- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Milyen TV-t vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Melyik tápegységet vegyem?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Google Chromecast topic
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Computex 2024: Itt az új ROG Ally
ph Az ígéreteknek – és a kiszivárgott információknak megfelelően – az ASUS bemutatta kézikonzoljának X-szel jelölt változatát.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Balage76
senior tag
Először is nézzük az utolsó kérdésed, azaz miért nem jó a kiskernek az 5 év gari?
Nézd meg az árgépet és mutass 10 olyan céget, aki 5 éve is ott volt az első oldalon és most is ott van. Az "oké, kell valamennyit foglalkozni a gar ügyintézéssel" feltételezi azt hogy létezzen a cég a gar teljes ideje alatt... 1-2% kisker árrésből ezt nem lehet megoldani... nem lehet egyszerre legolcsóbbnak és legtöbb/legdrágább szolgáltatást kínálónak lenni.
Másrészt ha vesszük a normális értékesítés folyamatát, akkor: Gyártó -> nagyker -> kisker -> vevő útvonalon utazik a termék és ugyanígy készülnek a számlák is, amik alapján visszakövethető minden. Amennyiben garanciaügyintézésre van szükség, akkor ugyanezen az útvonalon elindul vissza a rossz termék és a gyártónál megtörténik a csere, majd visszautazik a jó termék (szintén ugyanezen az útvonalon) a vevőhöz.
Namármost mi történik a "jóárasított" termékeknél? Az eleje ugyanaz, a gyártótól elindul a termék a nagykeren keresztül "A" cégig. Majd A eladja B-nek, B eladja C-nek, megy ez egészen F cégig:
Gyártó -> nagyker -> A cég -> B cég-> C cég -> ... -> E -> F cég -> vevő
Megfelelő pillanatban C/D cégek megszünnek, hiszen csak számlagyárnak léteztek, a termék valóságban, fizikailag B-től E-hez kerül közvetlenül, eközben jóárasítódik a cucc.
F cég eladja a vevőnek, de mivel bajos lenne papírokkal igazolni a visszafele utat és ráadásul A és F között többnyire nincs élő, személyes kapcsolat, ezért gond esetén visszafelé nem működhet a garanciázás útvonala. Na emiatt lesz a gyártótól származó 5 évből 1 év, mert ennyi a kötelező. Ráadásul az esetek 99%-ban a jóárasított változat nagykere nem itthoni nagyker, tehát a régiós garancia sem működik. Amennyiben mégis működik itthonról is az 5 év ahogy azt más említette, akkor ezt az 1 év után neked kell intézni közvetlenül a gyártóval, ergó plusz költséged lesz, hiszen neked kell kijuttatnod a terméket a külföldi szervízpontig (korrektül becsomagolva, ezzel kapcsolatban van néhány Seagate HDD sztorim ). Ez kb 2-4 000 forintos költség, amit hozzászámolva a vételárhoz, már nem annyira éri meg a dolog. Persze, tudom, nem romlik el mindegyik, de gondolom nem vígasztal, ha a szomszédé nem romlik el, a tiéd meg igen, hiszen akkor pont neked kell fizetned.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Sorozatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Háztartási gépek
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Milyen TV-t vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Hobby rádiós topik
- További aktív témák...
- Bontatlan WD My Passport Elements SE 2TB - 2,5" USB3.0 HDD
- Netac NV7000 4TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7200-6850 MBs - Eladó!
- Adata hd650 1 TB (Alza gari)
- WD BLACK SN850P 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7300-6600 MBs - Eladó!
- Crucial X9 Pro 2TB Portable SSD USB 3.2 - Új, Bontatlan - Read-Write 1050-1050 MBs - Eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs