Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz ddekany #23 üzenetére

    Bár az Intel sosem beszélt róla, de a gyártóktól tudom, hogy a Larrabee-t az Intel eredetileg a Haswellbe szánta. De mivel a Knights Ferry nem működött, így erről letettek. Ez ugye logikus, mert egy nem működő architektúrával nincs kisegítve az Intel. Ezért is Gen7.5 az IGP, mert a Larrabee elkaszálása miatt továbbfejlesztéssel kell operálni a reformok helyett. Ebből viszont látszik, hogy az Intel is tartotta volna a lépést a Kaveri APU rendszerszintű integrációjával, legalábbis a tervekben így volt, és a Larrabee-vel még jobb is lett volna az integráció. Most ez a terv 2015-re csúszott a Skylake APU-ra. Abban igaza van az Intelnek, hogy a fővonalbeli termék nem ideális kísérletezésre, mert azzal kivégezhetik az eladást. Túl nagy a kockázata, hogy rossz lesz.

    A Kaverinek a közös címtérből és a teljesen koherens megosztott memóriából igazi előnye a felhős kiszolgálókban lesz. A GPU-ra kirakott memcached rendszert alkalmazza a YouTube, a Facebook, a Twitter, a Flickr, illetve a többi nagyobb hasonló portál, de a PCI Expressen keresztüli adatmásolás eléggé korlátozó, vagyis ahhoz, hogy előnyt lássanak belőle brutálgyors GPU kell, ami viszont durván fogyaszt. Ezeknek a cégeknek egy Kaveri APU Opteronban igazi főnyeremény, mert tökéletes az IGP a memcached rendszerre, és nincs adatmásolás, hiszen közös a memória. Nyilván nem véletlenül tűnt fel a 2013-as útitervben az Opteron APU. Beledobva az új SeaMicro SM15k rendszerbe, gyakorlatilag megvan az ultimate kiszolgáló a YouTube, Facebook, Twitter, Flickr négyesnek, de még a többieknek is. A Hadoopot használó szerverek szintén nagyon sokat profitálnak a Kaveri integrációjából. Szóval ahol a Kaverinek nagy haszna lesz az újításokból, azok a felhős kiszolgálók, a mikroszerverek, de a HPC is elég komoly opció.

    A konzumer szinten a játékok láthatják a Kaveri integrációjának előnyét. A fizika állandóan előkerül, de mindig gond lesz, hogy ha hat a játékmenetre, akkor nem skálázható, vagyis nem lehet eldurvulni, hiába az elérhető számítási kapacitás. Ugyanez a gond a processzor oldalán is. Ott is főleg SSE2-re építenek még a fejlesztők, mert a skálázhatóság korlátozza a továbblépést. Egyszer meglépjük, de nem ma, és nem a közeljövőben. Szóval a fizika gyorsítása az marad az eye-candy részre (részecskeszimuláció), amit persze lehet fizikának hívni, de lényegében grafika.
    Amit már több fejlesztő is felvetett, mint valóban használható alternatíva az a frustum és az occlusion culling. Előbbi rengeteg vektoros számítást használ, míg utóbbi gyakorlatilag egy előrenderelés nagyon egyszerű objektumokkal. Ezek nagyon ideálisak egy IGP-nek. A sorting is nagyon értékes terep, és baromira az IGP a legjobb rá. Itt tényleg nagyon előnyös a közös címtér. Ott a tartalomkikódolás is, amivel jobb lehet a streamelés. A játékok mennek afelé, hogy ne legyen töltőképernyő, tehát valós időben kell streamelni, és ez valós idejű tartalomkikódolásért kiállt. Például az agyontömörített textúrákat ki kell kódolni a GPU számára emészthető formátumba, ha megatextúrát használ a játék. Az útkeresés is elég jó opció az IGP számára egy stratégiai játéknál.

    Amire az AMD még nagyon figyel az a hang-, gesztus- és mozgásfelismerés. Mindegyik nagyon illik az IGP-hez. Főleg a gesztus és a mozgás, mert alapvetően képkocka lesz a beviteli adat. Ezek már ma is léteznek csak nem elég pontosak, és a pontosságot a ma elérhető számítási kapacitás korlátozza. Az IGP-vel gyorsítva ez új szintre emelhető.
    Biometrikus azonosítás a biztonság szempontjából nagyon jól gyorsítható terület. Nincs pontosabb azonosítás a retinaszkennelésnél, de zabálja a teljesítményt.

    Nagyjából ezek lehetnek a tényleges felhasználási módok, plusz a mostaniak gyorsulhatnak.

    (#25) Jim Tonic: Az a Piledriver lesz. Jönni fog októberben-novemberben.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • dezz

    nagyúr

    válasz ddekany #94 üzenetére

    "Én úgy értettem az itt a cél (hosszú távon), hogy a GPU-s kód is ugyan abban a címtér + privilegitási szint fusson, mint az alkalmazás CPU-s kódja."

    Így van. És nagy lépésekkel haladnak is ebbe az irányba.

    "Te meg lényegében azt mondod, hogy na ja, csak ezt büdös életben meg nem oldják, csak hülyítik a népet ezzel az ígérettel? Én ezt végül is nem tudhatom, mert a GPU-k lelki világát nem ismerem. De konkrétan miért lenne ezt lehetetlen megoldani, hogy a GPU is beilleszkedjen ebbe a rendszerbe?"

    Az általam linkelt anyagokban be van mutatva a mai helyzet és a megoldás is.

  • Pikari

    őstag

    válasz ddekany #94 üzenetére

    megoldhatónak megoldható, de a jelenlegi koncepciók alapján nem.

    A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

  • Pikari

    őstag

    válasz ddekany #129 üzenetére

    az intel számára stratégiai kérdés az x86 kompatibilitás.

    A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

Új hozzászólás Aktív témák