Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fiery

    veterán

    Remelem, lesz hir a Continuum for WP-rol is, mert az pont az a koncepcio, amit mar en is nehany topicban felvazoltam, mint a jovore vonatkozo viziot :) Mondjuk en vezeteknelkuli monitorral kepzeltem el, tehat teljesen vezetekmentesen, de velhetoen 1-2 ev, es az lesz a termeszetes evolucioja ennek a fejlesztesnek. Plane izgalmas lesz (lenne), ha x86 procival szerelt telefonban, kulso monitorra csatlakoztatva a hagyomanyos Win32 desktop alkalmazasokat is lehetne hasznalni... Bilibe log a kezem, tudom... :)

    [ Szerkesztve ]

  • Fiery

    veterán

    válasz Воланд #7 üzenetére

    Nem is szukseges a tobbi platformra. A Microsoft celja most az, hogy a WP platform terjedjen el, de nagyon gyorsan, es a fejlesztoknek konnyebb legyen az elete, vonzobb legyen a Windowsra valo fejlesztes. Az androidos appok futtatasanak lehetosege az app gap-et tömi be, onnantol nem lehet erv a WP ellen, hogy nincs eleg app. Ha pedig a WP piaci reszesedese ennek (es a WP10-nek ugy altalaban) koszonhetoen at tudja lepni a 10%-ot, onnantol a fejlesztok is megindulnak tomegevel, es nekiallnak univerzalis appokat hegeszteni.

  • Fiery

    veterán

    válasz Madwe #15 üzenetére

    A Microsoftnak rovidtavon nem feltetlenul fontos, hogy irjanak uj appokat az androidos app fejlesztok, eleg ha a meglevo appok is futnak WP10-es telefonokon, mar az is oriasi elorelepes lesz az app valasztek kapcsan. De ha egy fejleszto elkezd erdeklodni, akkor hamar meglathatja a fantaziat az univerzalis appokban. A Continuum for WP peldaul eleg durva cucc, es abszolut egyedi. Arrol nem beszelve, hogy az univerzalis appok futnak Windows PC-n, tableten es Xboxon is.

    Ha a fejleszto szemszogebol nezzuk, akkor pedig az lehet az izgalmas kerdes, hogy windowsos tableten nem futnak tovabbra sem az androidos appok. Ha a mostaninal lenyegesen tobb tabletet adnak majd el Win10-zel, akkor az trendfordito lehet.

    [ Szerkesztve ]

  • Fiery

    veterán

    válasz Komplikato #21 üzenetére

    Szerintem a Microsoft azert valasztott ilyen nevet, hogy 1 szotagos legyen, es konnyen rogzuljon az emberek tudataban a nev (brand). Az egy szotagkent kiejtheto nevek nagyon gyorsan rogzulnek, pl. az "i" ill. "Mac" elotagot leszamitva az Apple termekei is ezzel operalnak. iMac, iPod, iPad, iPhone, MacBook, Mac Pro, stb.

  • Fiery

    veterán

    válasz Воланд #28 üzenetére

    "ok, az ms most nyirta ki az uap-ot"

    Ezt megis mibol derivaltad le? Az altalad idezett szovegben benne van pl. ez a resz is:

    "iOS developers will be able to take existing XCode projects and compile them with Visual Studio into native universal apps with minimal work"

    Az Android kapcsan pedig, ahogy fentebb is irtam, az univerzalis appok sokkal tobb mindenre lesznek kepesek, mint amit az androidos emulacioval el lehet erni. A Continuum peldaul brutalis cucc, es onmagaban amiatt is megerheti egy fejlesztonek az univerzalis appokkal foglalkozni. Es ha a Microsoft terve sikerul, es tenyleg ra tudjak venni a Win7 es Win8.x felhasznalokat a Win10-re valo upgrade-re (+ ugye a WP8.x-eseket a WP10 upgrade-re), akkor az univerzalis appoknak egy olyan komoly felhasznaloi bazisa lesz, amivel a 2. helyre zarkozhatnak fel az Android utan. Ez egy teljesen mas helyzet, mint ami a Win8-nal volt. Win8-nal ha meg akartad celozni a PC-t es a telefonokat is, akkor 2 kulonallo appot kellett fejlesztened, 2 kulon store-ba feltoltened, es csak remenykedhettel abban, hogy a csempes app valakit erdekelni fog egyaltalan. A Win8.1-nel annyi valtozott, hogy komplikalt modon ugyan, de nagyjabol egy kodbazisba lehetett vonni a 2 appot, de me'g mindig 2 kulon store-ba kellett feltolteni oket, es a felhasznaloi felulet tervezese es karbantartasa is eleg nyogvenyelos volt. Nem csoda, ha a fejlesztok nem lattak me'g mindig fantaziat ebben, hiaba volt a Win8.x-nek mondjuk 15-20%-os piaci reszesedese a PC-piacon. A Win10-nel abszolut besimulnak a desktopba az univerzalis appok, a bazis egesz biztosan magasabb lesz, mint a Win8.x-nel, plusz a telefonokhoz sem kell kulon appot fejleszteni, raadasul a meglevo iOS-es appokat konnye(bbe)n lehet portolni, nincs tobbe Windows RT-s (a tabletre gondolok) **szkolodas sem tobbe. Csupa olyan dolgot fixal most a Microsoft, amik eddig utjaban alltak a windowsos/WP-s app fejlesztesnek.

  • Fiery

    veterán

    válasz big-J #29 üzenetére

    Megvalositottak? Kik es hogyan? Az nem ugyanaz, ha felskalazod a telefon kijelzojet, mint ahogy az Android 2.x mukodott a tableteken, vagy ahogy az iPhone-only alkalmazasok kineznek iPaden... Plusz, mindket kijelzot lehet hasznalni egyszerre es egymastol fuggetlenul, tudtommal ilyesmi eddig nem letezett. A bemutato videoban ( [link] ) az ember felveszi a bejovo hivast a telefonon, mikozben a monitoron tovabb tud dolgozni.

    [ Szerkesztve ]

  • Fiery

    veterán

    válasz GhanBuri Ghan #36 üzenetére

    Szerintem Te most kevered a dolgokat. Amire en gondolok, az egy x86-os SoC-cal szerelt Windows telefon, ami telefon uzemmodban a WP-s ill. univerzalis appokat tudja futtatni. Ha azonban kulso kijelzore + billentyuzetre + egerre csatlakoztatod a telefont, akkor a hagyomanyos, desktop alkalmazasok is futtathatoakka valnanak. Tehat pl. egy konyvelo programot vagy barmilyen jelenleg, a PC-n hasznalt szoftvert is tudnal hasznalni a telefonodon.

    Jelen allas szerint ez azert nem megoldhato, mert ARM processzor (konkretan Qualcomm Snapdragon) van az osszes WP telefonban, ergo hiaba is dugsz ra kulso kijelzot, csak az univerzalis appokat tudod hasznalni, a klasszikus Windows szoftvereket nem. Erre megoldas lehet, ha a regi szoftverek egy reszet portoljak univerzalis appkent, de rengeteget nem fognak portolni. Azokat pedig "csupan" 8+ colos Win10-es tableten fogod tudni hasznalni -- meg persze PC-n.

    Vagyis, ha a mostani felallast vesszuk, akkor a telefonokban az ARM processzor x86-ra cserelese uj tavlatokat nyithatna meg. Ez nem igaz az iOS-es es az androidos telefonokra, de a Win10/WP10-hez nagyon hasznos lenne az x86-ra valtas. Mint ahogy a Surface 3 is sokkal hasznalhatobb az x86 procinak es a teljeserteku Windowsnak koszonhetoen, mint a Surface RT valaha volt.

    [ Szerkesztve ]

  • Fiery

    veterán

    válasz aprokaroka87 #43 üzenetére

    Miert kene tamogatni egymas utasitaskeszletet? Az oprendszer gondoskodik mindenrol, erre van a Windows Runtime, vagy a masik oldalon (Android) a Java. Androidos keszuleknel is majdnem mindegy, hogy milyen procit raksz be, ha megvan a Java Runtime es a Linux kernel, akkor futni fognak a nem-nativ appok.

    Egyebkent az megvan, hogy az Intel telefonos x86 SoC-ai tudnak ARM kodot futtatni? Lassan, de tudnak.

    [ Szerkesztve ]

  • Fiery

    veterán

    válasz GhanBuri Ghan #47 üzenetére

    "Rövid távon rengeteg mindent megoldana az x86-tal szerelt mobil, de csak alapdolgokra lehetne használni, az ultramobil Intel procik nem igazán bírják sokáig a terhelést, azaz komolyabb desktop dolgokra nem lehetne használni."

    Es ha nem Atomot raksz a telefonba, hanem Broadwellt? Pontosabban egy Broadwell utodot, a 10 nanos Cannonlake-et, ami varhatoan hasonlo TDP-re lesz skalazhato, mint most az Atomok -- csak kozben mas dimenzionban fog mozogni a teljesitmenye.

    Amugy meg, a tabletbe valo Bay Trail-T (aminel mar van ujabb generacios Atom proci is) kb. hasonlo teljesitmenyt nyujt, mint a legerosebb Conroe (Core 2 Duo) annak idejen. Nem gondolnam, hogy az ne lenne eleg egy desktop alkalmazas futtatasahoz, es hamarosan realis lehetoseg lesz egy telefonba berakni ezt a teljesitmenyt vagy me'g tobbet.

    Megjegyzem, az ARM-os procik sem birjak sokaig a terhelest. Par perc, es a Snapdragon 810 is leszabalyoz 900 MHz kornyekere, az alap 2 GHz-rol; es ezzel a problemaval nincs egyedul az ARM vonalon a 810-es Snapdragon. Ez a problema nem csak az x86-os SoC-okat erinti, sajnos.

    [ Szerkesztve ]

  • Fiery

    veterán

    válasz aprokaroka87 #52 üzenetére

    "De a teljesitmény igényes appok jórésze mind natív kódokat használ"

    Marmint a jatekok hasznalnak nativ kodot, de azok kozul is csak a komolyabbak, a 3D-s shooterek, szimulatorok, ilyesmik. A jatekok jo resze sem hasznal nativ kodot, az appok (tools) jo resze sem. Ha olyan rengeteg nativ kod lenne az androidos appokban, akkor nagyobb problema lenne az x86-os androidos eszkozokon.

    "Egyébként az lenne az egyszerű ha Windowsnak lenne valami Dalvik/Art okossága,mert a Windows nem ismeri pl az apk. fájlokat."

    Miert kene ismernie a Windowsnak? Persze nyilvan tok jo dolog lenne, ha az androidos appokat lehetne futtatni valtoztatas nelkul, de az kb. egyet jelentene a Microsoftnal a kapitulacioval. A BlackBerry sem tudott profitalni az APK futtatas lehetosegebol :(

  • Fiery

    veterán

    válasz GhanBuri Ghan #55 üzenetére

    Az A8X-bol en nem indulnek ki. Mar csak azert sem, mert az tablet processzor, mint ahogy a mostani Broadwell-Y is. De a Broadwell-Y alapjan mar nagyjabol el lehet kepzelni, hogy cca. 2 ev mulva milyen lesz a Cannonlake. Ha pedig az le fog tudni skalazodni 2.5-3 Wattig, akkor bingo, mehet telefonba. Ha pedig megis az ARM lesz a jobb valasztas me'g akkor is, az univerzalis appok futni fognak ARM-on is.

  • Fiery

    veterán

    válasz GhanBuri Ghan #59 üzenetére

    Egy akkor 7 eves kvazi high-end desktop processzor (Core 2 Duo "Conroe") tudasat mar masfel eve hozta a 4 magos Bay Trail-T tablet SoC. Azaz, ha mondjuk a Goldmont 2017-ben jelenik meg, akkor egy cca. 2010-2011-ben megjelent eros desktop processzor teljesitmenyet fogja tudni hozni. Az pedig az a processzor, ami az en mostani PC-mben is van, a Sandy Bridge i7-2600 :) En azzal kibekulok 2017-ben is, ha egy telefonba berakja nekem valaki :)

    [ Szerkesztve ]

  • Fiery

    veterán

    válasz GhanBuri Ghan #61 üzenetére

    Szerintem abszolut realis mindket verzio. Az ARMv8 nagyon eros architektura, es 1-2 even belul fel lehet majd skalazni desktop felhasznalasra. Azonos palyan fog focizni minden vonalon az x86 es az ARM, egyedul az lesz majd a donto, hogy melyik mennyibe kerul, es milyen celra epitik a telefont, tabletet vagy epp notebookot. Ha pl. az lesz a fontos, hogy a klasszikus x86 Windows szoftverek is fussanak a telefonon/tableten/notebookon, akkor x86 procis gepet erdemes venni, minden masra meg adott esetben jobb lehet az ARM alapu verzio.

    Hamarosan jon egyebkent a Google valasza is erre, azaz hogy mikepp fog konvergalni az Android es a Chrome OS. Utana mar csak az Apple-t kell figyelni, naluk kemenyebb dio lesz az OSX es iOS osszeolvasztasa vagy kozos alapokra hozasa.

    Az szerintem teljesen normalis hozzaallas, ha a Microsoft egyelore marad az ARM alapu telefonoknal, amig csak Atomokkal tudna kivaltani oket, es problemas lenne nehany meglevo WP8 alkalmazas futtatasa. Egyszerubb biztosra menni, nem felrugni a Qualcommal apolt jo kapcsolatot, es inkabb az univerzalis appokat eroltetni, aztan hosszutavon, ha sok univerzalis app lesz, me'g mindig el lehet donteni, hogy x86 vagy ARM alapu telefonokkal operaljanak. A hagyomanyos x86 Windows desktop alkalmazasok futtatasa telefonon pedig barmikor bedobhato, mint lehetoseg, ha elegendo igenyt lat ra a Microsoft. Most is meg lehetne ezt csinalni, van hozza Atom proci, de szerintem most inkabb az univerzalis app temat nyomja a ceg, hatha sikerul meggyozni a portolasrol a fejlesztoket. Ha minel tobb szoftvert portolnanak at univerzalis appa, onnantol az x86 vs. ARM vita is kevesbe lenne erdekes, es a Microsoftnak sem kellene egyertelmuen elkoteleznie magat egyik vagy masik mellett -- akarcsak az androidos gyartoknak.

    [ Szerkesztve ]

  • Fiery

    veterán

    válasz GhanBuri Ghan #63 üzenetére

    Azt azert ne felejtsd el, hogy az OSX alol kirantani az x86-ot kb. olyan lenne, mint a Surface RT :) Elobb azt kell felmerni, hogy a fejlesztok hajlandoak lennenek-e megint (10 ev utan ujra) architekturat valtani, es portolni minden OSX desktop szoftvert ARM-ra. Ha igen, akkor mukodhet, amit irsz. Ha nem, akkor viszont patthelyzet, hiszen egy ARM prociba soha nem fognak x86 emulaciot epiteni, plane nem normalis sebesseggel mukodo megoldast.

    Ugyanigy, az iOS appoknal is komoly problema lenne, ha architekturat akarna valtani az Apple. Az ilyesmit Androidon es WP-n sokkal konnyebb megtenni, mint a nem-runtime-os megoldasu iOS eseteben. Egy fajdalmas es hosszu atmenet lenne iOS-en ez a valtas, viszont hosszutavon szerintem valamelyik vonalon meg kell majd csinalni a valtast. Vagy az OSX alapu gepekbe kell az ARMv8 procikat beleeroltetni, es a fejlesztoket sarkallni a portolasra, vagy a telefonokba es tabletekbe rakni x86 procit. Ha az appok/szoftvereket darabszam alapjan vizsgaljuk, akkor elmeletileg az OSX-nel lenne egyszerubb a valtas, de ugye az OSX-es szoftverek meg sokkal komplexebb kodot hasznalnak...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák