- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen TV-t vegyek?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
Hirdetés
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
SGF24 - Befutott a Monster Hunter Wilds legújabb előzetese
gp Az új rész jövőre érkezik, ennél pontosabb dátumot nem kaptunk még sajnos.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
.LnB
titán
válasz #85552128 #50 üzenetére
Gondolom ugyan azért építődik be a GW effekt egy játékba, mint amiért ez a kiskapu nyitva felejtődött a Vulcan API-ban.
(#52) Szaby59 A francba.. [link]
(#53) xRagna Naugye!
Na kiszállok az eszmecseréből, mert úgy se értek hozzá. De köszi a segítséget, hogy megpróbáltatok felvilágosítani.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
nagyúr
általában három dolog miatt szoktunk gányolni:
1, idő. valamit megdrótozzunk, hogy menjen, aszt elfelejtjük, hogy csak meg van drótozva, és úgymarad, mert sosem lesz idő rendesen megcsinálni;
2, tudás. egész egyszerűen nem tudjuk szabványosan megcsinálni, hekkelni kell;
3, tudás. ha meg tudom írni úgy, hogy gyorsabb legyen, és a hardware/framework/környezet megeszi, akkor kit érdekel, hogy nem teljesen szabványos?Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
lenox
veterán
En azt a reszet nem ertem, hogy miert nem mindegy, hogy a Vulkan api kiterjeszteseben van a fordito, vagy az nv driverben. Mert ha jol ertem arra nem mondanal semmit, ha valaki egy zsebebol elohuzott forditoval forditana glsl-bol spir-v-t. Ellenben ha Vulkan kiterjesztesbe rakja, akkor baj? Nem ertem, mi a kulonbseg, hogy gyartospecifikus driverben van a fordito, vagy a vulkan api gyartospecifikus kiterjeszteseben, nem mindegy? Mindket esetben csak az adott gyarto hw/sw kornyezeteben fog ugy futni, ahogy ok akarjak, a tobbi gyartonel meg ahogy azok implementaljak/supportaljak.
-
Meteorhead
aktív tag
Nekem sem tetszik hogy van ilyen, de nincs ezzel akkora baj, mint amennyire itt be van állítva (szerintem).
"De mi van, ha csak a kiterjesztésre írja meg a programot?" Akkor az éhen fog halni. Láttunk már gyenge konzol portokat, amiket nem vett be a PC-s piac gyomra, és Oszkár bácsi csak nem jött. Ha valaki gyenge OGL portot csinál Vulkanra, annak a játékát ugyanígy a kutya se fogja megvenni, és első napon elönti a flame dömping a fórumokat, hogy "ekkora xart hogy lehet kiadni", stb.
Intel eddig is nagyon szimpatikusan nagy ívben tett a játékok foltozására, ha azok helytelenül működtek a hardverén. Nincsenek kétségeim, hogy Intel fordítót és drivert jókat tud írni. Nem hibátlanok, de nagyon jók. Ha valakinek a játékában villognak a textúrák, az valószínűleg azért van, mert xarul használják az API-t. Félelmetes milyen hibákat utókezelnek driverből a pirosaknál és a zöldeknél. Intel szerencsére tesz rá magasról. Ha valaki CSAK ilyen kiterjesztésre fogja Vulkan idejében megírni a programját, az lesheti, hogy a konkurens gyártók utólag megpróbálják kezelni az inkompetenciáját meghajtóból. Késztetést sem fognak érezni, mert még csak nem is illenék támogatni ilyen kiterjesztést. Biztosan nem rajtuk fog csattani az ostor.
-
.LnB
titán
válasz Meteorhead #56 üzenetére
Jó csak a végfelhasználó meg mit fog ebből tapasztalni és leszűrni? "Ezzel a xar VGA-val meg villog a textúra, veszek inkább a másik gyártótól mert azzal nem"...
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Vulkan API kiterjesztésében nincs fordító. A Vulkan SDK-ban van egy.
Ha valaki saját fordítót ír, attól a kódgenerálás még szabványos lesz. Vagy ha nem, akkor is minden meghajtó rossz kódot fog kapni, tehát gyorsan kiderül, hogy baj van. A fogyasztás így mindenképpen szabványosított.A driverbe épített fordító azért rossz, mert már a SPIR-V kódgenerálás is szét lesz választva a gyártók között. Ehhez persze kiterjesztést kell használni a Vulkanhoz, tehát maga az API önmagában ezt nem engedi meg, hála az égnek.
Az NV valószínűleg nem akar rossz dolgot, csak rosszhoz fog vezetni. Az ilyen lékek miatt van az az OpenGL-ben, hogy a rosszul megírt kód egy új meghajtóval nem indul el. Aztán csak nézünk, hogy a meghajtó csak javított egy hibát, amitől végtére is hibás kód futott.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Meteorhead #56 üzenetére
Jaja. Az Intelt ezért imádom amúgy. Simám visszabasszák a bugrepót, ha nem náluk van a hiba: "Tanulj meg programozni vazze!" ... Zseniálisak.
(#60) Kopi31415: Természetesen a szabványos kód. Ez az egyetlen dolog, ami életben tarthat egy API-t.
Jön egy meghajtó, ami befoltoz egy hibát, és a program máris működésképtelen. Aztán kihez fordulsz a javításért? Mi van, ha a fejlesztőt már rég felszámolták?
Az egyik leghíresebb hiba az OpenGL-ben a kiterjesztések beolvasása volt. Az AMD és az NV belefutott, és mindkét cégnél nagyjából háromnegyed évig működésképtelen volt egy rakás OpenGL-es progi, mert több kiterjesztéssel tért vissza a driver, mint amennyit a program be tudott olvasni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Az a baj, hogy az OpenGL fordításra vonatkozó problémáit ezzel a koncepcióval viszik magukkal a Vulkan API-ba, amitől a programfuttatás kis túlzással csak a szerencsén fog múlni, hiszen ki tudja garantálni, hogy mikortól mond a driveres fordító nemet az addig elfogadott hibás kódra.
Most van például az NV-nek egy hasonló ügye a 360-as meghajtóval. Egyszerűen befoltoztak egy bugot, és egy rakás program nem indul el. Hiába mondják, hogy a 360-as meghajtó működik jól, a hibás program a meghajtóban lévő bug nélkül nem fut. Ergo vissza kell tenni ezt a befoltozott bugot.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen ez az OpenGL-nél is látszik, hogy így lett. Csak egy driveres bugfix kell hozzá, hogy a program ne induljon el. De mostantól biztos, hogy az lesz, hogy a fejlesztők nem fognak hibás kódot írni csak azért mert a meghajtó azt is elfogadja, mivel ebben a pillanatban mindenki megvilágosult.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
lenox
veterán
Igen ez az OpenGL-nél is látszik, hogy így lesz.
Az opengl-nel is hogy lesz?
Csak egy driveres bugfix kelj hozzá, hogy a program ne induljon el.
Es ez a tobbi komponensre is igaz, hogy ha hibasan hasznaltad, de egy bug miatt jol futott, az egy bugfix utan esetleg nem lesz jo. Ki nem szarja le? Mi koze ennek a vulkan apihoz? Semmi...
De mostantól biztos, hogy az lesz, hogy a fejlesztők nem fognak hibás kódot írni csak azért mert a meghajtó azt is elfogadja, mivel ebben a pillanatban mindenki megvilágosult.
Mi ez a hulyeseg?
-
leviske
veterán
Nem azért marad meg párhuzamosan az OpenGL is, hogy ilyesmiket ne kelljen áthozni?
-
A Vulkan egyik lényege az lenne, hogy csak szabványos kódot fogad el, mert az OpenGL jól láthatóan ebbe bukott bele. Erre jön egy cucc, ami ezt figyelmen kívül hagyja. S ez csak a kezdet, ha esetleg elkezdik gyártani mások is ilyesmiket, akkor ugyanúgy széttöredezik a vulkan is, aztán hello újra opengl fail.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
lenox
veterán
-
Igen, és ez a Vulkan API baja, hogy van erre lehetőség:
Megtudtuk, hogy a Vulkan SDK alapból tartalmaz egy olyan nyílt forráskódú fordítót, amely a szabványos GLSL kódokat SPIR-V-re fordítja, de a fejlesztők akár saját fordítót is írhatnak, amely persze más shader nyelvről is biztosíthatja a szükséges kódot. Ez eddig gyakorlatilag ismert volt, de érdekes fejlemény, hogy az API ugyan állandóan megköveteli a SPIR-V kódot, viszont arra is megadja az engedélyt, hogy egy specifikus kiterjesztéssel ez a kód valós időben legyen fordítható, vagyis akár a magas szintű shader nyelv is szállítható az adott alkalmazással.
