- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Milyen asztali médialejátszót?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Száguldozáshoz való az új GeForce driver
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- SONY LCD és LED TV-k
- Mini-ITX
- Steam Deck
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Friss előzetesen a Monster Hunter Wilds (PC, PS5, XSX)
gp A PC-re és konzolokra szánt folytatás valamikor jövőre debütál.
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
ph Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.LnB
titán
És ez eredményezheti azt összegezve, hogy a Vulcan Api mégsem hozza meg a tőle várt megváltást? Értem, hogy a programozókon múlik. De mi lesz a tendencia? Megemberelik magukat? Vagy nem?
Esetleg, és most lehet, hogy megint a hozzá nem értésemet fogom kinyilvánítani. De az AMD féle GPUOpen kezdeményezés, nem szüntetheti meg ezeket a kódokat, a fejlesztők eszmecseréje során. Vagy az nem ezeknek a kódoknak a megvitatására van?
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
#85552128
törölt tag
A probléma nem az opcionálisan választható kiegészítő effektekkel van, hanem azzal ha valaki hajlandó ezeket ilyen feltételek mellett beépíteni - a fejlesztők igénytelensége és a kiadók kapzsisága a probléma gyökere...
A GPUOpen meg hacsak nem ad egy pár milliós kezdőtőkét is az effektek mellé - ahogy feltehetőleg az nVidia promóban való részvétel is tesz - nem fog megoldani semmit, mert eddig sem azokért a "gyönyörű" effektekért sóvárogtak a fejlesztők, hanem a zsebpénzért (a kiadók) amit mellé adnak. Az, hogy ehhez be kell rakniuk valami "alibi" nVidia cuccot megint csak a marketing része.
[ Szerkesztve ]
-
lenox
veterán
En azt a reszet nem ertem, hogy miert nem mindegy, hogy a Vulkan api kiterjeszteseben van a fordito, vagy az nv driverben. Mert ha jol ertem arra nem mondanal semmit, ha valaki egy zsebebol elohuzott forditoval forditana glsl-bol spir-v-t. Ellenben ha Vulkan kiterjesztesbe rakja, akkor baj? Nem ertem, mi a kulonbseg, hogy gyartospecifikus driverben van a fordito, vagy a vulkan api gyartospecifikus kiterjeszteseben, nem mindegy? Mindket esetben csak az adott gyarto hw/sw kornyezeteben fog ugy futni, ahogy ok akarjak, a tobbi gyartonel meg ahogy azok implementaljak/supportaljak.
-
Meteorhead
aktív tag
Nekem sem tetszik hogy van ilyen, de nincs ezzel akkora baj, mint amennyire itt be van állítva (szerintem).
"De mi van, ha csak a kiterjesztésre írja meg a programot?" Akkor az éhen fog halni. Láttunk már gyenge konzol portokat, amiket nem vett be a PC-s piac gyomra, és Oszkár bácsi csak nem jött. Ha valaki gyenge OGL portot csinál Vulkanra, annak a játékát ugyanígy a kutya se fogja megvenni, és első napon elönti a flame dömping a fórumokat, hogy "ekkora xart hogy lehet kiadni", stb.
Intel eddig is nagyon szimpatikusan nagy ívben tett a játékok foltozására, ha azok helytelenül működtek a hardverén. Nincsenek kétségeim, hogy Intel fordítót és drivert jókat tud írni. Nem hibátlanok, de nagyon jók. Ha valakinek a játékában villognak a textúrák, az valószínűleg azért van, mert xarul használják az API-t. Félelmetes milyen hibákat utókezelnek driverből a pirosaknál és a zöldeknél. Intel szerencsére tesz rá magasról. Ha valaki CSAK ilyen kiterjesztésre fogja Vulkan idejében megírni a programját, az lesheti, hogy a konkurens gyártók utólag megpróbálják kezelni az inkompetenciáját meghajtóból. Késztetést sem fognak érezni, mert még csak nem is illenék támogatni ilyen kiterjesztést. Biztosan nem rajtuk fog csattani az ostor.
-
lenox
veterán
Igen ez az OpenGL-nél is látszik, hogy így lesz.
Az opengl-nel is hogy lesz?
Csak egy driveres bugfix kelj hozzá, hogy a program ne induljon el.
Es ez a tobbi komponensre is igaz, hogy ha hibasan hasznaltad, de egy bug miatt jol futott, az egy bugfix utan esetleg nem lesz jo. Ki nem szarja le? Mi koze ennek a vulkan apihoz? Semmi...
De mostantól biztos, hogy az lesz, hogy a fejlesztők nem fognak hibás kódot írni csak azért mert a meghajtó azt is elfogadja, mivel ebben a pillanatban mindenki megvilágosult.
Mi ez a hulyeseg?
-
solasola
csendes tag
> A Frostbite mint Vulkan támogató biztos, hogy nem GLSL kódokat fog használni. HLSL 5.1, HLSL ext. és OpenCL C++ kódokban gondolkodnak. Hosszútávon főleg az utóbbiban. A legtöbb nagy fejlesztő ír majd saját SPIR-V fordítót és ennyi.
> A kicsik kiszámíthatatlanok. Ha engem kérdezel nekik a DX12 jobb. A Vulkan úgyis csak annak éri meg, akit érdekel az Android.Nem csak annak éri meg, akit érdekel az Android. Először is DX12 csak és kizárólag Win10-re lesz, (aminek a terjedése még nagyon erősen kérdéses), azaz DX12-vel nem tudsz fejleszteni Win7, Win8, Win8.1-re, amik jelenleg nagy részét teszik ki az installációknak.
Az már most nagyon erősen látszik, hogy az új Nintendo konzol rendelkezik majd Vulkan támogatással és nem lenne nagy meglepetés, ha a Sony is adna rá lehetőséget a Playstation-ön. Egyébként az Android-os támogatás már önmagában is elég erős érv a Vulkan mellett.
Azaz a Vulkan mindenképpen sokkal-sokkal jobban adja magát a multi-platformos fejlesztésre, mint a DX12. Inkább az a kérdés, hogy van-e annyira jó a DX12, hogy megérje vele külön vesződni a Vulkan mellett. Szerintem nem (de mondjuk játék fejlesztésben nem vagyok otthon)
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Ukrajnai háború
- Filmvilág
- Xbox tulajok OFF topicja
- Futás, futópályák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs