAM topik
- Milyen SSD-t vegyek?
- E-book olvasók
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
-
Dead Island 2 - Túl a 7 millió játékoson
gp Továbbra is érkeznek majd frissítések, a készítők nem engedik el a kezünket.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Bár az Intel sosem beszélt róla, de a gyártóktól tudom, hogy a Larrabee-t az Intel eredetileg a Haswellbe szánta. De mivel a Knights Ferry nem működött, így erről letettek. Ez ugye logikus, mert egy nem működő architektúrával nincs kisegítve az Intel. Ezért is Gen7.5 az IGP, mert a Larrabee elkaszálása miatt továbbfejlesztéssel kell operálni a reformok helyett. Ebből viszont látszik, hogy az Intel is tartotta volna a lépést a Kaveri APU rendszerszintű integrációjával, legalábbis a tervekben így volt, és a Larrabee-vel még jobb is lett volna az integráció. Most ez a terv 2015-re csúszott a Skylake APU-ra. Abban igaza van az Intelnek, hogy a fővonalbeli termék nem ideális kísérletezésre, mert azzal kivégezhetik az eladást. Túl nagy a kockázata, hogy rossz lesz.
A Kaverinek a közös címtérből és a teljesen koherens megosztott memóriából igazi előnye a felhős kiszolgálókban lesz. A GPU-ra kirakott memcached rendszert alkalmazza a YouTube, a Facebook, a Twitter, a Flickr, illetve a többi nagyobb hasonló portál, de a PCI Expressen keresztüli adatmásolás eléggé korlátozó, vagyis ahhoz, hogy előnyt lássanak belőle brutálgyors GPU kell, ami viszont durván fogyaszt. Ezeknek a cégeknek egy Kaveri APU Opteronban igazi főnyeremény, mert tökéletes az IGP a memcached rendszerre, és nincs adatmásolás, hiszen közös a memória. Nyilván nem véletlenül tűnt fel a 2013-as útitervben az Opteron APU. Beledobva az új SeaMicro SM15k rendszerbe, gyakorlatilag megvan az ultimate kiszolgáló a YouTube, Facebook, Twitter, Flickr négyesnek, de még a többieknek is. A Hadoopot használó szerverek szintén nagyon sokat profitálnak a Kaveri integrációjából. Szóval ahol a Kaverinek nagy haszna lesz az újításokból, azok a felhős kiszolgálók, a mikroszerverek, de a HPC is elég komoly opció.
A konzumer szinten a játékok láthatják a Kaveri integrációjának előnyét. A fizika állandóan előkerül, de mindig gond lesz, hogy ha hat a játékmenetre, akkor nem skálázható, vagyis nem lehet eldurvulni, hiába az elérhető számítási kapacitás. Ugyanez a gond a processzor oldalán is. Ott is főleg SSE2-re építenek még a fejlesztők, mert a skálázhatóság korlátozza a továbblépést. Egyszer meglépjük, de nem ma, és nem a közeljövőben. Szóval a fizika gyorsítása az marad az eye-candy részre (részecskeszimuláció), amit persze lehet fizikának hívni, de lényegében grafika.
Amit már több fejlesztő is felvetett, mint valóban használható alternatíva az a frustum és az occlusion culling. Előbbi rengeteg vektoros számítást használ, míg utóbbi gyakorlatilag egy előrenderelés nagyon egyszerű objektumokkal. Ezek nagyon ideálisak egy IGP-nek. A sorting is nagyon értékes terep, és baromira az IGP a legjobb rá. Itt tényleg nagyon előnyös a közös címtér. Ott a tartalomkikódolás is, amivel jobb lehet a streamelés. A játékok mennek afelé, hogy ne legyen töltőképernyő, tehát valós időben kell streamelni, és ez valós idejű tartalomkikódolásért kiállt. Például az agyontömörített textúrákat ki kell kódolni a GPU számára emészthető formátumba, ha megatextúrát használ a játék. Az útkeresés is elég jó opció az IGP számára egy stratégiai játéknál.Amire az AMD még nagyon figyel az a hang-, gesztus- és mozgásfelismerés. Mindegyik nagyon illik az IGP-hez. Főleg a gesztus és a mozgás, mert alapvetően képkocka lesz a beviteli adat. Ezek már ma is léteznek csak nem elég pontosak, és a pontosságot a ma elérhető számítási kapacitás korlátozza. Az IGP-vel gyorsítva ez új szintre emelhető.
Biometrikus azonosítás a biztonság szempontjából nagyon jól gyorsítható terület. Nincs pontosabb azonosítás a retinaszkennelésnél, de zabálja a teljesítményt.Nagyjából ezek lehetnek a tényleges felhasználási módok, plusz a mostaniak gyorsulhatnak.
(#25) Jim Tonic: Az a Piledriver lesz. Jönni fog októberben-novemberben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dezz
nagyúr
"Én úgy értettem az itt a cél (hosszú távon), hogy a GPU-s kód is ugyan abban a címtér + privilegitási szint fusson, mint az alkalmazás CPU-s kódja."
Így van. És nagy lépésekkel haladnak is ebbe az irányba.
"Te meg lényegében azt mondod, hogy na ja, csak ezt büdös életben meg nem oldják, csak hülyítik a népet ezzel az ígérettel? Én ezt végül is nem tudhatom, mert a GPU-k lelki világát nem ismerem. De konkrétan miért lenne ezt lehetetlen megoldani, hogy a GPU is beilleszkedjen ebbe a rendszerbe?"
Az általam linkelt anyagokban be van mutatva a mai helyzet és a megoldás is.
-
Pikari
őstag
-
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- LEGO klub
- BestBuy topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Háztartási gépek
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Videós, mozgóképes topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen