Hirdetés
-
Két marokkal szórja a Realme a GT 6 infómorzsáit
ma Valóban egy másik Realme átirata érkezhet június 20-án geek power tuninggal.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Computex 2024: a TravelMate sem kerül el az AI-t
ph Az Acer üzleti notebooksorozatába érkező P4 16 és P6 14 sem menekül a CoPilot megjelölés elöl.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Balage76
senior tag
Először is nézzük az utolsó kérdésed, azaz miért nem jó a kiskernek az 5 év gari?
Nézd meg az árgépet és mutass 10 olyan céget, aki 5 éve is ott volt az első oldalon és most is ott van. Az "oké, kell valamennyit foglalkozni a gar ügyintézéssel" feltételezi azt hogy létezzen a cég a gar teljes ideje alatt... 1-2% kisker árrésből ezt nem lehet megoldani... nem lehet egyszerre legolcsóbbnak és legtöbb/legdrágább szolgáltatást kínálónak lenni.
Másrészt ha vesszük a normális értékesítés folyamatát, akkor: Gyártó -> nagyker -> kisker -> vevő útvonalon utazik a termék és ugyanígy készülnek a számlák is, amik alapján visszakövethető minden. Amennyiben garanciaügyintézésre van szükség, akkor ugyanezen az útvonalon elindul vissza a rossz termék és a gyártónál megtörténik a csere, majd visszautazik a jó termék (szintén ugyanezen az útvonalon) a vevőhöz.
Namármost mi történik a "jóárasított" termékeknél? Az eleje ugyanaz, a gyártótól elindul a termék a nagykeren keresztül "A" cégig. Majd A eladja B-nek, B eladja C-nek, megy ez egészen F cégig:
Gyártó -> nagyker -> A cég -> B cég-> C cég -> ... -> E -> F cég -> vevő
Megfelelő pillanatban C/D cégek megszünnek, hiszen csak számlagyárnak léteztek, a termék valóságban, fizikailag B-től E-hez kerül közvetlenül, eközben jóárasítódik a cucc.
F cég eladja a vevőnek, de mivel bajos lenne papírokkal igazolni a visszafele utat és ráadásul A és F között többnyire nincs élő, személyes kapcsolat, ezért gond esetén visszafelé nem működhet a garanciázás útvonala. Na emiatt lesz a gyártótól származó 5 évből 1 év, mert ennyi a kötelező. Ráadásul az esetek 99%-ban a jóárasított változat nagykere nem itthoni nagyker, tehát a régiós garancia sem működik. Amennyiben mégis működik itthonról is az 5 év ahogy azt más említette, akkor ezt az 1 év után neked kell intézni közvetlenül a gyártóval, ergó plusz költséged lesz, hiszen neked kell kijuttatnod a terméket a külföldi szervízpontig (korrektül becsomagolva, ezzel kapcsolatban van néhány Seagate HDD sztorim ). Ez kb 2-4 000 forintos költség, amit hozzászámolva a vételárhoz, már nem annyira éri meg a dolog. Persze, tudom, nem romlik el mindegyik, de gondolom nem vígasztal, ha a szomszédé nem romlik el, a tiéd meg igen, hiszen akkor pont neked kell fizetned.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen