Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    1 komolyabb hozzáfűzni valóm lenne a teszthez a beállításokkal kapcsolatban. (Meg utánna egy másik észrevétel ha már ennyit írtam, de örülök ha az első témát végigolvassátok)

    3 hete váltottam 8800GTS-ről 4870-re. Azóta elég sokat szórakozok hogy olyan szinten megtaláljam a hangot a Catalystal mint az Nvidia ControlPanellal. És ami a legnagyobb fejtörést okozza számora az a Catalyst AI.
    Végigolvastam amit googlvel találtam az AI-ról (nem sok, még a megjelenésekor írt első tesztek amik alig tudták magyarázni pontosan mi is ez mert még ők se tudhaták pontosan), aztán átbogarásztam a Catalyst súgóját (vicces, mert ha az AI fülön kértem súgót tök mást írt mintha a főoldalról kerestem rá, de összedobtam a 2-ből ami kellett...) és ezt találtam (persze angolul és más formában, de azt mindenki elolvashatja otthon, most röviden magyarul megfogalmazva magyarázattal együtt...):

    1: Ha bármiféle alkalmazás-specifikus optimalizációt is szeretnél (ami esetleges bugokat is javít, és ezáltal, vagy akár más úton is javthatja is a képminőséget!) akkor nem tilthatod le az AI-t, mert az minden effélét letilt. -> Mint a kőkorszakban. :P :D És mivel az nvidia driverben ilyet nem lehet csinálni, és amúgy se lenne egy túl életszerű teszt, így ez összevető teljesítménytesztekhez főleg, de még otthonra sem igazán javasolható beállítás.

    2: Ha a legjobb teljesítményre vágysz hagyd Standardon a csúszkát. Ha a lehető legjobb képminőséget szeretnéd elérni akkor állítsd át Advancedre. -> Mily meglepő, én hiszek a Catalyst leírásának, áttolom advancedre míg nincs gondom. (kár hogy néhol van, de ez majd később)

    3: Az nvidia driverben ugye kikapcsolhatatlanok az engine-specifikus optimalizációk (amik pl. a shadereket érintik), viszont HighQuality módban (ahogy ti teszteltek) automatikusan letiltódnak az Anisotripic sample és Trilinear optimalizációk! (ott ez így külön ki/be kapcsolható ha csak quality vagy performance mód van beállítva, de HQ-ban mindíg off mindkettő)

    +: A baki viszont ott van, hogy az AI okozta képminőségromlások kisértetiesen hasonlítanak azokra a hibákra amiket a 3. pontban említett funkciók okoznak (AF mintaoptimalizálás). Ezek néhány játékban valóban észrevehetetlenek, de sokban nagyon zavaróak. Akár az összes Half-Life 2 motors játékban, de akár Crysisben, vagy TimeShiftben - és még sorolhatnám, de a lényeg hogy sok újabb és régebbi enginevel is -, Assassin's Creedben, UT3-ban, COD4-ben - ezt is sorohatnám, lehet többen vannak... - valóban nyomuk sincs az AI AF-szűrés optimalizálása okozta képminőségrontásainak.
    Ki lehet otthon próbálni bármely kártyával, ha letiltod/engedélyezed az említett AF/trilinear optimalizációkat vagy az AI-t és lefuttatod a CS-Source VST-t akkor tele lesz fekete csíkokkal minden fal, Crysisban vagy TimeShiftben is összemosódnak a rácsok és a létrák távolabbi részei, mintha valami tér-torzulást szimulálnának, amiről szó sincs ilyenkor (mintha megolvadnának és nyúlnának mint a gumi, mert ahogy mozogsz úgy változik a kép is a távolság függvényében) - És aki most arra tippel hogy ennek inkább a transparent/adaptive AA-hoz van köze (átlátszó élsimítás direkt ilyen geometriájú modellekhez) megint azt mondom nézze meg maga, mert nekem "supersample áttetsző AA" móddal is csinálja, de ha letiltom ezeket az optimalizációkat megszűnik vagy minimálisra csökken a jelenség.

    Szóval amit mondani akarok hogy a ti tesztjeitek nem teljesen helytálló beállításokkal futnak, mivel az nv driverben HighQuality módot használtok ami letiltja az AF/trilinear optimalizálásokat is, és egyben a lehető legmagasabb minőségi szint, a Catalystban ellenben standardon hagyjátok az AI-t ami amúgysem a maximális képminőségre törekvő beállítás (mert az az advanced), ráadásul használja az előbb említett AF/trilinear optimalizálásokat is. Ez a kettő együtt már okozhat némi fejfályást annak aki tudja pontosan mit csinálnak ezek. (én csak tapasztalatból következtetek mi az eredményük, mert full-laikusoknak készül leírásokra kell hagyatkoznom hogy mi állhat ezek mögött)

    Mondjuk erre csak az AMD adhatna megoldást, ha lenne egy 3. fokozata a csúszkának, ami engedélyez minden más engine-specifikus optimalizálást (akár shaderek csréjét, textúratöltésekkel való babrálást, szóval minden mást), csak az Anizotróp szűrést ne bántsák, mert így sok játékban több képhibát okoz a megbabrált AA mintha 16x helyett hagyományos 4x AF-et használnánk (ami még gyorsabb is lenne, de jobb mint a sima trilinear). De legalább a 16x AF-et ne bántsák, ha csutkára tolom a csúszkát maximális képminőséget akarok, nem optimalizálási mellékhatásokkal tarkított képet. A 8x-et még optimalizálják, mit bánom én, tudom hogy a butított 8x AF-et is alig bírja el egy-két olcsó, régi kártya, de legyen meg a lehetőség rendes 16x AF-et használni ott ahol bírja a gép. Amúgy se kötelező látványjavítót használni lasú kártyán, nemhogy koppanásig tolni a csúszkát. ennek így semmi értelme.

    Másik észrevételem ha már írkálok, hogy a CFAA módok nevetségesen lassúak (2/3-ad annyi FPS-t ad egy 6x CFAA 4x MSA-ból előálítva narrow-tentel mint egy 8x MSAA, vagy majdnem felennyit egy 8x CFAA 4x-ből wide-tentel előcsalva mint a sima 8x MSAA, az edge detectes 12x CFAA meg már egy 5 éves játékban is 60 alá tolja az FPS-t).
    Ami meg másik hogy elővettem a Dreamfallt - az egyetlen kalandjátékot amit szeretek, annakidelyén 6800GT-n gyönyörűen futott driverből belőtt 16x AF-el és játékból állított 4x AA-val, akkor még 1280-ban, de most Radeonnnal nem bírok rá AF-et erőltetni, a játék menüjében pedig nincs ilyen opció, és a 24x CFAA se erőltethető, a játékból állítható 8x MSAA-ra és trilinearnak tűnű szűrésre van korlátozva a dolog. - Ez a játék egy nagy vörös ATI logóval indul! És se a CFAA nem működik benne, se AF-et nem tud erőltetni a driver. Néznem kéne a határvonalat ahol vált a szűrés a szintek közt, mikor évekkel ezelőtt lassabb kártyával még tökéletes volt minden?

    CFAA - Csak igazás régi játékokban elég gyors hozzá egy kártya, de csak új játékokban működik? (bár nem is vetném a szemükre hogy a dreamfallban nem megy, ha nem ATI logóval indulna, annyira nem is őskövület pedig, 2003 körüli lehet?)

    Szóval valamikor csinálhatnátok egy CFAA vs CSAA összevető tesztet is, mert én elégedett voltam a CSAA-val, a CFAA viszont nevetségesnek tűnik ahol én próbáltam. (vagy lassú vagy nem működik)

    Csak most írom le ezeket mert vártam a végleges 8.7-et, nem-e a beta és hotfix driverek hülyeségeibe futok bele. De tartja magát a dolog 8.7 final-al is.

    Bennem már érik a gondolat hogy cseréljek GTX-260-ra. :DDD
    Mennek itt a legendák hogy az ATI kártyáknak szebb a képe. Én meg csak azt látom hogy ugyanazok a turpisságok vannak itt is mint nv-nél, csak épp a CCC gyerekes bénaságai miatt itt nehezebb házilag kibúvókat találni.

    Kösz ha ennyi mindent végigolvastál. A helyesírási hibákat nem kérem jelezni, én már nem olvastam újra át egy ilyen hosszú hsz-t. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Visszaolvastam és valaki érdeklődött tuningeredmények iránt:
    A RAM 1115 körül áll meg, de addig is kár elhúzni, nemhogy megfeszelve...
    100%-ra tekert gyári hűtővel, 1,26V alapfeszen 750-ről 825-ig ment el nekem a GPU.
    Mikor elkezdtem potméterrel adni neki a fesz 1,26-tól 1,45-ig tudtam tekerni, onnan rögtön lekapcsolgatott 3DMark alatt mint egy G80-as 8800GTS, itt 905Mhz-ig ment el a GPU, de ez is csak "lefutott a Vantage stabil" volt, 1,35V köré le kellett menni hogy tényleg stabil legyen, ott 880Mhz-et vitt. Ellenben a gyári hűtőt már ehhez is túl magas fordulaton (hallható zajjal) kellett járatni, mert +0,1V-tól nem is az hogy sokat melegedett volna, hanem magasabb hőmérsékleten nem volt stabil a tuning, 65 fok köré le kellett hűteni hogy magasabb órajelen is stabil legyen.

    Szóval módosítatlan kártyával ~10, jobb hűtéssel és Vmoddal ~18-20% tuningot lehet várni a kártyától. (legalább is a mostanában piacon lévő első verzióktól) Ez eltörpül egy GTX-260 mellett, ami alapfeszen is könnyen 20% fölé megy. Nemhogy azt még gyári hűtővel is lehet voltmoddolni, mert le lehet szedni a műanyagkeretet és rátenni egy 9cm-es ventilátort, nem úgy mint a radeonra aminek felülről zártak a lamellái. (de lehet az lesz hogy flexel megvágom és ráteszek egy ventit, mert a fórumokon olvasottak alapján gondok akadnak a VRM hűtéssel S1 vagy Chilla esetén)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Abu85 #270 üzenetére

    Azért nem csak catalyst súgóból táplálkoztam, mértem is pár FPS-t különböző beállításokkal és ezért is volt hihető számomra hogy az advanced javítja a képet (mint a súgó is írja), mert kevesebb FPS-t eredményez mint a standard.
    De az se vílószinűtlen hogy a súgót még 6.8-as Catalysthoz írták, és neten is ahhoz találok leírásokat, teszteket, AI-al kapcsolatban. (és ezek olyasmit írnak le mint te is, én is ezt hittem volna el elsőre ha nem játszadozom a beállításokkal)
    Akár CS-Sourceban ahol durván előjön a hiba, akár AC-ben ahol nyoma sincs minőségromlásnak, a standard jóval több FPS-t ereményez mint a kikapcsolt AI, de az advanced mérhetően kevesebbet mint a standard.
    De valószinűleg az lesz a gond amit te írtál, hogy 8.3-as catalyst óta sántít az advanced mód (főleg talán újabb HD3/4 kártyákkal), innen a kevesebb FPS standardhoz.
    Viszont mikor én nézegettem a két mód szinte azonos képet ad. Lehet csinálok pár screenhotot is valamikor. (bár pont azért nem akartam mert erősen szög- és távolságfüggő, így főleg mozgás közben zavaró, le lehet fényképzeni két azonos képet hogy csak az AI változik, de az nem adja vissza a dinamikus hatást...)

    Mondjuk ez nem változtat azon hogy nekem nem tetszik hogy a Catalyst AI standardon áll miközben az nv driverében a HighQuality révén kikapcsolnak két olyan optimalizációt amit a standard AI láthatóan használ.

    Tudom pusztán az AF és AA egyidelyű alkalmazása is előidézhet képhibákat, erre volt részmegoldás az nv driverben a "negative LOD clamp", ami itt nincs így nyíltan bevezetve mint opció. De az általám vázolt hiba ma még könnyen elkerülhető ha letiltjuk az AI-t vagy az emlegetett két szűrsoptimalizálást.

    A CFAA lassúságára van valami tipped? Én csak 2 dologra tudok gondolni:
    1: Szar az egész, nem jó semmire csak dísznek. :DDD
    2: Az RV770 azért gyorsult ekkorát MSAA melletti mérésekben, mert újra a hagyományos hardweres (emlegetitek mint "bedrótozott") szűrésmódot használja egyszerű DX9/10.0-ás játékok alatt mikor MSAA-t kérnek? CFAA alatt viszont ugyanúgy szoftweres üzemmódba kényszerül mint egy RV6xx? A számok alapján ezt is el tudnám képzelni. Itt a girtelen csodás AA alatti gyorsulás, én meg azt látom lassabb 6x CFAA mint 8x MSAA.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz <cafat> #286 üzenetére

    Az a kártya ami nálam van azon 900Mhz-en ketyegnek a GDDR5-ös ramok, és ennél a memóriatipusnál 4-el kell felszorozni hogy megkapd az effektív (hatásos) értéket. Jelen esetben 900x4=3600Mhz. Emiatt jobb is lenne GQDR-nek nevezni. (Graphic Quad Data Rate, nem csak Graphic Dual Data Rate...) 1800-at max régi szoftverekben láttott pár ember amik nem tudtak mit kezdeni a GDDR5-el.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Oliverda #293 üzenetére

    Minek kell Crossfire csatlakozó egy 4870x2-re? Miért kell eladni szorzó-szabad QX9xxx CPU-kat?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Amúgy most figyeltem fel rá, de a Catalyst 8.7 final alig 1 héttel frissebb csak amint a beta.
    8.7 press-beta - juni 21
    8.7 leaked-beta - juni 25
    8.7 final - juli 3

    Hűt őszintén? :F Gratulálok ha 19 napig ültek rajta míg rányomták a WHQL logót. Nem csoda hogy szinte semmi előrelépés nincs a 8.7 betához képest, az 1 hét a bugfixekre lehetett elég amit előjöttek benne.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gbors #299 üzenetére

    Csak ezt miért felejtik el megemlíteni azokban a tesztekben ahol kijelentik hogy "rendbetették az AA sebességét"? Akár ebben a ph tesztben is?
    Mert ezekszerint a DX 10.1-es SBAA alatt megint nem lesz leányálom a Radeon. (mert RV670 szintjén dolgozik majd szofveresen, és eltűnik a mai fölény) Jó, geforceon még olyan se lesz, de akkor se "tették rendbe az AA-t" -nem követtek el csodát-, csak visszatértek a régi módszerhez ami gyorsabb.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Xaels #302 üzenetére

    (#301) - Kösz a linket, majd átnézem.
    Az előbb úgy értettem ezt hogy az RV670 szintjén fog dolgozni, hogy magán a szoftveres élsimításon ezek szerint semmit sem optimalizáltak (se a hardverben, de még a softverben se).
    Vagyis most a régi játékok tesztjeiben azt mutatja a kártya hogy "hűdegyors" lett élsimítás mellett is, pedig csak azt csinálták amit én már a 2900XT-nél megkérdeztem (hogy, oké, jó lesz a softveres AA pár év múlva mikor ez a kártya más sehol se lesz, de dx 9 alatt miért nem válthat hagyományos hardveres AA-ra a driver?)
    Jó dolog hogy ezt a kettős módot megcsinálták, kezdettől így kellett volna. Csak az ne úgy essen le hogy most javítottak volna az AA teljesítményen.

    (#302) - Én inkább 35%-ot javasolnék. Az még épp csak hallható (de már azért kimagaslik a többi ventim közül), viszont már az is elég 80 fok alá nyomni a GPU-t.

    (#304) - Mért nv topikban értetlenkedjek azzal kapcsolatban hogy is működik manapság az RV770-ben az élsimítás, vagy mit is csinál a Catalyst AI? Én tehetek arról hogy ezt szinte egy bemutató tesztben se lehet megtalálni (főleg nem kitesztelve).

    Most nem cserélek nv-re, mert ezúttal elhittem hogy már hamarabb látok majd DX 10.1-es játékot mint hogy kijön a következő VGA generáció. Ezt a csatát az ATI nyerte. (bár szerintem nem akkora fölénnyel mint sokan hiszik)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gbors #301 üzenetére

    Hmm. A cikkben van egy idézet az AMD-től mi szerint ha alkalmazásvezérelt módba rakod a Ctalystban az AA-t akkor az edge detect filternek működnie kell bármely játékban ahol állítható élsimítás. Nos erre szeretnék rácáfolni. Dreamfallban (ATI logós játék 2006-ból) számomra semmi nem tűnt fel mikor próbálgattam állítgatni, pedig screenshotokba nyagyítgattam bele.

    A másik, hogy mit lehetne tenni annak érdekében hogy ha egy játékban nem lehet AA-t állítani akkor driverből erőltessem? Pl. Dreamfallban AF-et, vagy TimeShiftben AA-t? Mert az előbbi két példában nekem nem sikerült. A .exe átnevezés gyerekes, de lehet kipróbálom.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Abu85 #311 üzenetére

    Mégis, én mint laikus is erre jutottam mikor a CFAA módokat próbálgattam, és úgy tűnik hozzáértőbbek is erre következtettek a látottakból. Amúgy kitudja... A lényeg hogy a sima MSAA már gyors, csak a CFAA nem jó semmire 1 kártyával, esetleg 2-vel mikor már nincs hova tenni a teljesítményt.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gbors #313 üzenetére

    ATT nem nagyon működik 8.7-es catalystal meg 4800-as VGA-val Vista x64 alatt. (én még nem láttam olyan verziót)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gbors #316 üzenetére

    Már mindegy, végéreértem a timeshiftnek. :D
    Eddig bárhol akartam AA-t vagy AF-et erőltetni CCC-ben sose sikerült, csak UT3-ban AA-t. A Dreamfall vagy a TimeShift se vette be ha a CCC-ben lepipáltam hogy apllication és behúztam valami 4x-es Box vagy akár edge detect módot, illetve 16x AF-et.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz TTomax #318 üzenetére

    32-bites XP-re hogy DX 10-em se legyen mikor csak a 10.1 miatt vettem radeont, vagy 32-bites Vistára, ami szinte ugyanaz, csak nem lát 512Mb-ot a RAM-omból, és a 3,5-ből sem enged 1 programnak egyszerre ~1100Mb-nál több memóriát lefoglalni?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz TTomax #320 üzenetére

    Mint mondtam én már a DX 10.1-re gyúrok, ezért nem GTX-260 van a gépemben. És volt már valamikor évekkel ezelőtt 64-bites XP-m. A létező alternatívák közül a legrosszabb amit kitalálhattál. (Vistánál szinte mindegy melyik, mindkettőhöz jönnek driverek, XP64-re csak kevesebbet találhatsz, nameg nem XP-n alapul hanem 2003-on, így az SP3 se játszik, hacsak nem kapott az is SP-t?) Még itthoni használatra átbütykölt Windows Server 2008-at is hamarabb raknék fel.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Cryman #323 üzenetére

    Nincs mire várni. Jöttek már ki új driverek is, megvolt a GTX-260 áresés, most már csak azt kell kisakkoznod a kettő közül melyiket. Ha nem fogsz felakadni olyasmiken mint én akkor inkább 4870...

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BoriszG #329 üzenetére

    A PCI-E slot az ettől független szabvány, és az eltérő memóriakezelés miatt nem lenne azonos a CPU felőli teljesítmény (másképp lenne kihajtva ugyanaz a kártya). Tehetsz nv kártyát AMD-s lapba, ahogy fordítva is, a VGA-t ugyanúgy hajtja ki (ha ugyanaz a 2.0-ás vagy 1.0-ás PCI-E slot van mindkettőn). A chipsetet aszerint válaszd hogy melyik illik jobban a CPU-dhoz és a RAM-odhoz, ott van szerepe...

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák