Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz cipofuzo87 #123 üzenetére

    Miért pont 400? 400 sor az csak néhány képernyőnyi. Más szóval nem valami sok.

  • dfsz34

    őstag

    válasz cipofuzo87 #123 üzenetére

    Csatlakozom a kollégához a röhögésben :) 400 sor Assembly az tudod mire elég? Mondjuk ha tudnád nem mondanál ilyent...

    Pont, hogy a konzolokra éri meg kifejleszteni azokat a speciális, optimalizált programelemeket, amiket aztán utána még évekig szinte változtatás nélkül lehet használni. A gépi kódú/assembly-ben fejlesztés ugyanis nagyon drága, kellenek igazi profik (nem középszerű baltás kódfaragók, hanem finom vésővel dolgozók) és a fejlesztési idő is hosszabb, cserébe az elkészült kód csodákat tud csinálni teljesítményben.

    Szerintem ez is az egyik oka, hogy miért fejlődnek a konzolos játékok is az idő előrehaladtával, azaz, hogy egyre több speciálisan optimalizál program áll rendelkezésre, amit a hardver állandósága miatt fel lehet könnyen használni. A másik ok meg az, hogy egyre több speciális eljárást és trükköt megtanulnak a fejlesztők és beépítik.

    PC-re nem szokták befektetni ezt a mennyiségű pénzt, bár vannak kivételek, mert egyrészt nagy a kalózkodás, másrészt a hardver úgyis megváltozik párévente és akkor lehet egy hosszú (nem 400, hanem sokszor 400 soros) programot bogarászni, hogy mit kéne benne átírni. Ha nincs normális dokumentáció, de még ha van is, sokszor olcsóbb újraírni, mint módosítani, főleg ha közben már nincs ott az, aki az eredetit írta, minden lehetséges, az élet és a fejlesztés nem egyszerű dolog...

Új hozzászólás Aktív témák