Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cipofuzo87

    tag

    válasz cipofuzo87 #109 üzenetére

    Utánaszámolva ez nagyjából egy Radeon 7770-es GPU-t jelent. A másik, ami nem tetszett, hogy nagyon jól hangzik, hogy 8 magos CPU-t kap, de ezek nagyon gyenge magok egy ilyen felhasználásra. Abutól azt olvastam, hogy egy 4 magos jaguár felel meg egy 2GHz-es Core 2 Duo-nak (ha minden mag maxon van hajtva), akkor egy 8 magos megfelel egy Core 2 Quad-nak nagyjából. Ez azt jelenti, hogy az 1 magos teljesítménye harmatgyenge. Nem egyszerű egy engine-t úgy megírni, hogy 8 magot egyenletesen használjon ki, nem is lehet! Szerintem az első években annak is örülnek majd a fejlesztők, hogy a kódjuk skálázódik 8 magra és 70%-os terheltség mellett ki tudják használni az összeset játék közben (ez már tényleg szép eredménynek számít). Ez körülbelül annyit jelent, hogy a kihasznált CPU teljesítmény az első pár évben kicsit lesz csak több, mint egy 2GHz-es Core 2 Duo teljesítménye, ami 2006-ban (!) jelent meg.
    Szerintem a konzoloknak a megjelenésükkör sokkal erősebbnek kellene lenniük, és kár volt erőltetni ezt a sokmagosságot, ha egyszer az egy egymagos proci minden szempontból jobb, mint egy két magos, fele akkora magonkénti teljesítménnyel.

  • fordfairlane

    veterán

    válasz cipofuzo87 #109 üzenetére

    Talán nem is a számítási teljesítmény a lényeg a konzolokban, főleg nem ezeknél az újaknál, hanem az egységes hardverbázis kialakítása.

    x gon' give it to ya

  • narumon

    őstag

    válasz cipofuzo87 #109 üzenetére

    Nekem nem tetszik az új konzolok költséghatékony megoldása. 12 CU nagyon kevés a 7970 32 CU-jához képest.

    A gond az, hogy a PC-ben azokat semmire nem használják csak grafikus számításokra. Ugyanis nem lehetnek benne biztosak, hogy másnak a gépében egyáltalán van-e ilyesmi ugye.

    "Ráadásul ugye közös memóriát használ a CPU, GPU, így még harmad olyan gyors sem lesz, ha a CPU-GPU-nak egymásra kell várni memóriaolvasásnál."

    Pont fordítva. Mindenki ezt tartja a legnagyobb előnynek (nézd meg itt a fő oldalon a fejtegetést). Ez az egésznek a kulcsa, mindketten hozzáférnek a közös adathoz késleltetés nélkül, nem kell egymásra várni, full sebességgel érik el az adatot. A régi gépeknél és PC-nél pont ennek a fordítottja van.

    "Még a textúrázásra is igaz, hogy ezután talán nem kell túl sok különböző textúrát használni, mert egy kiindulási textúra és különböző módon paraméterezett procedurális textúrák használatával végtelen változatosság érhető el (tehát jó esetben egy kisfelbontású textúrával és egy procedurális textúrával multitextúrázott felületen többé nem látunk majd elmosódott részeket)".

    Megintcsak. 8GB BÁRMIRE használható memória az kurva sok ám. Az átlagos PC-kben ma is 1GB max 2GB memóriával rendelkező kártyák vannak. Itt meg dinamikusan változtatható. Ha éppen nem kell olyan sok videómemória akkor kioszthatja másnak, és fordítva amikor éppen 3 vagy 4GB-ot kell textúrának odaosztani akkor már meg is van és még mindig marad bőven memória. Szerintem ez óriási előny lesz a fejlesztésnél, exkluzív játékoknál símán el tudom képzelni, hogy ez akár pályaszakaszoktól függően is változzon.

    https://www.facebook.com/Naruvideo

Új hozzászólás Aktív témák