A vastag betűs rész konkrétan a lék. Nem az, hogy valaki írt hozzá saját fordítót. A lehetőséggel van probléma. Csak valahogy itt az elején sikerült sátánt kiáltani, pedig ez tök független az NV-től, pontosabban annyi köze van hozzá, hogy ők használták ki először ezt a kiskaput.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Duck663
őstag
válasz #85552128 #23 üzenetére
Épp ez az, hogy semmit se akarjanak a fejlesztők helyett, hanem hagyják őket dolgozni, hagyják hogy a fejlesztők az elképzeléseiket szabadon megvalósítsák. SZABVÁNYOS FORMÁBAN!!! De ezt minden áron és eszközzel igyekeznek megakadályozni. Ezért van FakeWorks, ezért nincsenek dokumentálva a GPU-ik, és ez a kiegészítés is ezért készül.
Nézzük már meg mennyit fejlődtek a grafikus vezérlők (már amelyik), és amennyit a játékok! Évekkel ezelőtt már bemutattak számtalan techdemót, amely a fizika szerves integrálását ígérte, ezek a játékok hol vannak??? Ahelyett, hogy az efféle fejlesztéseket segítenék elő, az információ korlátozásával igyekeznek akadályozni mindenkit. Itt pedig arra próbálják késztetni a fejlesztőket, akik persze roppant kényelmesek, hogy a korábban megírt amúgy sok esetben nagyon tré és nem szabványos kódokat átvigyék az új API-ba, és egy nagy katyvasz legyen az egészből, mert ezzel a saját gyengeségeiket elfedhetik. Mi ez ha nem trollkodás???
(#25) Peak: Gondold már végig mit írtam, és a cikket is olvasd el még egyszer.
(#26) xRagna: Rád is vonatkozik! Mi történik és mi lesz ennek a következménye! Miért ilyen nehéz ez??? Egyébként igen, mert ahol áthaladni tilos, ott igen ott piros fények, jobb esetben sorompók is vannak!
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
#85552128
törölt tag
Te miről beszélsz mond már ? Elkapott a zöldhate ? Semmi köze a fakeworkshoz, meg a GPU-k dokumentálásához meg úgy egyáltalán semmihez amit állítasz... Benne van a cikkben, hogy egy lehetőség lesz. (Ha ezt az AMD csinálta volna már menne a magasztalás, hogy poor AMD ott segít a kicsi fejlesztőknek ahol csak tud...) A fejlesztő ettől az elképzeléseit ugyanúgy megvalósíthatja szabványos formában, sőt hosszú távon csakis így lesz érdemes.
"Itt pedig arra próbálják késztetni a fejlesztőket, akik persze roppant kényelmesek, hogy a korábban megírt amúgy sok esetben nagyon tré és nem szabványos kódokat átvigyék az új API-ba, és egy nagy katyvasz legyen az egészből, mert ezzel a saját gyengeségeiket elfedhetik. "
Nem, nem késztetnek senkit, de ha "csak szabványos GLSL kódokból történhet meg, amelyből kis túlzással kevés van a fejlesztőknél." akkor akár az is lehet, hogy más lehetőség híján a teljes újraírás helyett a legtöbb fejlesztő inkább skippeli az egész Vulkan sztorit mert Windowsra/Xboxra úgyis ott lesz a DX12 amivel a piac elég nagy része lefedhető - ez nyilván nagyon segítené a Vulkan terjedését
Az meg ugye megvan, hogy a Khronos Group elnöke egyben alelnök az nVidiánál is ? Meg úgy még jó pár más kisebb nagyobb/gyártó tagja a KG-nak. Tehát a "szabvány" kidolgozásában ők is legalább annyira részt vettek, ez nem olyan mint az MS a DX12-vel, itt azért több gyártónak van beleszólása a dolgokba és ezért akár egy jobb/átgondoltabb API is lehet...
[ Szerkesztve ]
-
RyanGiggs
őstag
"Ez megint erősen a DirectX, ezen belül is a 12-es verzió felé terelheti a fejlesztőket"
Mi ezzel a baj? Én szeretném még így "láthatatlanba" is, hogy csak DX12-es játékok jelenjenek meg! -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #79 üzenetére
Az biztos, hogy átgondoltabb a Vulkan, mert ezt nem az Xbox One-hoz tervezték, ahogy a DX12-t. Nincsenek benne tulajdonképpen értelmetlen követelmények, mert az az Xbox One-nak jó. Emiatt nem csak a GCN-en lehet például hatékony az aszinkron compute, hanem Kepleren, Maxwellen és Gen9 architektúrán is. Azért ez elég komoly előny. Az OpenCL C++ kódok használhatósága pedig a másik nagy dolog benne. Jelen formában semmi kétség afelől, hogy a Vulkan a jobb API, mind átgondoltságban, mind a fontos fícsőrök tekintetében. Persze afelől sincs kétség, hogy a Microsoft a DX12-t az Xbox One-hoz tervezte és ahhoz végtére is jó.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
sz.balazs.95
veterán
válasz RyanGiggs #80 üzenetére
Pl. az, hogy a DX12 Win-only, sőt, azon belül is Win 10-only.
Ezért is lenne jó egy versenyképes alternatíva, ami nem csak a legújabb Winfoson fut el, hanem régebbieken is, plusz Mac-en és Linuxon is.
Pl. aki Win7-et, vagy 8-at, vagy Mac-et vagy Linuxot használ, és a háta közepére nem kívánja a Win10-et, az nem lenne ily módon rákényszerítve a használatára.Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
-
RyanGiggs
őstag
válasz sz.balazs.95 #83 üzenetére
Én Win10-et használok! Részemről no problémó a DX12!
7-ről váltottam, a fos 8 kimaradt, a 10-es viszont bejön! -
#85552128
törölt tag
válasz sz.balazs.95 #83 üzenetére
Volt már róla szó, hogy Windowsból is a 10-es lesz az "ajánlott" a WDDM 2 extrái miatt még Vulkanhoz is, de ettől még elfutna W7/8-on is.
(#81) Abu85: ez mondjuk elég nyilvánvaló, hogy nem a PC-sek miatt csinálták, de a Mantle meg egy esetleges más API mellett (Vulkan ugye...) nem mehettek el szó nélkül ők sem úgyhogy megcsinálták PC-re is, legalább a W10-nek is lesz +1 előnye...
[ Szerkesztve ]
-
sz.balazs.95
veterán
válasz RyanGiggs #84 üzenetére
Én a 8.1-et szerettem, de ezt a 10-et nem nagyon veszi be a gyomrom, a Microsoft erőszakoskodását meg főleg nem.
Ez így ebben a formában a lehető legrosszabb, ami csak lehet. Bugos szar, és ha ez még nem lenne elég, mellette még erőltetik is az emberekre, ahelyett, hogy inkább a javításával foglalkoznának.Sir Ny: Látom a színvonal megvan...
Szaby59: világos. De a DX12 csak Win10-en fut, magyarán az abban írt játékok kötik az embert a Win10 használatához.
Nyilván akinek beveszi a gyomra egy ilyen félkész vackot, azt nem zavarja a dolog, de mást meg annál inkább.[ Szerkesztve ]
Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
-
lenox
veterán
Melyik kerdesre valaszoltal igennel a negybol?
arra is megadja az engedélyt, hogy egy specifikus kiterjesztéssel ez a kód valós időben legyen fordítható, vagyis akár a magas szintű shader nyelv is szállítható az adott alkalmazással.
Hogyan tudja barmilyen api megmondani, hogy a kodot, amit odaadsz neki azt valos (futasi amugy leginkabb, de mindegy) idoben forditottak, vagy nem? Szerintem sehonnan. Akkor pedig az egesz felvetesnek mi ertelme van?
-
RyanGiggs
őstag
válasz sz.balazs.95 #87 üzenetére
Inkább használok egy "félkész" Win-t (amiből én még egyáltalán nem érzékeltem semmit), mint egy undorító csempés ocsmányságot. De ízlések és pofonok! Én nem érzékeltem semmit az MS erőszakosságából, mivel nyáron már frissítettem. Első látásra "beleszerettem", miután belegondoltam, hogy a 8-as milyen kinézetű. Tehát lassan fél éve használom a 10-est, és eddig még semmi problémám nem volt vele. Se fagyás, se kékhalál, olyan se volt hogy nem indult el egy játék... Driver problémám se volt, sőt meglepődve tapasztaltam, hogy a 9 éves hangkarimhoz még a Creative csinált friss illesztőprogramot.
-
Raysen623
addikt
Akkor most megkérdezem: ki fejleszti a Vulkan API-t? Khronos group vagy NV? Ha az előbbi, akkor miért nem sz@rják le az NV okoskodását és követelik meg ahogyan az MS is?! Megint szétgányolnak mindent, aztán nem térünk majd magunkhoz adott játék erőforrás igényeit látva...
