- Házimozi haladó szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen egeret válasszak?
- Autós kamerák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- DUNE médialejátszók topicja
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Bemutatkozott a Redmi 13 4G
ma Ne keverjük össze a Redmi Note 13 4G-vel vagy a Redmi 13C 4G-vel.
-
Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
ph Az AMD új, Ryzen AI 300 sorozatára épül a most bemutatott, 16 hüvelykes, rendkívül vékony noteszgép.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Somatom
veterán
A Shimanot az "alapprogram" keretein belül (értsd: szabályosan) is lehet konfigolni. Az egyes fokozatokban változtathatod a max. rásegítés mértékét. Pl. hogy ECO =50%, Trail=70%, BOOST=100% helyett, ECO=30% legyen. Akkor nagyobb ugrás lesz ECO és TRAIL között, viszont az ECO akkukímélőbb lesz.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
Igen, a gen 2 cx-nek nagyobb az ellenállása mint az új 4. generációsnak. Én úgy tudom, hogy a gen 2-ben egy 2,4x-es szorzó van, ami azt jelenti, hogy pl egy 15 fogas kis Bosch lánckerék 36-os tányérnak felel meg. Az új 4. generációs cx-ből kikerült ez a belső áttétel, ezért tudott a motor jelentősen kisebb és könnyebb lenni, viszont így kellett rá a nagyobb lánctányér. A kisebb 15-16-17-es lánckerék azért is hátrányos, mert sokkal nagyobb terhelésnek van kitéve mint egy nagyobb 32-34-38 stb méret. Ezáltal nagyon gyorsan kopik, számtalan esetben találkoztam olyannal, hogy egy alig megnyúlt lánc cseréje után már darált a kis lánckeréken az új lánc. Illetve a régi motor tömítése sem túl jó, a csapágya pár ezer km után szarrá tud menni és olyan zajos lesz mint egy rozsdás monoblokk egy 20 éves terkkingbe, amibe beletettek 50 ezer km-t. Ez a probléma főként MTB kerékpárokat érint, mert azokat koszosabb körülmények között használnak. Az új motornak elvileg javítottak a tömítésén is. Bár erre vonatkozóan nincs tapasztalatom. Az biztos, hogy a gen 4 cx-et sokkal könnyebb kikapcsolva tekerni mint a régit. És a kisebb mérete miatt jobbak a vázak is és a nagyobb lánckerék tartósabb is mint a kicsi. Ma már nem sok indok szól egy gen 2 cx mellett, megszolgálta a magáét, eljárt felette az idő, 2014 óta a piacon van! Egy Shimano E8000 klasszissal jobb választás, vagy egy gen 4 CX is. Ha nem annyira sürgős a vásárlás, esetleg várj egy kicsit, elvileg most nyáron fogják bejelenteni a legújabb Shimano pedelec rendszert, E8100 lesz a neve, legalább is én így hallottam, nyomatékban is 80Nm körül lesz, a mostani 70-et tud. Karakterben a Bosch egyébként egy agresszív motor, erőteljesebb mint a Shimano, a Shimano kerékpárosabb érzet. A Brose sem rossz cucc, de ott meg a belső szíjhajtás elég érzékeny, max 10 ezer km és cserélni kell benne a szíjat, de simán lehet, hogy hamarabb is.
Somatom: 625-os akku a Bosch gen 4-hez van, Shimano-nak 630-as az új. A vázba rejtett 504-es helyére nem megy be a 630-as, de úgy tudom, hogy a vázra szerelhető külső aksi esetén (ilyen van ugye neked is) felmegy a 630-as külső akksi.
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #3055 üzenetére
Igen, én is úgy olvastam, hogy a külső akkus verzió csereszabatos. A kérdés az, hogy mit szólna a szoftver ahhoz, ha váltogatnám a két akkut.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
qpakcovboy
őstag
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni egy kerékpárt, de mivel elég dimbes-dombos helyen lakom, ezért megfordult a fejemben, hogy olyat veszek, amelyben van elektromos rásegítés.
Heti 3-4 alkalommal használnám 1-2 órára. Reggeli bevásárlás, vagy gyerekkel kirándulás. A Cube touring egy szimpatikus darab. Ehhez hasonló elektromos rásegítéssel rendelkezőt tudnátok ajánlani?
Illetve utólag rá lehet építtetni akksit+hajtást? Talán ez lenne a legjobb számomra, ha van ilyen lehetőség.A gyári elektromosok között is elég nagy a szórás. Pl. itt van ez ami szerintem egy noname termék 300-ért, nem tudom eldönteni róla, hogy megérné-e. Hasonlót lehet kapni egy másik sportboltban is, de ennek a minőségét sem ismerem.
Első sorban 300 000 Ft alatt keresnék - ha van erre lehetőség - mert nagyobb összeget csak azután ruháznék be, hogy ha bejön a dolog és több időt tudok kétkeréken tölteni.
Segítségeteket előre is köszönöm!
-
big-J
őstag
válasz qpakcovboy #3057 üzenetére
Ha az ar problema, elso soron hasznaltan nezz korbe mindig.
-
Gömbike
senior tag
válasz qpakcovboy #3057 üzenetére
Ne az ár legyen a választóvíz!
Az is fontos persze, de én egy alap belépő szintű városi biciklire az újkori árának majdnem felét költöttem rá, hogy egyáltalán tudjam normálisan használni.
Vannak szaküzletek, ahol ki lehet próbálni őket.
Alap biciklit ne!!!!
Akinek két bekezdésnél több van a memóriában, az látja a szomorú jelent.
-
qpakcovboy
őstag
A használttól tartok, mert gondlom nem csak az újkori ár magas, hanem a javítási költségek is.
Ez még szimpatikus lehet. Mit gondoltok róla?
-
big-J
őstag
válasz qpakcovboy #3060 üzenetére
Nem total karosat akarsz venni, amit javitani kellene, hanem olyat amit alig(1000-2000km) hasznaltak de toredek aron(-50%) adnak. Vannak peldak de keresni kell.
-
Kroni1
veterán
válasz Runner_fxr #3055 üzenetére
Köszi a részletes infót!
Elkapkodni nem akarom, ezért már egy ideje nézegetem a fórumokat, teszteket, YT videókat, én is úgy érzem lehet h várnom kéne még kicsit.
A hétvégi pilisi túrán sok e-bike-ot láttam, irígykedve néztem a montisokat a trekkingemről, és ugyan eddig is valami Cross-trekkingben gondolkodtam, de bevallom egyre inkább hajlok a montik felé. (igaz csak koca terepes lennék a némi terepmotoros rutinommal és a 115 kilómmal) Árban kb ITT lenne a max amit rászánnék.
A Yamaha (konkrétan a PW-SE) motorokról mi a vélemény? Ahogy nézem a Haibike-ok jórészét egy ideje azzal szerelik, és jókat is olvastam róla..
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Runner_fxr:
Van vmi trükkös nehézség a hátsó telóm ki/be szerelésekor? Agyf...t kapok a Bergusontól. Az nekik nem jó, hogy náluk hagyom a bringát, amíg gályázok, mert nem tudják tárolni. Én meg nem fogok hazaszaladni Németországból, amikor ők füttyentenek. Az jutott eszembe, hogy elviszem nekik a telót, mielőtt kimegyek. Azt csak tudják tárolni.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #3063 üzenetére
Nincs különösebb trükk, torx 30-40-es csavarok tartják alul felül. A felső befogási ponton van még 2db hézagoló is, azokra figyelj, nehogy elguruljon amikor kiveszed a tagot. Visszaszerelésnél egy kis zsír kell, menetrögzítő a csavarokra, és pontosan a ráírt nyomatékra kell húzni. Amikor tag nélkül a váz teljesen összeül, béleld ki egy ronggyal hogy ne a fém a fémre üljön.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #3064 üzenetére
Köszi! Remélem, hogy belemennek garivesztés nélkül!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Mert a barátaim nem az ellenségeim. Nem akarok velük kib...ni. Ha nem lenne garis a bringa, akkor eszembe nem jutna odavinni. Ne tudd meg, hogy milyen tortúra minden alkalom! Legutóbb 45 percet vártam arra, hogy szóba álljon velem egy szervízes. Akkor kaptam a mai időpontot. Pontosan megjelentem, erre közölték, hogy nincs szabad pad. Felfújták a telót és most itt sétálgatok Óbudán, mert várjuk, hogy leeresszen. Fogalmam sincs, hogy mi lesz, ha nem ereszt le. De, ezt akkor is meg lehetett volna csinálni, amikor egy hete ott voltam. Közben azt mondja az ember, hogy ő próbál rugalmas lenni. Téééényleeeg??? Basszus! Vettem 1,2 -ért egy bringát, ami most beszart. Az lenne a minimum, hogy sűrű elnézést kérnek az okozott kellemetlenségért. Örüljenek, hogy nem azért hőbörgök, hogy a szezonban mostazonnalcsináljákmegnekem, hanem kapnak két hetet, hogy nyugodtan dolgozzanak rajta. Még én kérjek szivességet a barátaimtól, hogy alkalmazkodjak a szervíz igényeihez? Nemáááá!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Joshi
titán
-
StLui
veterán
válasz Somatom #3067 üzenetére
A sokak által kedvelt osztrák boltba (itthon hasonlóan járt a barátom a hátsó tag problémájával, neki is leeresztett) odavitte, mondták neki sétáljon egy órát és jöjjön vissza, kicserélték és kész
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Somatom
veterán
Na, ez itt nem így működik. Ha én kiveszem, az nem jó nekik. Sőt, nem is biztos, hogy garanciális, mert ugyebár "a használat során bekövetkező kopások miatti javításokra, cserékre nem vonatkozik a garancia". Há` mondom, ember! 52 éves vagyok, 1100Km van a bringában, amiből cirka 50Km volt olyan, ami halványan megközelítette azt az igénybevételt, amire ezt a bringát tervezték.
Most ott tartunk, hogy kedden isoraz, bringa lead, kiszedik a telót és elviszik vizsgálgatni, bármit is jelentsen ez. Még vmi futár rendelésről, meg költségről is magyarázott az ember, de erre már inkább nem is figyeltem.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Kroni1
veterán
válasz Somatom #3072 üzenetére
Hát asszem itt se fogok vásárolni...
Más: a lectric ebikes-ról illetve a sondors-ról már hallottatok?!
Egyik haverom hívta fel rá a figyelmemet, aki a Bosch-nál az ebike motorok feljesztésével foglalkozik. Agymotorosak, de azt mondja elég komoly technika van bennük, és 900-1000$ körüli áron nem gyenge amit tudnak! Azt hiszem melóbajárósnak tökéletes lenne, még az irodába is fel lehetne vinni tölteni..
Sajnos ahogy látom európába a lectric nem szállít, a sondors meg csak a drágát, de azt is csak szeptembertől. Bár ha a 27% meg a hazai órási haszonrés rájön akkor már nem is olyan jó az ára.Nagyon remélem h rohamosan terjedni fog ez a közlekedési mód, ha végre lejebb tudják szorítani az árakat!
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Ma megtapasztaltam, hogy milyen veszélyes a 25 -ös korlátozás. Eddig a tempóra koncentrálva elsuhantam mindenki mellett. Ma hazafelé egy keskeny szakaszon beszorultam egy bringa mögé. Később meg már nem is akartam megelőzni. A fele útra nem is emlékszem, annyira elvonta a figyelmemet a látvány.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sompetike
aktív tag
Ma kész lett a Ghost ebike-om(motort cseréltek benne) hát ez a Bicaj egy álom,dombra felfelé fülig érő szájjal tekertem fel,nagyon más érzés ilyen rásegitéssel tekerni,már most bánom,hogy nem vettem hamarább ebike-ot.
n450-n1610i-e318-e628-e688-n3210-e10-e20-e28-er310-et65-sm35-sme45-n3650-n6220-mv360-n6230-n6230i-mitacmio a701-n5630xm-n8-NEXUS 4-mate7-Honor 7 Samsung Note7-S7edge-Huawei MATE 10 PRO-Samsung Note10–Iphone 13PM
-
Runner_fxr
Ármester
Cross trekkinget csak akkor vegyél ha egyáltalán nem mész terepre. Ez alatt az erdei terepet értem, nem egy sima földutat. Cross bicaj alapvetően aszfaltra való, hiába van a nevében a cross. MTB-ot vennék ha nem kell csomagtartó meg pálcás sárvédő.
Megbízható a Yamaha, PW-SE azért érezhetően gyengébb mint egy Bosch CX vagy E8000, de nem rossz az se. Yamahában a PW-X/X2 a durva.
-
Kroni1
veterán
válasz Runner_fxr #3079 üzenetére
Köszi!
Igen, én is inkább a monti felé hajlok mindenképp, amilyen az utak minősége az alapján az aszfalton/bringaúton sem árt néha egy ballonosabb gumi és vmi jobb teló..
Sztem bőven elég lesz nekem az SE is, az (Active Line Plus 50Nm motorja is szimpatikus) ami fontosabb szempont nálam, hogy ne legyen olyan ellenállása mint a CX motoroknak ha nincs bekapcsolva, mert sík úton néha rásegítés nélkül is használnám.. Ha jól tudom PW-X-nek is volt még némi ellenállása, nem tudom az SE ebből a szempontból már jobb e, de úgy rémlik, hogy igen.
-
sheep
addikt
Én kipróbáltam a Yamaha PW-SE-t (Haibike Sduro Hardnine 2019) rásegítés nélkül és semmi különös ellenállást nem éreztem. Inkább csak a bringa plusz súlyát, de azt meg mindegyiknél érzed.
Számomra teljesen elég volt az a max rásegítés is amit adott.[ Szerkesztve ]
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
janakbacsi
őstag
Végre sikerült felszerelnem a 750 wattos bafang motort a bringámra. Akinek van ilyen az meg tudná mondani, hogy a kijelzőn kell e mókolni valamit? Vagy ezek nincsenek lekorlátozva 25 km/órára?
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
big-J
őstag
válasz janakbacsi #3086 üzenetére
Eladotol fugg. Probald ki, amugy a probalgatast edemes eloszor a kerekkel a levegobe csinalni.
[ Szerkesztve ]
-
ttrap
tag
válasz janakbacsi #3086 üzenetére
Az én 750es Bafangom felszerelését is tegnap fejeztem be. Meg volt a 25 km/h korlátozás, ami pin megadás után módosítható, a rásegítési szintek száma 5 lépésesre volt állítva, azt állítottam még 9-re hogy finomabban állíthassam a rásegítést. A kerékátmérőt kell esetleg a bringához igazítani, hogy a sebesség a valós értéket adja. Nálam 26-os volt alapból beállítva, de 28-as trekkingre szereltem ezért állítani kellett, meg az idő lett még beállítva. Ennyit mókoltam a kijelzőn (P850C).
Első tapasztalatom az, hogy elég erőszakosan lódul meg induláskor a motor, de már megrendeltem a programozó kábelt és majd finomítok a vezérlésen.[ Szerkesztve ]
-
Dr.FantastiK
őstag
'' Első tapasztalatom az, hogy elég erőszakosan lódul meg induláskor a motor, de .. ''
mert ez 750 Wattos , nem holmi gyengus Bosch !! . . ami ha olyanja van , fogja oszt Letilt ! ? !! (milliok-er-t )).
[ Szerkesztve ]
Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!
-
janakbacsi
őstag
nekem van kábelem, oda tudom adni ha kéred. más. az akku pakk oldalán sajnos van egy repedés. mit csináljak? tölthetem ettől függetlenül? írjak nekik, hogy küldjenek másikat? vagy kérjek vissza valamennyi pénzt? mennyi lehet ilyen esetben reális? 80 usd?
kipróbáltam sík terepen, 9-esre állítva, teljes gázzal, pedálozás nélkül 42 km/óra fölé nem ment a sebesség.[ Szerkesztve ]
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
big-J
őstag
válasz janakbacsi #3091 üzenetére
https://m.aliexpress.com/item/32891133082.html [link]
Hailong case, beirod keresobe, aztan megkeresed azonos tipus, mert ezen a neven van 8 varians. Neked eleg csak a fedelet kicserelni, ahhoz nem kell forrasztani.
Amugy en szetszednem megnezni hogy belul tortente valami. Razasra semmilyen iranybol nem szabad kotyogni semminek.
Ezek mas sebesseggel mennek uresen, meg tele. Ha 50% osan mentel 42el, akkor 90%al lesz 46, bedolve meg 50, ha pedalozol meg megtobb.
[ Szerkesztve ]
-
ttrap
tag
válasz janakbacsi #3091 üzenetére
Köszönöm a felajánlást a kábelre, de már úton van a megrendelt kábelem.
A képen az inkább csak úgy tűnik, mintha a fedél lenne rosszul összeillesztve. Csatlakozom big-J véleményéhez, hogy meg kellene nézni belül rendben van-e minden. Ha a belseje rendben, az újra összerakással lehet hogy rendesen össze lehetne illeszteni.
Én nem is szereltem fel a gázkart, nekem egyelőre elég a rásegítés. Tegnap tekertem egy kis próbakört, 6-osnál még nem állítottam többre de így is 40km/h körül hasítottam a városban. Munkába járáshoz így bőven elég lesz.
-
StLui
veterán
Runner_fxr: Erről a Commencial Meta Power 29 Essential-ról mondanál vélemyént így adatok alapján? (pl ár-érték arány, néztem a komolyabbat is, signature, de annak szerintem nincs számomra akkora haszna mint amennyivel drágább)
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
cettlee
őstag
hali!
elöjött valami nyikorgó hang.
A pedált lecseréltem egy fémre de nem hozott változást. Bosch perf line motor. mit probáljak? tekerék közben elég zavaró.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad 8th 32GB wifi dobozos megkímélt akku 94%
- Toshiba Tecra Z40-C, 14" HD Kijelző, I5-6200U, 8-16GB DDR3, 500GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
- Lenovo Thinkpad X220, 12,5" HD Kijelző, I5-2540M, 8-16GB DDR3, 160GB HDD, WIN 10, Számla, garancia
- Lenovo Thinkpad S540, 15,6" FHD Kijelző, I5-4210U, 8-16GB DDR3, 500GB SSHD, WIN 10, Számla, garancia
- Lenovo Thinkpad E540, 15,6" FHD Kijelző, I5-4210M, 8-16GB DDR3, 500GB HDD, 2GB NVIDIA, WIN 10, Szám
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs