- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- OLED TV topic
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- E-book olvasók
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
Új hozzászólás Aktív témák
-
berVi
senior tag
Tehat x ev benazas utan lassan sikerul rajonni, hogy libek/programok tizezrei tetszoleges verzioinak egy veletlenszeru kombinacioja nem nyujt stabil alapot a fejlesztesre. Nagy koponya ez a Gaben, fejet hajtok brillians szellemi teljesitmenye elott.
[ Szerkesztve ]
-
Móci
addikt
"A Valve alábecsülhette az ezzel járó munkát, így nem véletlen, hogy az első Steam masinák Windows 8.1-gyel érkeznek, bár a gyártók ezekre a termékekre már nem utalnak ilyen névvel."
A pofám leszakad. Magyarul keménykedni akartak valami saját linux disztróval, majd mikor kiderült, hogy nem megy, legyintettek egyet, aztán mehet a vindóz.
"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."
-
félisten
És különben is, ki akarna parancssorból játékot indítani...
Egyébként a DRM megléte nem csak akkor fontos, ha több progit akarunk futtatni egyszerre, amelyek mind GPU-t használnak? A teljes képernyős játéknál pont, hogy a DRM-re nincs szükség, legalábbis pár hónapja volt erről egy videó, ahol mutogatták, hogy DRM nélkül gyorsabban megy a tesztprogi, cserébe más progi nem látja a GPU-t.
Remélem, megtalálom...[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
#57638400
törölt tag
Csatlakoznék az előttem szólókhoz, engem is megdöbbentett, hogy a fejlesztés nehézségeire még csak most döbbentek rá.
Nagyon várom a Wayland elterjedését, és az újraírt OpenGL-t is ! -
F34R
nagyúr
Ennyi, steambox rip 2014.
A linux sokat fejlodott jatokok teren is, par cim es rengeteg garazsprojecten kivul viszont erdemi valtozas nem tortent, es nem is fog.
A linux kocajatekosok, kocabb szokasokkal operalo windowsa.
-
nubreed
veterán
Nem baj, a következő év biztosan a Linux éve lesz.
Irónia /OFF
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
félisten
-
-
PandaMonium
őstag
Az OpenGL hate is mindig félre van értelmezve: Alapvetően semmi gond nincs az OpenGL-el, tökéletes teljesítményt nyújt (sőt, többször bebizonyosodott már, hogy jobbat mint a D3D; lásd a Valve pár évvel ezelőtti nyilatkozatait) amennyiben a fejlesztők tudják hogy kell használni és funkcionalitásban is pariban van (néhány funkcióval még be is előzi) a versenytársakkal. A probléma azzal van, hogy annyira felgyülemlettek az API-ban a legacy hívások amik mára már abszolút elavultak, hogy a fél API ezekből áll és a dokumentációból sokszor nem derül ki, hogy ezeknek a legacy metódusoknak vannak modern alternatívái. Ez keveredést és kellemetlenségeket (fejfájást a fejlesztőknek, teljesítmény beli csökkenést a végfelhasználónak) okoz. Egy pár éve nagyon elhúzott a DirectX és most lassan megy a visszaállás, de nem lennék meglepve ha pár év múlva (talán majd pont az OpenGL Next megjelenése után) ez válna a standard grafikus API-vá. Rövidre zárva a témát kétlem, hogy pont ez a probléma a sok közül lenne a visszatartó indok.
Szerintem a nagyobbik probléma az az, hogy a grafikus driverek még mindig szegényesek linux alatt és ez elsősorban az AMD-ről és az Intel-ről mondható el. Bugok tömkelege amikkel a fejlesztők semmit sem tudnak kezdeni, max. annyit, hogy jelentik őket és ha szerencsések akkor a következő néhány driver updateben kijavítják a gondokat. Legutóbbi hasonló eset a Civilization: Beyond Earth.
What I cannot create, I do not understand
-
veterán
Csak csendben jegyzem meg, hogy aki a Linux Direct Rendering Manager-t végül DRM-re rövidítette először, nem pedig LDRM-re, az azért igazán egy orbitális "Linux rendszergazda"! (ROOT!)
Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
tatararpad
őstag
Linuxnak az az előnye ami egyben a hátránya is, a totális széttagoltság. Előny mert mindenki azt fejleszt amit akar és ahogy akar, hátrány hogy sokaknak egyszerűen ez nem járható út, hanem egy egységes, egy metodika alapján fejlesztett környezetet akarnak, lásd Windows, iBagázs. Ugyanez a ludas az OpenGL-ben is, túl hosszú a gyeplő. Szerintem nem véletlen, hogy a Linux disztribúciók közül is azok a sikeresebbek, amik valamennyire a Windowst másolják fejlesztésben: Ubuntu, Redhat, Novell.
[ Szerkesztve ]
-
Nowhereman
őstag
A sponsored by Microsoft logo hol maradt a végéről?
Ennyi baromságot összeírni pusztán félretájékozottságból, rossz nyelvtudásból már nem lehetséges. A DRM mi a fészkes fenének lenne megkerülhetetlen a játékokhoz?
Mondjuk a korábbiak alapján már nem csodálkozom semmin...
Utánam a kondenzcsik!
-
kriszpontaz
veterán
Lehet valami előrelépést várni az Ubuntu háza tájáról az általuk fejlesztett, X11-et leváltó Wayland helyettesítő saját MIR Display Server-től? Húzzák már ezt is pár éve, de hoz ez pl. a Wayland-hez képest valamilyen pluszt vagy előrelépést?
A Wayland maga vagy a MIR megoldást jelent a teljes képernyős futtatásra? Hogy kellene ezt elképzelni?
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz PandaMonium #11 üzenetére
Az OGL nagyjából úgy 2002-ben, a Neverwinter Nightssal rúgott utoljára labdába, azóta gyakorlatilag csak DX van. Így jár amelyik nem versenyképes.
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz PandaMonium #17 üzenetére
Ebből leveszed a mac / linux verzió onlykat, máris alig marad valami, aztán összehasonlítod az elmúlt 10 évben megjelent játékok mennyiségével, és lám...
-
PandaMonium
őstag
válasz Dr. Akula #18 üzenetére
Remélem tudod, hogy ezen a listán a tizede sincs rajta az OpenGL-t használó desktop játékoknak. Egyébként meg elég ha annyit mondok, hogy Android, iOS vagy beágyazott rendszerek úgy általában. Minden mobil játék (pár kivétellel ami a Metal-nak tudható be) OpenGL ES-en fut. Másik nagy előnye az OpenGL-nek, hogy nem csak játékokhoz használható/használják hanem a tudományos, mérnöki, 3D tervező, kép- és videószerkesztő stb. alkalmazások 90%-a is ezt használja. Funkcionalitásban és teljesítményben pedig ahogy korábban írtam nincs elmaradva a D3D-től, sőt... Úgyhogy erre csak ennyit tudok mondani.
What I cannot create, I do not understand
-
kriszpontaz
veterán
válasz PandaMonium #17 üzenetére
A RAGE is OpenGL nem?
-
PandaMonium
őstag
válasz kriszpontaz #20 üzenetére
Így van. Eredetileg csak játékmotort akartak írni aztán annyira belelendültek, hogy komplett játék lett belőle.
What I cannot create, I do not understand
-
kriszpontaz
veterán
-
bencze
senior tag
A téma érdekes, de - habár nem vagyok fejlesztő - erősen felületesnek érzem a posztot. Lehet, hogy opengl 2-ről szól csak kimaradt? Gond biztosan mindig van, de azért én mostanában teljesen meg voltam elégedve a linuxos játékokkal - civ5, train fever, xcom és az új civ, teljesen jó dolgok, nem a nagyon retró nagyon indy minesweeper kategória... szóval elég erős haladás volt, és ezeket sokáig amd videokártyával játszottam ami duplán csodának számít. A valve win8.1-es húzása, az kicsit vicces, de persze nagyon sajnálom. Itt csúnya termékcsapda lesz ez a dx ha a MS elbízza magát, ilyen hírekre pedig miért ne kérnének akár licenszdíjakat...
-= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz PandaMonium #19 üzenetére
Egy androidos free pasziánszt az x+1. klónból komolytalan mégcsak 1 mondatban említeni is a rendes (pc-s) játékokkal, amik sokszor egy hálivúdi mozifilm teljes költségvetését is elviszik.
(#20) Godlike79:
Igen, az 1-2 kivétel egyike.[ Szerkesztve ]
-
PandaMonium
őstag
válasz Dr. Akula #24 üzenetére
Hiába próbálom bizonyítani, hogy nincs igazad, tartod magad a hülyeséghez; Akkor minek erőlködjek?
Szerk.: Na jó, csak hogy ne legyen ilyen közönséges a válasz: Nem a pasziánsz a grafikus alkalmazások csúcsa. Infinity Blade, Asphalt, Shadowgun, Real Racing, The Room, Modern Combat, stb. Sokuk simán felér néhány desktop játék grafikájával. Ahogy pedig korábban írtam azért mert te nem ismersz olyan játékokat amik OpenGL-t használnak (vagy ismered őket csak nem tudod, hogy azt használják) nem azt jelenti, hogy nincsenek. Ha napi szinten dolgoznál mindkét API-val és alá tudnád támasztani a mondanivalód akkor még azt mondanám, hogy oké, de ez így csak alaptalan fújolás.
[ Szerkesztve ]
What I cannot create, I do not understand
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz PandaMonium #25 üzenetére
Bizonyítani úgy kell, ahogy én: bizonyítékkal. Ehelyett nyilván nem érv az hogy "de".
Az NWN volt az utolsó játékom ahol még számított egy videokártya vásárlásnál hogy OGL-ben mit tud. Utána már kb. csak DX-esek jöttek. Biztos van 1-2 kivétel, mint a Rage (Carmack fanatikus OGL-es, nem az üzleti érzék vezérli, ami nem baj, csak nem jllemző), de a Radeon korszakkal együtt tűnt el az OGL népszerűsége. Az ATI kártyák közismerten nem voltak olyan jók OGL-ben mint az Nvidia, de utána már nem számított.
[ Szerkesztve ]
-
SityiSXT
őstag
Szabályerősítő kivételek ezek, ahogy Dr. Akula is mondja. Van 1-2 fejlesztő a nagyobbak ligájából (Valve, Firaxis), akik Linux alá is kihozzák a játékaikat, de ezzel kb. ki is fújt. Majd ha egy GTA vagy CoD vagy Battlefield Linuxra is jön, akkor talán történni fog valami, addig nem.
-
PandaMonium
őstag
válasz Dr. Akula #26 üzenetére
De pont ezt mondom, hogy nem bizonyítasz semmit. Egész eddig egy wikipédia oldalt linkeltél arról ahol pár tucat játék össze van gyűjtve és utána arra próbálod alapozni az egész "az OpenGL halott" vitádat. A feature set persze, hogy nem számít sokat ha OGL3.3+ funkciókat szinte alig használnak a játékok, azt pedig simán támogatja minden amivel már játszani lehet (értsd. modernebb integrált kártyák, direct gpu-k). DirectX-nél azért számít sokat mert egy teljes átiratot csináltak a DX9-ről DX11-re váltásnál, amíg ez a Kronosnál soha nem történt meg, pont ezért lesz nagy szám ha végre megjelenik az OGL Next. Mellesleg ha már a feature setnél tartunk DirectX-nél is a legtöbb játék ha nem elérhető a DX11 visszavált DX9-re és max annyit vesztesz, hogy pár effekt nem lesz elérhető. Nem mondtam soha, hogy nem a D3D vezet (különösen a AAA ágban ahol ha hozzászoknak valamihez azt nehezen engedik el) a játékiparban és valóban volt egy mélypont pár éve az OGL-nél, csak hogy mára már összekapták magukat és felzárkóztak. Tény az is, hogy közben sikerült összemocskolni az API-t és a state machine formuláról is átállhatnának egy barátibb objektum orientáltabb stílusra mint ahogy a D3D-nél van megoldva. Mindkét API-nak vannak előnyei és hátrányai. Személyes tapasztalatom az is, hogy az OpenGL wrapperek (amikre ugye szükség van ha az ember C/C++on kívül valami más nyelvben akar dolgozni) sokkal stabilabbak és hatékonyabbak mint a DirectX alternatívák.
What I cannot create, I do not understand
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz PandaMonium #28 üzenetére
És te mit linkeltél? Egy viccesnek szánt képt, meg pár "de nem"-et. És akkor még neked kevés a wikipedia...
Lehet nagyítóval keresgélni pár helyet ahol még próbálkoznak az OGL-el, de ez a cikk aminek a topikjában vagyunk is arról szól hogy jelenleg elég halottas a dolog. Olyan ez mint maga a Linux: szép elv, de csak próbálkozás. Most kéne megújulniuk, amikor a DX12-vel a kezdeti fellángolás után valszeg sok ellenséget szerez magának az MS.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dr. Akula #26 üzenetére
Igazából már az ID bástya is ledőlt, mert az ID tech 5 új verziója DirectX 11-et használ és nincs OpenGL portja. Az OpenGL ma komplex játékfejlesztésre teljesen alkalmatlan. Nem véletlen, hogy AAA játékokban senki sem használja már.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kriszpontaz #31 üzenetére
Azok nem szabványosak. Az OpenGL-t azért nem szeretik a játékfejlesztők, mert valójában nem egy nagy átfogó szabvány, hanem több eltérő implementáció van rá a gyártóknál, tehát legalább háromszoros munka mindegyik gyártóra optimalizálni az alkalmazást. Ebből már volt probléma, hogy melyik a szabványos, de a Khronos szerint mind az, csak egymással nem kompatibilisek. Különösen igaz ez az OGL4-re. El kell fogadni, hogy háromszor dolgozol OpenGL-re, vagy használsz DX-et.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PandaMonium
őstag
válasz Dr. Akula #29 üzenetére
Semmit nem linkeltem, a mindennapos tapasztalatomra alapozom a mondandómat ugyanis ezzel foglalkozom. Abban igazad van, hogy a játékok túlnyomó része DX-et használ, nem is ebbe kötöttem bele hanem abba az állításodba miszerint 2002 óta a játékiparban kihalt az OGL, ami egyszerűen nem igaz. Ahogy írtam korábban az AAA ipar nagyon makacs és lassan változik, de ahogy pozitív irányba sodródik az OGL úgy biztosan váltani fog több nagy stúdió is előbb-utóbb. Amit Abu írt az is igaz, hogy jelenleg 3 felé kell optimalizálni, de ez nem a Khronos és az OGL hibája hanem elsősorban az AMD és az Intelé ahogy korábban írtam. A legnagyobb gond az, hogy túl lazán fogja a gyeplőt a Khronos - Nvidia driverek mindent elfogadnak, még sokszor azt is amit nem kéne (nem vicc) és ez nem feltétlen pozitív dolog, eközben az AMD driverek sokszor egyenesen lesz*rják, hogy a standard szerint hogy kéne viselkedniük és még mindig elég sok a bug, az Intel driver támogatása meg egy vicc, habár az utóbbi időben javuló tendenciát mutatnak. Oda kéne b*szni az asztalra, hogy a standard az nem véletlen standard és kéretik betartani, esetleg vizsgáztatni a drivereket (persze ezt nehezen tudom elképzelni, de nem megoldhatatlan). Akinek a drivere nem menne át az x-edik verzió vizsgáján (a DX-hez hasonlóan) egyszerűen nem írhatná oda a kártyája mellé, hogy rendelkezik az API x-edik verziójának feature set-jével és kész.
What I cannot create, I do not understand
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz PandaMonium #33 üzenetére
Az, hogy egy szabványnál három nem kompatibilis, de teljesen elfogadott implementációt lehet írni teljes egészében a szabványalkotó hibája. Ha nem jó az implementáció, akkor ne engedjék át a conformance teszten. Ha átengedik, akkor a Khronos a hibás, hogy elfogadta a gyártó implementációját, mert onnantól kezdve rámondta, hogy az szabványos. És innentől jön a kérdés: Ki követi a szabványt? A Khronos szerint mindenki, hiszen elfogadták az implementációkat, amelyek végeredményben nem kompatibilisek egymással. Bumm... Ez csinálja ki az OpenGL-t, és egyedül a Khronos felelős érte.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz PandaMonium #33 üzenetére
"igaz, hogy jelenleg 3 felé kell optimalizálni, de ez nem a Khronos és az OGL hibája hanem elsősorban az AMD és az Intelé"
DX-ben nem kell, ott hogy tudják megoldani? Ezek szerint mégis... -
mzso
veterán
És mi van azzal, hogy egy nyomorult driver interfészt is b@sznak összerakni. Böngészgesd csak a kernel forráskódot, ha drivert akarsz írni. És írd át havonta kétszer amikor megfektetik véletlenszerű változtatásokkal.
-
bencze
senior tag
Lehet, az olyasmi szerencsére nem érdekel. Minden esetre az utóbbi kb 1 év alatt kijött több olyan dolog ami érdekelt, azelőtt meg jóformán semmi, szóval számomra máris a linux gaming éve volt 2014.
-= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-
-
SityiSXT
őstag
A gond az, hogy te és a hozzád hasonlóak nagyon kevesen vannak - üzletileg nem éri meg rátok alapozni. Ahogy fentebb Abu is írta: pár Linux fan kedvéért nem fognak a cégek a tripla optimalizálásos szopórollerre felülni, ahhoz ennél sokkal több kell. Azokat a játékokat meg pont azért említettem, mert (többek között) nekik van akkora vásárlóbázisuk PC fronton is, ahol ha Linuxra is kijönnének, lendíthetnek az eladásokon - csak jelen helyzetben nem annyit, hogy megérje vele foglalkozni.
Plusz ha adott játékosnak van egy kb. 500 címből álló Steam fiókja, amiből kb. 75 érhető el Linux alatt (is), akkor nem fogja magát szivatni két OS telepítésével és az átbootolgatással. -
Nowhereman
őstag
Tudom hogy nehéz elképzelni, de először is az OpenGl változatot nem 1%, hanem 10% számára csinálják, ugyanis az OSX is azzal üzemel - és ha az OSX változat már megvan, akkor lévén mindkét rendszer UNIX alapú - mondhatni órák alatt meg lehet csinálni a Linux változatot is. Azt meg már ne is említsük, hogy gyakorlatilag minden licencszelhetős játékmotor támogatja az OpenGl-t és a Linuxot.
Különben meg vannak akik egyetlen játék miatt is raknak maguknak egy Linux partíciót, mert a Win32-es állandóan kifut a memóriából, a Win64-es egy bughalmaz, a Linuxos meg hasít mint a villám hozzájuk képest. Például a Unity motoros játékok kifejezetten ilyenek tudnak lenni.
Utánam a kondenzcsik!
-
SityiSXT
őstag
válasz Nowhereman #39 üzenetére
Nézzünk akkor egy kis statisztikát - nálam jelen pillanatban ez látszik:
- Linux játékkínálat Steamen - 835
- Mac játékkínálat Steamen - 1347
- Windows játékkínálat Steamen - 4216
Nem hiszem, hogy nagyot tévednék, hogy ha az állítom, hogy gyakorlatilag teljes az átfedés a Windows-OSX-Linux játékok között, így nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Steamen fellelhető játékok 20%-a érhető el Linux alatt. Árnyaljuk picit a képet: ha beletúrsz a játékkínálatba, azt fogod látni, hogy sok cím, ami OS X-re elérhető, Linuxon nincs, pedig az is OpenGL ahogy említed (pár random példa: Total War sorozat újabb részei, Telltale kalandjátékok, EVE Online, Bioshock Infinite, stb.)Unitys játékkal nekem eddig nem volt gondom Windows alatt, pedig gyűrtem már nem egyet, Early Access alatt is, így nagyon furcsa, amit állítasz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Crypto Trade
- OLED TV topic
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210