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Kristof93
senior tag
nvidia megint keveri a szart Ezek a forditott kodok gondolom csak geforce-on fognak ertekelhetoen futni...
Ennel hitvanyabb, felhasznalo ellenes uzletpolitikat mar csak az allami szektorban lehet talalni.
-
do3om
addikt
Elég érdekes szemléletek vannak (ph nagyban rásegít).
Jelentkezzen az a gamer aki nem win környezetet használ?
Ki az aki szerint az AMD az uralkodó a piac jelentős része felett és ezért őt kel figyelembe venni?
Ha egy kisebbség folyton saját megoldásokkal áll elő (sokszor nem követi az elterjedd szabványt) de nem tesz semmit annak érdekében hogy el is érjen vele valamit csak dobálózik a marketingszavakkal olyankor ki kavarja a szart?Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
sz.balazs.95
veterán
"Jelentkezzen az a gamer aki nem win környezetet használ?"
Én november óta csak Ubuntut használok, ismét, előtte 1,5 évig Win8-aztam, előtte meg Win7 + Ubuntu dual bootom volt.
Don't sing if you want to live long, they have no use for your song, you're dead, you're dead, you're dead, you're dead and outta this world.
-
sad_Vamp
őstag
"Jelentkezzen az a gamer aki nem win környezetet használ?"
hát én pl. nagyon ráuntam a win-re és ha csak lehet kerülöm.
Már más fórumokban is többször leírtam, hogy mennyivel jobb lenne, ha létezne egy INGYENES gamerOS amin csak a játékok futnának semmi más.
(Valami olyasmi mint amit a valve is akart csinálni, csk éppen befektetett munkával, és aktuális APIkkal, meg mindennel ami a játékokhoz kell. Nem egy átskinezett linuxot, hanem egy teljesen új rendszert ...nem okvetlen linux alapokon.)
Szerintem egyből meg lehetne nézni, hogy hány háztartásban lenne továbbra is "létszükséglet" a win...Még kivitelezhető is lenne! Miért ne lehetne valami csekély royalty-t elkérni egy játék árából (persze nem annyit mint konzoloknál) hogy a gamerOS gyártója életben maradhasson, fejlődjön és legyen support.
[ Szerkesztve ]
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
Sir Ny
senior tag
válasz #06658560 #95 üzenetére
pedig benne van a cikkben: "Ez egyértelműen léket jelent a rendszerben, amire Matías N. Goldberg, az Ogre3D motorprogramozója szinte azonnal felhívta a figyelmet."
És az utolsó része még kattintható is, egy twitter beszélgetés közepébe visz.Ha szerinted mégis fasza, akkor illene linket adnod, mondjuk az nv-tõl, vagy, egy nevesebb elemzõtõl.
-
-
solasola
csendes tag
> A Frostbite mint Vulkan támogató biztos, hogy nem GLSL kódokat fog használni. HLSL 5.1, HLSL ext. és OpenCL C++ kódokban gondolkodnak. Hosszútávon főleg az utóbbiban. A legtöbb nagy fejlesztő ír majd saját SPIR-V fordítót és ennyi.
> A kicsik kiszámíthatatlanok. Ha engem kérdezel nekik a DX12 jobb. A Vulkan úgyis csak annak éri meg, akit érdekel az Android.Nem csak annak éri meg, akit érdekel az Android. Először is DX12 csak és kizárólag Win10-re lesz, (aminek a terjedése még nagyon erősen kérdéses), azaz DX12-vel nem tudsz fejleszteni Win7, Win8, Win8.1-re, amik jelenleg nagy részét teszik ki az installációknak.
Az már most nagyon erősen látszik, hogy az új Nintendo konzol rendelkezik majd Vulkan támogatással és nem lenne nagy meglepetés, ha a Sony is adna rá lehetőséget a Playstation-ön. Egyébként az Android-os támogatás már önmagában is elég erős érv a Vulkan mellett.
Azaz a Vulkan mindenképpen sokkal-sokkal jobban adja magát a multi-platformos fejlesztésre, mint a DX12. Inkább az a kérdés, hogy van-e annyira jó a DX12, hogy megérje vele külön vesződni a Vulkan mellett. Szerintem nem (de mondjuk játék fejlesztésben nem vagyok otthon)
-
solasola
csendes tag
> Már más fórumokban is többször leírtam, hogy mennyivel jobb lenne, ha létezne egy INGYENES gamerOS amin csak a játékok futnának semmi más.
> (Valami olyasmi mint amit a valve is akart csinálni, csk éppen befektetett munkával, és aktuális APIkkal, meg mindennel ami a játékokhoz kell. Nem egy átskinezett linuxot, hanem egy teljesen új rendszert ...nem okvetlen linux alapokon.)
---
Egy teljesen új, gamer OS-t írni eszetlen méretű költség és generálisan nagyon rossz a logisztikája (pl.: ilyen képességű rendszerfejlesztők beszerzése). Azaz, hatalmas fejlesztési kockázatú vállalkozás, amit még egy giga-konszern is kétszer meggondolna. Nem véletlen, hogy a Valve is úgy döntött, hogy a platformját Linuxra építi, mert ez az egyetlen olyan általános célú OS, ami rendelkezik elfogadható szintű hw támogatással és nyitott annyira, hogy a Valve játék célokra jelentősen testre szabhassa. Relatíve könnyű hozzáértő rendszer és distro fejlesztőket találni hozzá mert nagy a fejlesztői közössége. Ugyanez mehetne még BSD alapon, de ott a hw támogatás már sokkal szűkebb és a fejlesztői közösség is sokkal vékonyabb.Egyébként a Valve szerintem nagyon jól halad a SteamOS-el és a Vulkan kihozása után 1-2 évvel már komoly ellenfele lehet a Windows-nak. Ahhoz képest mindenképpen, hogy szemre milyen keveset költöttek eddig rá (zéró reklám-kampány, zéró hw-subsidy, zéró exklúzív játék). A játék katalógus már most is jelentős (1800 játék) és dinamikusan bővül.
Ráadásul folyamatban van már a Linux-os grafikus stack megújulása is (Xorg -> Wayland), ami további teljesítmény növekedést eredményez majd. -
sad_Vamp
őstag
" A játék katalógus már most is jelentős (1800 játék) és dinamikusan bővül. "
Bevallom, nincs steamem, de ahogy én tudom/hallottam ezen játékok durván nagy százaléka csak WINE-n keresztül fut, vagy vlmi saját bullshit emulátorral, és amúgy rettentő kevés a NATíVAN linuxra(is) írt cím.
Amúgy nem hiszem, hogy akkora para lenne megkenni a 2(! úristen, 2!!!) grafkártya gyártót, hogy adjanak már külön extra támogatás 1-2 kiválasztott kártyára.... úgy szint kell pár támogatott alaplap és 2-3 jól megkent fejlesztő csapat kizárólagos exkluzivitással. Persze sok pénz kell hozzá, de nem kivitelezhetetlen... csak hosszútávó befektetés (viszonylag nagy rizikóval).
És igen, ilyen a mai világban valszeg nem jöhet és nem is fog létrejönni..... sajnos a játékiparban nem igazán történik más, mint hogy pakolgatják a ganét egyik kupacról a másikra és vice versa.
[ Szerkesztve ]
“When the flaws of the system are exposed, it is usually the irritant who gets cast out.”
-
Fred23
nagyúr
válasz sad_Vamp #101 üzenetére
Engem nem zavar, ha Wine kell, de az igen, hogy a Wine még mindig csak dx9-ig megbízható. Próbálkoztam nem is olyan régen béta állapotban lévô dx11-es támogatást ígérô verziójával is, de felsült. Ahogy eljut a Wine arra a szintre, hogy futni is fognak vele a dx11-es játékok is, mégpedig stabilan, megbízhatóan, nem lesz többé szükségem Windows-ra. De a Wine még nem érte el ezt a szintet.
A legjobb meg az lesz, mikor már lesz Wine és Vulkan is - Androidon. Ez kb. 1-másfél év.
[ Szerkesztve ]
-
Kristof93
senior tag
válasz #06658560 #95 üzenetére
Az, hogy minden rossz opengl kodot ujrahasznosithatnak a fejlesztok nem sokat fog segiteni a pc portok minosegen. Ugy altalaban gyakorlatilag azert fizetnek, hogy a konkurencia hardveren rosszabbul fussanak a jatekok (gameworks) es a fejlodesben is leginkabb visszatartjak a piacot.
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI GeForce Gaming X Trio RTX 3060 12GB GDDR6 192bit Videokártya
- ASUS GeForce RTX 3060 12GB Dual V2 OC GDDR6 192bit Videokártya!
- MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12GB GDRR6 192bit Videokártya!
- ZOTAC GeForce RTX 3060 Twin Edge OC 12GB GDDR6 Videokártya!
- MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X OC 12GB GDDR6 192bit Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen