Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Kotomicuki #33 üzenetére

    A fele-negyedannyi rész sokkal kisebb. Egyelőre nem a hardverrel van a baj, hanem azzal a hosszú szoftveres feldolgozórutinnal, amíg a DirectX API-val elért driver és az OS kiadja a valós parancsot a hardvernek. Ez rossz esetben több tízezerszeres időigénnyel is rendelkezhet, mint a direkt elérés.
    A PCI Express késleltetése addig nem gond, amíg a konzolt is CPU->GPU feldolgozási irányban programozzák, vagyis nem csak a PC-n van minimalizálva az összekötő busz használata. A nextgen konzoloknál változik ez meg, mert elmennek heterogén irányba. Ha az új Box Odeb lapkája tényleg olyan lesz, amilyennek az előzetesek leírják, akkor nem csak a CPU->GPU feldolgozási irány lehetséges, hanem erősen keverhető az egész, hiszen az az időigény, amíg a magok az adatokat átadják egymásnak gyakorlatilag órajelciklusok szintjén ns-okban mérhető. PC-n CPU+VGA párosítás mellett már nem, mert a busz nagyon lassú.

    Gyorsítótárat biztos nem alkalmaznak DRAM-mal. Túl lassú. Lapkán belül nem a méret a legfontosabb, hanem a gyorsaság. Az AMD egyébként az architektúrával pont arra készül, hogy a CPU és a GPU integrációja értékelhető legyen. Ezért lesz a Bulldozer olyan amilyen.
    Nem kell olyan erős rendszer, ha direkten programozol. Egy Sandy Bridge-ből kihozhatsz annyit, mint egy SB+HD 6990 kombóból. Azzal, hogy eldobod a driver+API modellt, jelentősen gyorsulhat a feldolgozás. Persze ezzel eldobod a kompatibilitást is, ami jelenleg ennek a gátja. Itt megint a nextgen konzolok fognak dönteni. Nyilván a gyártóknak semmiképp sem opció, hogy a PC-re butítani kelljen a játékokat, így a driver+API modellel már senki sem ért egyet, még ha nem is kürtölik világgá. Valaki a felhőben látja a megoldást, míg más a hardver low-level elérésének biztosításában.

    Tök mindegy, milyen buszt raksz a CPU+VGA összekötésre, annyira gyors soha sem lehet, mint a lapkán belüli kapcsolat. Még csak meg sem fogja közelíteni a sebességét. Ha a nextgen konzolok elmennek az egybeintegrálom irányba teljesen koherens memóriával és közös címtartománnyal, akkor a PC-knek is követni kell ezt a vonalat. A VGA-k megmaradhatnak post-process effektek szintjére, mert az egyszerűen megoldható feladatátadás, és egyirányú is lényegében.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák