Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Silenzio

    addikt

    A 4890 tudtommal már 40 nm-es, nem 55. Ez a lényege. Mert az első táblázatban 55 nm van... :U

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz smkb #179 üzenetére

    Igaz. Kevertem.
    Lauda (26): Nézd már meg újra a grafikonokat, ésgondolkodj el újra a hülyeségeden. A "sehol nincs"-től azért elég messze van, és elég sok helyen lett első. Nem is rossz egy egychipes kártyától, tranzisztorok és stream egységek ide vagy oda. Merthogy az eljárás ugyanaz, mint a GTX-széria esetében volt a G80-as szériához képest, itt viszont a fejlődés jóval nagyobb, nem tom mi bajod... Egyedül a 256 bites vezérlő zavar, ide már kicsit kevésnek tűnik. Bár az, hogy nagyobb felbontásokban felzárkózik a GTX 295-höz, egészen mást mutat. Szerintem remek munka, csak gratulálni tudok az AMD-nek.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Dany007 #170 üzenetére

    Sosem volt rendesen kihasználva. Gondolom a Vista gyatra szereplései miatt. Már nem is lesz, a DX11 okosabb, jobb.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Lauda #260 üzenetére

    Békés ember vagyok, de esküszöm, kezdesz felhúzni. HÁNYSZOR FORDULT ELŐ CSAK AZ ELMÚLT 3 ÉVBEN, HOGY A KÁRTYA KIADÁSÁNAK PILLANATÁBAN DRIVER-GONDOK ADÓDTAK? SZÁMTALANSZOR. Mind a zöldeknél, mint a pirosaknál. A driverprobléma mint jelenség már jó rég nem ATI-specifikus, többé-kevésbé beérték a zöldeket, problémák mindkét oldalon akadnak.

    DX11 már fél éve van, mióta kijöttek az első publikus Buildek a Win 7-ből. Ha bizonyíték kell, elküldöm a dxdiag logomat. Az, hogy nincs szoftveres támogatottsága, ki a szart érdekel? A G80-asnak nv vonalon volt, amikor kijött 2006 év végén? Lószart volt. Még Vista sem volt, hogy elvi esélyei legyenek az új API kihasználásának. Összességében nem sikerült egy épkézláb DX10-es címet prezentálni 1 éven át... Még a Crysis is átverés lett.

    Sok helyen lassabb az X2-nél, igen, mert csak egy 256 bites memóriavezérlővel rendelkezik, és mert csak 1 giga ram van rajta. A Crysis már 1280x1024-ben jobban fut egy gigás 4850-nel, mint az 512-es 4870-nel. Igenis számít a memória mennyisége. Ugyanakkor ott van a grafikonokból is leszűrhető tény, hogy az 5870 256-os vezérlője a felbontás növelésével egyre inkább lefaragja a hátrányát a GTX 295-höz képest, ergo az AMD remek munkát végzett. Elkapkodásról szó sincs. Egy olyan aspektust sem tudsz mondani, amiben a kártya elhamarkodottnak tűnik.

    Amúgy abba kéne már hagyni az NV/AMD párti lobbikat meg flame-eket, egyik cég sem érdemli meg, hogy márkahűek legyünk hozzájuk. A gyártókhoz való hűség egyébként is egy irracionális faszság, komolyan, egyesek olyanok, mintha az elmúlt 10(!) évet átaludták volna. A múltban technikailag hol az NV, hol az ATI kerekedett felül, az, hogy épp kinek kedvez a piac és a szerencse, irreleváns. Minden terméket önálló, egyedi entitásként kéne kezelni mindazon prók és kontrák függvényében, amit reprezentál. Pártatlanul. Ezt üzenem annak a 0 day seggdugasznak is.

    Az egyetlen kifogásolható dolog a hype túlzó mivolta, de erre is láttunk példát a közelmúltban, elég a DX10 nevezetű átverésre és a fícsörjeit bizonygató képlopatokra gondolni.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Zayl01 #273 üzenetére

    Nem jó a link amit beküldtél.

    Kihagytam valamit. Amikor kijött a 3870, legfeljebb 5-10%-kal volt gyorsabb a 2900xt-nél, de sok helyen még lomhább is volt valamelyest. Amiben fejlődtek: dx10.1 támogatás, kisebb csíkszélesség, optimalizált felépítés.

    Érdekes módon az új kártya generációváltása mind meg tud felelni a fentieknek, de most teljesítményben az előző generációs, 2 kártyás rendszerekkel verseng az új jövevény, mindezt úgy, hogy a driverek is kiforratlanok. Szerintem ez így normális, így elfogadható, így jó, mégis pampognak egy csomóan, mert ostoba módon bedőltek a hype-nak/NV fanok és végre van mibe kapaszkodniuk hogy oltogathassák az ellentábort/rendkívül naiv, oktondi módon hisznek egy tisztességes, szavahihető globális kapitalizmusban. Nonszensz. Mellesleg a 8800 GTX sem volt gyorsabb annak idején, mint két 7950-es csúcsmodell.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Vasinger! #222 üzenetére

    Te se gondolkozol, hallod. De memóriád sincs. Nézzétek meg a GT200-as tesztet, hogy teljesített tavaly az nv-s új generáció.

    [link]
    Gyakran kétszer SE volt gyorsabb mint az előző generáció két csúcskártyája együtt, a teszteken világosan látszik. Mégis mindenki el volt ragadtatva a teljesítmény láttán... Az új Radeon ugyanezt a relatív teljesítménytöbbletet hozza, ugyanaz a szisztéma (legyen mindenből sokkal több, ld. GT200) de süt róla az átgondoltság (megdöbbentően takarékos), tele van újdonságokkal (dx11, fejlettebb energiagazdálkodás, házimozi fícsörök fejlesztése), míg anno a GT200, amiből a tendenciát tekintve jelenleg érdemes kiindulni, sem API-fejlődést, sem takarékos megoldásokat, sem átgondoltságot nem mutat (ld. a középkategóriás megoldások permanens hiánya gyártástechnológiai bakik miatt), csak nagyjából akkora teljesítménynövekedést, mint a mostani Radeon.

    Szinte biztos vagyok benne, hogy az nv semmi eget rengetőt nem fog tudni mutatni, nem, amíg passzív agresszív üzleti stratégiát folytatnak és a PhysX-re összpontosítanak ezerrel.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Lauda #291 üzenetére

    Tudom, hogy nem említetted. Akkor nézd a vázát annak, amit mondtam. Semmi meglepő, sem csalódást keltő nincs az új kártyában, ennyit akartam mondani és ennyiben ellentétes a véleményünk. Úgy gondolom, az elvárható szintet hozza, plusz az új API miatt hatalmas potenciál van benne. Plusz nem kell direkt dróton rákötni Paksot, ami nem mondható el a zöldek csúcsmodelljeiről. Elvből nem vennék olyat, pedig 2-3 évente én is visszatérek az NV-hez, nem vagyok eleve ellenük.

    Tidus (301-es HSZ): Iponnál láttam már 5870-est 100-ért asszem, de én Iponból soha nem fogok venni semmit. Egyik ismerősömmel nagyon kib@sztak.

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz priti #355 üzenetére

    2008-ban végig 2900pro-t használtam XT órajeleken, és biza a 8800 GTS-eknél gyorsabbnak bizonyult. Pár hétig, míg ki nem kött a 8800 GT, a lejgjobb ár-érték arányú VGA volt a piacon, mert simán hozta az XT teljesítményét. Partiban volt a 3870-essel is.

    Ez a stílus meg vörös posztó egy VGA-topikban. Nem vágom miért lell ennyire ortó cinikus módon véleményt nyilvánítani (a cinizmus a legjobb út a gondolkodás kikerülésére), az egyik spekulációra csak egy másikkal válaszoltál, meglehetősen pofátlan stílusban. De ha irónia volt a részedről, nem jött át.

    (#365) priti: Látod, erről beszéltem. Nem éri meg váltanod mert a 4870x2 sok helyen gyorsabb, semmilyen többletet nem hozna. Nekiállsz oltogatni az AMD-t, holott neked is az van. Közlöd, hogy semmi gondod nem volt még az X2-vel, és alaptalanok a félelmeink a 2 chipes megoldásokkal szemben. Majd később megjegyzed, az NV keresztbe tesz az ATI-nak, mert a 9800GX2-nél sok helyen alig gyorsabb a 4870X2. Az bezzeg eszedbe sem jut, hogy ez nem a "mindenható NV" rossz átkának eredménye, hanem az SLI/Crossfire nem megfelelő támogatásából adódik. Ennyit arról, hogy nincs gondod az X2-vel. Gondolkozz. :W

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz priti #392 üzenetére

    Oké. Légy boldog vele. :))

    A DX11-es eszmefuttatásoddal az a baj, hogy a konzolt minduntalan a PC-hez hasonlítod és az API-k alakulásából eredezteted a majdani konzol/pc ipar piaci arányát. Eleve nem helytálló a kettőt összehasonlítani. Konzolon nincs DirectX, saját fejlesztői csomag van saját fícsörökkel. Van, amiben többet tud a dx9-nél, van, amiben az több nála, de a lényeg: nem hasonlítható egyik DirectX-hez sem. Ezért gyakorlatilag hót mindegy, hogy milyen DX-re optimalizálnak, hiszen a kódot nem lehet csak úgy átfordítani konzolról PC-re, ahogy mondjuk egy Linuxos alkalmazást adott esetben át lehet Windows-ra. A kódutak népszerűségét meg egy sor majdani dolog határozza meg (vga, oprendszer, költségvetés).

    Valaki fentebb megjegyezte, hogy a játékfejlesztők majd a kártyagyártók lobbijának megfelelően fognak fejleszteni, így az NV marad a domináns a DX10-zel és senki nem támogatja majd a 11-es új fícsöreit. Tán épp te voltál, nem tudom. Namármost, látható, hogy a Microsoft és a vga-gyártók minden igyekezete ellenére a DX10 befuccsolt, ez jórészt a Vista népszerűtlenségének köszönhető. Kevesen fognak egy kisebbségben lévő, normális piaci részesedést felmutatni képtelen oprendszerre/API-re fejleszteni. A DX11 a kompatibilitásával épp ezt számolja fel. Például a Source engine is remekül működött és skálázódott a dx7/dx8/dx9 kódutakon, bízom benne, hogy ez általánosságban a dx9/dx10/dx11 hármasban is így fog működni, kihasználva a high end rendszerek tulajdonságait is.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Rocky #401 üzenetére

    Ezt nem fikázásnak fogom fel. Én csak összegzem a prókat és kontrákat. Szánalmasnak tartom, hogy az nVidia csak a PhysX exkluzivitást tudja felmutatni. Ezt is ki lehet játszani egy apró hack-kel. Az AMD kártyák kevesebbet fogyasztanak, kiegyensúlyozottak, stb. Sokkal szimpatikusabb a számomra, mint az NV-féle "dobáljunk rá sokat mindenből, kössük rá Paksot oszt nézzük hogy muzsikál, legfeljebb bár lakásban pislog majd a villany" mentalitás. Mert a GTX-szériára ez volt a jellemző. De hangúlyozom, ez most a szimpátia, nem ezek alapján fogok gépet venni, bár az NV-nél gyakran úgy tűnik számomra, hogy rapszodikusabb a játékok sebessége. Az NV kártyáknál nekem mindig jobban ugrált az fps, az ATI egyenletesebben volt gyors vagy halovány. De ez persze lehet hogy valamiféle belemagyarázás, személyes szimpátiám ezt láttatta velem. Legjobb kártyáim ATI-k voltak, de sosem volt igazán gondom az NV-vel.

    Amúgy ha már tárgyilagosak akarubk lenni: a Geforce 1-2 széria egy hangyányival mindig gyorsabb volt mint az aktuális Radeonok. Aztán a GF3 és a 8500 is nagyjából partiban volt, gondok igazán a Geforce FX/Radeon 9000 szériánál kezdődtek, az NV azt nagyon elrontotta. A Geforce 6-os mezőnnyel kiköszörülték a csorbát, az ATI lemaradt, mert képtelen volt kihasználni a dx9c fícsöreit. Aztán az 1000-es sorozatban alaposan rágyúrtak a Shader-részre, meg is előzték az NV-t. A DX10 korszak beköszöntével a Geforce-ok erőfölénye vitathatatlan volt, de nem volt olyan rossz az a 2900-as sorozat, mint sokan hiszik. Nem bántam meg, hogy 2007 decemberében vettem egyet újonnan, 40 rugóért. Remek vétel volt az akkor még 60-70 ezer Ft-ba kerülő 8800 GT-vel összehasonlítva IS. 1 évig használtam, meghálálta. De sosem tartottam hülyének a G92-tulajdonosokat sem, mert az a kártya volt a favorit, majd jó 3/4 éven át. Ennyit a márkaszimpátiáról. Ennek csak a fejekben van létjogosultsága, sem a vásárló, sem a piac nem profitál belőle, egyszerű, irracionális emberi faszság. Nekünk addig jó míg van ATI ÉS NV, meg esetleg majdan egy Intel 3. szereplőként.
    Amúgy az a 40 inkább 50 vagy 60.

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz BalaNce87 #412 üzenetére

    És én szerinted mit mondtam? Emlékezz vissza - 2007 szeptember-októberében, mikor kijött a 2900 pro a maga 60 ezer Ft-os árával, és xt-szintű kihajthatóságával, az xt 90 körül volt. A 320-as GTS 70, a 640-es 80-85 ezer ropiba került. Ezekkel partiban volt a maga 60 ezer Ft-os árával, hiszen minimális ráncigálással simán hozta az xt órajeleit. A 8800 GT akkor még 1-2 hónapig sehol sem volt, utána mosott le mindent a színről. A 3000-es széria még ennél is később érkezett. Én csak annyit mondtam, hogy a 8800 GT megjelenéséig a 2900 pro volt a legjobb vétel, nem értem, mit lehet ezen félreérteni.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz BemAnyó #488 üzenetére

    A GTA IV a volt két magos rendszeremen max grafikán 70%-ot használt ki és futott 11 fps-sel. Egyrészt valld be, hogy máshol nem is szoktad megnézni a kihasználtságot, másrészt közlöm, az hogy mit mond a winfos rohadtul nem jelent semmit, 60%-os kihasználtságnál is lehet procilimit, mint ahogy van is. :P Nincs túlértékelve, max annyiban hogy a játékok kb. 10%-ában fordul elő. A GTA IV ilyen. Sokra nem mész vele még 5870-essel sem, csak ha van egy 4 magosod vagy egy 4 ghz-en szaladgáló 2 magos amiben sok cache van. A legjobban persze Core i7-esen fut, és még az sem hajtja ki rendesen.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz BemAnyó #501 üzenetére

    Oké. :D Egyszerűen, mert úgy ütemezi a feladatokat, hogy azok adott magokat csak részben foglalnak le. Ha magasabb órajelen menne, gyorsabb lenne, de akkor sem csökkenne sokkal a procihasználat. A GTA IV-nél procilimitesebb játék nincs, ezt ezek szerint te is tudod. Amúgy a grafikonokban nyilván megjelenik a procilimit is, rendszerint a minimum fps-t befolyásolja a jelentős tuning pl.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Picco #509 üzenetére

    576 aranyköpések, Csevegő rovat, azaz kb. levrov:

    "Szervusz, Martin!"
    XY Adorján, XY helyről.
    válasz: Szervusz, kedves Adorján!

    kicsivel arrébb:

    "Viszlát, Martin!"
    Isten áldjon, Adorján!

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

Új hozzászólás Aktív témák