- Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Projektor topic
- Gaming notebook topik
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Száguldozáshoz való az új GeForce driver
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
it Az Apple megkért egy bírót, hogy ejtse az USA igazságügyi minisztériumának és 15 amerikai államnak az ellene indított, trösztellenes perét. Azt is megmondták, hogy miért.
-
Ismét elhalasztották a Life by You korai kiadásának megjelenését
gp Jövő hónapban indult volna az early access, jelenleg azonban nem tudni hogy mikor debütál a játék.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shing
őstag
válasz RyanGiggs #35 üzenetére
A PC-ben az a jó, hogy minden minőségi lehet benne. Csak sajnos tényleg sok pénzt kell beleölni.
Játékokat a lehető legjobb minőségben lehet futtatni. Downsampling, kismillió AA, AF és egyéb moddolási lehetőség, SweetFX, stb. Gyönyörű képminőséget lehet elérni.
Vagy veszel egy minőségi hangkártyát jobb hangért és szoftveresen is úgy javítasz a hangon ahogy akarsz, ASIO kimenet vájt fülűeknek, stb. Máris a legjobb zenehallgatásra.
Videolejátszás megint... szoftveres javítások ezrei, tökéletes minőségű lejátszás (MadVR plugin), stb.
Mindenben minőségi... csak pénz kell sajnos. -
Reinkz
senior tag
gondoljatok bele 2013 van meddig lesznek kint? 2020? kell tudni a 4k-t ha mai vga-k támogatják.
-
Kashim
őstag
Az egy dolog, hogy támogatják, de milyen kártya visz el magában egy komolyabb játékot akkora felbontásban? Max. ilyen aranyárban mért szörnyetegek. Szerintem egyelőre irreális elvárás, azt meg már ne is említsük hány 4k-s TV van/lesz a piacon? Nem hinném, hogy olyan rohamos terjedés lesz az elkövetkezendő pár évben. Ha egyáltalán rákapnak az emberek. De feltételezzük, hogy rákapnak és 4-5 év múlva már elég sok lesz a piacon, addigra a grafika is megint kezdi majd a plafont verdesni és akkor tuti nem bírja el a vas akkora felbontásban. Szóval ha lesz is, szvsz maximum upscale lesz, mint a mai 1080p-nél. Persze én is csak tippelek.
-
Reinkz
senior tag
valószínű nem lesz túl gyors a terjedése mivel ha egyetlen épp ember kiszámolta a pixel sűrűséget rájön hogy ugyan az a uhd és a fullhd a méretük miatt és nem úgynézki hogy kisebb méretbe is lesz majd 4k, szóval ugyan azt kapod csak nagyobban.
abból feltételezem hogy mai vga támogatják, nem kell natív 4k elég lesz a váltotsoros élsimítás nélkül 4m-ről a fotelból úgysem veszi észre a felhasználó,
(elvégre a mai konzoloknak se megy a full hd nativban: -
jercsi
tag
A kérdés az lenne hogy mennyire lesz a mostani új kiadású xbox játékilag kompatibilis ...
Most nekem vennem kell majd egy új boxot , hogy a boxra írt játékokat tudja majd a gyerek játszani , mert az tény hogy nem lesz olcsó kezdetben ...és mi van a slim verzióval , megy majd a kukába ? Gyanús nekem ez az egész ... -
-
Atom_Anti
senior tag
Lesz erőbeli különbség a két konzol közt, ha mindkettőnek AMD gyárt chippet?
-
Kayla2
tag
Nah végre, várom a friss híreket
Régen: Kayla
-
RyanGiggs
őstag
Ahogy tetszik mondani.
Mondjuk nekem a játékok a legfontosabbak, hogy bármelyikkel tudjak bármikor játszani. Régi, új, tökmind1! A gépfejlesztés persze nem olcsó mulatság, de azért nem is olyan megfizethetetlenül drága. Hisz nem kell minden évben újat venni. Akik a konzolok megjelenésével, 2006-ban vett egy 8800 GTX-et az a mai napig el tud játszogatni. -
-
Peat;)
veterán
Ebben a cikkben is az a vélemény hogy a PC-n lesz szebb a grafika. Én ezt komolyan nem értem, ha a mostani konzolokból azt hozzák ki amit, akkor egy 6-7 évvel újabb technológiával nem tudnak előrelépni csak minimálisan? Szerintem ezek gyenge találgatások és kötve hiszem hogy nem az új konzolok diktálnák a tempót megint 2-3 évig (az elegendő és szükséges elterjedésig). Ez a minden részben amd is pont ezért túlzás, gpu fronton is csak a különálló megoldásaik a konzolba valók. Cpu fronton csak a ph! tesztekben kapják a dicséretet ha teljesítményről is szó esik(bocs de mint akit hidegen hagynak a márkák én így érzem), míg az apu arra hogy prezentálják a 2 éves játékokat. Szerintem nem konzolokba való fejlesztés ez a cpu+gpu egyben dolog a mai állás szerint, ehhez nem kell szakinak lenni csak megnézni a tesztek grafikonjait a szöveg elolvasása nélkül. Amelyik konzolgyártó a hagyományosabb felépítést használja jóval nagyobb előnyben lehet.
-
unrealnoise
senior tag
válasz #52815360 #60 üzenetére
jogos. 4K helyett sokan azt mondják az 1080p-s OLED-ek lesznek a nyerők, mert pl a szobába ha 50" az ideális, akkor a 4K nem jelent olyan többletet, mint az OLED technológia előnyei.
50" fölött jóval persze már gondolom simán jó lesz a mezei 4K is. a 4K OLED meg gondolom azért baszott drága lenne, lesz majd...
szerintem is simán meglesz amúgy az 1080p 60FPS.
kezdetben biztos. aztán ahogy kezdik kiaknázni a grafikai lehetőségeket, lehet ez visszaeseik "egy-két" játéknál 30-ra. de az még nagyon messze van...steam / trakt.tv ID: unrealnoise
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az exkluzív címeknél nyilvánvaló, hogy leesik majd az ember álla. Annak a PC közelébe nem megy egy ideig. De a multiplatform cím az más. Azokat úgy fejlesztik, hogy a megcélzott platformok közül a leggyengébb képességeit veszik figyelembe. Aztán a skálázható részeket nyilván a platformokhoz igazítják, amennyire lehetséges, vagy amennyire az idő/pénz engedi.
Ma csak az AMD tud olyan APU-t csinálni, ahol a CPU és a GPU egymáshoz van tervezve. Illetve még az ARM is, de az Mali sorozat felfelé annyira nem skálázható, mint a GCN architektúra. A konzolokba nincs választás. Az integráció szempontjából a GPU kiválasztása eldönti a CPU-t. Az AMD CPU-k teljesítménye az árukhoz képest jó. Persze konzolon ez kevésbé számít, mert úgyis egyedi dizájnt kap az egész, de ott olyan dolgok számíthatnak, hogy egy bizonyos teljesítmény mekkora méretbe fér bele. A Jaguar mag ebből a szempontból reális választás, hiszen 3,1 mm^2 a kiterjedése és egységnyi órajelen annyit tud, mint egy fél Piledriver modul, aminek a kiterjedése már jóval nagyobb. Legalább négy Jaguar mag fér egy Piledriver modul helyére. Ebből a szempontból a Jaguar érthető választás. Nyilván nem képes akkora órajelen működni, mint a Piledriver, illetve nem is lesz olyan a teljesítménye, de ha sokat raksz egymás mellé (mondjuk 8-at), akkor már inkább a Jaguar éri meg. Egy konzolon ezt meg lehet tenni, mert a játékot a hardverhez fejlesztik.
A hagyományos felépítéssel sosem jutunk előrébb, csak hordozzuk magunkkal azokat az korlátokat, amelyektől meg akarunk szabadulni. Ha nincs egyben a CPU és a GPU, akkor nem fognak közös memóriát használni. Az a cél, hogy mindkét egység ugyanabba a memóriaszeletbe írjon, vagyis megossza egymással teljesen koherens módon, illetve a CPU és a GPU is ugyanazokat a pointereket használja. Az elvben alapvetően a Cell köszön vissza, csak modernebb formában, nyilván a Cell óta eltelt hat év, így volt hova fejlődni.
Az Intel valszeg azért nem jött szóba, mert őket annyira a konzolok nem érdeklik, másfelől a nem hiszem, hogy ha annyira a magméret minimalizálása a cél, akkor ők sem kínálnak jobbat a Jaguárnál. Az IBM és az ARM ott eshet ki, hogy a GCN integrálásának előnye elveszik, ha nem AMD64-kompatibilis processzort raknak mellé. Esetleg áttervezhetők a CU-k más architektúrákhoz, de nem sok értelme van.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Peat;)
veterán
Köszi a magyarázatot, értem az a vonalat hogy a jövő az amit te vázolsz fel. Abban nem vagyok biztos totálisan külsős laikus szemmel hogy jelenleg, illetve pár hónappal ezelőtt az integrált megoldás volt a piacon elérhető legjobb megoldás vagy sem. PC oldalról nézve ugye világos hogy messze nem, az hogy konzolban hány chipet pakolnak egymás mellé...ez megint kicsit olyan erőltetett. De ez azon alapszik számomra hogy a pc-knél is sok idő volt mire megtanulták kihasználni a több magot, a ps3-nál meg még több a cell. Talán 1-2 évvel később szerencsésebb lett volna a konzolok leváltása én most hozzá nem értőként nem értem miért lett volna a gond egy mai jobb vga és pár magos cpu párosítással, ha az xbox360 ennyire jól szuperált ezzel a felállással.
[ Szerkesztve ]
-
gubacsino
aktív tag
válasz RyanGiggs #35 üzenetére
Vagy tegyem el mindig az összes konzolt a szekrénybe? (PS1, PS2, PS3, PS4...)
A PSOne játékok 100% kompatibilisek a PS2vel, Tehát csak 3 gépet kéne tartani.
"
Vagy ha akarok majd 2033-ban játszani a Metro2033-al, akkor csak telepítem."Nem kel telepítenem, az aktuális Windows 17re, (Már ha fut majd rajta Már ha lesz még különálló szoftver egyáltalán, csak bepattintom a lemezt és játszom.
Peace[ Szerkesztve ]
-
Ghard
őstag
Végül is a teljesítményükből úgy sem lehet következtetni semmire, mert a programozókon áll vagy bukik a dolog. Azért érdekes az a felvetés,miszerint a pc vga szinten nem tud majd lépést tartani. Csak pletyka de elvileg a ps4 lesz az erősebb, na most ennek megint csak elvileg 1840 Gflops a teljesítménye összesen, egy régi HD6970es önmagában 2700at tud. Szóval ha akarnának egy mostani pcből a számok alapján olyan játékokat hozhatnának ki amik az idén megjelenő konzolokon is bőven túlmutatnak mindenben.
Persze a nagy konzolgyártók sosem a fogyasztók kegyeiben járnak, nekik a profit a lényeg. Ezért nem lesz olyan hardver amilyet szeretnének a játékosok, ezzel kell beérni, az orruk alá lesz dugva ez a "drm doboz" amit saját kedvük és érdekeik szerint védenek majd. Évekig ugyan az a korosodó doboz lesz középpontban a fejlesztőknél,csak mert így akarják és ez hozza majd a bevételt. A mostani generációs konzolok nekem már nagyon szúrják a szemem,az előzőekkel nem volt különösebb bajom. Az, hogy akad a játék, de nem csak a játék, egy egyszerű webes felület sem megy normálisan saját szoftverkörnyezetben az már röhej. Egy-egy ps2es játék menüje olyan érzést kelt mintha nextgen lenne, olyan simán mozog benne az ember. -
jercsi
tag
Azért egy fifa val bármikor el tudunk majd játszogatni ...
-
jercsi
tag
HA még 2 évig lesz támogatás és játék ezekre a gépekre akkor nincs gond ...de ha tovább értékesítik a régi konzolokat akkor arra csak úgy nem lehet megszüntetni a támogatást ...én tuti többet nem is vásárolnék ettől a gyártótól ...
-
Ghard
őstag
Nem azt mondtam, hogy holnap,de a végtelenségig nem fognak menni.
Szervereket állít le az Electronic Arts
leállítják a klasszikus Xbox Live szolgáltatását -
RyanGiggs
őstag
válasz gubacsino #68 üzenetére
"A PSOne játékok 100% kompatibilisek a PS2vel"
Egyszer volt Budán kutyavásár! Többet ilyen biztos nem lesz!! (szeretik a láóvét)Bakker hiába linkelted be azokat a játékokat, hogy lehet kapni Xbox360-an...
És ha én teljesen dobni szeretném a PC-t, akkor már vennék egy Xbox720-at,
és akkor azokkal a játékokkal hogy játszanék amit fáradságoddal belinkeltél?
Veszek az mellé még egy Xbox360-at is? Na az tök jó, akkor már nagyon megéri az egész!"Nem kel telepítenem, az aktuális Windows 17re, (Már ha fut majd rajta)"
Miért ne futna rajta? A Red Alert 17 éves játék, és müxik Win7-en!!
(De szerintem a Win8-on is fut, még nem próbáltam, nem használok Win8-at.)
Akkor egy Metro2033, miért ne működhetne 2033-ban?!Ezek költői kérdések voltak, nem kell rá válaszolgatnod, csak ha nagyon unatkozol.
[ Szerkesztve ]
-
GeryFlash
veterán
,,A grafika valószínűleg PC-n továbbra is jobb lesz, hiszen kicsi az esélye, hogy a kisebb fogyasztási szintet megcélzó masinák felvegyék a versenyt a méretes és sok energiát igénylő csúcskártyákkal. Ennek megfelelően a fejlesztők továbbra is jobb minőségű textúrákat használhatnak a PC-s portokhoz, amelyeket persze nem biztos, hogy elkészítenek, de a lehetőség adott, emellett az effektek minősége valószínűleg jobb marad PC-n."
Ez vicc????? vagy ez csak a legelőször kijövő játékokra igaz? eltelik 8 év, és a pc továbbra is szebb lesz???
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Sennalacy
aktív tag
Azt azért nem értem, hogyha a PC-n a videokártya elérése ennyire problémás, akkor miért nem látszik meg jobban a PCI-E 2 és 3 közti különbség egyetlen játékban sem? Elvileg ott nagyobb a sávszélesség, mégis alig mutatható ki. Vagy eleve meg sem próbálják úgy megírni, hogy a lehető legjobb legyen?
A másik, hogy mi van a processzorban már most meglévő grafikus magokkal? Elképzelhető, hogy az új konzolok hatására a játékokban megjelenő több fizikai számítás miatt a portolásoknál figyelembe veszik ezeket az erőforrásokat is végre, és lassan 2 év után értelme lesz processzorba ágyazott GPU-knak a dedikált kártyák mellett? Vagy ilyesmire ne is számítsunk mert inkább az nVidiás Physx-hez hasonlóan, aki nem az ő megoldásukat veszi az dögöljön meg alapon állnak majd hozzá?[ Szerkesztve ]
Pssszt, csendet kérek BIOS-t frissítek!
-
GeryFlash
veterán
válasz Sennalacy #78 üzenetére
Az APU-kban a jövő, ez nem kérdés,a dedikált vgak sajnos kihalnak. Az nvidia meg nem fogja erőltetni a physxet érzésem szerint. Azt nehezen tudom elképzelni, hogy az nvidia beáll az x86-os procikat gáyrtani, ez kb kizárt, Valszeg ki fog lépni a pc-s szegmensből, és az armben látja a jövőt. A kérdés, hogy vajon az x86-os rendszerek tudnak gyorsabban fejlődni (kevesebb energia szükségletre való törekedés), vagy az ARM-es vonal tudja beérni az x86-ot teljesítményben, ezt megjósolni nem lehet. A másik lehetőség, aminek mint Intel szimpatizáns (bár egyre kevésbé) örülnék, hogy az Intel gyárt majd normális IGP-ket, erről már olvastam pár hírt és külföldi blogot, kéne az, mert az AMD se lenne sehol az ATI emberek szakértelme nélkül, az Intel meg láthatóan 5 éven belül sem tud az AMD igphez hasonló teljesítményt elérni, hiába az erős cpu ha a gpu szar.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Sennalacy
aktív tag
válasz Sennalacy #78 üzenetére
Egyébként meg nem értem, ha manapság a mosógépeket is kb. 5 éves élettartamra tervezik, és a konzolok élettartamát is 5-6 évre szeretné a gyártó legalább, akkor miért lenne olyan nagy baj, ha tartós fogyasztási cikkekhez mérten egy kicsivel drágább lenne, de jóval közelebb lenne a mostani csúcs pc-s kártyákhoz? Tudtommal ugyanis mindkét konzol az alsó kategóriás GPU-k közül választott, sőt az egyik nem is a 7-es hanem a korábbi 6-os szériából. Persze nyilván némi módosítással, de akkor is sokkal szívesebben látnék egy erősebb hardvert ami később a PC fronton is több fejlődést indukálna.. A konzolok eddig is visszafogták a PC-t pedig amikor ezek kijöttek, akkor bőven előtte jártak.
Egy dolog lehet ami valójában érthető indok lenne, és ez a megnövekedett fejlesztési költség(játékoké), amit így is a mostani generációhoz képest a duplájára becsülnek, nyilván ha még szebb grafikára lenne képes a hardver, akkor további munkaórákat venne igénybe a fejlesztés. Ezzel azonban azért nem értek egyet, mert szerintem jelenleg is azok a címek/kiadók véreznek el amikben nincs elég kreativitás és csak könnyen akarnak gyors pénzhez jutni. Érdekes módon az igazán innovatív és jó játékok jól teljesítenek. Ez pedig akkor csak a természetes kiválasztódás, és nem kell pánikolni azért mert egy két kiadó becsődöl. Pláne a mostani DLC-k korában az sem lenne kivitelezhetetlen, hogy egy játékot eleve úgy írnak meg, hogy folyamatos DLC-kkel a teljes konzol élettartamot kiszolgálják. Persze az nyilván nem lehet egy 10 óra alatt végigjátszható egy szálra felfűzött unalmas fos. Én ezt egyszerűen gyávaságnak értékelem, hogy nem mernek erősebb hardvert beletenni.[ Szerkesztve ]
Pssszt, csendet kérek BIOS-t frissítek!
-
Sennalacy
aktív tag
válasz GeryFlash #79 üzenetére
Ezzel csak az a baj, hogy nincs jó szájízem akkor ha valaki úgy marad folyamatosan versenyben, hogy az élen futó lovat mindig kilövi. Ezt érzem azóta, hogy elkezdték a mobil vonalat erőltetni, és utolérni ott is a PC-t, most konzol vonalon is próbálnak közelebb kerülni mert már túl nagy a szakadék, de közben mindenki a PC haláláról kántál... A tényleges fejlődés meg ezzel megáll, ha csak utolérjük azt amit már évek óta tudunk. Csak ha utolérik, akkor kíváncsi leszek ki lesz a következő akit fejbe lőnek. Nagy egymásra mutogatás lesz, hogy ki van épp elöl..
Egy szavam sem lenne, ha az APU-k a fejlettebb architektúra jóvoltából hoznák a dedikált kártyák sebességét, de erről szó nincs, az alsó kategóriába tudnak csak nevezni vagy néha oda sem.
[ Szerkesztve ]
Pssszt, csendet kérek BIOS-t frissítek!
-
Komplikato
veterán
válasz unrealnoise #63 üzenetére
"4K helyett sokan azt mondják az 1080p-s OLED-ek lesznek a nyerők, mert pl a szobába ha 50" az ideális, akkor a 4K nem jelent olyan többletet, mint az OLED technológia előnyei."
Mi van a Sharp IGZO kijelzőivel? Nyomulnak telefon, tablet, monitor és TV fronton. Sokkal jobb mint az OLED, még kevesebbet fogyaszt, érintős verziója érzékenyebb, és ugye dupla akkora felbontást tudnak belőle csinálni, mint OLED vagy sima TFT esetén. Mutogattak belőle 4K meg 8K megjelenítőket is. Megnézve a cikkeket a témában inkább ez a jövő mint az OLED. (Azért árnyalja a dolgot, hogy ez ha jól értettem a sok techno blablát egy lényegesen továbbfejlesztett OLED.)
Van belőle 6.1"-os protípús is 2560x1600-as felbontással. Ilyen normális tablet méretekben meg simán 4K-nál tart."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
GeryFlash
veterán
válasz Sennalacy #81 üzenetére
A pc haláláról már senki nem kántál, mondjuk én azt halálnak tartom, hogy cpu+vga helyett apu lesz, ez oylan konzolosodás, de a pc ettől még nem hal meg, csak átalakul Azért az apuk rohamosan fejlődnek, pár hónap és jön a haswell, ami szénné alázza az ixy brdiges hd 4000-et remélhetőleg, miközben a fifa13 korrekt graffon (1600x900 max minden) ment egy sandy brdiges hd3000-en, ennél a haswell gpu-ja alsó hangon is 70%-kal erősebb lesz. És akkor még az AMDről nem is beszéltem, ahol sztem amikor kijönnek az új konzolok már lesznek olyan APU-i, amik egy 7750/7770 szintjét hozzák, amivel már tényleg fullhdban közel ultrán megy a bf3. Valóban, dedikált vgaval a maximum még magasabb lenne, de kit érdekel, sokkal olcsóbban lehet kijönni egy drága apuval is akár.
Jó ötletnek tartom az APU-t, de nekem is hiányozni fog dedikált vga, egyszerűen nekünk, pc-seknek egy öröm kedvünk szerinti konfigot összedobni, most meg az lesz, hogy 1,5 éven kijön 5-5 cpu az inteltől és az amdtól... Amúgy, ahogy nézem az aqunál meg a különböző kiskereknél a brad gépeket (hp, dell ,lenovo), sajnos geyre inkább az ilyen all in one pcket látom, ez is a számomra utűlatos konzolos-maces beütés....
[ Szerkesztve ]
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
XuChi
addikt
". A PC-re is megjelenő multiplatform címek valószínűleg butítva is lesznek, hiszen a fejlesztőknek meg kell várniuk, amíg a PC-s hardverek is felnőnek tudásban az új generációs asztali konzolokhoz."
Na ezen szakadtam a nevetéstől )))
-
jercsi
tag
A lényeg legyen átfedés , mert ha nem többet konzolt nem veszek nem régen vettem egyet és ahogy olvasom itt a gondolatokat , arra jutottam hogy kb még egy év maximum kettő ig fogom használni aztán ha akarok valamit akkor vegyek új konzolt ...
-
-
deja vu
addikt
válasz GeryFlash #83 üzenetére
Őőőőő, a 7770 tud ilyet? Az kérlek szépen alsó kategória, és az új játékok nagy részén fullhd-n vissza kell venni keményen a beállításokat. Belépő a fullhd világába, de erősen komprumisszumos. Én egyáltalán nem tartom még életképesnek az apu-kat, maximum a ddr3-as 7750 szintjét hozza majd a kaveri, ami egy nagy nulla. Azért is vagyok mérges a gyártókra, mert laptopban amd apu-t szeretnék, de a kaveri sem fog megbirkózni a fullhd felbontással, és majd olyat szeretnék. Nem tudom hány évet várjak arra, hogy egy normális laptopot el tudjak képzelni dvga nélkül. Asztaliba meg pár évig rá se nézek az apu-kra.
Iphone 7 Plus | Sony A7R+Zeiss FE 35mm F2.8+Zeiss FE 55mm F1.8 | Eizo CX271+Eizo CS270+Eizo SX2262W+Eizo S2233W | Z170 Ext4+I7-6700K+Noctua U14S | GTX1070 Gaming | 16gb 3600MHz | 850PRO 768GB | Seasonic Platinum | Define R5+3xNoctua | Razer Taipan
-
jercsi
tag
Nagyon összekeverjük a konzolokat az asztali és mobil gépek világával , van összefüggés de én momentán ha játszani szeretnék akkor xbox ha más munkákat akarok elvégezni akkor egy energiatakarékos gép , de én nem használnám az asztali játékos gépem netezésre vagy szövegszerkesztésre ...
Egy erősebb játékos gép rengeteg pénzbe kerül , nem beszélve arról hogy fél évente lehet hardvert cserélni a minőség miatt , egy boxal elég sokáig játszik az ember ...pont ezért lesz ez a konstrukció váltás is a konzoloknál nehogy már boldog legyen a paraszt hogy nem kell új hardverre költeni ...Borzalmas hogy iskolába oktatják a marketing szakmát hogy hogyan húzzuk ki az emberekből a pénzt .... a fejlesztésekre ? ezeket a hardvereket már réges rég használják valami katonai projektben , csak most értékesítik a droidoknak ... -
jercsi
tag
Hmmmm egyre jobban idegesít ez a dolog ...
-
Angel1981
veterán
"egyre többen tartják elképzelhetőnek, hogy a fejlesztők életének megkönnyítése érdekében a Sony és a Microsoft az új konzolokat közös alapokra helyezte"
Ez hasznos dolog lenne!
-
BomiBoogie
MODERÁTOR
Azért, ha mindkettőben AMD szív dobog majd, nem kell temetni a céget annyira, elvégre valószínűleg szép eladásokat produkál majd mindkét eszköz.
-
Dassler
őstag
Azért kíváncsi leszek rájuk. Gyereknek néha nyomogatom a Boxot, de nekem az FPS irányítás nagyon gagyi PC-hez képest. Nem is tudtam megszokni. A szimulátorok meg a Kinectes dolgok azok ivszonyt jó pofák. Úgyhogy nálunk is marad a dual megoldás: konzol is meg PC is.
Állítólag mindenki utál, de én annyira szeretem magam, hogy tudom ezt kompenzálni
-
janos68
aktív tag
válasz BomiBoogie #94 üzenetére
PS3-hoz bármelyik USB-s billentyűzetet és egeret rá lehet csatlakoztatni és csont nélkül működik. A játékok viszont nem igazán támogatják.
Én a bill+egér kombóval képtelen vagyok fps-t irányítani, viszont DS3-mal csak úgy szórom a fejlövéseket. Minden csak szokás kérdése. -
Hina
aktív tag
válasz BomiBoogie #94 üzenetére
[̲̅̅S̲̅a̲̅m̲̅s̲̅u̲̅n̲̅g̲̅] [̲̅̅G̲̅a̲̅l̲̅a̲̅x̲̅y̲̅] [̲̅̅S̲̅8̲̅+̲̅]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzolokra egyszerűbb lesz fejleszteni, mert az célhardver. Maga a piac is jövedelmezőbb a fejlesztőknek, így megéri befektetni.
Az Xbox 360 egy 6 éves hardver. Ma van jobb felépítésre és szoros integrációra lehetőség. Szerintem itt egyébként a Cell a fő szempont. Annak a processzornak még 6 éves távlatban is sokkal jobb az energiahatékonysága, mint a mai legerősebb PC-s terméknek. Ha ma raknák össze, akkor a PC-s top procit ripityára zúzni. Ugye nyilván a gyártástechnológia fejlődésével több PPU és SPU férne bele. Mivel ennek a vonalnak a fejlesztésével leálltak, így a Cell lényegében halott, de az elv amire épül az nagyon is jó, csak akkor még voltak ennek gyermekbetegségei. Az eltelt évek során olyan architektúrát fejlesztett az AMD és az ARM is, ami bizonyosan a Cellből nyerte az ötletet (persze ezt sosem fogják bevallani, de itt valószínű, hogy a heterogén fejlesztések elkezdése a Cellhez köthető, mert az a rendszer bebizonyította, hogy ez működik a gyakorlatban is), de gyermekbetegségek nélkül. Nyilván volt lehetőség elemezni, hogy mi az amin érdemes változtatni. Ma sokkal többet akarunk a GPU-ból kihozni, vagyis nem csak grafikára érdemes annak az erejét használni. Számos dolgot azonban korlátoz, hogy a CPU-től a VGA messze van, és a kapcsolat nagyon lassú. Mindkét egység külön memóriát használ. Gondolj például a Rage megatextúrázására. Az úgy működik, hogy a tömörített textúrát a processzor kikódolja, majd elhelyezi a rendszermemóriában, ahonnan aztán az adat átkerül a GPU memóriájába. Az utolsó lépcső a megterhelő. Ha a CPU és a GPU ugyanazt a memóriát használná, akkor nem lenne szükség rá, mert amint ott a rendszermemóriában a kikódolt adat, már olvashatná is be a GPU extra adatmásolás nélkül. Ilyeneket szeretnének a fejlesztők, és ez nyilvánvaló, hogy dedikált GPU-val, vagyis logikai értelemben véve különálló fedélzeti memóriával nem lehetséges.
Azt azért ne hidd, hogy a grafika a hardver képességeitől függ. A mai VGA-k legalább 10-szer gyorsabbak, mint az Xbox 360-ban található egység, és egyenesen felmorzsolják, majd jól megtapossák a PS3 GPU-ját. Mégsem látsz nagyságrendekkel szebb grafikát PC-n. Sőt, ha megnézel egy Last of Us videót, akkor egyenesen irigykedsz a PS3-ra. A gondot itt az jelenti, hogy a grafika nem csak a hardvertől függ, hanem a befektetett munkától, amivel a tartalmat csinálod a játékhoz. Ez most egy általános válságot él át, mert van egy határ, ameddig finanszírozzák a cégek a projektet, és a grafika fejlődését lényegében az határozza meg, hogy a fejlesztőeszközök mennyire fejlődtek, mivel több pénzt a tartalom előállítására a fejlesztők nem kapnak. Pár éve ezt mondta Carmack, hogy ez így nem lesz jó, és arra épül az ID Tech 5, hogy ezen a problémán enyhítsen például a megatextúrázással. A jövő grafikus motorjai esetében alapvető szempont lesz, hogy gyorsan lehessen minél jobb tartalmat készíteni a játékhoz. Például nagy figyelmet kap a Ptex manapság, mert egyszerűsíti a textúrázást, viszont valós időben ezt nem olyan könnyű megoldani. Erre az útra jó az integráció.
Lehet emelni a teljesítményt sokáig, de ezzel nem kapnak több pénzt a projektek, így a grafika minőségét igencsak meghatározza, hogy a fejlesztőeszközökkel milyen hatékony lehet a munka. Sokkal jobb irány, ha lopjuk az offline renderek technikáját, és valami valós idejű megoldást keresünk a megvalósításukra. Ezek a renderek ugyanis már pár évvel korábban átestek az anyagi válságon, így komoly fejlesztések zajlottak le annak érdekében, hogy az animációs filmek egyre szebbek legyenek, de a költségek ne emelkedjenek az egekbe. Ma erre van szükség a játékoknál is, ehhez pedig a lehető legrugalmasabb hardverek kellenek.(#77) GeryFlash: A multiplatform címek esetében nagyon jellemző, hogy minden szempontból a leggyengébb összeállítás képességeit veszik figyelembe. Ezután a skálázható dolgokkal próbálnak alkotni. Ez sosem fog megváltozni. Az adott konzol tartalékait csak az exkluzív címek fogják jól kiaknázni. Emellett PC-n mindig nagyobb lesz a nyers teljesítmény a GPU-ra nézve, így a grafikára vonatkozó compute shader effektek is bonyolultabbak lehetnek.
(#78) Sennalacy: Ma borzasztóan ügyelnek a fejlesztések arra, hogy a CPU és a GPU közötti összeköttetést ne terheljék túl, vagyis a minimálisnál több terhelést senki sem használ, még akkor sem, ha lehetséges lenne. Ezért nincs lényegi különbség a PCI Express 2.0 és 3.0 között a játékokban. Még az 1.1 is elég. Nyilván egyébként elméletben lehetséges lenne egy 3.0-s x16-os linket jobban használni, de akkor meg az káros lenne az aktuális konzolokra, és a régebbi hardverekre. Emellett ez a része a játéknak még csak nem is lenne skálázható, vagyis semmilyen szempontból nem éri meg a piaci elterjedtségben minimális részesedéssel bíró konfigurációkra fejleszteni egy programot. Főleg úgy nem, hogy a PCI Express kapcsolatnak van úgy jó 300 ns-os késleltetése, vagyis egy jelenet erejéig érdemes egyirányú kapcsolatként tekinteni rá.
A mostani IGP-k valamire használhatók lesznek, de lesz amire nem. A kivágásra, az útkeresésre és a tartalomkikódolásra van esély, de a sorting például egységes címteret igényel, vagyis új fejlesztésű hardver kell. A fizika az bonyolultabb, esetenként lehetséges, míg esetenként nem.
Az AMD elsősorban az OpenCL-hez áll hozzá barátian, ami a funkciók tekintetében érthető, viszont ezt az Intel nem úgy támogatja, ahogy az AMD, az NVIDIA pedig leginkább minimalizálja a támogatásba fektetett erőforrásokat. A támogatás tehát elméletben lehetséges mindenki részéről, de a gyakorlatban egyes cégeknek nem biztos, hogy belefér a stratégiájába.(#86) Atom_Anti: Bármit lehet kérni. Más arányt a CPU-nál és a GPU-nál stb. Igazából az AMD azt fejleszti, amit a megrendelő kért. Ha az egyik gyorsabb lesz a másiknál, akkor a megrendelő kérte ilyenre. A fejlesztőcsapatok amúgy sem érintkezhetnek egymással, szóval ezek leválasztott munkák.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Kashim
őstag
válasz BomiBoogie #98 üzenetére
Azért azt nem árt észben tartani, hogy sokra nem mész velük. Egyrészt borzalmas ezekkel az adapterekkel játszani, totál más az egér mozgása mint PC-n, inkább a kontrollert szimulálja. Másrészt meg online meccsekről lazán bannolhatnak ilyen miatt. Gondolj bele mindenki kontrollerrel megy, te meg beállítasz egérrel meg billentyűzettel... Szerinted onnantól más élvezné a játékot?
Egyébként sem értem minek akar valaki konzolon egérrel menni. Nem arra tervezték az egészet, totál nem vág profilba ez a dolog. Ha egér meg billentyűzet kell ott a PC, az arra van. Konzolok azért vannak, hogy mindenféle oprendszerrel való baromkodás és asztalnál való görnyedés nélkül, a nappaliban fotelben ülve az ember kényelmesen kikapcsolódjon egyet. Ez az általános cél és a felhasználók nagyobb része így is használja, mert erre veszik. Miért kéne belekeverni egeret meg billentyűzetet hogy ezt az egész elvet és rendszert felborítsuk? Semmi szükség rá és tuti nem lesz ilyen irányba való elmozdulás az újaknál sem.
Tényleg nem bántásként mondom, de ha ezt nem tudják egyesek lenyelni, akkor ne vegyenek konzolt. Totál szokható a kontrolleresdi, 1-2 óra alatt tök természetesen lehet vele játszani. Ha nekem sikerült aki világ életében PC-n játszott és most is játszik, akkor másnak sem hiszem, hogy problémája lesz vele. -
BomiBoogie
MODERÁTOR
Érthetőek az indokaid, soha nem használtam még ilyet, a multis kitiltásra nem is gondoltam, de abszolút érhető, az irányításbeli problémákra szintén nem gondoltam.
Most már elárulom, nekem is van a pécéhez kontrollerem, és már nem egy játékot végigjátszottam vele, a leginkább FPS-szerű az Alan Wake volt és bevallom, jobban is élveztem, mint egérrel+billentyűzettel, valahogy nekem a kontroller nagyobb átélést nyújt, talán az általa nyújtott mozgási szabadság miatt is. Igazad lehet, hogy a legtöbbnél megszokás kérdése. Tehát összegezve épp, hogy örülök, amiért már évek óta van kontrollerem a pécéhez, főleg, hogy egyre több cím élvezetesebb vele. Érdekes, pár éve még nem ez volt a helyzet, szóval konzolosodunk masszívan.
Ott a kulcs, hogy valamit mivel kezdesz el játszani. Én most hibrid módban egyik játékot így, másikat úgy csinálom, viszont olyankor már, ha megszoktam, nem érzem szükségét a másik fajtának. Tehát igazad lehet, a kontrollerrel is minden csak megszokás kérdése.
Grat az új avatárhoz, neked is friss még.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
- Vallás
- Yettel topik
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Asustor NAS
- Jövedelem
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- OpenWRT topic
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen